@nijnka, aha, ik snap het. Blijven jullie daar voorgoed, of is het tijdelijk? Je woont vlakbij mn schoonvader, die woont in Sala! We komen in september weer 2 weken die kant op. Voor mn zwangerschap zaten we er 2-3x per jaar om mn vriends familie op te zoeken. Die wonen in Falun, Stockholm en Sala.
Goedemorgen allemaal, Nijnka en lovelyengeltje gefeliciteerd! Hier een slechte nacht gehad, weinig geslapen, door zere benen en heupen. Vandaag ben ik precies 40 weken en zit ik dus op de uitgerekende datum. Het ziet er alleen nog niet naar uit dat ons babytje zin heeft om er uit te komen hihi. Straks weer naar de verloskundige, hopelijk is mijn bloeddruk hetzelfde gebleven, ik verwacht van wel, want ik voel me nog steeds goed. Groetjes Tante29
Tante29 wat spannend! Nijnka gefeliciteerd! Hier alles okee, wel gekleurde afschieding weer zo nu en dan, en het is waterdun maar verder zit alles nog op zn plek haha Geen tekenen van een aankomende bevalling iig, maargoed ik ben natuurlijk pas over 2wk uitgeteld haha
-Nijnka gefeliciteerd met je zoon. - Lovelyengel gefeliciteerd met Amber - Wishgirl, goed om te lezen dat het herstel zo voorspoedig gaat. - Tante balen dat je slecht geslapen hebt. Hier sinds een hele tijd weer lekkerder geslapen. Even een vraagje: sinds een paar dagen is mijn buik een enorm gespannen geheel. Voor mijn gevoel heb ik geen milimeter huid meer over en het trekt heel pijnlijk. Het voelt alsof mijn buik open gaat scheuren. Herkent iemand dit? Liefs Bloesem
Dag dames, Allereerst: Gefeliciteerd dames met de geboorte van dochter of zoon! Jullie van mij al een tijd niet echt wat gehoord. Ik was hier gestopt omdat ik het niet kon bijbenen. Af en toe wel even een blik geworpen hier hoor Nu 1 week verlof en begin langzamerhand een heel klein beetje tijd voor mezelf te krijgen. (net verhuizing achter de rug en nu is het voornamelijk nog veel uitpakken) Maar echt uitrusten is er niet bij, jammer, maarja deze a.s. moeder kan het niet aanzien dat er van alles blijft liggen Hoe is het met jullie, nog wachtenden of al een baby hebbende? Hier nog weinig gerommel in de buik, wel veel aanwezigheid van de kleine meid. (soms flink omhoog schieten vanwege een trap tegen de ribben )
Nieuwe mama's GEFELICITEERD! Lekker genieten! @kiim88, wat rot dat je overal pijn hebt! Rust voldoende uit he meid, anders heb je er dadelijk echt nadeel aan tijdens je bevalling. Laat die man van je anders maar lekker zelf boodschappen doen! @Wishgirl, goed om te horen dat het zo lekker gaat! Altijd fijn om te horen dat nieuwe mama's het zo lekker doen! hihi. Wel gek trouwens dat de dokter niet langs is gekomen...lijkt me wel fijn voor je als iemand in ieder geval even checkt of het er allemaal wel goed uit ziet. Ik moest bij Kamiel van de lactatiekundige Kamiel ook 's nachts wakker maken voor de borst, maar na 2 keer proberen wat echt een ramp was (meneer viel na 1 minuut alweer in slaap) hebben we het opgegeven en op vraag gevoed. Resultaat, Kamiel dronk ook minder. Maar hij is er niet minder gezond om hoor! Dus lekker doen wat goed voelt. En zo rust je ook nog eens lekker uit! @Ilona, hoe gaat het bij jou met de kleine? Hoe bevalt het? @Nijnka, is dat typisch voor Belgen, suikerbonen? Wat is dat precies dan? En wat is nog meer traditie om te geven bij een geboorte in Belgie? Wij wisten trouwens helemaal niet dat we onze zoon een Belgische naam hadden gegeven tot een aantal vrienden en familie zeiden, hey dat is een Belgische naam! hahaha. En nu hebben we volgens mij niet echt een Belgische naam voor onze meid, maar komt wel voor daar. @Sweetlakecity, hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje vol? En hoe gaat het bij jou met slapen? Bij mij gaat het na mijn verkoudheid weer een stuk beter, alleen vannacht veel pijnlijke harde buiken gehad waar ik wakker van werd... @Tante29, hoe vind jij het nou voelen? Dat je nu precies 40 weken bent. Ik vond het zo gek toen die dag voorbij was. Ik had echt gehoopt dat ze er onderhand wel zou zijn, maar nu zie ik het allemaal wel. Succes bij de VK! @Bamjolan, zijn jouw vorige kinderen ook eerder geboren eigenlijk? @Bloesem, Heerlijk dat je goed geslapen hebt! Begint je dag weer een stuk beter, vind je niet?! Gespannen buik kunnen tekenen zijn dat je het wat rustiger aan moet doen. Vaak zie je het als vrouwen te druk zijn en wat gestresst. Ik zou lekker even rustig aan doen vandaag. Lekker op de bank hangen en boekie lezen ofzo. Hier sinds gisteren pijnlijke harde buiken in de nacht, nadat ik heb gevreeen met mn vriend (zou het dan toch een beetje helpen? ). Duurde 2 uur (van 4-6) en daarna redelijk geslapen. Toen ik weer opstond kreeg ik weer 'last'. Nu komen de pijnlijke harde buiken rond de 6/7 minuten. Ik denk dat het voorweeen zijn, want ze beginnen aardig pittig, maar na een seconde of 10/15 zakt het alweer af en heb ik alleen nog een harde buik. We zullen zien, vanmiddag controle bij de vk, dan zal ik het wel eens vragen. En nog iets wat ik meemaakte van de week, het is genant, maar ik moest er wel een beetje om lachen. We gingen ergens eten en ik stond in de keuken, moest ineens niezen en....plaste spontaan in mn broek! hahahaha. Nou, dat heb ik dus echt nog NOOIT meegemaakt. Als gevolg daarvan ga ik nu echt om het kwartier zowat naar de wc, hihi. Tja, dat heb je he, als je zwanger bent...
@dreamerfly, kan me voorstellen dat je niks kan laten liggen! Zeker niet na een verhuizing. Dan wil je natuurlijk alles op zn plek hebben voordat die kleine er is! Zou ik ook hebben hoor! Zelfs zonder verhuizen ben ik nog een razende roeland hier in huis. hihi. Had bij Kamiel trouwens ook last van het getrappel tegen mn ribben, was echt helemaal beurs daar. Maar dit kleine meissie zit daar niet eens in de buurt! Gelukkig! Geniet van je verlof!
Oeps, verkeerd geteld. Heb pijnlijke harde buiken die ongeveer 45 seconden blijven aanhouden, geen 10/15 seconden... Gekke is dat het wel pijn doet, maar ik ze nog best kan handelen.
Hoi hoi! Daphne, het is inderdaad wel een bijzonder gevoel vandaag. De dag waar je zo lang naar uitgekeken hebt, is aangebroken. Over je genante voorval: ik heb dus een hele tijd geleden twee keer in bed geplast! Droomde ik dat ik naar de wc moest en werd ik plassend wakker.... Gelukkig was het twee keer maar een klein beetje, maar toch. Dat heb ik nog nooit gehad. Gelukkig is het daarna niet meer gebeurd en dat is nu toch al wel een maand of drie geleden, denk ik. Sindsdien ga ik telkens als ik wakker word uit voorzorg naar de wc, schaamde me dood. Bij de vk was alles goed, de baby was ver ingedaald! De bloeddruk was in principe goed, onderdruk 80 gebleven, bovendruk gestegen naar 135. Moest over een strookje heen plassen en naar aanleiding daarvan morgen een 'gewassen plasje' brengen voor de zekerheid. Ik heb ook steeds meer harde buiken. Zondag op maandag heel lang een harde, op een gegeven moment zelfs beetje pijnlijke buik gehad. Gisteren na een rustige dag en een ontspannend bad werd hij weer wat soepeler. De vk zei dat, zolang het niet enorm pijn gaat doen en je je baby voelt, het geen kwaad kan. Iedereen succes weer met de laatste loodjes! x Tante29
Daphne wat spannend zeg! Zal duimen dat het doorzet! Nee, mijn dochters zijn niet eerder geboren, Denyce kwam met 41 weken en 5 dagen en Jadey met 41 weken en 1 dag. Hij heeft nog wel even zo te zien haha! Ahja misschien precies over 3 weken, net zoals de 2e? haha!
@daphne1980 Wat lief dat je ernaar vraagt. Het is een heel lief ventje maar toch vind ik het af en toe best lastig allemaal. Voel mij dat gelijk een zeur als je sommige kindjes van het forum ziet die in het ziekenhuis liggen etc maar Aaron heeft soms zo'n kramp dat we nu en infacol en een andere voeding proberen en nu maar hopen dat hij er van opknapt. Vind het ook lastig om de hele dag thuis te zijn met de kleine. Iedereen werkt en daar zit je dan voor je gevoel, nu gaan we wel elke dag wandelen maar ja.. Kortom respect voor je moeders die thuis blijven voor de kinderen mij lijkt werken best wel fijn straks. Al met al geniet ik super hoor van Aaron wat het is een scheet en af en toe al een echte spookje haha van wie zou hij dat hebben Suc-6 bij de vk, wat goed dat je om je plasongelukje kan lachen ik was daar echt heel bang voor dat mij dat zou overkomen ook na de bevalling nergens last van gelukkig! Ik vond trouwens de onsluitingsweeen ook goed te doen tot 7 a 8 cm zelfs dacht ik oohh als dit het is tot ze mijn vliezen braken Dus wie weet..... Weet iemand of het trouwens waar is dat je kindje rond de 6 weken helemaal anders wordt? Heb het nu al een paar keer gehoord vrolijker etc vraag mij af of dit echt zo is. @bamjolan sorry ik wist niet dat jij geboortekaartjes spaarde en had niet goed gelezen en dus ook nog niet gereageerd naar je. Maar ik zal het kaartje deze week naar je proberen toe te sturen als ik het niet vergeet want mijn hoofd
-Daphne, vind het nu wel spannend worden bij jou met je harde buiken. -Ilona, in mijn omgeving heb ik het wel vaker meegemaakt dat de kindjes inderdaad vrolijker en meer ontspannen overkomen na 6 weken. - Dreamerfly, respect voor jou zeg. En doorwerken tot 4 weken van te voren en ook nog verhuizen daarbij. Probeer je ook wel een beetje te genieten nu.
@bloesem, ben het nu aan het bijhouden. ze komen om de 6,7,8 minuten en houden 45 seconden aan. Ze zijn nog goed weg te puffen. Doe tussendoor kopje thee drinken en wat lezen. Heb zelfs net nog even de was opgeruimd! En ik ben hier nog aan het typen, wat ik echt niet had verwacht te doen tijdens de weeen. Gek misschien, maar ik probeer elke keer mezelf van een teleurstelling te behoeden. Denk dat het maar indalingsweeen zijn of dat het straks wel weer zal ophouden... Kan gewoon niet geloven dat dit het echt is (al voelt het wel echt zo). Ben zo bang dat ik mezelf blij maak met een dooie mus...
@ Daphne1980: Ik hoop voor je dat het doorzet.. Spannend joh! Ik rust wel veel uit maar liggen en zitten doen me zoveel pijn.. Maar moet vanmiddag toch naar de vk op 16uur dus zal het wel even voorleggen want ben bang dat ik het zo niet lang zal volhouden.. @ Bloesem: Ik heb dat ook dat mn buik heel gespannen is en met het idee dat er geen huid meer over is.. Maar wat dat kan zijn ik heb geen idee.. @ mamakitty: Hoe is het nu met je zoontje? Gaat het allemaal weer wat beter? Liefs, Kim
@daphne! spannend! Het zet vast wel door! ben erg benieuwd! Hou je ons op de hoogte?( voor zover het kan 8) )
Haha ik kijk ook iedere keer even voor Daphne! Spannend spannend! Misschien weer een beebje erbij vandaag?
@Daphne1980 spannend! Hoop voor je dat t door mag zetten en dat alles voorspoedig verloopt en je snel je wondertje in je handen mag hebben Hier wel wat gerommel, slijmprop verlies, maar verder nog totaal niet t idee dat t eraan zit te komen, wie weet morgen/overmorgen. Volle maan toch?
hoi daphne ik gun het je! Ik ben nu extra een het genieten van alles. Heb weinig zin om te reageren. Ga me eigen gang weer. Leef per dag of meer per etmaal. Ik zie wel wat er komt. Er komt nog niets.,,, heb wel al gebeld met een voetreflex iemand voor waarschijnlijk een avond behandeling als maandag bij 40 weken er niets is. Slaap veel beter. Ja nog wel wakker maar ik val weer in slaap. Geen rare bevallingsdromen...heel raar terwijl ik een heftige dromer ben. Wel over andere dingen. Ik droomde vannacht dat ik gedroomd had over iets en dat moets ik dus in me droom vertellen aan iemand :-s Ik doe momenteel wat aan de lijst als ik pb krijg dat is een beetje waarmee je me gaat zien. Al aangemeld op maart mama's forum? Op mijn site staan nog leuke shoot foto's. Succes met je weeën. Laat het maar komen! Sluizen open u!
Daphne: SPANNEND! Heel veel suc6 als het toch doorzet, waar het wel naar neigt als ik het zo lees! Nijnka: GEFELICITEERD met Jarne! Lovelyengel: GEFELICITEERD met Amber! Wishgirl: Goed te lezen dat alles zo lekker gaat bij je. En ja, even 10 min de deur uit kan je goed doen, heerlijk toch! All: Heb zometeen om half 2 een afspraak staan bij mn vriendin die aan voetreflex doet, dus ben benieuwd! Gisteravond hier hevige krampen gehad en dacht echt dat het was begonnen, moest ze ook echt wegpuffen maar heb toch weer een rustige nacht gehad Manlief kreeg zelfs nesteldrang en heeft nog even snel de bovenverdieping gestofzuigd + de trap, haha Ach ja, mn huis is nog nooit zo schoon geweest