Goedemorgen! @Mama van Lukas: Fijn dat alles goed was meid! Jeetje 4590 gram , en dat krijg je er via 'de natuurlijke weg' uit? Poeh poeh.... Ik vond 3020 al een hele klus. @Snoopy: Honingdropjes zijn idd ook een goede tip. Thanx! @Jacky & Sweetlakecity: Veel plezier en succes bij de vk! Tot gauw!
Iedereen nog de beste wensen voor 2009!!! Nou weer terug van de VK. En alles was (natuurlijk) weer hartstikke goed! Kleine schopte even lekker toen ze het hartje ging luisteren. En gelukkig ligt de kleine nog steeds met hoofd naar beneden (was zelf bang dat het vorige week gedraaid was omdat ik ineens minder en ander gevoel in mijn buik had). Verder moet ik wel even op mijn schaambot letten (mischien iets van beginnende BI, maar zolang het af en toe is maakt het niet uit). Die pijn boven in mijn buik, is idd iets geweest met mijn buikspieren. Verder bloeddruk weer goed 120/70 HB 7.0 was ook goed Mag nu weer wegblijven tot 26 januari ---- Wij hebben 2 heerlijk rustige weken gehad. Bijna niets gedaan van hetgeen we allemaal op de planning hadden staan.... Maarja, wel lekker uitgeslapen alle dagen. Ben bang dat het met maandag weer zo tegenvalt. Vannacht slecht geslapen. Kon mijn draai niet vinden en die keine was superactief! Wordt vanavond niet laat dus!
Meiden met afspraken VK, ben een beetje laat, dus de vraag hoe was het? @Dancinglady: Klopt , had de krantjes vd bouwmarkten gezien, we gaan ook al voordat we in ons huisje kunnen laminaat kopen i.v.m. aanbiedingen op het moment. Hoe gaat het in jullie huis, al het een en ander aangepakt/ opgeknapt? @Lynnami: geen pretecho dus, maar puur vanwege medische redenen. Ik hoop dat alles gewoon goed is en dat je toch ook een beetje kan genieten van de echo! @Acnaib: ik heb dat niet, zo'n uitpuilend stulpje, maar ik las dat veel dames het hebben, dus je bent vast weer gerustgesteld @Hartewens: Fijn dat de baby helemaal op schema ligt! Nu nog even afwachten w.b.t. uitslagen suikers, hopenlijk is alles gewoon ok! @Snoopy: leuk hoor zo'n eigen wiegbekleding, ik ben het ook van plan te gaan doen! Leuk zeg je oppaskindjes weer gezien te hebben, bouw je toch een hele band mee op lijkt mij! Fijne werkdag gehad? @Kelly: Jammer idd dat je Vk zo weinig tijd had, voor jezelf wel fijn niet, de tijd te kunnen hebben evt dingen te vragen e.d. I.g. fijn dat alles goed was! @Romytamara: Alsnog gefeli met je man. Wat irri dat je blaasontsteking nog steeds niet over is! Hopenlijk snel de goede behandeling! @Sweetlakecity: Wat leuk zeg, lekker op babyvisite! Kan je ook voorspellen wat voor eerste letter van de naam het wordt bij ons @ Princess: je bent nu op weg naar je Tsjechië home, hopenlijk valt de reis je mee. Lekker bijkomen van alle drukte meid! Fijn dat alles goed was met de waardes in je bloed! Goed begin van het jaar . Wordt dat sowieso nog een keer standaard geprikt, de suikers? Weet jij dat of iemand anders? Alleraardigst dat jij dat voor mij wilt doen het verkleinen van een foto Ik zal het nog een keer proberen, lukt het niet, stuur ik t naar je op! @ Bamjolan, hahaha erg herkenbaar hoor die nesteldrang @ Naduah: Vandaag weer wat meer uitgerust? W.b.t. indalen/ druk onderin, zou ik even vragen aan de VK. Ik voel ook druk onder in, maar niet constant. (kind ligt i.g. laag bij mij) Irri die kriebelhoest, van die keelsnoepjes of hoestdrankje, is ook het enige wat ik kan bedenken. Gefeli met je 30 wk @ Mama van Lucas: fijn dat het met de beeb goed is. Idd hopenlijk draait de kleine bij! Suc6 vandaag of als je al onderweg bent: hoe is het gegaan, meteen uitslag gekregen? Blue: kalm aan maar even, maar i.g. goed naar je zin gehad! Ik ben weer fitter. Gisteren echt brak en 20.30 al in bed. Jee ik droom echt veel. Nachtmerries gelukkig vanacht niet. Straks een nieuwjaarsborrel op t werk, wel gezellig, maar heb meer zin in huismussen Oja, ik heb zelf een gedicht gemaakt voor op het geboortekaartje, ik ben zelf niet zo van de standaard rijmgedichtjes, dus zelf één gemaakt, wat vinden jullie er van? Wij dragen licht in beide handen; jij wonderlijke levensadem Waar zo naar verlangd, jou zo innig diep omarmd. Wij dragen je en vliegen mag je, straks, maar nu nog even hier, in onze armen lig je lieve, Hartverwarmend hier. De betekenis van de roepnaam zit ook in het gedicht "waar naar verlangd" & vliegen> "vogel") Geboortekaartje wordt de prent die ik heb gebruikt voor het schilderij (ben bezig met een laatste finishing touch > perfectionist dat ik ben ) De woningbouw is nog dicht, dus maandag aan de bel trekken, ik heb geen geduld meer Zo nu even weer in een andere houding! Fijne dag allemaal
Meiden suc6 bij de vk (jullie zijn al geweest, dus hoe was het?). Sweet, gefeli met nichtje! Ik ben er maar ff, ga zo naar bios met dochterlief! Naar de nieuwe piet piraat film...(arme ik hihi) Fijn weekend vast meiden. Vanaf maandag ben ik er weer helemaal.
Snoopy leuk dat je je oppaskindjes weer eens hebt gezien na een jaar. Ik heb vroeger vrijwilligerswerk gedaan met kinderen van 5 tot 8 jaar en als ik die kinderen nu zie voelt dat ook nog steeds speciaal. Echt leuk is dat Kitty dat je dochter maar lekker kan genieten van de piet piraat film! Hoe is het met haar hoestbuien? Sweetlake hoe was het bij de vk? Mamavanlukas ik hoop dat het meevalt met het gewicht van je kindje. Naduah gefeliciteerd met de 30 weken. Bamjolan je mag hier ook wel komen soppen Dreamerfly wat mooi dat je alles zelf maakt voor het geboortekaartje. Ik vind het heel bijzonder dat de naamsbetekenis in het gedichtje verwerkt is. Update over ons huis: Het behang is van de muren af en mijn man heeft 2 muren gesloopt en opnieuw opgebouwd (de indeling was nogal raar) Ook zijn alle houten planken van de muren en het plafond van de keuken is weggebroken, want dat was een soort kurk, heel ouderwets. Nu worden alle leidingen gelegd voor het toilet boven en de keuken beneden. Met mijzelf gaat het even wat minder lekker. Ik heb veel pijn in mijn bekken, vooral 's nachts en al een paar keer een harde en pijnlijke buik gehad. De nacht van oud en nieuw had ik ook behoorlijk veel pijn, het gevoel alsof mijn buik in de brand stond ofzo. Gelukkig viel ik steeds wel snel in slaap en dan was het over.
Hallo lieve (aanstaande) mama's, iedereen heel veel gezondheid, liefde en mooi (baby)geluk toegewenst in 2009! dat we allemaal maar een mooie en goede bevalling mogen hebben en gezonde kindjes ter wereld mogen brengen! Jullie hebben lang niets van me gehoord, maar heb het erg druk met werk en mn andere kleine hummeltje van 16 maanden, dus kom er gewoonweg nooit aan toe. Alles gaat verder goed met me en heb alweer een megabuik, ben wel vaak moe, maar verder alles okay.. ik hoop dat alles met jullie ook goed gaat en ik wens jullie veel plezier met de laatste voorbereidingen Liefs, Borsatofan
Nee Naduah dat is uiteindelijk een keizersnee geworden hoor heb ook een smal bekken van mijzelf schijnt dus ik had Lukas er nooit uit kunnen krijgen met dat gewicht! Vanmorgen geprikt maar omdat ik ook voor wat anders moest prikken ging het via een buisje moet straks om 14 uur weer heen en dan krijg ik een prikje in mijn vinger denk/hoop dat ik dan wel gelijk te horen krijg hoe hoog mijn suiker is Jullie horen van me.
hai ben net terug maar dan uit het ZK. Ik moest aan de ctg. Hartje half uur luisteren. Bij de Vk zakte het tot 2x maal terug. Dus ben erg geschrokken. Mannetje komt na het overdragen van zijn werk ook thuis gaan we samen wat leuks doen. MAar alles was wel goed. Hartje doet t goed. Waarschijnlijk zakte het terug bij de vk omdat ik meer lager lag ipv zat. Maandag ga ik op koffie visite op me werk. Even praten met de leidinggevende. Is makkelijker dan alles telefonisch. Snoopy zal je de nieuwe afspraak pb-en. Dikke kus iedereen.
@Sweetlake: tjonge, das zeker schrikken! Ben blij dat alles goed blijkt te zijn. Lekker genieten van manlief en beebje vanmiddag! Knuffie! Liefs Tezzz
ken het de hele bovenverdieping staat op z'n kop Doe al dagen alles tegelijk geloof ik en ik gaaaaaaaaa maaaaaaaaaaar doooooooooor! Volgens mij ben ik een beetje aan het flippen Komt gewoon omdat ik van de week opeens bedacht dat ik vandaag alweer 31 weken ben en dus over 6 weken al thuis mag bevallen! Pffffffff..affijn..zoonlief ligt sinds 3 dagen al op z'n nieuwe kamer en het bevalt 'm prima. Heb zojuist het bed op z'n oude kamer afgebroken en opgeruimd (auw rug! ). En nou dus de zooi die hij 3 jaar lang verzameld heeft onder het bed nog opruimen en dat is veeeeeel! Morgen gaan we lekker nieuwe matrassen shoppuh. Als het ff kan hebben we die dan vor de bevalling, zodat we met de nieuwe en oude matras het bed genoeg omhoog kunnen zetten. Manlief wordt elke dag waker met een zere rug, dus 't is de hoogste tijd @Dancinglady: balen dat je zo'n pijn hebt Maar gelukkig is er al wel heel veel gedaan in je nieuwe huis! Nog ff door (laten) bikkelen dus Laterrr!
Even een vraagje aan andere maart mama's.. Hebben jullie nu al echt het gevoel dat er een kind komt? En zit de buik in de weg en realiseer je je dat je zwanger bent? Het 3de trimester is begonnen, maar mijn buik is best klein en ik voel me zo.. gewoon.. normaal.. mezelf. Op straat zien mensen het absoluut niet. Ik voel me niet zwanger of bol of wat dan ook. Af en toe heb ik nog steeds het gevoel dat ik mensen voor de gek hou! Al voel ik wel een band met die kleine als ze wakker is en is het wel heeeeel fijn zo lang niet ongesteld te zijn en gratis te kunnen vrijen, haha. Maar ja.. dat ik dat idee nou heb met 10 weken ok.. maar met meer dan 27 weken.. ?
Al eerst nog een gelukkig 2009 voor iedereen! Lees wel af en toe mee maar reageren heb ik echt even geen puf voor want hier gaat het niet zo. De kraamzorg is vanmorgen langsgeweest en alles doorgenomen wel een lekker gevoel. Ook is mijn man nu de proefdruk halen van de geboortekaartjes en de enveloppen. Volgende week is het mijn laatste week werken en dan lekker verlof. Dus nog 1 drukke week voor de boeg. Maandag begint onze cursus samen bevallen, dinsdag vk en woensdag afscheid collega's en borrel met de ouders. Kortom nog even heftig maar daarna hoop ik wat meer tijd te hebben en wat minder pijn. Heb nu ook telkens s'avonds koorts (heb ik al vanaf jongs af aan) dit is normaal niet zo erg maar moet het nu goed in de gaten houden want koorts kan weeen opwekkend werken wist ik niet dus moet het laag proberen te houden. Maar we hebben nog iets gedaan tussendoor en de babykamer is dus af nu! (zie album) Alle meiden die het nodig hebben veel sterkte en nog even doorzetten! Hoop na volgende week weer gewoon mee te kunnen kletsen en op iedereen te reageren!
Dancinglady da's schrikken zeg! Pff heb echt teveel gedaan gister...althans of t ermee te maken heeft weet ik niet. Heb t idee alsof mn hele onderbuik beurs is, ook her en der een krampje. Dalijk maar onder de douche en hopen dat t afneemt. Wil niet weer naar t ziekenhuis :O
Hey meiden.. Vandaag uitslag van het ziekenhuis en ik heb de streptokokken bacterie. Ik moet maandag de gyn bellen voor een afspraak en dan gaan ze extra onderzoeken en misschien ook een echo maken... Kon er nog wel bij! Sorry voor wéér een echo bericht. Liefs Romy
Hello Nou, wij zitten weer lekker in Tsjechië, wederom een goede reis van 10 uur achter de rug Nou... helemaal vergeten te melden dat wij ook eindelijk het geboortekaartje hebben We hebben het nu zelf ontworpen bij Kaartmix en we waren erg tevreden over de proefdruk. Zal binnenkort wel ff een foto'tje erop zetten Gelukkig weer iets van het lijstje afgestreept @Naduah; Kriebelhoest Da's echt héél erg irri! Mijn man heeft het al 3 wkn, bij hem helpt het wel om een extra kussen te gebruiken Zelf ben ik ook flink verkouden en verlies tijdens een hoestbui ook afscheiding tja... hoort erbij hè. Hier iig nog geen indalingsverschijnselen, haha, zou ook niet weten waar ik het aan zou moeten herkennen @MamavanLucas; Mooi dat alles weer goed was bij de vk! Idd, andere mensen kunnen echt vreselijk irri zijn als het om het gewicht gaat zo hoor ik steeds dat ik zo'n dikke kop heb gekregen Grrrrr! Moet je nu weer met een keizersnede bevallen dan? (omdat je zo'n smal bekken hebt) Of wordt dat deze keer opnieuw bekeken? Hoe was je suiker? @Jacky; Fijn dat alles weer goed is En groot gelijk dat jullie je rust hebben gepakt, daar is het vakantie voor hè @Dreamerfly; Bij onze vk wordt standaard 2x in de zwangerschap (in het begin en rond de 30 wkn) op suiker geprikt, weet niet of dat landelijk is... Huismussen heerlijk hou ik ook van! Wat een prachtig gedichtje heb je gemaakt! Supermooi meid, jij bent echt erg creatief aangelegd volgens mij! Erg mooi ook dat de betekenis vd naam erin is verwerkt, maakt het nog persoonlijker. @Dancinglady; Wauw, je man laat er geen gras over groeien zeg Fijn hoor! Pfffff, vervelend dat je zoveel klachten hebt, als het maandag niet gaat met werken wel op tijd aangeven hoor... @Sweetlakecity; Jeetje meid, da's schrikken Gelukkig niets aan de hand! Moet je nog een keer terug komen voor controle? Hopelijk heb je je zinnen weer even kunnen verzetten met je man. Succes maandag met je werk! @Tezzz; Jeetje, jij weet ook van geen ophouden hè Hier nog totaal geen tekenen van nesteldrang, maar geloof ook niet dat dat in mijn persoonlijkheid zit @Camuh; Tja... ik ben er wel erg veel mee bezig en kan niet wachten tot het straks zover is dat ik m'n kleine meissie in m'n handen kan houden Kan me voorstellen dat het frustrerend is dat mensen het niet kunnen zien dat je zwanger bent maarrr, bekijk het vd positieve kant wat er niet aan komt hoeft er ook niet af, jij bent straks weer snel in vorm en géén striae @Ilona85; Wat vreemd dat je elke avond koorts krijgt? Weet je wat daar de reden van is? Anders mss maar preventief paracetamol slikken... Hopelijk zijn je geboortekaartjes goed! @Bamjolan; Ja, juist jij moet proberen om niet aan die nesteldrang toe te geven hè meid Hoop voor je dat je idd niet weer het zh in hoeft enne vanaf nu ook echt rustig aan blijven doen hoor @Romytamara; Jeetje, da's wel weer een tegenvaller voor je zeg Wat is dat toch met jou de laatste tijd, dit is trouwens niet volgens afspraak hè... 2009 zou alles weer goed gaan met jou en je fam! Maarr, heb het stukje gelezen en het is maar goed dat ze er nu achter zijn gekomen en niet achteraf. Als ik het goed begrepen heb, krijg je nu tijdens de bevalling AB en kunnen ze zo voorkomen dat je kindje besmet raakt. Succes bij de gyn! En nu is het weer klaar met alle problemen hè
@dreamerfly, ja lekker gewekrt hoor wel erg druk maar nu weer lekker weekend Wat een mooi gedicht joh, waar haal je die inspiratie vandaan? Ben heel erg benieuwd naar het schilderij en dus ook het kaartje echt leuk hoor alles zelf ontworpen @mamakitty, hoe was de film? @dancinglady,wauw jullie huis schiet al op zeg! lekker hoor, balen dat je zo'n last van je bekken hebt Ik zet je afspraak trouwens nog op de lijst @borsatofan, fijn dat alles goed gaat! En jij ook veel plezier met de laatste loodjes @mamavanlukas, en wat was de uitslag van je suiker? @sweet, jeee meid wat schrikken Gelukkig was alles goed maar je zal toch even in de stress gezeten hebben. Hebben jullie samen toch nog wat leuks kunnen doen? Hoe gaat het nu met je andere caafje? @tezzz,suc6 mrg met de matrassenzoektocht! @camuh, eerlijk gezegd herken ik het niet zo, ik voel me nu wel echt op en top zwanger alleen het idee dat er strakjes een kindje is kan ik nog niet helemaal bevatten. @ilona, vlg week al verlof wauw lekker hoor! Vind de babykamer echt mooi! En koorts idd maar even in de gaten houden. @bamjolan,gaat het nu beter? Niet teveel doen he [-X @romytamra, nee he zit jou ook niet mee niet echt een leuk begin van het nieuwe jaar. Wel fijn dat het zo goed in de gaten gehouden wordt! @princess,fijn dat de reis goed gegaan is! Wat super dat jullie het geboortekaartje hebben ben erg benieuwd Morgen de kerstboom weer de deur uitdoen en ik denk dat ik maar eens ga beginnen met het eerste babywasje Slaap lekker allemaal!
wij hebben dezelfde goede voornemens voor vandaag! Wij kwamen gisteren thuis en onze kerstboom zag er toch zielig uit! Alle takken hingen naar beneden en de onderste lagen zelfs op de grond Tja... krijg je ervan als je hem 2 wkn verwaarloost En idd, de kleertjes voor de beeb, denk dat ik inmiddels wel voldoende heb om een wasje te gaan draaien Fijne dag allemaal!
Ze gaan wel voor een gewone bevalling maar met 36 weken moet ik naar de Gyn toe en dan krijg je geloof ik een echo en dan maar zien wat hij zegt of wel een gewone bevalling proberen of toch gelijk een KS. Ze willen het liefst gewoon proberen natuurlijk maar ze grijpen wel sneller in als het niet vorderdt is mij toen verteld,dus allemaal maar even afwachten. Ik weet nog niks van mijn suiker gister middag deden ze het bloed in een dun buisje en dat kwam dan weer in een groot buisje dus de uitslag zal wel naar de VK gaan en als het te hoog is dan wordt ik er vast wel over gebeld,dus allemaal even afwachten. Kussie
Morgen! Meiden ff een vraagje, wilde vandaag dus beginnen met het babywasje maar omdat wij nog niet weten wat het gaat worden hebben we best veel kleertjes die cremekleurig zijn en met opdrukjes erop. Toch maar bij de witte was doen?
witte was Snoop Film (piet piraat met alys) was VRESELIJK! Oh wat erg....kep me gelukkig niet verveeld haha, Sweet en vriendlief smsten me Maar goed, Alys vond de film super, en daar ging het om he! Kerstboom net weggehaald... Romy, Sweet en Dancinglady, voor jullie 3 een dikke knuff meiden! Bam,. doe rustig aan he!