Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Lin gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag!

Dreamerfly mooie buikfoto!

Esther zijn de steken in je borst nu helemaal voorbij? Dat zal wel schrikken geweest zijn. Ik duim dat je niet meer duizelig wordt.

Twigger gefeliciteerd met de 32 weken.

Kitty die buiken lijken op het eerste gezicht gewoon even groot! Nou afwachten hoe groot ie nog wordt. Gelukkig nog maar 6 weekjes voor jou.
    Leuk filmpje op hyves, echt een sterk mannetje hoor!
    Gefeliciteerd met de 32 weken.

Snoopy gefeliciteerd met de 32 weken.

Tezzz ik heb dat ook die last van mijn schaambeen.

Princess beterschap met je rug.

Ik heb mijn werk afgebeld. Ik durf echt niet buiten te lopen met die sneeuw en autorijden durf ik al helemaal niet. Ik heb heel veel bewondering voor alle mama's hier die toch door de sneeuw hun kind naar school brengen.

Vannacht eindelijk weer minder pijn, het kwam dus toch doordat het allemaal te veel was voor me.

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Thanx! Goed van je dat je niet bent gaan werken! Vind het ook zo eng om in de sneeuw te wandelen, hier vriest het ook nog eens flink dus is het extra glad :( Wellicht ook beter dat je lichaam nog een extra dagje rust heeft ;)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dancinglady ja eng is dat he die gladheid!
    Als ik merk dat er hier ijzel ligt of sneeuw, dan ga ik lopen naar de school.
    Is wel een uur lopen maar liever veilig dan ongelukken brrr.

Net bij de Arbo geweest, alles is klaar, hoef niet meer terug te komen.
    Mag absoluut niet meer werken van dr...maar dat had ik toch niet gedaan ;)

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Had ik eergister een verhaal dat het juiste wiegje niet op het betreffende adres stond....(er stond wel een wiegje maar een heel andere)

Nu hebben we de wieg toch nog voor een redelijke prijs op de kop getikt.

(foto van MP)

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Kunnen jullie niet wat sneeuw naar het HOGE Noorden sturen ;) hihi

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Hier ook geen sneeuw hoor, wel een zooitje ;)

7. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Een hele goede morgen allemaal! :D Heerlijk, het zonnetje schijnt, een mooi begin van de dag! :D

Ik zal de reacties even in twee delen doen want ik wil voor 12-en nog even langs de drukkerij, was er laatst niet van gekomen.

(pag 43)
    @Dancinglady: Jee, al heel wat werk verricht zeg in het huis! Het klinkt als een behoorlijke verbouwing! Verwachten jullie er te kunnen wonen als de kleine er is? :) Hoe gaat het met je buik en je bekken? Hopenlijk beter!

@Borsatofan: leuk even een glimp van je te horen hier :) Fijn dat alles goed gaat, houden zo! En wat betreft je vermoeidheid; lekker de rust nemen als je dat nodig hebt!

@MamaVanLukas: Voor jou dus even wachten w.b.t. de uitslag van je suikers of heb je inmiddels bericht? Hopenlijk alles goed!

@Sweetlakecity: Jee dat was schrikken meid bij de VK. Gelukkig is alles wel gewoon goed met de baby! Suc6 met je gesprek vandaag bij je leidinggevende en als je al onderweg bent ;), hoe ging het?

@Camuh: W.b.t. het gevoel hebben dat er een kind komt. Ik blijf het wel een beetje onwerkelijk vinden, zo'n mooi kleintje straks in mijn armen, dat is toch haast niet voor te stellen? Het is dan ook mijn eerste ;) Aan de andere kant vind ik het wel weer heel realistisch sinds de 20 weken echo. Gaanderweg ga je ook steeds meer voelen qua bewegingen en zien, de buik die groeit, aanschaf van alle spullen...De buik zit al wel sinds een tweetal weken in de weg, maar vind dat (nu nog)geen probleem. Ik ben ook pas sinds een twee weken in een soort van groeispurt gekomen, ik had ook wel regelmatig zoiets van: nou laat die buik maar komen, iedereen mag het onderhand wel eens duidelijk zien. Maar goed, nu begint het wel goed te komen die buik :). Er zit ook zoveel verschil tussen vrouwen, hoe dik de buik wordt, wel/ geen klachten etetc. Vertrouw op je eigen lichaam en je buik zal vast nog een groeispurtje gaan maken de komende weken.(tenminste dat hoor je wel vaak)

@Ilona: Mooie babykamer hoor! :) Enneh kalm aan maar het komende weekje (ook gezien je pijn) en dan heeeeeeeerlijk genieten van alle rust en tijd :D. Suc6 deze week!

@Romytamara: Sterkte meid, het gaat je w.b.t. de gezondheid niet echt voor de wind he, bah! Hoe gaat het nu met je? Afspraak gemaakt vandaag en weet je al meer van de hoe & wat?

@Princess: Wat een super leuk vrolijk kaartje zeg :D. Tnx voor je complimenten :D, ik ben graag creatief bezig en dat wordt nu wel extra aangeboord nu we de kleine meid verwachten! :D. Ik zal eens vragen w.b.t. suiker prikken, ik vind het zelf wel een prettig idee om die waardes in de gaten te houden!

@Snoopy: Tnx! Jaaaa inspiratie, zo'n levend wonder zorgt daar wel voor ;)
    Leuk weekend gehad?

Zo, nu ga ik wandelend naar de drukkerij met dit prachtige weertje!

Laters deel 2.

Oja, er staat EINDELIJK een foto van het schilderij voor de babykamer in mijn album. Nu wil ik het nog zo posten, dat jullie het ook scherper kunnen zien en meer kunnen uitvergroten, hoe doe je dat? :oops:

Fijn dagje allemaal!

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oke...net afdeling gynaecologie gebeld en ik moet op 18 februari om 08:45 komen bij de gyn voor het checken van de BMM en als er al iets begonnen is zeer waarschijnlijk de dag erop of 2 dagen erna (op 20 febr wat mijn voorkeur heeft) inleiden.....
    *zucht* vind het nu echt spannend worden meiden!
    Ze zei trouwens dat als ik de week ervoor al iets voel rommelen, dat ik moet bellen, dan checken ze die week al (is week 37) en kan het misschien nog sneller gaan.
    Maar toch voor mezelf en vooral de kleine wil ik graag de 38 weken minimaal halen. *zenuw*

@Princess, doe je rustig aan met je rug meis! En wat heerlijk om te lezen hoe je zo lekker opgaat in je meisje! Super! Geniet maar lekker van haar!

@Esther, haha ik denk ook niet dat jij een maart mama word hoor meis, denk dat jij ook volgende maand bevalt! Hoe ist met Luna en met jou?

@Mimi, ik zit ook met het kledingprobleem, maar vind het zonde om voor 6 weekjes nog kleding te kopen. Dus prop me overal maar in.
    Ik heb geen enkele zwangerschapsgym/yoga wat dan ook gedaan.

@Dancinglady, gelukkig heb je je werk afgebeld! Niks rijden met die sneeuw jij! Veel te eng hoor!
    Ik loop naar school, maar echt schuivelen hoor.
    Fijn dat je wat minder pijn hebt! Houden zo!
    Morgen ben je alweer 30 weken zwanger meid! Gaat snel he!

@Bam, mooi de arbo staat achter je! Goed zo!

@Fairy, mooi wiegje! Komt bij jullie op de slaapkamer?

@MamavanLukas, haha GRAAG, je mag ALLE sneeuw hebben, gratis en voor niks ;)

@Dreamerfly, wat een super schilderij zeg! Heel mooi gedaan!

9. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Hihi het is hier wel heeeel erg koud en op sommige plekken spekkie glad :D dus mag van mij wel sneeuw liggen aan de ene kant.
    Tis -3,9 graden!

Nee heb nog geen uitslag gekregen van de suikers dus maar rustig afwachten maar ja het weekend zit er ook tussen natuurlijk.

10. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    jep, komt bij ons op de slaapkamer, vanmiddag misschien zoek naar een piekstok ;)

11. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Hey meiden,
    Ik moet vanmiddag om 14uur naar de gyn..
    Ben beniewd, en zodra ik terug ben laat ik meer weten!

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hoi meiden, even niet de puf om te reageren op iedereen. Demelza heeft het goed te pakken met de waterpokken... en mama nu dus ook!
    Ben blij dat het al zo snel doorbreekt bij mij. Dan is de kans groter dat het helemaal weg is als ukkie zich aandient. Moet ukkie nu dus nog wel minimaal 2 weken blijven zitten ;)
    Alleen de koorts is vreselijk!

Waar ik wel op wilde reageren is het kraampakket.
    Je kan je hele kraampakket of gedeeltes ervan dus doneren. Gezien ik meer dan de helft niet zal gebruiken gezien ik in het ziekenhuis moet bevallen gaat mijn kraampakket naar:
    http://www.stichtingbabyhope.org/
    Ik gooi dit even in het vet neer. Het is gewoon zonde hoeveel er wordt weggegooid terwijl anderen het heel erg goed kunnen gebruiken.

Goed, de boterham zit er weer in. Demelza gaat naar bed dus... ik ook!

Tot later!

13. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Bamjolan mooi dat je eindelijk niet meer hoeft terug te komen op je werk.

Mamavanlukas ik stuur de sneeuw naar je toe ;)

Dreamerfly we hopen half februari in ons nieuwe huis te wonen. Dus een maand voordat ik ben uitgerekend.
    Met mij gaat het gelukkig een stuk beter nu.

Kitty wat spannend! Voor je het weet heb je je zoontje in je armen :D
    En het gaat zeker snel allemaal. Heerlijk!

Romytamara succes vandaag bij de gyn.

Evelieveling veel beterschap voor jou en Demelza.

14. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Dreamerfly wat een super mooi schilderij! :thumup:
    Geen idee hoe je het nog beter kan posten, maar het is gelukkig wel goed te zien zo.

15. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Romytamara Suc6 bij de Gyn en we horen snel van je!

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!

Jeeee vandaag 32 weken! :D

@dreamerfly,mooie buik! lijkt wel beetje op die van mij hihi Wat een gaaf schilderij zeg jeee knap hoor. Hier heerlijk weekend gehad thx ;)

@naduah,fijn dat de babykamer af is! :D En jij dus ook al kleertjes gewassen ;)

@esther,het houdt maar niet op bij jou he met alle kwalen :( gelukkig voel je je wel fit en bewegen de kleintjes lekker. Het is denk ik toch niet niets een 2ling zwangeschap.

@twigger, gefeli met je 32 weken!ook al lekker aan het wassen geslagen haha leuk he, normaal vind ik er niets aan maar nu vind ik het wel leuk. Dus kleine van jou is al helemaal ingedaald?

@mamakitty, jij ook gefeli met de 32 weken!scheelt niet veel meer he met de buiken :D jeeee wat komt 18 februari al dichtbij :confused: krijg nu spontaan last van nog meer nesteldrang als ik dat al niet had hihi. Hoe gaat het nu met Alyssa dr hoesten?

@tezzz, ben erg benieuwd naar foto's dus kom maar op ;) Wat fijn dat Frumpie's kamertje nu klaar is om in te richten!

@princess,wat leuk dat je zo duidelijk alles kon voelen vanmorgen :D

@mimi83,veel suc6 met de cursus leuk hoor, ben benieuwd! Ik hoop dat je nog een beetje zal slagen met shoppen hier vorige week wel leuke dingen gescoord bij miss etam!

@dancinglady, heel goed hoor dat je niet naar je werk bent gegaan! Hier ook spekglad iedere keer als ik de kinderen naar school breng ben ik bang dat ik val :(

@bamjolan, fijn dat alles goed gegaan is bij de arbo! ;)

@fairy11, mooie wieg hoor :D

@romytamara,suc6 bij de gyn!

@evelieveling, ook de waterpokken dus :( zat er wel in he, merk je nu dat je ook veel zieker bent schijnt dat volwassen er meer last van hebben dan kinderen. En idd beter dat je kindje nu nog niet komt maar die blijft nog lekker warm in mama's buik zitten joh veel te koud buiten ;)
    Wat goed van dat kraampakket idd zonde om weg te gooien.

Het is hier echt spekglad in de wijk, ben iedere keer bang dat ik val als ik de kinderen naar school breng en haal pffff. Kom me vanmorgen nog net vastgrijpen aan een lantaarnpaal haha het zag er vast niet uit maar ja.

17. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @snoopy, wel voorzichtig doen he met al dat ijs! :) Je zou bijna niet meer de straat op durven he! Vond het vanmorgen ook eng om met de fiets naar het ziekenhuis te gaan, zo glad! En dan nog met Kamiel voorop ook!

@mamakitty, jeetje wat een giga buik hey! Maar een prachtige! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt, het gaat allemaal zo snel he. Heb ik ook hoor, lig al een paar dagen langer wakker voor het slapen, terwijl ik normaal altijd heel snel in slaap kukel. Nu zit ik alleen maar te denken aan Kamiels bevalling en hoe snel en wanneer deze bevalling zal komen!

@princess81, de kleine slaapt eerst op onze kamer tot ze redelijk doorslaapt, daarna leg ik haar bij Kamiel in de kamer. Doen we ook ivm bv, is wel handig als ik haar gewoon kan pakken naast me!

@Fairy, mooi wiegje! Heel stoer!

@Romytamara, hoe is het geweest bij de Gyn?

Afspraak bij de vk was goed, goede bloeddruk en onze meid ligt met het koppetje naar beneden! JOEPIE! Ik ben blij! :D
    Heb de vk wel verteld over mijn zenuwen en dat ik veel nadenk over hoe snel deze zal gaan. Ze begreep het heel goed en gaf ook toe dat het waarschijnlijk of net zo snel of sneller zal gaan, meestal niet langzamer. En dat ik mag bellen zodra ik het gevoel heb dat het begint, dan moet ik er wel bij zeggen dat Kamiel er binnen 3 uur was. Ze gaan dan bekijken of ze bij me langskomen of dat ik direct naar het zh mag komen. Een erg fijne gedachte en voel me er ook rustiger door. Heel prettige vk was dit. Deze had ik nog niet eerder gehad. Hopen dat zij er is als ik eenmaal ga bevallen! hihi.

Gisteren ook nog even al het spul van de nieuwe kleine uitgezocht en de omkleedkamer wat beter ingericht. Voel je je toch wat meer voorbereid he. EN de ziekenhuistas voor het grootste gedeelte ingepakt! Bij Kamiel stond die nog niet klaar en Martijn heeft letterlijk alles bij elkaar geveegd en in een tas gepropt toen we eenmaal naar het zh gingen! haha. Dat willen we niet nog een keer!
    Binnenkort box in de kamer plaatsen en de laatste dingetjes voor de tas aanschaffen, en dan afwachten....:)

18. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden, vanaf wanneer kan je kindje eigenlijk gaan indalen? Is dat al vanaf 32 weken? Zag dat er iemand (sorry weet niet meer wie) nu al indalingsweeen heeft gehad...

19. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Heey.. Ik ben weer terug.
    Maar heb er geen kl*te aan gehad :(
    Hij vroeg waarom ik er was (hadden ze niet opgeschreven) "oh.." zei de beste man. Hij vroeg of ik nu aan de antibiotca was, ja dat ben ik.
    Nou dan kon hij nu niets voor me betekenen, maar moest ik over 2 weken terug komen voor een kweekje van mn baarmoedermond (als de bacterie daar zit is het gevaarlijk voor het kindje).
    Ik vroeg wat er zou gebeuren als dat het geval is. Waarop hij antwoorde "dan word het kindje 24uur geobsereerd en zonodig antibiotica gegeven". Dus ik vroeg naar het infuus tijdens de bevalling, met antibiotica ter preventie van het ziekworden van je kindje, maar hij zei dat ze daar niet aan doen in dit ziekenhuis :(
    En met mijn verdere klachten, heel duizelig, misselijk, onwijze (hoge buikpijn) heel veel harde buiken, zei hij leuk weg: "geen idee, ik zie je over 2 weken." :(
    En daar stond ik alweer buiten de deur. Ik voel me echt afgescheept en to-taal n-i-e-t gerustgesteld waar ik wel op had gehoopt... :(
    Maargoed, ik ga iig braaf de 2 weken afwachten en ik moet gelukkig morgenavond al naar de vk dus ik hoop dat zij wat meer voor me kunnen betekenen.
    Ik ga weer liggen meiden, sorry.
    Fijne middag!

20. Ha meiden,

Even snel tussendoor, ben bezig met de babykamer. :D Zal van de week eens foto's maken, misschien is dat wel leuk.

Hier alles goed, ben alleen gesloopt doordat ik teveel doe op een dag (vandaag werken en babykamer), maar kan het niet laten. Verlies ook steeds vocht, erg irritant (zal wel urine of afscheiding zijn). :x

Morgen weer op controle bij de vk, hou jullie op de hoogte. ;)

@Romytamara: Jee, wat een verhaal, zeg! :evil: Zo heb je er ook niks aan. Dikke knuffel!

@Daphne: Fijn dat alles goed was bij de vk meid!

Deel Deze Pagina