Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    @ bamjolan!

Dat kan heel goed vruchtwater zijn. Ik zou de vl bellen als ik jou was.
    gr. jvd

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb de verloskundige gebeld, maar moest het half uur á 1 uur aankijken en evt terugbellen.
    Ze zei dat als de vliezen gebroken waren, je dat constant merkt (?).

3. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Tezzz, Beterschap met je meisje.
    Mijn zoon heeft ook veel oorontstekingen gehad in z’n peuter/kleuterjaren, zo zielig.
    Haha.. Daar had ik bijna de hele zwangerschap last van dat ik dacht dat ze uit mijn billen zou komen. Ze schopte mij steeds onder mijn kont.
    Nu helaas nog steeds tegen mijn ribben, hou dit niet lang meer vol. Doet zo auwa..

Sweetlakecity, Groot gelijk dat je niet alles op een openbaar forum zet.
    Hug ! Kan je wel gebruiken denk ik.

Tante, mmm..Lekker frites. Hier zit een preischotel in de oven.

Bamjolan, Spannend, denk vruchtwater als zelfs je spijkerbroek nat is.

4. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Oké ! Dus dan blijf je voorlopig doorlekken als het vruchtwater is ?
    Wist ik niet.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    *** inbraak ***

Hoi maart mama's!
    Ik wil jullie heel veel succes wensen, deze maand gaat het voor jullie gebeuren.
    Spannend hoor.

Mama's die al bevallen zijn, gefeliciteerd.

Meiden, succes!
    Kijk niet op tegen de bevalling, heb ik ook niet gedaan. (die van mij was helaas geen pretje)
    Voor iedereen is het weer anders dus je er op voorbereiden kan toch niet echt ;)

*** uitbraak ***

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Bellnoor: ben bang dat je bij een tweede zwangerschap het weer terug krijgt. Ik heb zelf gelukkig alleen maar een lichte vorm die ik goed heb kunnen opvangen deze keer door gewoonweg NIKS meer te doen, maar ik ken de ernstige vorm van mijn zus.Die had tijdens haar eerste zwangerschap alleen last van wat vroege verweking, maar bij haar tweede kwam ze met 4 maand al in een rolstoel terecht en kon echt helemaal niks meer zonder pijn. Ze hebben zelfs de kleine toen 4 weken te vroeg gehaald vanwege de pijn. Nadien heeft ze heel veel oefeningen moeten doen om de boel sterker te maken, maar nog steeds (haar jongste is nu alweer 12 jaar) heeft ze nog steeds veel last tijdens haar menstruatie. En dan heeft ze zich nog wel laten steriliseren ook. :(
    Heeeeeeel kalm aan doen jij dus, ook na de bevalling. Hoe meer tijd je neemt om te herstellen, hoe beter als je nog voor een tweede gaat. Mijn zus heeft dat gewoon niet gedaan na de eerste. Was ook moeilijk aangezien ze alleenstaand werd toen haar oudste 3 maand oud was.
    Ik wil je absoluut niet bang maken natuurlijk, maar dat is wat ik bij mijn zus heb gezien. ;)

@Bamjolan: klinkt wel errug als vruchtwater. Nog geen weeën te voelen? Meestal betekent verlies van vruchtwater wel dat de druk gaat toenemen :rolleyes: Succes!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik verlies wel wat afscheiding wat gekleurd is zo nu en dan maar verder niks meer van water ofzo...maar in mn maandverband zat wel wat maar niet gek veel voor dat uurtje.
    We merken t wel...toch?

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

judith is bevallen van een dochter evy.
    hieronder haar verhaal.

Jaaaa, wij hebben een dochter EVY
    Geboren vrijdag 27 februari om 10:34. 3260 gram, 48 centimeter
    Alles gaat goed!

Vliezen braken dus donderdag om 13:30. 's Nachts om 5:00 begonnen de weeen. 10:34 is Evy geboren.
    Om 8:00 5 cm ontsluiting, om 9:30 10 cm ontsluiting en een uur geperst. Supersnel dus, maar ook super heftige ontsluitingsweeen.

Helaas vrij snel ambulance gebeld door de vk, want ik bleef bloeden. 1200 ml bloed verloren en ben out gegaan. Ambubroeders hebben me naar beneden moeten tillen. Toen moest de placenta nog geboren worden. Dus 2 prikken gehad. Toen kreeg ik opnieuw persdrang in de ambu. Uiteindelijk op de brancard in het ziekenhuis de placenta geboren. Ben nu gelukkig weer thuis. Wel veel te laag HB, nl 4,5 vandaag. En ik mis natuurlijk wel wat bloed. Maar verder voel ik me prima.
    Ben niet ingeknipt of gescheurd. 2 oppervlakkige hechtingen, maar daar heb ik geen last van.

Nu lekker genieten thuis. Voor ons allemaal nogal heavy geweest en emotioneel niet in de koude kleren gaan zitten.
    Ik heb weinig van Evy gezien, pas in het ziekenhuis. Kevin moest haar meenemen en toen was ze pas een half uurtje oud.
    Borstvoeding gaat goed. Evy heeft wel een maagspoeling gehad, want ze had veel bloed ingeslikt van mij en was erg misselijk. Heel zielig!

Ze is echt prachtig! Ik zal snel een foto posten en even kijken hoe het met jullie is. Nu even aansterken.

Liefs Judith, Kevin & Evy

9. BellNoor

BellNoor Lid

9 aug 2008
    70
    0
    0
    Lerares
    Groningen
    @ Tezzz
    Ja ik heb betaalt verlof gekregen van de directeur van school.. Ben met 6,5 maand thuisgekomen.
    Boodschappen doen enzo moet mijn man echt wel mee helpen! Naar de wc gaan en douchen lukt nog net.. Echt verschrikkelijk.. Als ik dit weer moet meemaken bij een tweede weet ik niet of ik dit wel wil.

10. BellNoor

BellNoor Lid

9 aug 2008
    70
    0
    0
    Lerares
    Groningen
    GEFELICITEERD MET JE DOCHTER JUDITH!
    PRACHTIGE NAAM EVY!

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Judith gefeliciteerd!

12. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    judith gefeliciteerd met evy!
    Leuke naam hoor! Geniet er maar lekker van! Wel een heftig verhaal! Lijkt me echt geen pretje om alsnog naar het ziekenhuis te moeten..

Een vriendin van mij is zojuist ook bevallen. Ze heeft er 30 uur over gedaan :confused: en het was erug heftig... was een lekker verhaal ( NOT ) en ik zie het nu allemaal heerlijk positief in hahhaah. Komt vast goed:D Ik heb er nu zelfs wel zin in hahah.

ik wil ook !

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De vk vertrouwd t toch niet helemaal, ze belde me net terug.
    Ze komt geloof ik nu langs.
    Verbinding verbrak dus helaas kan ik dr ook niet bereiken nu.

14. BellNoor

BellNoor Lid

9 aug 2008
    70
    0
    0
    Lerares
    Groningen
    Succes Bamjolan!

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Bamjolan: kan me voorstellen dat ze langs komt. Je kleine was toch ook nog niet helemaal ingedaald toch? Beter toch ff checken of het vruchtwater is voor de zekerheid. Succes!

@Bellnoor: ik ben er voor deze zwangerschap vanuit gegaan dat ik vanaf 20 weken niks meer zou kunnen en gelukkig viel dat dus mee ;) Maar laat dan ook al heel veel staan vanaf dat ik zwanger ben! Ik heb sowieso al een slechte rug, dus moest de (huishoudelijke) taken al goed verdelen over de dag/ week. Dus thuis waren ze al wel wat gewend ;) Boodschappen zijn heel vervelend trouwens! Die kar is te diep om zonder je rug te belasten wat eruit te halen! Heb ze tot vorige week nog wel gedaan (nam ik wel de kids mee om de boodschappen uit de kar te halen ;) ), maar deze week toch echt maar manlief gestuurd ;)
    Heb een opstapje in de douche staan omdat ik anders zo lang moet staan in de douche. Nadeel is wel dat een opstapje best laag is om van op te staan. Gelukkig genoeg houvast. wc boven is het fijnst, want die is nét ff hoger dan die we beneden hebben. Jammer alleen dat je dan de trap op moet :( En dat doe ik dus alleen als het ECHT moet ;)
    Fietsen gaat prima! Lekker veel steun aan je schaambeen! (hoewel ik tegenwoordig wel helemaal achterover moet hangen met die dikke buik :) ) Alleen het op- en afstappen doet zeeeeer! Heb afgelopen week nog de kids 's middags opgehaald van school (inmiddels blijven ze over en brengt manlief ze elke ochtend), maar vanaf maandag heb ik de buuv gevraagd ze op te halen. Lopen en autorijden zijn mijn ding absoluut niet de laatste maanden. 't is altijd óf m'n schaambeen óf m'n rug die gaat tegenwerken :(

Ik doe dus nog maar weinig. Ik doe de was elke dag (met 2 kids, waarvan 1 bedplasser heb je elke dag wel wat te wassen ;) ), ruim de afwas op en kook. En dat is het wel zo'n beetje.

Als ik er aan denk hoe ik er aan toe was aan het eind van mijn tweede zwangerschap ...hebben we het deze keer veeeeeeel beter aangepakt! Ik kan redelijk pijnloos slapen, da's me heel veeel waard!
    Scheelt ook enorm dat de jongste nu al 5 is. Toendertijd was mijn dochter net 2 geweest en da's toch wel wat meer sjouwen natuurlijk ;)

Wat ik vooral veel doe is...forum-hangen ;) :)
    Tja...want vervelen doe ik me dan wel weer natuurlijk! Maanden weinig kunnen wordt wel erg vervelend hoor! :)

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Judith: GEFELICITEEEEEEEEERD! :D
    Wat een vervelende start van je kraamtijd zeg! Ben blij voor je dat je je nu al wat beter voelt! Goed knuffelen met je meisje! (maar dat zal vast wel lukken ;) )

17. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Judith Gefeliciteerd met dochter Evy !!

18. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    :baby: Geboren.... :baby:

November 2008:
    24 november 2008: Florida13: Robin* (25wk1dag) 805gr - 34 cm
    Helaas is Robin* een mooie vlinder geworden

Februari 2009:
    06 februari 2009: Snoopy: Lieke Jasmijn (36wk2dg) 2865 gr - 48 cm
    06 februari 2009: Radna: Luke Tijn (36wk6dg) 3395 gr - 51 cm
    12 februari 2009: Seom: Mycah James(36wk6dg) 3280 gr - 50 cm
    16 februari 2009: Ilona85: Aaron Peter (38wk1dg) 3455 gr - 49 cm
    16 februari 2009: Valentijn14 : Leyla (38wk1dg) 3940 gr - 50 cm
    17 februari 2009: Mamakitty: Jaimy Luca jim (38wk1dg) 3950 gr - 52 cm
    20 februari 2009: Esther1981: Deacon en Daymon (37wk2dg) 2520 en 2530 gr - 50 en 47 cm
    22 februari 2009: Naduah: Rune William Abel(37wk2dg) 2735 gr - 47 cm
    22 februari 2009: Twigger82: Sherena (38wk6dg) 3690 gr - 52 cm
    22 februari 2009: Jacky78: Amy Elène Jocelyn (37wk1dg) 2585 gr - 45 cm
    23 februari 2009: Klavertje: Giovanni (39wk1dg) 3880 gr - 50 cm
    27 februari 2009: Xanado83: Gabi Gabrielle (39wk) 3760 gr - 51 cm
    27 februari 2009: Evelieveling: Alyshia Goiya Alyshia (39wk4dg)
    27 februari 2009: Mieke1981: Ilay (36wk6dg) 2654 gr - 47 cm
    27 februari 2009: Judith1982: Evy (39wk3dg) 3260 gr- 48 cm

Maart 2009:

Jongens vs meisjes:
    =♂ 9
    =♀ 8

Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mieke - gefeliciteerd met jullie zoon Ilay!
    Geniet er lekker van....

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik krijg hier steeds meer de bibbers...

Aan de ene kant is het ontzettend fijn te weten dat maandag in de loop van de dag waarschijnlijk alle kwaaltjes tot het verleden behoren en dat de kleine man heeeeeeerlijk ruikend naast me ligt of in mijn armen....

Maar aan de andere kant... brrrrrr.... die ruggenprik en keizersnee... En hoe voel ik me daarna?

Mijn dochter slaapt weer bij oma vannacht... dus met een beetje geluk kan ik weer wat slaap pakken...

Deel Deze Pagina