Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Las iets over babyfoon. Ik heb op kieskeurig.nl gekeken en de best beoordeelde was de alecto dbx88. Die hebben we besteld bij aximax.nl
    http://www.aximax.nl/catalog/alecto-dbx ... 01355.html
    incl verzenden 70 euro. 1 van de goedkoopsten. Snelle service ook.
    Het loont echt de moeite om prijzen van die dingen te vergelijken, want in de winkel betaal je zo 2 tientjes meer.
    Zo en nu op pad om bloed te prikken en boodschappies te doen. Duimen jullie mee dat mijn suiker nu goed is?

2. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Hey meiden,

Gaat ineens niet zo goed hier,ben vanmorgen omgevallen in de douche,kon me nog net tegenhouden aan de wasbak en zie steeds zo wazig en ben erg draaierig in mijn hoofd.
    Ook heb ik ineens erge buikpijn,kan niet eens rechtop lopen :(.
    Raar, vanmorgen vroeg voelde ik me nog zo goed pff,ik wacht op mijn tante en daarna ga ik naar het ziekenhuis,jullie horen nog hoe het is gegaan!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    jeee spannend meis :( Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Sterkte Esther!

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

esther heb jij een buddy?
    Strekte meis.
    Lief dat je zag dat ik 28 weken ben.

Ik heb gebeld voor mijn blije doos maar ik krijg pas eind van de maand begin januari mijn bon :-s
    Stom terwijl jullie hem al hebben.
    Straks wel me kruidvat door ophalen.

Meisje is wat stil vandaag en vannacht. Ze was gisteren wel erggggg aanwezig dus...ik maak me nog geen zorgen. Voel haar wel maar het is wat matjes. (groeispurtjes zeiden jullie toch)

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Esther: hoop dat alles goed is. Misschien ligt 1 van de ventjes wel tegen een (slag)ader aan of zo. Kan je behoorlijk flauw van worden. :(

@Bleu: hier de kids ok erg geïnteresseerd in het kraampakket. :) Ik vind het best moeilijk wat ik ze nu wel en niet moet zeggen. Jouw dochter is natuurlijk al een stuk ouder, maar die van mij zijn 7 en bijna 5 en om ze nou te gaan vertellen dat een bevalling net een bloedbad is :rolleyes: Wil ze natuurlijk geen onnodige trauma's bezorgen! :)
    Bij die opmerking over 'met die grote verbanden tussen je benen kun je toch niet eens lopen' moest ik meteen terugdenken aan mijn vorige bevaling, waarbij dat dus niet uitmaakte omdat ik de eerste dagen idd niet meer kon lopen :rolleyes:
    Ik heb ze wel vertelt dat bevaling heeeeeeel zeer doet en dat je daarna bloed hebt. Maar mijn zoon keek al zo bedenkelijk dat ik er maar gauw aan toegevoegd heb dat dat zere gelukkig niet zo lang duurt en dat ik het niet erg vind ;)
    Heb jij al bedacht hoe je dat gaat doen met de kids? Gaan ze alles meemaken of ga je proberen ze een beetje op afstand te houden tijdens de bevalling zelf? Hier heb ik een voorkeur voor het laatste.

Ik maak me trouwens best zorgen over de bevalling. Mijn eerste is geboren zonder vk omdat ik opeens in een weeënstorm terecht kwam en zij het niet nodig vond om eerder te komen (heb deze keer een andere vk trouwens ;) ) en mijn tweede bevalling was van eerste wee tot beeb in 51 minuten geklaard. Ben heel bang dat ik deze keer onder aan de trap, op de wc of in de supermarkt beval :(

7. Esther heel veel succes, meid!

8. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Goeiemorgen!
    Ik denk dat ik een trauma heb opgelopen :confused:
    We hebben van de week het boxkleed (alleen in de trommel) gewassen die was donkerbruin met lichtbruin en beige en zelf die is doorlopen.. :( :(

Nu heb ik gister schandalig veel geld uitgegeven aan allemaal nieuwe babykleertjes O:) en nu durf ik niets meer zo te wassen.
    Ik heb alles apart in allemaal emmers potjes en pannetjes staan te weken in het water met azijn (tegen het doorlopen van kleuren)
    Wel een grappig gezicht :)

Was ook nog vergeten te vertellen dat ik afgelopen vrijdag ook nog eens een lekke band had met mn auto :( Onze hond gaat ook nog steeds niet goed. En gister zou mn schoonvader gekatetriseerd worden. Dat is dus niet doorgegaan: spoedgeval tussedoor... :-# Ik wist echt niet dat er zoveel ongeluk binnen zo'n korte tijd kon gebeuren :(

En alsof dat allemaal al niet erg genoeg is hebben we vandaag bij de gemeente vastgelegd dat we VRIJDAG 13 (we vragen erom... :p )februari officieel gaan trouwen :) (we zitten nu nog in ondertrouw)

Maargoed, des al niet te min heb ik me gister toch wel redelijk gevoeld, en tot nu toe, op wat vermoeidheid na, voel ik me ook goed :) Hoop dat het zo mag blijven! Ook hebben ze de katetrisatie vanmn schoonvader dus uitgesteld naar vandaag, dus [-o< dat alles goed en voorspoedig verlooopt!

@de meiden die me hebben toegevoegd op hyves, gezelliigg! :D

@Esther :confused: Ik schrik helemaal! Ik hoop echt dat het meevalt en dat je ons zo komt vertellen dat het allemaal meevalt! Sterkte iig!

@sweetlake, raar dat je hem pas in jan. kan ophalen. Ik heb de doos pas aangevraagd en ik kan heb de 28ste ophalen :(
    Gaat verder alles goed met je?
    Misschien is je meisje aan het bijslapen van gister? ;)
    Ja (ik denk :p ) dat we vandaag officieel hebben besloten dat het toch 'de naam uit mijn droom' gaat worden! We komen toch elke keer weer op deze naam uit, maar ik vind het nog steeds moeilijk (hoezo besluiteloos :) )
    En die opmerking van hoe lang nog klinkt zo bekend! Hahah, krijg vaak te horen "je moet al bijna zeker"? Jaaa biiiijjna over 12 weken :)
    En leuk van die kerstkaarten, hadden wij ook gedaan! Iedereen was zo enthousiast! Vooral omdat het idd de nieuwe echofoto's waren die nog niemand had gezien!

@hartewens, wij kijken werkelijk met álles op kieskeurig! Zo handig! Niet alleen voor de prijzen maar ook voor recensies e.d.
    Wij hebben de mazzel dat we 2 (!) hele goede babyfoons hebben gekregen, dus heb wat dat betreft geen idee welke het beste is. Ik had alleen ook erg graag mét beeld gewild, maar die kunnen we altijd nog aanschaffen. Hoe is het nu met je suiker?

@Fairy, owwhh wat klinkt dat heerlijk jouw bad! Lekker geslapen?

@Blue, je BMI is je body mass index. Heeft dus met je lengte/gewicht te maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze link: http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html

@Dancing, thnx, t gaat vandaga dus wel redelijk goed! Hoe is het verder met jou? Bij mij deed het forum gister raar. Via de link in mn mail kwam ik er niet op, maar via gewoon internet wel :(

@Kitty, Hoe is het vandaag? Toppie dat de groeiecho goed was gegaan! En wat een mooie foto zeg! Kan je toch weer ff goed zien waar je dit allemaal voor over hebt toch :D Dáár doen we het voor! :dancing:
    En hoe was het bij de vk?

@Bamjolan, wat héérlijk dat je weer thuis bent zeg.. Ben je niet heerl erg geschrokken? Hoop dat je nu een rustige zwangerschap mag hebben, tottie helemaal af is!

En oja, over mn blaasontsteking, ik ben natuurlijk weer een geval apart :( Er was een waarde negatief, en een waarde positief :( Dus werd het op kweek gezet en moet ik straks terug bellen...

@ilona, fijn dat alles goed was. Snap dat je baalt dat je niet meer thuis mag bevallen. Maar denk dat je het liever zo mag zien als dat je daadwerkelijk ligt te bevallen en ze krijgen je niet goed het huis uit. Dan maar liever van te voren toch deze afspraak ;)

@Snoopy, ik zal binnenkort even foto's gaan maken van ons kamertje. Hij heeft er welgetelt 1 dag mooi uitgezien en nu staan er alweer allemaal andere spullen in. Ik heb daar mn make-up tafel staan en omdat ik nu graag wil zitten bij het make-uppen zal dat ook nog even zo moeten blijven. En nog wat anders spulletjes van de verbouwing.. Misschien dat ik het van t weekend even allemaal weghaal en een mooie foto maak! Hij is iig anders als 'jullie' kamertjes. En ik denk dat onze kamer echt een 'smaak' kamer is. Of je vind het heel mooi, of helemaal niet :) Ben zo benieuwd!
    Hoe is het vandaag met jou?

@princess wauuww wat een fotomodelletje! Hele mooie echofoto hoor :D En leuk hoor dat je volgende week weer gaat! Ik kan er ook geen genoeg van krijgen :) Hoe is het met al het prikken gegaan?

@tezz, beterschap voor je zoontje! Ik hoop dat het jou overslaat deze keer. Het heerst echt he die vervelende griep!

@Lynnami hoe was het bij de gyn?

Zo wel weer genoeg gelult :p Nu lekker op de bank met een disneyfilpmje :)
    Fijne dag!

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Esther, jeetje meid, hopelijk niks ernstigs! Succes straks bij het ziekenhuis!

Meiden, ben er even een tijdje niet geweest, moe, druk, ziek, etc. Het is ook weer zo'n hectische tijd he, met al die sinterklazen en kerstmannen! :)

Heb wel even een vraag aan jullie, ik voel me sinds een paar dagen niet lekker. Nou voel ik me wel vaker niet lekker, maar ik ben nu echt misselijk, niets valt goed op de maag (zelfs een glaasje water niet!), mijn buik doet wat zeer, mijn darmen zijn erg geprikkeld. En ik heb geen idee wat het is! Moet niet spugen, maar heb wel die neiging. Buikgriep ken ik, maar dat is het volgens mij niet. Kan dit iets te maken hebben met de baby denken jullie? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen...:(

10. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @ Daphne, geen idee. Misschien toch het heersende griepje? En ik zelf was ook een aantal dagen erg misselijk precies wat jij omschrijft. Ik bleek toen een blaasonsteking te hebben. Mijn vk zei toen dat die misselijkheid daar ook van kon komen omdat je lichaam toch aan het vechten is tegen die onsteking.
    Misschien toch ff langs de ha? Kan je dan meteen voor de saftey je urine laten testen.
    Beterschap iig!

11. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Bleu inderdaad die babyfoons met camera zijn heel duur. En dan te bedenken dat we al een babyfoon zonder camera hebben liggen, want die zat gratis bij de babykamer. Dus dan maar zonder ;)

Esther ik zie dat het niet zo goed gaat. Heel veel sterkte!

Hartewens ik duim dat je suiker goed is.

Sweetlake ik mag mijn kruidvatdoos 24 december ophalen, nou die dag heb ik natuurlijk geen tijd en de rest van december komt het er ook niet van denk ik.

Tezzz dat is snel gegaan bij jouw tweede bevalling zeg! En dat de vk niet kwam bij de eerste bevalling is belachelijk. Ookal gaat het sneller dan normaal, ze horen er te zijn voor je.

Romy balen dat je boxkleed nou ook al is doorgelopen zeg!
    Ik kan me voorstellen dat je nu extreem voorzichtig bent met wassen.
    Gelukkig voel je je ondanks alle ellende wel goed.
    Met mij gaat het best goed, dank je wel dat je ernaar vraagt :D
    En ik wil graag eens een foto zien van jullie babykamer!

Daphne ik heb eerlijk gezegd ook geen idee. Beterschap!

Vandaag ben ik weer bij de fysio geweest en het laatste kwartier moest ik met een warmtecompress tegen mijn onderrug aanzitten. Dat hoort lekker ontspannend te zijn. Nou ik werd er helemaal niet goed van. Ik werd duizelig, kreeg vlekken voor mijn ogen en dacht dat ik flauw zou vallen. Gelukkig voel ik me nu weer helemaal oke, maar zo'n warmtecompress hoeft voor mij niet meer!

12. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Romytamara ik heb heerlijk geslapen, zelfs een beetje uitgeslapen!
    Nu wilden de kids allemaal (het zijn er maar 3 hoor) in bad....
    Voor hun is het ook allemaal nieuw natuurlijk, de oudste zit nu heerlijk in ons nieuwe bad, als ik morgen eerst maar onder onze nieuwe best wel grote douchekop / cabine sta, daar mochten we nog niet onder in verband met het drogen van de kit....

13. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @dancing, wat raar zeg dat je je zo raar voelde bij die warmtecompressen?! En idd ook vooral jammer omdat het zo ontspannend kan zijn... Nouja weet je ook weer!
    Ik zal zo snel mogelijk een foto gaan maken van t kamertje :)

P.S Ik heb mn buikfoto van vorige week in mn album staan :oops:

14. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Bedankt voor de complimentjes vd echo-foto, ben er nog steeds zoooo blij mee en trots op :D Heb nu alweer zin in volgende week :p

@Hartewens; succes met je suiker, hopelijk niets aan de hand!

@Dreamerfly; fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad :D Nog bedankt voor je sms! Zag het pas rond half 12 dus had maar niet meer gereageerd, zag dat je de foto op het forum al had gezien :p Verder alles goed met je? Heb je ook lekker vakantie nu?

@Mamakitty; bedankt voor je pb :D Alles goed gegaan bij de vk? En merk je al wat van het tapen?

@Sweetlakecity; leuk die kaarten via hallmark idd :D Je meissie kan ook lekker aan het uitrusten zijn na zo'n drukke dag als gisteren ;)

@Blue; :) wat een reacties van je dochter... pubers!

@Esther; sh*t meid, hoop dat alles goed is met je!

@Romytamara; Trouwen op vrijdag de 13e?! Hahaha, is dat wel zo slim :) Maarre, gefeliciteerd hoor :D Nog net ff snel voor de kleine er is. Het prikken stel ik nog maar ff uit tot morgen ;) vandaag lekker uitgeslapen want was gesloopt na 2u winkelen gisteren...

@Dancinglady; :( nee, dat kan je dan beter maar niet meer doen... Ik vind het juist er fijn, mijn rug wordt er echt weer wat soepeler van.

15. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Heerlijk toch dat je hebt uitgeslapen :D Kids hebben natuurlijk kerstvakantie?!
    Wij hebben ook zo'n sortdouche met massagestralen e.d., ook lekker hoor! Maar zo'n lekker badje mis ik toch wel op zn tijd.
    En met 'maar' ;) 3 kids lijkt het me helemaal heerlijk!

16. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Romytamara; Wauw :D Wat een flinke buik heb jij al zeg, haha, idd echt een ballonnetje :p

17. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @Princess, ja we zijn al een tijd verloofd en nu inmiddels ook alweer een tijdje in ondertrouw. Maar omdat er steeds wat tussenkwam (zieke vader of schoonvader) is het al een paar x uitgesteld. Dus nu maar hopen dat een ongeluksdag geluk brengt :) Succes met prikken alvast morgen!

En thnx :D Ja een ballontje is het zeker haha! T zit ook al echt in de weg af en toe hoor. Ik kan bijv niet meer in elkaar gezakt zitten, dan drukken zn billen tegen mn ribben :)

18. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik hoop het ook voor jullie :D

19. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Romy mooie buik hoor, lekker rond :D
    En ik hoop dat er nu eindelijk niks tussenkomt bij jullie bruiloft.

Romy en princess ik word ook snel duizelig als ik onder een te warme douche sta, ik kan gewoon niet tegen te hoge temperatuurschommelingen denk ik.

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

romytamara> van de voorkant ziet ie er groter uit. Had ik ook al. Zitten die boxers nog lekker bij jou? Ik heb last dat ze wat in me buik drukken. zit maar te experimenteren met ondergoed wat nou het lekkerst zit.
    Balen zeg dat alles je tegen zit. Vrijdag de 13 zal je geluksdag worden!
    Boxkleed buin en beige..hmm heb ik ook. Die van ikke heb ik gekocht. Niet in de was doen dus. :-s

fairy> jaa lekker he een bad! Ging jij nou thuis bevallen? Kan je lekker het bad gebruiken om te ontspannen. Weet jij hoe en wanneer je naar het ZH moet als de bevalling is begonnen? Zou ik nog van mijn badje gebruik kunnen maken?

princess> nou rot kerstkado hoor weer een echo! Doe mij er ook maar 10!

dancinglady> alles nog goed? Zondag gaat nu wel door :) Hopen dat je rug wat minder pijn doet. Balen dat die compressen dan niet helpen...shit zeg.
    Onze babyfoon zat ook bij het babydump kamertje. Zal toch wel goed zijn?

daphne> misschien oververmoeidheid? Of een maag die steeds verder omhoog gedrukt wordt. Anders gewoon even langs de Ha of vk bellen niet waar.

tezz> bij je vk weten ze dit toch wel van jou? Van die snelle bevallingen?
    Ik hoor momenteel niet anders dan zulke bevallingen van andere. Maak me ook zorgen dat het straks bij mij gebeurt. Vind me wel een type die dan niets doorheeft juist omdat ik altijd zo gestresst ben.....:-s

Deel Deze Pagina