Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Sweetlakecity: Hebben ze je mobiele nummer? Dan bellen ze daarop, dus dan maakt het niet uit waar je bent. Kan ook zijn dat je een brief krijgt dat ze je hebben geprobeerd te bellen maar dat ze je niet konden bereiken en dan moet je ze zelf even bellen.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Controle okee dames.
    Bloeddruk was netjes.
    Baby is een drukke maar dat wist ik al.
    Hoofdje lag toch nog niet beneden wat ik dacht, hij lag boven haha
    Baarmoeder zat tussen borstbeen en navel (eenderde had ze t over).
    Ook gelijk bloed laten prikken voor mn HB.
    Over 2 weken nog een groeiecho en daarna mag ik terug naar mn eigen vk.....JOEPIE toch thuis bevallen! :D:D:D:D

3. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Mammakitty: Las net pas wat er gebeurt is.
    Heb je nergens geen last meer van gehad?
    Pff, wel ff schrikken hoor! Het is ook zo'n rotweer! Echt voorzichtig zijn moeten we met onze buiken!

Ik krijg last van nesteldrang. Wil heel het kamertje zo vlug mogelijk doen!
    Maar helaas je komt jezelf weer tegen. Dus toch maar elke dag een beetje. Verder wil ik heel me huis opruimen, alles weg gooien wat in de weg ligt en het liefst alle muren over verven! :(

De eerste foto's van de beginnende beebkamer staan in me album.
    Dadelijk ga ik de geboortekaartjes bestellen!

OOOHHH, het begint echt te kriebelen nu! hahaha :D
    En moet toch nog even wachten :(

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Hey!

Alles was weer goed! Bloeduitslagen terug gekregen en m'n ijzer en suiker waren uitstekend! Frumpie nog steeds met z'n koppie bij de uitgang, dus die kan nog steeds de weg wel vinden ;) Z'n hartje klonk weer krachtig en mijn bloedruk was ook weer prima. Gaat dus goed hier! :D

Nou die sneeuw nog weg, dan kan ik weer fatsoenlijk bewegen ;)

Laterrr

5. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Goed dat de verloskundige meteen is gekomen Kitty, en fijn dat alles in orde is! Pffff, moest wel aan je denken hoor!

Hier alles goed gegaan met de groeiecho. Kindje loopt bijna 3 weken voor op groei, het is nog niet ingedaald. Verder een spuit gehad ivm de resusfactor.

Echt leuk om het kleintje weer te zien, het had al echt bolle wangen hihi!

6. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Geen kraampakket dus......
    Moet ik aanvragen!
    Maar er zitten geen klossen in om het bed te verhogen!
    Moet ik nu perse een kwaampakket aanvragen want ga toch na het ziekenhuis als ik beval en waar haal ik nu klossen?
    Paniek! ;)

7. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Bij de thuiszorgwinkel kun je gratis klossen halen...........

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Inprincipe als je in het ziekenhuis bevalt heb je geen kraampakket nodig en klossen idd bij de thuiszorg lenen.

9. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik leg deze week de extra matrassen op onze boxspring....
    klossen kunnen er bij ons niet eens onder ;)

10. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @Dreamerfly: dan ben jij inderdaad nog veel later met het kamertje. Nog niet behangen hier, beginnen zaterdag met eerst het schilderen van de andere muren. Wel fijn dat het nu niet meer lang duurt voordat je sleutel krijgt.

11. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

update

Alles zag er goed uit. Geen onregelmatigheden meer ontdekt in de hartslag van de kleine.
    Wel moet ik nu elke week op controle bij de gyn, gewoon voor de zekerheid. Hij lag met zijn hoofd naar beneden en kont tussen mijn ribben en voetjes naar rechts. Over een paar weken weer een echo...

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ligt er wel aan hoe lang je in het zh verblijft. Die megaverbanden in het kraampakket zijn wel errug handig en bijv. de alcohol en anti-bacteriële zeep komt vaak later nog van pas ;)

Maarreh, Ancaib, Dat je 'm los moet aanvragen, betekent dat ook dat je 'm moet betalen? Anders zou ik 'm wel nog opvragen en dan alles wat je niet gebruikt doneren aan die stichting van -uit mijn hoofd- babyhope.

Ik kan me je lichte paniek wel voorstellen trouwens. Ik kwam er 2 weken voor mijn uitgerekende datum van mijn zoontje achter dat ik dus GEEN kraampakket kreeg. :( Waren ze me even vergeten te vertellen... 5 maanden daarvoor! :evil: Ben dus direct na dat telefoontje naar de etos gesjeest om alles in te slaan (en gelukkig had ik nog wat over van mijn eerste kraampakket van mijn dochter ) ;) Wij zitten trouwens tegenwoordig bij een andere verzekering ;)

Aansluitend bij dit verhaal trouwens een vraagje aan de dames die al eens bevallen zijn:

Heeft iemand van jullie de ondersteek wel eens gebruikt? Hier heeft íe namelijk beide keren alleen maar staan verstoffen onder het bed! Aangezien we tegenwoordig een boxspring hebben en het bed dus gaan verhogen met een extra matras hoeven we niet meer naar de thuiszorg voor klossen. Moeten we dan speciaal nog wel een ondersteek gaan halen?

@Lynnami: wat fijn dat het hartje goed klonk! Eigenlijk toch wel fijn dat je nu iets vaker controle hebt, of niet? Neemt denk ik toch weer een stukje onzekerheid weg.

13. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Dag dames,

Heb wel wat gelezen vandaag, maar heb geen puf verder te reageren. Morgen ben ik weer present :D

Slaap lekker straks!

Meiden met afspraken morgen: Have fun! Ik mag ook weer :)

14. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik dacht dat je eigenlijk altijd een kraampakket in huis moest hebben, ook als je in het ziekenhuis bevalt. Voor het geval als je toch thuis gaat bevallen!

Klossen hebben we dus eigenlijk niet nodig want mijn man zet gewoon wat balken onder het bed. Dus dan zou ik dus eigenlijk verder niks nodig hebben?

Pff, komt tich stiekem veel op je af!Allemaal dingen die je denkt nodig te hebben en dan van die mensen die alles beter denken te weten en waardoor je dan toch weer gaat twijfelen en dan alles bij elkaar is heel veel aan je hoofd en daar word ik mega paniekerig van!
    Briefjes maken dan maar en afstrepen.

Heb toestraks nog een boxkleed, wipstoeltje en badje gekocht en de geboortekaartjes besteld. Weer 4 zorgen minder ;)

Wie van jullie gaat er een kraamfeest houden?
    Lijkt me wel heel leuk om de mensen die iets verder weg staan van je zo in 1 keer te hebben!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hallotjes,

vers terug van de zwangerschapsbegeleiding.
    Ik vond het leuk, leuke vrouw die het geeft en een klein groepje van 5 mensen.

Toen de vrouw die het gaf zei dat ze mensendieck terapeute was kreeg ik het wel even benauwd, mijn lijf werkt iets anders als normaal vanwege mijn rug en meestal ga ik en dat soort therapeuten niet zo goed samen, maar deze mevrouw had gelijk zoiets van ja dat doe je anders vanwege je rug. Ja dank u, hehe iemand die het snapt.Dus erg prettig.

We begonnen trouwens met informatie over indalen en dat dat hoofdje dan dus gewoon echt tussen je bekken zit gewoon met zijn neus tegen je schaambot zeg maar, ik dacht ( en met mij vast wel meer ) dat die kleine vast kwam te zitten tussen het bovenste bot van je bekken maar nee hoofd zit er helemaal tussen dus... :(

zo gaan we elke week een half uur /drie kwartier info behandelen en half uurtje oefeningen doen, hoe kan ik het beste in bed draaien, bukken enz. behandeld ze deze en volgende week en op een gegeven moment ontspanningsoefeningen enz.ik vond het leuk en altijd prettig om even met mede zwangeren te kleppen. :)

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik dacht ook dat een kraampakket zoiezo moest...
    We gaan een bed in de woonkamer zetten, deze is dus al goede hoogte en ik heb boven een boxspring staan die is vrij hoog. En aan gezien ik toch in het ziekenhuis moet bevallen zou ik dan mijn boxspring nog moeten verhogen. Zal hoofdzakelijk op het bed beneden liggen...

@tezz : wat irritant dat ze dat vergeten te vertellen, dat is toch wel iets wat erg kwalijk is ..
    Ondersteek? heb nog nergens gelezen of gehoord dat dat moest?

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    :baby: Overzicht Maartmama's 2009 :baby:
    !!Graag het overzicht niet zelfstandig aanpassen zie info onderaan de pagina!!

01-03-2009
    Radna - Achterhoek - 25 jaar - 2e kindje - CK: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    Ster - Noord-Holland - 32 jaar - 2e kindje
    lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - CK: meisje
    Klavertje - Rotterdam - 28 jaar - 1e kindje - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    valentijn14 - Maarn - 31 jaar - 3e kindje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis

02-03-2009
    MamaKitty - Brabant - 30 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: combi
    Snoopy1983 - Zuid-Holland - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: verrassing- Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    eefjepeefje - ? - 29 jaar - 1e kindje
    Ilona85 - Dordrecht - 23 jaar - 1e kindje - CK: meisje - Bevalling: thuis - Voeding:borst
    Broddels - Noord-Holland - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Twigger82 - ? - 25 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst
    Evelieveling - Julianadorp (NH) - 35 jaar - 2e kindje -CK: meisje - GB: :-# - Bevalling: ziekenhuis (m.i) - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

03-03-2009
    Lizz80 - Zuid-Holland - 28 jaar - 1e kindje - CK: meisje
    Janinev - Antfeld (Dld.) - 25 jaar - 2e kindje (1e: dochtertje Roos is een sterretje) - CK: jongen - Bevalling: ziekenhuis Duitsland - Voeding: fles

04-03-2009
    Tom78 - Friesland - 29 jaar - 3e kindje
    bleu - Utrecht - 36 jaar - 3e kindje - CK: meisje - GB: meisje
    Cynthia1979 - Helmond - 29 jaar - 2e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: fles

05-03-2009
    xxnijntjexx - Twente - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Liftrasa - Enschede - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Sterr - Zuid-Holland - 23 jaar - 1e kindje

06-03-2009
    MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - CK: meisje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis (m.i) - Voeding: borst
    Xanado83 - Alphen a/d rijn - 25 jaar - 1e kindje - GB:meisje

07-03-2009
    Tezzz - Achterhoek - 31 jaar - 3e kindje - CK: meisje - GB: verrassing - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    Amanda23 - Arnhem - 23 jaar - 1e kindje - CK: meisje

08-03-2009
    lin80 - Friesland - 28 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: :-# - Bevalling: thuis- Voeding: borst
    Daphne1980 - Rotterdam - 28 jaar - 2e kindje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    Yvonnee - Friesland - 25 jaar - 2e kindje (1e: zoontje is een sterretje) - GB: jongen

09-03-2009
    Lynnami - Panama City - 32 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: zoon - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) en fles
    seom - Gelderland - 22 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: verrassing
    jvd - Wijchen (Gld) - 22 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: meisje

10-03-2009
    Tumtummetje - Drachten - 21 jaar - 2e kindje - CK: meisje
    Mimu - ? - 27 jaar - 1e kindje
    Muppie - Kampen - 24 jaar - 1e kindje - GB: verrassing
    BMD - Aalsmeer - 29 jaar - 2e kindje
    Anja24 - ? - 25 jaar - 1e kindje
    Witte - Limburg - 36 jaar - 2e kindje - CK: meisje
    Tante29 - Brabant - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    nicole74 - Rotterdam- 34 jaar - 2e kindje - CK: meisje

11-03-2009
    Fairy11 - ? - 32 jaar - 4e kindje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: fles
    Bellnoor - Overijssel - 26 jaar - 1e kindje
    Esther1981 - Hengelo - 27 jaar - 2 en 3e kindje - CK: 2 meisjes - GB: 2 jongens - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: fles

12-03-2009
    sabrina24 - Purmerend - 26 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: meisje
    Zwiep - Amsterdam - 33 jaar - 1e kindje
    Lindajelsma - Dokkum - 25 jaar - 1e kindje - GB: verrassing - Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - CK: meisje - GB: :-# - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

14-03-2009
    twinnie - Zwolle - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - GB:verrassing

15-03-2009
    Vibeke - ? - ? jaar - 1e kindje
    Liz79 - ? - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje
    10uss - Flevoland - 34 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen

16-03-2009
    Sweetlakecity - 27 jaar - 1e kindje
    Miekie26 - Twente - 26 jaar - 1e kindje - CK: jongen- Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

17-03-2009
    Margarita - Hoorn - 28 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Dancinglady - Bergen op Zoom - 26 jaar - 1e kindje - GB: verrassing

18-03-2009
    Monique77 - ? - 30 jaar - 3e kindje - CK: meisje
    borsatofan - Friesland - 33 jaar - 2e kindje - CK: meisje

19-03-2009
    Tweety82 - Sint-Gillis-Waas (B) - 26 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Joyce82 - Zwanenburg - 26 jaar - 2e kindje - CK: meisje

20-03-2009
    hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - GB: verrassing - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

21-03-2009
    Poohbear226 - Zuid-Holland - 32 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: flesvoeding
    minnie83 - Grootebroek - 24 jaar - 2e kindje
    mieke1981 - Brabant - 27 jaar - 1e kindje
    Mommy2be - 19 jaar - 1e kindje - GB: :-# - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)
    acnaib - 29 jaar - 1e kindje
    jmm - 30 jaar - 1e kindje - GB: :-# Bevalling: ziekenhuis
    Nijnka - Zweden - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst

22-03-2009
    Ravi - Friesland - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - CK: meisje
    Sofieke - grens Gelderland/Brabant - 31 jaar - 2e kindje - CK: meisje
    romytamara - Purmerend - 21 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: geboortehotel - Voeding: borst

23-03-2008
    Noor83 - Zuid-Limburg - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Bam-Jolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - CK: meisje- GB: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

24-03-2009
    Pien27 - Amsterdam - 28 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: verrassing

25-03-2009
    HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - CK: jongen
    Mama van Lukas - Jirnsum (Frl) - 28 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: :-# - Voeding: borst
    Bolbuikje - ? - 23 jaar - 3e kindje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

26-03-2009
    Princess81 - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

27-03-2009
    Sanne - ? - 22 jaar - 1e kindje
    Mieke74 - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - CK: meisje
    miinicole - Overijsssel - 19 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: jongen
    Dreamerfly - Noord-Groningen - 25 jaar - ?e kindje - GB: meisje

28-03-2009
    Bloesem - Noord-Holland - 27 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: verrassing

30-03-2009
    mimi83 - Breezand (NH)- 25 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis (m.i) - Voeding: borst (evt. afgekolfd)

Totaal 83 maart 2009 mama's:
    verrassing: 10
    jongen: 11
    meisje: 10
    geheim: 8 :-#

Afsprakenlijst:

Januari
    07 jan: mimi83 - vk, 20.00 uur
    07 jan: bleu - vk, 9.30 uur
    07 jan: dreamerfly - vk, 8.45 uur
    08 jan: majo - gyn
    08 jan: Lynnami - gyn controle, 12.00 uur
    08 jan: Esther1981 - gyn, 12.15 uur
    08 jan: Bamjolan - pretecho
    12 jan: Bloesem - vk, 12.30 uur
    13 jan: pien27 - echo, 30 weken 13.00 uur
    14 jan: Mamakitty - vk, 19.00 uur
    14 jan: Miinicole - vk, 11.20 uur
    15 jan: Dancinglady - vk, 17.40 uur
    19 jan: Mamakitty - groeiecho gyn, 13.00 uur
    19 jan: Mama Van Lukas - vk
    19 jan: Twigger - vk, 11 uur
    19 jan: Romytamara - gyn, 13.30 uur
    20 jan: Romytamara - 3d/4d echo, 19.00 uur
    21 jan: Snoopy1983 - vk, 15.30 uur
    22 jan: Sweetlakecity - vk, 8.00 uur

Februari
    18 feb: Mamakitty - Gyn (check voor inleiden), 08.45 uur

8) Buddylijst 8)

* Dancinglady - MamaKitty - Esther1981
    * Bam-jolan - Sweetlakecity - Snoopy1983
    * Dreamerfly - Naduah - Princess81
    * Acnaib - Twinnie
    * Mama Van Lukas - Annechien
    * Sabrina24 -
    * HelmaSerdar - Sofieke - ?
    * Muppie - Radna
    * Broddels - Margarita - ?
    * meisje1988 -
    Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst!

Maart 2009 mama's die ons helaas vroegtijdig hebben verlaten..*Hopefull, *Mirjanne, *Sanne, *Draadje, *Limmeke, *Miamel, *mamasan, *Bab28, *Marjo1980, *Morgaantje, *Jenna85, *Scorpion, *Marb, *Pookie66, *maart09mama, *MamaDeLuxe, *Happytogether, *Mouse, *Florida13
    Sterretjes twinkelen in de nacht, die houden over ons de wacht..

---GEBOREN---

24 november 2008
    - Florida13 bevallen van dochter Robin*805 gram en 34 cm, geboren na een zwangerschap van 25 weken. ( helaas heeft Robin het niet mogen halen en is ze nu een prachtig vlindertje )

Plaatsing, wijziging of afspraak op de lijst? Kortom alle gegevens die op deze lijst voorkomen... Stuur dan een PB door naar Snoopy1983 of Mamakitty. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    *** AFSPRAKENLIJST MORGEN !!! ***

Heeee meiden! Hier dan de afsprakenlijst weer...

07 jan: mimi83 - vk, 20.00 uur
    07 jan: bleu - vk, 9.30 uur
    07 jan: dreamerfly - vk, 8.45 uur

Meiden allemaal veel plezier bij de vk! ;)

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tezz dat komt zeker van te pas!
    Altijd handig!

Acnaib, ik doe geen kraamfeest.
    Mijn dochters waren beide heel snel geprikkelt.
    Ik ga van hun nu uit, geen drukte en zeker niet van hand tot hand.
    Alleen oma, kraamzorg en de meisjes mogen het kleintje eventjes vasthouden, voor de kinderen erg belangrijk voor de binding en verwerking.

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Mimi en Acnaib: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=8279
    En Mimi, als je een verhoogd bed beneden zet is het goed hoor ;)

@Bamjolan: handig? Ondersteek? Nooooooooooit gebruikt! (En ik kon toch de eerste 3 dagen na m'n tweede bevalling alleen schuivend met m'n voeten over de grond naar de wc :rolleyes: )

@Acnaib: We hebben alleen een kraam'feest' gedaan voor de buurt. Familie en vrienden kwamen gewoon op afspraak een uurtje langs en met een week of 6/7 hebben we gewoon 1 avond ingepland voor alle buren. Doen we denk ik deze keer weer. Is ons de vorige keren prima bevallen ;)

Deel Deze Pagina