Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Kim wat vervelend meis!

Ik heb hier heel veel harde buiken, zie mn baarmoeder ook echt samentrekken.
    Ben net in de douche geweest en heb ik er in t half uurtje zo'n 4 gehad.
    Als het nou lekker doorzet vind ik het prima.

2. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    mamavansimon@ Gefeliciteerd met je dochter Ronja
    Miinicole@ Gefeliciteerd met je zoon Liam
    Joyce82@ Gefeliciteerd met je zoon Timo

Mimi@ Wat vervelend allemaal…
    Sterkte ermee !

acnaib@ Mooi kereltje hoor ! En nu al supporter van het Ned.
    Elftal . Oranje staat hem goed.

Amanda23@ Liz krijgt 100ml/120ml per fles.

Liz heeft eigenlijk maar 2 dagen een kruikje in haar wiegje gehad. Ze heeft steeds een temp van rond de 37.4.
    Met de voedingen gaat het ook goed. Soms komt ze al om de 2 uur, maar meestal om de 3 uur voor een voeding. Gister heeft ze wel 2 volle flesjes van 100 ml achter elkaar leeg gedronken.
    Ons bolleke had zo’n honger. Haha.. Gelukkig heeft ze geen darmkrampjes gehad maar wel vanmorgen een 3 dubbele poepluier.

****Hoe maken jullie de flesjes (met kunstvoeding) eigenlijk klaar? Ik gebruik koud kraanwater en dan kv erin en dan opwarmen in de magnetron. Ik vraag mij eigenlijk af of je ook warm kraanwater zou mogen gebruiken ? ****

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik heb een quooker (kokend water uit de kraan) daar doe ik 720 ml van in een kan, laat het vervolgens afkoelen naar lauw, vervolgens doe ik er 24 schepjes kv in, roeren en klaar.
    Bewaar het in de koelkast (niet langer als 8 uur)

Klaas Jelle drinkt nu 7x 110 ml

komt soms ook eerder dus morgen ophogen naar 125 ml
    Wie weet dan om de 4 uur?
    :D

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

bleu - Over de flesvoeding... Als je kraanwater gebruikt en je wilt het opwarmen in de magnetron moet je het eerst opwarmen en dan pas de voeding erbij doen...

Als je geen loden leidingen hebt, mag je gewoon heet kraanwater uit de kraan gebruiken...dus zonder het te moeten opwarmen.
    Dat heb ik van mijn kraamhulp en de kinderarts hier heeft het bevestigd!
    Ik doe dat ook... pak gewoon heet kraanwater...

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

Het gaat nu Goed! hij heeft gewoon een slechte dag gehad en nu houd hij zijn temp. stabiel op 37 a 37.1 .
    We hebben wel nog mutsje op en kruik erbij. Boven 2 kruiken , ons huis is nogal kouwig.

Hij reageert nu zo goed op het patroon om de 3 uur. ik kolf, dan krijgt hij schone broek en wordt hij wakker en dan krijgt hij de fles.. Die meneer zelf gericht vasthoud tussen zijn knuisjes , en met kracht hij kan hem gewoon overeind houden. haha.. hij is echt beresterk.Wij houdende fles natuurlijk ook altijd omhoog maar asl we hem loslaten blijft ie helemaal hoog.Na de voeding is hij ook nog 5 a 15 min wakker.. en dan weer slapen tot volgende voeding.

Maandag ochtend komen ze als eerste hier om te testen. hij is nu 2 x in tummytub geweest en vanochtend dachten we dat hij 2 x reageerde op geluid.. maar lang niet altijd.. dus advies vk: als ie in tumy is ook oortjes even goed onderwater, zodat als het smeer e.d. is het was losweekt..
    Hij heeft nu 3 x echt gerageerd op geluid

Ik kolf nu 1 borts per keer. bv is goed op gang dus/..

6. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Op vrijdag 13 maart werd onze kleine geboren via een keizersnee
    Na lang wikke en wegen hadden we dit toch maar besloten.
    Het was uiteindelijk ook het beste geweest, want het zat al zolang in een stuit, de chirurg moest ook even snel handelen ivm het hoofdje.

Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, en ze toen ze eruit was toen vertelde ze wel even dat ze er was.

Ze heet Annika Aspasia de Wit en weegt 2965.

Nu zijn we erg trots, blij en voldaan.

Wens iedereen ook een gezond en een liefdevolle tijden toe .
    En geniet van het mooie nieuwe leventje dat je nu bij je hebt.

ik vindt het nog steeds een wonder , dat die kleine zo in je buik is gegroeid, zo iets moois!

Groetjes Jacque

7. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Thx voor je antwoord. Ik kreeg al commetaar namelijk van kraambezoek dat zoals wij het doen de vitamines uit de kv zou gaan. Wel raar dat de kraamhulp het ons zo heeft aangeleerd trouwens. Voorheen moest het water altijd gekookt worden, maar dat hoeft nu ook niet meer is mij verteld.

mimi@ Fijn dat het beter gaat !
    Laat je morgen weten hoe de test is gegaan.
    Onze zoon is namelijk slechthorend, daar kwamen wij pas achter toen hij 7 jr was.

Fairy11@ Wat een luxe een Quooker. Die wil ik ook !

jmm@ Gefeliciteerd met je wonderdje Annika !

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jmm gefeliciteerd!

Hier nog steeds harde buiken sinds een uur of 3.
    Ze worden niet erger maar nemen ook niet af, ook niet na een douche.
    Ben benieuwd of hij dan echt op de uitgerekende datum komt morgen!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even snel, ik heb vandaag geen lijst geplaatst omdat er weinig gekletst is, hij nog bijna vooraan staat en er geen veranderingen zijn.

10. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    bamjolan@ Spannend meid !

Jeeeeyy... kijk mijn banner !
    Ben nog niet helemaal tevreden, maar het begin is er.

11. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    JMM,
    Van Harte met jullie wonder!

12. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Het is een geweldig ding! Thee heb je in een handomdraai en als je je eten ermee doet dan is het sneller klaar.

Wij hadden het geluk dat de Quooker er al stond / ingebouwd toen wij dit huis kochten...
    We hebben de Quooker dus niet zelf aangeschaft, maar ik zou niet meer zonder kunnen!

Bamjolan, ik hoop zo voor je dat het nu wel doorzet!
    Ik ga nu al even een plaatje voor je zoeken ;)

13. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    - JMM, gefeliciteerd met je dochter.

14. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    @blue: Ik maak de fles ook op die manier klaar zoals jij dat doet. Ook onze kraamhulp heeft ons dat zo aangeleerd. Raar dat de vitamines er dan uit gaan :( .

@all: Even over de voeding: Milan is nu 3 weken en 3 dagen oud en krijgt 120 ml voeding per keer. Is dit dan te weinig? ik heb geen idee.....

15. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Tijl krijgt 100cc per keer, en haalt het niet altijd, meestal drinkt 'ie 80 of 90. Hij krijgt ong. 6 voedingen per dag. Morgen gaan we hem weer wegen op 't cb want de hoeveelheid voeding hangt af van het gewicht geloof ik. Vorige week maandag woog hij bijna 3 kilo dus ik ben benieuwd, we hopen dat hij flink gegroeid is.

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vind de hoeveelheden voeding per kind nogal verschillen...

Ik zie dat Tijl ouder is dan Sven, maar Sven krijgt nog 7 voedingen en dan 90 in de fles...
    Dan kom ik op 630cc op een dag en hij mag 640cc per dag krijgen...

Tijl krijgt 6 voedingen met minder...

Sven weegt overigens 3215 gram (afgelopen donderdag) en het voedingsschema is opgegeven door de kinderarts.. Maar Sven is wel volkomen gezond etc.

17. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    @ Lisabeth: Milan krijgt nou om de 3 uur 120 cc, en drinkt de fles helemaal leeg. Hij weegt 3670 gram nu, ik heb net het cb gebeld en mag nou 130 cc geven en als hij daar niet genoeg aan heeft, voeding voor hongerige baby's aan schaffen.

18. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Liz weegt al 4140 gr (afgelopen woensdag).
    De donderdag daarvoor nog 3985 gr.
    De verpleegkundige van het consultatiebureau vertelde mij dat ze zo'n 20 gr per week aankomen nu...
    Behalve Liz dan :oops: Die is nu bezig haar 3de onderkin te kweken. :)

19. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Heb jij dit ook nagevraagd bij het cb ?

Welk merk voeding gebruiken jullie ?
    Wij Nutrilon standaard.

20. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Hoi meiden,

Ik dacht laat ik ook maar weer een keertje reageren heb het echt druk de laatste tijd haha maarja dat kan ook niet anders met 3 kinderen.

Ik heb een beetje terug gelezen en ik moet zeggen dat veel kindjes al goed drinken zeg :)!
    Deacon en Daymon zijn Vrijdag 5 weken oud,Deacon drinkt 110 tot 120 cc en Daymon vaak maar 100cc terwijl er 130cc in de fles zit maar meer willen ze gewoon niet hebben.
    Ze komen nog vaak om de 3 uur en huilen dan wel heel hard en hebben dan ook echt wel honger.
    De verpleegkundige zei dat ze eigenlijk al om de 4 uur horen te komen en dat ze dus eigenlijk meer op moeten kunnen maarja.
    Morgen moet ik voor het eerst met ze naar het consultatiebureau dus ben benieuwd hoe lang ze nu zijn en hoeveel ze wegen.
    Verder gaat tot nu toe alles goed met ze!
    Daymon heeft vanmorgen echt gelachen voor de eerste keer haha was echt lief om te zien,nu lacht hij steeds naar een knuffel wat aan zijn bedje hangt,telkens als ik hem in bed leg gaat hij daar na lachen haha en dan zeggen ze dat die kleintjes niet veel zien,nou hij ziet dat echt wel!

Ik heb nog steeds veel buikpijn en moet bloedprikken,de huisarts denkt aan een ontsteking in mijn buik dus het is afwachten of het werkelijk zo is.

Ik zag dat er alweer veel meiden bevallen waren,gefeliciteerd allemaal dat jullie er maar lekker van genieten :D.
    De meiden die nog moeten bevallen heel veel succes en dat jullie ook maar snel jullie kleine wondertjes in jullie armen mogen nemen.

Ik probeer wel wat vaker weer te reageren als het me lukt!

Deel Deze Pagina