Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @mimi, dus lekker geslaagd met shoppen ;) wat panty's betreft heb normaal maat 36 maar als ik een panty koop ook niet zwanger is dat altijd maat 48-52 ofzo hoor anders komen ze tot je knieen.
    Leuk dat de zwangerschapsbegeleiding geslaagd was!

@twinnie, ja dat zal wel ff wennen zijn dan werken. Rustig aan he ;)
    Waar is dat voor die spuit voor resusfactor? Vast al keer verteld maar is me ontgaan :oops:

@princess, was de verjaardag van je mannetje leuk? ;) Raar idee he laatste keer met zn 2en :D

@mamakitty,hoe gaat het nu met je?

@romytamara, heel goed dat je aan jezelf denkt meis! Rustig aan jij ;)

@Naduah, fijn dat alles weer goed was bij de vk! En wat een goed HB zeg :D

@sweet, lekker he dat zonnetje vandaag ik wordt er ook gelijk zo vrolijk van :D Heerlijke tijd gaan we straks ook in met onze beebjes :)

@bamjolan, fijn dat alles weer goed was! En super dat je terug mag naar je eigen vk :D

@acnaib, jaaa gaat opschieten nu he en dan wil je ineens heel veel haha herken het helemaal. Wordt volgens mij een heel leuk kamertje als ik de foto's zo zie ;) Je moet trouwens altijd een kraampakket hebben dacht ik want ook al wil je in het ziekenhuis bevallen soms gaat het zo hard dat het toch thuis gebeurt. Hier geen kraamfeest, lijkt mij niets maar hoor er ook hele positieve verhalen over.

@tezzz,ook alles weer goed gelukkig helemaal super! idd nu nog de sneeuw weg kan je je weer normaal voortbewegen haha

@lynnami, ohw wat goed zeg dat het hartje er goed uitzag! Heeft het duimen toch geholpen ;) En alleen maar goed hoor al die controle!

Ik ga lekker mn bedje opzoeken ben gesloopt! Logeer gezellig bij mn ouders tot vrijdag, mannetje is paar dagen voor werk naar Duitsland :( :( :( vind het zooooo saai zonder hem. Maar beter hier dan alleen thuis ;)
    trusten allemaal!

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hey meiden.

Het gaat hier redelijk, buik doet op die plek waar ik gevallen ben wel pijn, maar dat lijkt me logisch.
    Verder geen enge of rare dingen gelukkig.
    Zal denk ik vandaag ook niet veel online zijn, want het litteken rechts bovenin mijn buik doet me erg zeer als ik rechtop zit, dus zal het meeste gaan liggen vandaag....
    *saai he*

Lynn, trouwens mooi om te horen

Snoop, doe rustig aan

Tezzz, ondersteek gebruikte ik bij dochterlief al vaak. Voordat ik bevallen was al (moest steeds trap af naar de wc werd ik gek van 10x per nacht) en na de bevalling kon ik zelf mijn bed niet uitkomen, dus tilden ze me eruit en zetten ze me op de ondersteek.
    Ik denk dat ik er volgende week 1 ga huren al.....word gek van dat gesjouw naar beneden 's nachts.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

morgen dames,

gelukkig mamakitty dat het meevalt.. blijf maar goed liggen..Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zat wordt zo.. gaat het normaal (als je niet gevallen ben) alweer iets beter met de bekken? ga je nog naar fysio of komt die bij jou?

@tezz: de verklaring is dus dat ik niet thuis ga bevallen.. dan staat dat ook nergens.. Bij de intake van de kraamzorg zeggen ze toch wel wat je in huis moet hebben. Ik heb bijv. een porta porti boven staan in douche zodat ik niet perse naar beneden hoef als ik niet wil, dus als ik boven ben heb ik ook een wc(tje) :) tot mijn beschikking. Zie mezelf met mijn slechte rug niet zover door mijn knieen gaan als dat ding op de grond staat en als ie op een kruk ofzo staat durf ik er vast niet op vanwege mijn rug ook, veel te bang dat het gaat wiebelen.

@snoop: dank je wel. lekker dat je dan bij je ouders kan zijn, stuk gezelliger.

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Goedemorgen, zal zo ons bed verhogen....Ik kom er bijna niet meer uit hihihi

Gelukkig hoef ik het niet alleen te doen, mijn manlief heeft namelijk avonddienst dus is hij overdag thuis tot een uur of 6 :)

Hoe is het verder met iedereen?

mamakitty doe jij eens rustig aan!
    En vandaag proberen om niet naar buiten te gaan.

Dames ik ga maar weer eens iets doen.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha neej die ondersteek heb ik ook nooit gebruikt maar bedoelde meer idd de alcohol en kraamverband :D

Zo hee...vanmorgen uit bed en alles wit whaha
    Ben maar gaan lopen met de meiden naar school.
    Durfde het fietsen niet aan!

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Mamakitty: ow, vandaar ;) Tja, ik heb boven ook een wc..dat scheelt natuurlijk een hele hoop ;)

@Snoopy: saaaaaaai zeg! Maar in je eentje nog veel saaier natuurlijk. Plan iets leuks dan is het sneller weekend ;)

Ik ga ff aan het werk (ja..werk-werk, kan manlief even de order maken..we hebben een winkel ;) ). En dan kan ik hopelijk nog ff bijkomen voor ik de kids ophaal van school. Ze zijn vandaag met de slee naar school. Dus ik neem wel m'n fiets mee, maar we zullen wel veel moeten lopen aangezien ik eigenlijk niet meer kan fietsen met m'n kids beide op de fiets. :rolleyes: Ach, kan vanmiddag de hele middag m'n bed in als het moet ;)

Laterrrr!

7. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Naduah fijn dat alles goed was bij de vk.

Sweetlake ik heb al twee middagen zitten wachten op een telefoontje van het uwv en ze bellen nooit. Dan krijg ik een brief thuis dat ik zelf moet bellen en dan spreken ze weer een nieuwe datum af. Echt een gedoe.
    Dus gewoon werken met je mobiel in de buurt en niet raar opkijken als ze helemaal niet bellen.

Bamjolan fijn dat alles goed was met de controle.

Acnaib leuk begin van de babykamer. Ik kan me voorstellen dat je het liefst veel zou willen doen.
    Bij ons waarschijnlijk geen kraamfeest. De meesten van de vriendengroep moeten maar even afwachten tot ze de kleine mogen zien en dan niet te veel mensen tegelijk.

Tezzz fijn dat alles goed was bij de vk. Werkze!

Lynnami fijn dat alles er goed uit zag.

Snoopy veel plezier bij je ouders. Dat is wel een goed idee, ben je niet zo alleen nu je mannetje weg is.

Kitty doe maar lekker rustig aan!

Van mij mag die sneeuw nu wel weg :(

Zometeen intake van de kraamzorg.

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

dancinglady> ik heb ze maar gebeld en gezegd dat ik vrij ben op di en do en dat het dan het beste is me te bellen. Ze ging een nieuwe brief sturen met een nieuwe afspraak. En dan moet je thuis blijven..hahahahaa voor een tel. naar me mobiel? Heb nl geen ander nummer.
    En een week voor me verlof bellen ze..ook zo bizar. Doe dan gewoon niets. Maar oke.
    Hoe is de sneeuw daar? Hier een klein laagje. Ze zeggen zo ijzel. Ben ik blij dat ik pas om 1 uur de auto moet nemen. Hopelijk is het weg want als ik zo merk dat het glad is kom ik ook niet! Snap jou helemaal meid!

9. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Goedemorgen meiden,

@MamaKitty: Wat zou jij geschrokken zijn zeg,balen dat je nog steeds pijn hebt.
    Doe het maar rustig aan meis!
    De gladheid mag van mij ook wel weggaan nu :(.

@Snoopy1983: Ja dat doe ik zeker wel,sommige plekken is het erg glad niet normaal
    meer.
    Balen dat je mannetje weg is :(!

@Princess81: Dankjewel nog,en ja die rugklachten zijn idd geen pretje.

Nog gefeliciteerd met je mannetje :)!

@romytamara: Doe het maar rustig aan hoor!
    Goed dat je aan jezelf denkt.

@Dancinglady: Ik zal je even een pbtje sturen met mijn telefoonnummer :)!

@Naduah: Fijn dat alles goed was bij de vk :)!

@bamjolan: Fijn dat alles goed was :),en dat je thuis mag bevallen!

@Tezzz: Mooi dat alles goed was bij de vk :)!

@twinnie: Fijn dat de groeiecho goed was!

@Lynnami: Mooi dat ze je nu goed in de gaten gaan houden en fijn
    dat alles er goed uitzag!

Even over mezelf: De groeiecho was goed,1 kindje is ongeveer een dag groter dan de andere.
    Verder hebben ze mn baarmoederhals gemeten en die was ook nog lang genoeg.
    Ik heb meteen gevraagd naar die steken in mijn borst en dat had te maken met
    de melkklieren,moest dus wel normaal zijn volgens haar.
    Morgen heb ik een afspraak bij de Gynaecoloog,dan hoor ik ook of mijn
    bloed goed is.

Luna is nu naar het kinderdagverblijf en ik ben bij mijn moeder maar
    doe het nu even lekker rustig aan.
    Vanavond komt een vriendin op visite met cadeautjes voor de kleintjes :),
    gisteravond is een andere vriendin geweest waar ik ook hele leuke
    dingetjes van heb gekregen :).

Meiden veel plezier bij de vk!

Fijne dag allemaal!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou meiden, ik ben slim geweest.
    Heb alyssa zelf naar school gebracht (hebben op de weg gelopen waar een stukje geen sneeuw lag door de auto's) en veilig thuis gekomen.
    Mijn schoonouders halen haar om 12:30 van school af, houden haar daar de hele middag zodat ik vanmi wat rust kan pakken (woensdagmiddag is ze vrij) en vanmi rond 16:15 gaat mijn vriend haar weer ophalen daar die is altijd om 16:00 thuis van zijn werk.
    Nou goed geregeld voor vandaag toch?
    Hier ligt ook nog steeds sneeuw en het is spekglad.
    Moest vandaag eigenlijk naar fysio, maar gister dus afgebeld, ik durf echt niet te rijden nu hoor. En heb er ook ff geen trek in nu. laat mij vandaag maar ff rustig aan doen en wat aanmodderen en rusten...lijkt me beter.

11. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hello ladies!

Mijn meissie ligt soms 'naar binnen' te schoppen :( hebben jullie daar wel eens last van? Dat voelt erg vervelend, doet zelfs een beetje pijn, probeer haar dan zover te krijgen dat ze gaat draaien, maar daar heeft mijn diva'tje geen zin in natuurlijk :)

@Dancinglady; en was er nog wat uit het gesprek met de baas van je baas gekomen? Ben je nu nog gaan werken gisteren/vandaag? Ennn hoe was de intake vd kraamzorg?

@Naduah; Fijn dat alles weer goed was bij de vk :D

@Sweetlakecity; Fijn dat jij weer wat beter in je velletje zit :D Hou vast dat gevoel hè!

@Bamjolan; Fijn dat je nu toch mag thuis bevallen :D

@Twinnie; :confused: loopt jullie kleine 3 weken voor op de groei?! Wauw, da's wel heel erg veel hè... komt de kleine dan ook 3 wkn eerder of wordt het dan groter geboren?

@Lynnami; gelukkig zeg :D Wat een opluchting voor jullie!

@acnaib; geen kraamfeest hier, vind het veel te duur (als je het buiten de deur viert, waar wij iig wel toe verplicht zijn) en vind het ook een beetje onpersoonlijk je kan niet met iedereen gezellig blijven kletsen. Lijkt me voor de baby ook een aanslag...

@Mimi; fijn dat je les zo goed bevallen is, klinkt iig interessant! Veel plezier bij de vk vanavond.

@Blue en Dreamerfly; was alles goed bij jullie bij de vk?

@Snoopy; dat was idd een gek idee ja, de laatste verjaardag met z'n 2-en! Vervelend dat jouw man nu naar Duitsland is :( maar je ouders vinden het vast erg gezellig dat je daar nu lekker zit!

@Mamakitty; Gelukkig geen enge bloedingen ofzo! Vervelend dat dat litteken zo'n pijn doet, pfffff, alsof je nog niet genoeg pijn hebt... Dikke knuffel voor jou! Enne groot gelijk dat je ff lekker je rust neemt vanmiddag! Enjoy :D

@Esther; wat doen jouw mannetjes het goed hè :D Lekker hoor! Gelukkig was de pijn in de borst goed te verklaren. Succes morgen bij de gyn en veel plezier vanavond met je vriendin, leuk hè om zo verwend te worden :D

12. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    @ Snoopy: Tis wel een beetje ingewikkeld verhaal maar je kunt dan antistoffen aanmaken als het kindje resus positief heeft. Dan kan het kindje bloedarmoede krijgen, vaak is dit pas het geval bij een eventuele tweede zwangerschap. Dit is allemaal uit voorzorg.

@ Princess: We hebben idd discussie gehad met de verloskundige omdat volgens mij eigen berekeningen ik 2 weken eerder uitgerekend ben dan de datum die zij hanteren. Maar hun gaan uit van de eerste echo en willen niet de datum veranderen. Zelf ga ik er stiekem wel vanuit dat het kindje eerder komt....

@ iedereen: voorzichtig met die gladheid!

Vanochtend weer fysio gehad, heb steeds meer pijn. En nu alles behandeld is doet het nog meer pijn. Zucht.... zou ook wel weer lekker zijn om me een keer fit te voelen en alles weer te kunnen...

13. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Sweetlake hier ligt overal een dunne maar toch redelijke laag sneeuw. Die ligt er al sinds maandag en gaat niet weg, hooguit komt er af en toe een beetje bij.
    Ook hangen de ijspegels aan de tafel van onze tuinset buiten. Echt weer waarin je beter thuis kan zijn. Ik ben blij dat je me snapt :D

Esther wat leuk dat je allemaal cadeautjes voor de kleintjes krijgt! En doe maar lekker rustig aan hoor.

Kitty ik ben blij dat je alles zo hebt kunnen regelen met je schoonmoeder. En goed dat je lekker rustig aan doet en verder binnen blijft.

Princess ik heb gisteren mijn verhaal verteld aan de baas van mijn baas en ze reageerde aan de telefoon wel begripvol, maar gaf niet echt een mening. Het enige wat ze zei was dat ze zou overleggen over de hele situatie met personeelszaken en me vandaag zou terugbellen. Ik zit echt te wachten op dat telefoontje...
    Ik zou eigenlijk morgen weer moeten gaan werken.
    Wat bedoel je met naar binnen schoppen? Naar de onderkant? Dat heb ik ook wel eens. Voelt minder lekker als naar de buikkant. Als schopt mijn kindje vrijwel altijd richting mijn zij.

Twinnie hopelijk komt jouw kindje iets eerder, dan hoef je je in elk geval geen zorgen te maken.

De intake met de kraamzorg stelde niet veel voor. Ze was even een kwartiertje binnen en heeft niet naar het bed of wat dan ook gekeken.
    Ze gaf wat folders en herhaalde wel drie keer hoeveel uur ik recht heb op kraamzorg en dat was het dan. Verder moest ze wel 10 keer mijn nieuwe adres invullen op alle papieren.
    Ach ik vond het wel best zo.

14. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Nou, ben benieuwd wat eruit komt meid!

Met naar binnen schoppen bedoel ik dat ze op m'n blaas schopt of een ander orgaan, maar ze heeft een duidelijke voorkeur voor mijn blaas :)

15. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    @MamaKitty: Fijn dat je het voor vandaag goed geregeld hebt en jij lekker
    rust kunt nemen.

@Princess81: Ja die doen het zeker goed,altijd fijn om te horen :).
    Dankjewel,en ja het is leuk om zo verwend te worden haha :D.

En nee heb daar geen last van maar kan me voorstellen dat dat soms best pijnlijk kan zijn.
    Ze drukken wel op mijn blaas maar het voelt niet aan alsof ze schoppen

@Dancinglady: Ja vind het ook erg leuk en lief van ze,ik zeg
    altijd wel dat ze niks hoeven mee te nemen maar ze zijn dan eigenwijs en
    nemen dan toch cadeautjes mee.
    Dankje doe het wel rustig aan hoor :)!

Raar dat het maar zo kort duurde en ze weinig uitleg heeft gegeven.
    Volgende week komt kraamzorg bij mij dus ben benieuwd hoe het gaat.

Trouwens de vorige keer met de echo lag er 1 baby in een stuit nu niet meer
    nu liggen ze allebei met het hoofdje naar beneden en eentje lag ook weer erg laag,
    hoop dus dat ik een normale bevalling krijg!

16. Even snel tussendoor, ben druk bezig met de babykamer en babyspullen! :D

@Tezzz: Hier is de ondersteek juist volop gebruikt. Ik ben de eerste 5 dagen na de bevalling volledig op bed verzorgd, omdat ik steeds flauwviel (vanwege overmatig bloedverlies, viel zelfs liggend flauw). Ik werd dus ook steeds op de ondersteek gezet. Dus het is bij iedereen anders. Geloof dat ze hem bij een thuisbevalling zowieso gebruiken om de placenta in op te vangen. :-k

17. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Esther, fijn dat de kindjes allebei met de hoofdjes naar beneden liggen. Het zou mooi zijn als je een gewone bevalling kan hebben.

Princess ik voel geen schopjes richting mijn blaas, maar de laatste dagen heb ik weer extra vaak het gevoel dat ik naar de wc moet, dus de kleine zal daar wel in de buurt liggen.

Tijdens mijn gesprek met de kraamzorg zeiden ze dat de ondersteek bij ons wordt afgeleverd tegelijk met de bedverhogers. Kost niets.

Inmiddels heeft de bazin van mijn baas gebeld en er komt volgende week weer een gesprek (wel tijdens mijn werktijd gelukkig)
    Alleen tot die tijd moet ik gewoon gaan werken en de uren van maandag mag ik inhalen of het kost me vakantie-uren.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi!

@mamakitty, fijn dat het goed gaat :D En dat heb je zkr goed geregeld zeg met Alyssa kan jij ff lekker tot rust komen!

@bamjolan, ja hier was ook alles wit. Is nu wel lekket weertje met het zonnetje erbij ;) blijf het alleen eng vinden met die gladheid

@tezzz,ben gewoon aan het werk deze week dus dan gaat de tijd sowieso wel snel ;) Maar kan idd niet wachten tot het weekend is! Nog lekker uitgerust vanmiddag?

@esther,fijn dat alles weer goed was! En gefeliciteerd met je 31 weken :D Wat leuk joh al die cadeautjes, de kleintjes worden nu al goed verwend :D En een normale bevalling dat zou wel super zijn :)

@princess, hier beginnen de schop(jes) ook steeds vaker irritant soms pijnlijk te worden maar tegelijkertijd vind ik het ook super haha :D

@twinnie, nou alleen maar goed dat dat het zo in de gaten gehouden wordt! ;) Balen dat je zoveel pijn hebt :(

@dancinglady,haha ok weet ik dat ook weer dat de intake niet zoveel voorstelt. Volgens mij is de tijd van controleren ook allang voorbij hoor en terrecht.

Hier toch maar even de VK gebld ivm met de jeuk. Soms is het erger dan weer niet. Zal idd wel hormonaal zijn maar wil het toch uitsluiten. Heb net HA gebeld en moet vanmiddag terugbellen of die me nog wil zien of dat ik lab formulier krijg voor bloedprikken. ff afwachten dus ;)

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier even snel een ego bericht van mij.

Ben namelijk ontzettend ziek, heb volgens mij de buikgriep te pakken.
    Heel de familie is al ziek geweest, maar ik ontsprong steeds de dans, maar sinds vanacht heeft het mij ook in z'n greep.
    Doe dus maar lekker rustig aan en slaap veel. Ik heb alleen steeds als ik over moet geven, dat ik dan een enorm harde buik krijg. Doet soms zelfs een beetje pijn. Kijk het nog even aan, maar anders zal ik de verloskundige er wel even over bellen. Hopenlijk is het snel weer over, want ik moet volgens de verloskundige juist meer aankomen, maar dat gaat op deze manier natuurlijk niet lukken.

20. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Esther; hoop het ook voor je!

@Dancinglady; :( hopelijk komt er nog iets uit het gesprek en wordt je baas even op z'n plek gezet!

@Snoopy; precies, haha, ik blijf het ook leuk vinden om de baby te voelen, maar ze mag wel ergens anders schoppen van mij ;) Groot gelijk dat je ff bloed laat prikken, je kan er idd maar zeker van zijn dat er niets aan de hand is! Succes!

@lin80; Ik kan me wel voorstellen dat je harde buiken krijgt van het overgeven, maar kan idd geen kwaad om even na te vragen. Hoeveel ben je tot nu toe aangekomen dan? Beterschap!

Deel Deze Pagina