Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Hm ik ook. Ook hier niets.
    Heb tonic gehaald. Hahahahahaahahaha
    nog net geen ananas.

tante29> bloeddruk omhoog zou het betekenen dat....daphne en ik lopen met de laagste bloeddruk wat er is. Te mooi allemaal. Wij denken dat wij de 42 weken echt wel halen. Grrrr

ster> gefeliciteerd met Carmen!

2. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ster gefeliciteerd!

Shenoby gefeliciteerd!

Tezzz wat een leuke babykamer. Ik vind de commode vooral erg mooi.

Ik heb nog steeds zo'n buik en rugpijn. Het zal wel meevallen, maar toch ga ik zometeen maar eens onder de douche, kijken of het erger wordt.

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Dancinglady: wat ik overal lees, is dat als de krampen blijven onder de douche het serieus voorwerk is. En doen ze dat niet dan was het 'oefenen'.
    Commode heeft m'n man nog op gelegen. Toen was ie trouwens bordeauxrood ;)

Over een kwartiertje naar de vk. Ben benieuwd naar mijn bloeddruk! ;)

4. Sweetlakecity

tezz op naar hoge bloeddruk. Ik ben nu echt aan het testen hoe het zit zeg. Ik moet nu om 15:45 ipv 16:40. Ben ook benieuwd.
    Succes!

dancinglady.....spannend. Heb je nummer he!
    xxx

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ster: Gefeliciteerd met Carmen!

Shenoby: Gefeliciteerd met Nikki!

Bleu: Gefeliciteerd met Liz!

Lynnami: Gefeliciteeerd met Ryker!

Sweetlake en Daphne: Hier ook bekend met lage bloeddruk. Die van mij is bijna standaard altijd 95/55, soms is de bovendruk wat hoger, maar onderdruk blijft op 55. Ik moet vrijdag naar VK, dus ben benieuwd wat ie dan is. Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op het andere topic... :rolleyes:

Hier voor de rest alles ok. Vanochtend heel mn badkamer weer schoongemaakt, dus ben nu bekaf, dus vanmiddag rustig aan!
    Morgen 38 weken! :D

6. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Jeetje wat veel beebjes alweer!
    Iedereen gefeliciteerd!

Ik probeer wel mee te lezen maar heb weinig puf om te reageren. Slaap s nachts slecht en ben dus overdag erg moe. Probeer dan ook maar zoveel mogelijk rust te pakken. Verder is hier alles rustig, wel voorweeën maar ja dat zegt niets...
    T wordt wel steeds spannender nu die lijst steeds langer wordt.

Hoop dat t met iedereen goed gaat en toi toi toi!

Liefs

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ster gefeliciteerd!

Tante je hoort ook wel dat de bloeddruk stijgt of daalt rondom de geboorte, althans mijn vk zei dat het toen tekenen waren hihi.

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    @ster; Gefeliciteer met Carmen!

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik heb de wij jonge ouders nog helemaal niet gekregen...:( Wat jammer. Had er zo op gehoopt! Kan wel wat van dat soort leesvoer gebruiken.

Nu even liggen, want ben alweer bekaf. Heb wat dat precies wat andere meiden hier schrijven. 's Morgens sta je fit als een hoentje op, maar rond 2 uur denk je, pffff, ik ga ff liggen! hihi.

EN weer wat nieuwe mama's erbij! :D Gefeli allemaal!

10. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Kom net bij de vk vandaan en de bovendruk was ietsje gestegen, 135/75. Dus was gewoon normaal voor de laatste loodjes.
    Frumpie lag wel al in de bekken maar nog beweeglijk, maar hoef in ieders geval niet meer gelijk te bellen als de vliezen breken 's nachts!
    Ze verwachte niet dat het nog 4 weken ging duren want zit mooi op schema. Ik hou het dan maar op 2 weken!
    Al voel ik net sinds ik thuis ben een flinke kramp opkomen! :D

Hihi , dat zou wat zijn!

De uitkomst van aanstaande opa; 4 maart, ga ik in ieders geval niet meer redden!

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ben net terug van de vk..bloeddruk was iets omhoog gegaan en... Ik ben gestript :confused: waar volgens vk ook al alle ruimte voor was.

net al stukje bloedprop verloren...ga zo maar ff liggen denk ik ;) :rolleyes:
    Manlief nou ook thuis, dus ben ook niet meer online. Jullie horen het vast nog wel of het doorzet ;)

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Heey Heey,

Weer helemaal goed gekeurd.. ijzer was 8.2 helemaal netjes, bloeddruk 115/70 ook perfect.. kleine is bijna helemaal ingedaald.. 2 weken terug heb ik een hele middag last gehad van harde buiken en krampen.. dit blijken nu indalingsween geweest te zijn.. als nu mijn vliezen breken hoef ik niet gelijk te bellen of te gaan liggen..

Groetjuhs!

13. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Strippen , weke baarmoedermond ofzo? Allemaal termen waar hier niet over gesproken worden!

Was in de wachtkamer net eigenlijk niet zo tof; hoorde een telefoon gesprek van een van de vk, die iemand aan de lijn had waarvan de beeb overleden was en dus moest gaan beslissen tot curretage(of zoiets) Snapte wat er mee bedoelt werd! Zit je daar lekker met je dikke buik blij te wezen :(

14. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    @ acnaib zo dat is niet niks... het zal je maar gebeuren... lijkt me het ergste wat er is!

@ daphne...... we komen de dagen door... het gaat allemaal wel:) Blijf de baaldagen houden door het wachten maar ja...het duurt vast niet lang meer... alhoewel ik nog nergens last van heb! Kwamen die weeen maar! Heb gewoon zin om pijn te hebben haha dan heb ik tenminste snel mijn meisje in handen! en dat moe zijn is ook wel vervelend he:) Maar ik kan heel moeilijk overdag lekker naar bed gaan... ben ik echt veel te druk voor!

@ miinicole ijzer en bloeddruk zijn inderdaad netjes zeg! EN fijn dat je niet hoeft te gaan liggen als je vliezen breken! Hoef ik ook niet gelukkig.. Ze ligt al bijna 4 weken helemaal ingedaald... helaas zijn de vliezen alleen nog niet gebroken..

@ ster gefeliciteerd met carmen!

@ shenoby gefeliciteerd met nikki!

@ lynnami gefeliciteerd met ryker!

@ Dancinglady Hoop dat het doorzet ! Ben benieuwd of het erger word als je lekker onder de douche hebt gestaan!

@ tezzz Spannend! Misschien gebeurd er wel iets door het strippen! Ik zal voor je duimen!

gr. jvd

15. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @tezz: waarom hebben ze bij jou al gestript, was daar een reden voor of doen ze dat daar gewoon als je erom vraagt?

Groetjes Tante29

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tezz wauwie wat snel zeg voor strippen!

Acnaib meestal krijg je meer info over strippen e.d. als je overtijd gaat.
    Voor de 41 weken word hier ook echt niet over gesproken bij mijn vk haha

17. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Tezzz spannend of het bij jou nu ook gaat beginnen!

Ik heb een tijdje onder de douche gestaan, maar het is nog steeds hetzelfde. De pijn is in elk geval niet gestopt en ik heb het idee dat ik dit wel kan benoemen als (oefen)weeen. Ik hoop zo dat het doorzet.
    Het ene moment denk ik dit is het begin, aan het andere moment denk ik weer dat de pijn daar misschien te veel voor meevalt... :(

18. Sweetlakecity

tezz ben ook benieuwd waarom je gestript bent. Zag je emoticon ook...zo onverwachts?

Daphe volgens de vk heeft bloeddruk niets te maken met bevallen. Ze zei kan ook vanavond gebeuren. Ow...oke..

acnaib> nee dat zijn niet de leukste dingen om te horen met je mooie buik. Brrr
    Ik ben ook zo bang als de kleine er is dat t straks niet goed is ofzo.
    Dus jou apk was ook weer goed. Nu steken in je buik? Ik heb wel dat de kleine anders is na de controle. Maar aan je kop zitten is ook niet lekker.

miinicole> fijn dat je apk goed was.

mieke> balen he dat je niet kan slapen. Herkenbaar hoor!

De kleine ligt bij mij dus al tijden goed ingedaald en ik hoef ook niet te liggen als de vliezen breken zeg maar. DRaait nog wel om het as heen. Rug links en rechts.
    Lag daarnet helemaal met haar rug tegen mijn rug aan..huhu. KOnden het hartje niet makkelijk vinden. Ik zorgen maken.
    Maar wat ik wilde vragen als ze aan t koppie zitten doet best pijn bij mij. Herkennen julllie dat? Mijn lichaam reageerde gelijk dus door een harde buik te krijgen. Dus dat zijn toch harde buiken...die doen normaal geen pijn. Nu dus ook niet. Maar je moet aan d'r koppie zitten ja! Grrr

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier gaat het echt helemaal niet lekker meer.
    Ik verga echt van de pijn in mijn ribben en heb vanacht manlief de verloskundige laten bellen.
    Helaas kunnen ze niks aan die ribben doen, de kleine moet er echt gewoon eerst uit.
    Nou, na vanacht heb ik het dus helemaal gehad met die ribben, dus ik ga vanmiddag in overleg met de gyn in het ziekenhuis.
    Ik moet gewoon iets sterkers hebben tegen de pijn, want dit is zo niet uit te houden. Zit nachten te huilen op bed omdat ik niet kan zitten, liggen of staan.
    Ben nu ook helemaal kapot en wil zo graag slapen, maar de pijn laat het niet toe.
    We hebben vanacht dan ook afgesproken met de verloskundige dat ik nu ga kijken of ze me in het ziekenhuis kunnen helpen. Misschien inleiden ofzo. Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, maar dit is ook geen doen. En zwaardere pijnstillers dan paracetamol mag niet tijdens de zwangerschap. We moeten dus maar eens kijken wat de beste oplossing is. Ik weet wel dat ik op deze manier een natuurlijke bevalling niet ga redden, ook al zou ik dat het liefste willen.

Vanmiddag dus naar het ziekenhuis.
    Eerst krijg ik een CTG en daarna nog een echo om het vruchtwater te controleren.
    Daarna een afspraak bij de gyn en maar eens kijken wat hij voor mij kan betekenen.

20. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hallo lieve (aanstaande) mama's,

Ik heb al een tijd niet gepost hier, veel gedoe gehad de laatste tijd, maar heb wel steeds meegelezen.. ;)

Voor alle mama's die bevallen zijn: van harte gefeliciteerd en lekker genieten van je kleine wondertje!

Voor alle (aanstaande) mama's die nog "wachten" (net als ik trouwens): kop op, nog even genieten van het feit dat we nog zwanger zijn, binnen zeer korte tijd hebben we ons beebje in onze armen en zijn we weer onwennig dat we onze buik kwijt zijn :rolleyes: het is ook nooit goed haha!

Wat mij betreft: ik loop al een paar weken bij de gyn. Baby ligt in stuit en is sinds vandaag ook ingedaald, draait dus niet meer. Ik ga voor de natuurlijke stuitbevalling (zijn er nog meer dames hier?). Het is nu dus gewoon afwachten tot mijn vliezen breken of dat de weeën beginnen, dan moet ik direct naar het ziekenhuis.

Heb wel veel harde buiken, wat menstruatie achtige pijntjes en 's avonds wat last onderin mn rug, maar verder nog geen tekenen dat de bevalling naderd ofzo. ik denk ook dat ik de 40 weken wel haal (mijn dochtertje is precies op de uitgerekende datum geboren in 2007) dus ik verwacht niets voor de 40 weken...

iedereen veel succes en tot gauw!

Liefs,
    Borsatofan

Deel Deze Pagina