ja ik ben ook lij dat de naam van ons meisje nog niet is genoemd hier! Ik ga even lekker douche... Heb vandaag echt nergens zin in... bah.. HEB ER GENOEG VAN!
bleu> ben benieuwd waar je ticker naar toe gaat straks. Is een gek idee dat hij zegt nog 1 dag. Laten we hopen dat ie optijd is daphne> fijn meid dat je weer wat lucht hebt en zin hebt in leuke dingen. Succes weer bij de controle. Ben benieuwd wat ze zeggen op t eind. Onze naam is ook nog niet genoemd. Yes yes! Doe jij een mozaiek spiegel op order of gewoon voor jezelf? Koop jij dan al voorgesneden mozaiek of knip jij zelf? Doe jij nog steeds die massage in de douche? Ik doe t zonder amandelolie als ik er aan denk. Maar ik kom er zo bizar moeilijk bij. :-s tezz> ook al verkouden? Hoe lopen jullie dat toch op? Mag ik mijzelf afkloppen? Morgen vk voor jou. Ga je altijd met de hele fam of het toevallig zo? jvd> wie weet he. Misselijk? Oowww balen ik ken t wel dat gevoel. Daarom was in in de nacht ook wakker maar had ook honger. Zie dat je t zat bent. Sterkte vandaag. Mag best! tante29> hoera 39 weken! Leuk hoor maar waar blijven ze nou...zucht. bamjolan> ik heb lekker instap schoenen maar ik kan bv me sokken niet aandoen als ik me kleren al aan heb. Heb heel me ritme moeten veranderen van kleding aantrekken. Maar dat ruggetje in je buik he...soms is het zo erg dat het keihard is. Hoe zou dat toch liggen denk ik dan. hartewens> alles dus nog goed. Jammer...uh bedoel zou leuk zijn als he...Hier ook alles nog goed. Jammer he. Zou best willen posten meiden ik heb weeen ofzo. Gisteren de macro afgelopen en t huis gestofzuigd en boven gedweild. Ik moet nu beneden dit ook doen maar...er zit een soort van kramp in me kuit. Vanmiddag met me vader een bakkie in de stad doen en wat winkelen. Nee geen tekenen op mijn dag van 03-03 jammer. De volgende voorspelling is van een vriendin 10-3 want dan is ze jarig. Haaahahaa..ik zie wel he.
Nieuwe moeder: van harte gefeliciteerd! Wat leuk al die berichtjes! Ik heb al wel de naam voorbij zien flitsen die wij ook hebben uitgekozen, maar ach dat maakt mij verder niet uit hoor... Nieuwe moeders: hoe hersteld jullie lichaam verder? Ik kreeg vandaag ineens de angst over me van komt het allemaal wel goed? Hoe gaat mijn buik eruit zien, en hoe snel val je weer af?!? Wil natuurlijk wel een leuke vlotte moeder worden haha. Mamakitty: wat fijn dat hij wat is aangekomen, hopelijk gaat het de goede richting op!
las dat jaimy nu al twee hele flessen op heeft. Alleen bij hen drinkt hij minder. Ze gaan op stand 2 van speen verder met voeden. Twinnie> ik zat ook laatst te denken hoe zal t met me buik aflopen? Vraag ook algemeen: stel je komt tot ongeveer de 40 weken en je bent nog niet bevallen. Gaan ze dan inwendig altijd een onzoek doen naar het verweken van de baarmoeder? Doen ze dat gewoon in de praktijk ruimte? Ik ben niet zo fan van die onderzoeken. Heb morgen me 38 weken controle en dan hopelijk niet me 39 weken. Dus heb ik 2 weken de tijd om me zorgen te maken hierom eigenlijk.
Geen idee Sweetlake hoe dat verder gaat. Maar volgens mij doen ze het niet vaker dan nodig haha maar daar schiet je ook niets mee op natuurlijk... Ben ook zo benieuwd hoe mijn striae zal genezen, kan die striemen wel weg kijken!
Sweetlake idd ik vraag me geregeld af HOE dat kleintje nou in mn buik ligt haha! Maar dat kon ik me bij mijn meiden ook echt niet voorstellen, zeker niet toen ze op mn buik lagen, echt appart! Mijn buik is na mijn bevallingen hersteld hoor, behalve striae wat je nog wel ziet als licht grijze strepen en 1 streep van deze zwangerschap. Mijn buik is nooit helemaal plat geweest, een klein bolletje zat er altijd wel. Voordeel is wel dat ik echt alleen op mijn buik aankwam, nu ook, ik ben 14 kilo aangekomen maar het is niet te zien, het zit alleen op mijn buik. Ik was heel snel weer "normaal" zeg maar, maar na mijn eerste heb ik niet meer in maat 36 gekunt, maar 38/40. Ik had voor mn eerste ook flink ondergewicht (49 kilo op 1.70m)
Hier word je met 41+ gestript en niet eerder. Dan voelen ze de bmm en halen ze de vliezen een stukje los.
hoi! Ik heb gister ook de vraag gesteld aan mijn vl over het inwendige onderzoek. Bij ons doen ze het niet of pas bij een week overtijd of meer. Ze zei : als we daaraan konden zien wanneer je gaat bevallen dan wisten wij precies wanneer we moesten werken en als je het daaraan kon zien zouden we het wel bij iedereen doen. maar het wil dus allemaal niks zeggen volgens haar. zat natuurlijk ook wel wat in. @ twinnie Ik heb nu de laatste 2 weken ook een beetje striae gekregen...balen! Volgens de vl gaat dat wel redelijk weg en zie je er dadelijk niet zo veel meer van. Maar altijd balen he! Als ik nou 2 weken eerder was bevallen had ik die striemen tenminste niet gehad! @ bamjolan Fijn he als het alleen op je buik zit! Dat is bij mij ook het geval! Begin nu alleen wel wat vocht vast te houden! Hoe lang heb jij toen gedaan over het herstel? En heb je bijv. wat gehad aan een sluitlaken? @ blue Ik ben ook benieuwd! Misschien inderdaad nog 1 dag? zou leuk zijN! Ik was zo moedeloos dat ik toch maar bitterlemon en ananas heb gekocht..... Ik weet het ... het zijn bakerspraatjes maar ik ga het gewoon proberen.. wie weet!
Ik heb wel wat vocht in mn voeten en handen maar gelukkig niet extreem! Bij mn dochters heb ik geen sluitlaken gebruikt, nu ga ik het ook niet gebruiken trouwens haha Ik moet zeggen dat ik bij beide kinderen na 1 week gewoon weer stukken liep van een uur hihi Alleen na de eerste liep ik een tijd krom omdat ik het eng vond om rechtop te lopen (ineens voelt dat zo leeg). Qua gewicht, ik was na de bevalling direct alweer heel wat kwijt, ik kwam bij Denyce 21 kilo aan en bij Jadey 13 kilo. Ik geloof dat het ongeveer 2 maanden geduurd heeft, alleen na Jadey ben ik wel in maat 40/42 gebleven, tot ik vorig jaar weer begon te roken haha toen paste ik 38. Ben natuurlijk na mn posi test direct gestopt en hoop er nu wel af te blijven, denk dat het nu weer 40 zal worden haha
@twinnie ja je buik haha die van mij trekt al weer wat recht. Was wel mijn kilo's al na 5 dagen kwijt (toen ging ik voor het eerst op de weegschaal) Die striemen zie je nog goed vind ik en nu de baby er uit is kan ik ze zelf nog beter zien (zaten bij mij vooral onderaan) agghh word met de dag beter dus daar zou ik mij niet al te druk om maken. Moet weer even troosten mannetje gilt moord en brand
bereidt je voor op een drilpuddingbuik net na de bevalling...alles wat dan minder trilt is mooi meegenomen "jojo-verhaaltje" Hier ook altijd al een buikje gehad. Heb aardig wat striae maar echt onderaan m'n buik dus is redelijk weggetrokken achter m'n onderbroeken. Heb aan deze zwangerschap trouwens maar 1 nieuwe overgehouden! (wel rechts naast m'n navel ). Ik heb de meeste striemen trouwens gekregen bij m'n eerste zwangerschap. Ik was toen net een jaartje 10 kilo teveel kwijt en woog maar 57 kilo. Aan het eind van die zwangerschap was dat zo'n 82 kilo En ondanks dat ik bv gaf en zelf op een streng gezond dieet stond (vanwege de vele krampjes van dochterlief) ging het er absoluut niet makkelijk af! Heb heel lang op 76 gezeten en daarna nog een aantal maanden op 73. Toen ik 1,5 jaar later zwanger werd van onze zoon zat ik op 68 kg. Bij hem ben ik slechts 12 kilo aangekomen en kreeg ik alleen uitlopers aan de striae die ik al had (en gelukkig gingen de uitlopers richting vagina ipv omhoog ). Binnen 2 dagen na de bevalling van mijn zoon was ik trouwens al 7 kilo kwijt. en na 10 dagen zat ik alweer op 69 kilo. En dat terwijl bij hem de bv juist niet liep Daarna heb ik heel lang op 68 gezeten tot ik ongeveer een half jaartje was gestopt met de pil. Mijn hormoonhuishouding kwam op z'n gat te liggen en ik kwam 3 kilo aan. Naar de gyn en zh geweest voor onze kinderwens en dmv hormoonpillen uiteindelijk zwanger geraakt. Met de hormoonpillen ben ik nog weer 5 kilo aangekomen. Ik ben net een jojo geweest het laatste jaar, want door de misselijkheid ben ik weer afgevallen naar 73 kilo en ben ik nu pas (sinds een week of 4 ) de 76 wederom gepasseerd. Teller staat nu op 78,5. Maar da's inclusief volgens mij wel minstens een liter vocht, want m'n benen en voeten zijn de laatste week opeens mega geworden! Ben dus heeeel benieuwd hoe veel gewicht er over blijft na de bevalling
ooo ik ga me ook zorgen maken om me gewicht. Ik probeerde me in de H&m shorts L te proppen maar die gaan ook al hangen als bouwvakkers decollete. Shit...heb al wel zeeman tenten gekocht die zitten mega lekker. Ik ben nu 15 kg aangekomen. Weeg 87 kg! Ik vind dat zo zwaar joh. Als ik zit voel ik aan de zijkanten van me benen gewoon de putten zitten. Zou dat die vocht ophoping zijn> Ik kan nog wel goed bukken enzo en me ringen aan.
Nou zo te horen moet het wel goed komen allemaal, en de tijd even voor nemen. Daarom hoop ik ook dat borstvoeding gaat lukken omdat je dan vaak toch sneller weer de kilo's kwijt bent. Ik hou extreem veel vocht vast, mijn voeten zien er niet uit. Vreselijk dikke voeten het doet me gewoon zeer. Terwijl ik wel veel drink en plas maar goed het hoort erbij... @ Tezz: wat een verhaal haha! HOe snel raak je ongeveer al het vocht kwijt? @ Ilona: ja die striae zit bij mij ook aan de onderkant van mijn buik, dus dat ga je nu beter zien? Mmmm nou ja, waarschijnlijk ds nog niet in de bikini van het zomer haha!
@Twinnie: ik ging na m'n tweede bevalling meteen enorm zweten en was zodoende dat extra vocht heel snel kwijt (binnen 2 dagen). Maar ik schrok me van de week wezenloos hoor! Ben (zelfs tijdens m'n eerste zwangerschap) nog nooit m'n enkels kwijt geweest! Heb van mijzelf namelijk nogal dunne enkels en polsen dus dit is wel ff wat anders! @Sweetlake: zou makkelijk vocht kunnen zijn. Bij mij lijkt het ook allemaal naar beneden te zijn gezakt. (in een paar uur tijd! )
Ik was gister 92kg, normaal ben ik 67kg En stiekem heb ik zo'n zin in een sigaret Oja, ik ben aan het rommelen Nu doorzetten
Daphne, Zelfs niet in de lijst van de mamas van februari komt onze naam voor. Sweetlakecity, Wat zal mijn ticker morgen dan aangeven ? haha.. Ik heb geen flauw idee. We zien het morgen wel.. verwacht hier voorlopig nog geen beeb. Inwendig onderzoek > ?.. De tijden zijn veranderd dus durf daar eigenlijk geen antwoord op te geven. Bij mijn zoontje 9 jr geleden hebben ze wel een afspraak voor mij gemaakt (na 40 wk)voor in het zh voor een echo en ctg, maar geen inwendig onderzoek gehad toen. Striae heb ik niet op mijn buik, wel een paar op mijn heupen. Jvd, Bah bitterlemon, krijg dat spul niet weg. Helpt het al ? Mijn schoonmoeder zou zeggen met hele grote stappen door de kamer lopen. Haha.. Nou dat gaat ze zelf maar doen, ike niet hoor ! Woon aan een park waar mij teveel mensen voorbij komen lopen en naar binnen kijken.
Bitterlemon ooh bah! Werkte bij mij toen allemaal niet haha Mijn darmen zijn ook weer aan t legen....man man..
volgens mij doen ze hier ook nog geen inwendig onderzoek hoor Of je zou klachten moeten hebben met betrekking tot je onderkantje @Fairy: rommelen? Oh? Echt? @Bamjolan: hier ook al veel bezoekjes aan het toilet gebracht vandaag. gaan jullie nu ook zitten broekloeren?
Hallo allemaal! Lees al wel wat langer mee met jullie, maar kwam er nooit van om me ook eens te melden Allereerst iedereen die al bevallen is, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Zal me even snel voorstellen, Ik ben Joyce, 29 jaar, kleine meid van bijna 5 die natuurlijk supertrots is dat ze straks grote zus wordt, en 27 maart uitgerekend van de 2e, wederom een meisje. Sta de hele zwangerschap onder controle bij gyn (wel rustig gevoel nadat t vorige keer bijna fout ging) en bevalling zal dus ook daar plaatsvinden. Vooralsnog ziet alles er echter helemaal top uit, nergens last van gehad eigenlijk en de kleine beeb doet t ook voortreffelijk Nog genoeg te regelen, begint allemaal wel erg spannend te worden wederom, al sta ik er tot nu toe stuk relaxter in als de vorige zwangerschap. (Zullen de meesten wel hebben denk ik?) Nou als jullie nog meer willen weten, roept u maar... Groetjes
Xentroni, Welkom ! Fijn dat je zwangerschap goed verlopen is tot nu toe, en ik zou zeggen klets gezellig mee.. Hoeveel mensen zullen er eigenlijk meelezen met ons ?.. Fairy, Spannend ! Ga je me toch nog voor.. Tezzz, broekloeren ? Ken wel broekhoest.