Ik ook even snel en ego. Ik heb dus inderdaad behoorlijke indalingsweeën gehad. Meestal blijft een 2e of volgend kindje langer ronddobberen, maar deze uk heeft zich al goed genesteld. Kan nog wel iets dieper gaan liggen maar echt los zal het niet meer komen. En goed nieuws, wat ik al dacht. Want ja, als je echt gaat indalen dan moet er toch niets meer in de weg liggen. Mijn placenta is genoeg opgeschoven. Hij ligt wel vlak naast de ingang maar goed, dat hoeft geen probleem te vormen. Ik mag een natuurlijke bevalling proberen. Waarschijnlijk was ukkie nieuwsgierig. Zag dat de placenta weg was en dacht 'dat stukje van de baarmoeder heb ik nog niet bekeken' en dook gelijk dat gat in Of had zoiets van 'waar is mijn liga (moederkoek) nou gebleven, wat moet ik nu eten' Ik mag het dus gewoon gaan proberen. Het is natuurlijk niet zeker dat het dan gaat lukken, maar we mogen het in ieder geval proberen! Wel lekker nadat de eerste een keizersnede was dat ik het nu ook op deze manier mag proberen (oké, bij Demelza hebben we het ook geprobeerd maar ja, daar schoot het allemaal niet echt op.) Ik hoop dat het gaat lukken, het lijkt me zo magisch om mijn frummeltje op mijn buik/borstkas te krijgen en niet dat het even boven een laken wordt getoond, eerst een check-up, helemaal ingewikkeld in dekens en dan bovenop het operatiehemd! Verder gaat het hier redelijk met de ziekenboeg. Ik voel me al wat beter, Demelza blijft alleen erg ziek.
Nou ik heb net de huisarts gebeld, er zit in ieder geval geen eiwit in mijn urine (dat had ik ook niet verwacht, maar toch een geruststelling). Ze ging nu even overleggen hoe of wat verder, en belt me straks weer terug. Toch ergens wel vervelend dat er niets gevonden wordt... :think:
Kitty, wow, is je buik nu inmiddels wel zo groot als ie vorige keer was bij je dochter? Lin doe maar lekker rustig aan. En ik duim dat de aluminiumfolie helpt. Naduah inderdaad lastig, want als ze niks vinden weet je natuurlijk ook niet wat je eraan kan doen Bamjolan ik ga volgende keer proberen meteen iets van suiker te eten. Misschien helpt het idd.
Hartewens, fijn dat je suikers weer normaal zijn! Naduah, geen eiwit, ook altijd goed! Maar ja, wat is het dan wel... dat blijft nu de vraag. Tezzz, google eens op babythermometer. Dan vind je zo'n ding met een flexibele punt. Ze zijn overal te koop en niet zo duur. En je hebt ook een speen die op die manier werkt. Kitty, wat een megabuik heb je! Mooi hoor! Ik moet er echt weer een foto van maken. *zucht* Voor anderen maak ik miljoenen reportages, maar het schiet er gewoon bij in om even snel 1 groeifoto van mezelf te maken. Gelukkig komt een bevriende fotograaf binnenkort een uitgebreide reportage van mij, mijn man en Demelza maken in mijn eigen fotostudiootje. Hij is allang blij dat hij een keer in een fotostudio foto's mag komen maken, voor hem een leerproces.
thnx girls! Action en c1000 hebben we hier helaas niet (woon in een errug klein stadje ), maar zal nog ff gaan kijken bij de etos en anders ff googlen. @Naduah: hopelijk komen ze er snel achter wat het dan wél is @Evelieveling: tjee, wat vroeg voor indalingsweeën. Hopelijk blijft de kleine nog wel ff zitten Wel fijn dat je het zelf mag gaan proberen en dat je placenta niet in de weg ligt. @Hartewens: jippie! Alles weer goed! Houden zo! kwil ook zo graag de kleertjes gaan doen...helaas moet ik eerst de kast weer fatsoenlijk in elkaar zetten (hele achterplaat is eraf geschoten in de loop der jaren) Laterrrr!
Hoi allemaal! Eindelijk ff tijd om te reageren @mimi83, fijn dat alles goed was bij de vk! Balen van je koortslip zeg, maar beter nu als helemaal op het eind want dan kun je je kindje niet knuffelen @esther, ja ben ook wel benieuwd naar de uitslag maar verwacht niets geks, en het stomme is de jeuk is vanaf gister stukken minder zal je altijd zien maar ja. Dus bij jou ook al februarikindjes, dan schiet het wel heel erg op he allemaal spannend hoor @dreamerfly, ook alles weer goed met de kleine dat horen we graag Ja mannetje komt vnv weer thuis ben helemaal blij! Al ben ik goed verwend door mn ouders @valentijn, heel verstandig dat je de auto pakt @twigger, je bent er al helemaal klaar voor zo te horen lekker hoor! @mamakitty, jeee de kinderwagn halen leuk hoor!Niet te druk maken over de bevalling hoor komt vast allemaal goed Wat doe jij tegen de jeuk dan? Hier valt het op het moment weer heel erg mee maar we wachten de uitslag maar af zal wel niets zijn. Enne die buik van jou blijft spurten maken haha. @jvd, zkr een grappige site Jij bent toe aan je verlof! knsp hoor dat je nog zoveel werkt. @daphne, ook al aan het aftellen voor je verlof haha lekker hoor @evelieveling, jee meis je dochter en jij hebben het flink te pakken zo te horen. Beterschap! *edit* lees net dat het gelukkig al wat beter gaat! Fijn dat je mag proberen "gewoon"te bevallen. @dancinglady, gelukt met de kleuren uitzoeken voor het nieuwe huis en wat is het geworden? @bleu, fijn dat alles weer goed was en 7.7 kg netjes hoor Wat een onwijs schattig wiegje zeg @klavertje, geeft helemaal niets meid gewoon aan jezelf denken! Ben blij af en toe wat van je te horen Heb je al veel geprobeerd tegen maagzuur? Misschien gele vla. Hier ook niets gehoord van de kraamzorg zouden deze week bellen maar tot nu toe nog niets. @mamavanlukas,zoals de andere al zeggen leef je lekker uit. Ben vorige week ook begonnen @fairy, fijn dat alles goed was bij de gyn! @ilona, gefeliciteerd met je verlof! Volgens mij de eerste Geniet er maar lekker van! @sweet, straks is het heel anders als het je eigen kindje is komt allemaal goed! Wel genoten van de kleine spruit? @romytamara, fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt! Het is misschien niet leuk maar zoals je zelf al zei alles voor het kindje. *knuf* @naduah, jee dat klinkt niet best meid Vind het goed dat je gebeld hebt hoor. Ben benieuwd wat eruit komt! *knuf* @tezzz, nee gelukkig nu geen last van mn hoofd gister wel. Ik vind het super weer behalve die gladheid die mag wegblijven jaja.Heel goed dat je de kinderen nu laat overblijven! Fijn dat je ondanks dat het de 3e is toch weer wat wijzer geworden bent van de intake @noor, mooie buik hoor! @janinev, goed weer wat van je te horen! Wat leuk dat het klikt met die jongen mooie foto's hoor! suc6 met de laatste loodjes! @lin80, gelukkig is je buikgriep weer over @princess, haha ja klein he de strijk Vind het wel makkelijk je bent zo klaar alleen is het straks natuurlijk wel veel was. Heb ook van alle rompers wat hoor zal wel goed zijn denk ik. @bamjolan, wat een euke foto's van de echo zeg! En wat grappig om te zien dat ie op je dochtertje lijkt @hartwens, nog gefeliciteerd met de 30 weken! Heerlijk dat je weer terug mag naar de vk! @acnaib, genoten van je vrije dag? Leuk hoor proefdruk hoop dat wij hem ook snel mogen ophalen Hier gaat het op zich wel goed. Alleen een beetje een stijve nek dus zal toch wel een rare beweging hebben gemaakt. Helaas moet ik nog wel fietsen want heb geen auto en moet toch naar mn werk. Maar let extra goed op hoor!
@Snoopy: blij dat je je weer wat beter voelt. En idd blijven opletten. Door het vriezen blijft het verradelijk. Ben niet zo heel veel wijzer geworden hoor Alleen dat de eigen bijdrage wordt vergoed in mijn verzekeringspakket eigenlijk. Rest wist ik al of ging ik zelf al vanuit Ik ben vandaag alweer 32 weken! Gaat dat toch verschrikkelijk snel. De laatste weken zullen wel weer veel te lang duren denk ik
Nog gefelicteerd met de 32 weken! Maar gaat mij al te hard hoor soms pfff. Misschien als ik straks met verlof ben dat het idd allemaal te lang duurd
Manlief komt net thuis, hartstikke ziek, arme man. Hij loopt al weken te kwakkelen met z'n weerstand en heeft net voor het eerst sinds ik hem ken toegegeven dat tie ziek is. Nu baal ik extra want we zouden morgen aan de babykamer beginnen, pffff, hoezo egoïstisch @Naduah; En heb je nog wat gehoord van de huisarts? Hopelijk voel je je snel weer beter! @Mamakitty; En heeft Alyssa het leuk gehad met schaatsen? Hihi, ik word ook z'n moeder denk ik, altijd maar zorgen over m'n kleine kwetsbare meisje Enne, mooie buik hoor Hopelijk slaap je lekker dit weekend! @Dreamerfly; thanx, was lekker knus met z'n 3-en Alles gelukt met het bedje? Ik hoop dat je vannacht weer eens lekker kan slapen meid! @Mimi; is dat zo ja? Dat je zoon nu meer kans krijgt op een koorstlip? Ik dacht dat het virus alleen overdraagbaar was door het vocht vd blaasjes Ben benieuwd of onze katten ook zo braaf weg blijven bij de box... @Dancinglady; thanx! Hier ook zo af en toe licht in het hoofd... zal er wel weer bij horen @Lin80; Ik duim voor je dat jullie katten uit de box blijven, die ballonnen daar zou ik me ook rot van schrikken @Hartewens; goed zo meid, fijn hoor dat alles goed zit met je suiker en je weer lekker naar de vk kan @Evelieveling; gelukkig! Hoop voor jou dat het deze keer wel gaat lukken! Wel grappig dat je nog geen foto's hebt, doet me denken aan dat spreekwoord 'bij de loodgieter thuis, lekt de kraan' @Snoopy; fijn dat jij je weer goed voelt
Ha meiden! Ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest. Bloed en urine zijn beide onderzocht en heb een half uur aan de CTG gelegen, alles is gelukkig goed. Moet me rustig houden en heb waarschijnlijk gewoon een flinke griep te pakken waar ik erg last van heb. De baby maakt het gelukkig goed, volgens de CTG. Voel me nu wel een beetje een muts...
@Valentijn: ik kan mij goed voorstellen dat het wel even flink op je afkwam. Beetje bijgekomen van de shock? Vervelend dat je suiker-waardes nog wel te hoog waren! Gaan ze daar nog iets mee doen? Voor jou dus echt aftellen nu! Ook wel weer mooi toch? Ik kijk er behoorlijk naar uit! @Naduah: wat betreft het benauwd zijn, dat heb ik niet echt, wel hoge (druk) pijn, ik denk ook de longen die in de verdrukking komen. Ruimbaan voor de baby Hoe gaat het nu met je,niet meer down? @Janneke: sterkte met alle lich, kwalen! Buien, niet echt last van (gehad); ja af en toe wel maar dat waren meer hyper-vrolijke buien Heb je er je hele zwangerschap al last van? @Snoopy: goed dat je het laat uitzoeken die jeuk; beter het zekere voor het onzeker nemen niet? Wat een opluchting dat je valpartij goed is afgelopen! @Mimi & Esther: fijn dat alles goed was bij de controle! @Twigger: Wat fijn dat je alles klaar hebt *Is een beetje jaloers* @Mamakitty: Bezorgd moedertje Niet te bang zijn he, vertrouw op jezelf en anders zijn er genoeg mensen daar tijdens de bevalling om je te hulp te schieten, t komt helemaal goed! Vanacht maar weer beter slapen he Ik hoop t voor je! @Jvd: jij werkt nog veel zeg, jee! Maar nog een paar weken dan dan kan jij aan een welverdiende rust beginnen! Niet te druk maken he, t gaat vast goed met de kleine. Zelf voel ik haar op verschillende plekken, alsof ze met zowel beentjes als armen aan het bewegen/ schoppen/ slaan is @Daphne: Lekker zeg, al bijna verlof! @Evelieveling: Beterschap daar, sterkte er mee! @Blue: Fijn dat alles goed was! Schattig bedje & commode! @Klavertje: ook jij sterkte in de strijd, nog eventjes volhouden meid.... @Fairy: Alles was dus goed Waarom met de benen omhoog? I.v.m.vocht? @Ilona: verlof al van start, heerlijk lijkt mij! Geniet er van! @Sweetlakecity: komt helemaal goed joh met je eigen kleine, dan borrelt er een oerinstinct omhoog , wat alles zich wel goed laat regelen, ach en mocht je toch tegen problemen aanlopen, zijn er altijd mensen die je kunnen helpen!, kraamverzorgende etc @Romytamara: Goed dat de Vk het wel serieus neemt, belangrijk! Ook al loopt het nu misschien anders dan je zou willen, een hele geruststelling lijkt mij dat jij als de kleine goed in de gaten worden gehouden, straks ook met de bevalling! Dancinglady: dat je snel moe bent van het werk is heel begrijpelijk. Alles kost gewoon veel energie voor je! Geef er aan toe. Noor: Mooie buik! Janinev: leuk weer wat van je te horen en alles gaat goed, super! En die emotionele fases, heel begrijpelijk! En wat fijn dat je een betrokken man aan je zijde hebt, geeft je vast veel steun! . Lin: fijn dat het beter met je gaat! Bamjolan: leuk hoor zo'n pretecho , genieten geblazen! Princess: jij ook al slecht aan het slapen! En dan die misselijkheid er bovenop, Bah! Ik zal voor je duimen op een goede nachtrust! Duim jij voor mij? Zo dit eerst even posten voordat ik weer rare dingen uitvreet met die pc
* even snel * Ben weer bijgelezen maar kan helaas niet reageren. Ik heb ontzettend last van harde buiken en m'n stuitje, dus ga zo weer plat. Vanmiddag telefonische intakegesprek gehad van de kraamzorg. Leuk mens trouwens, zaten op een gegeven moment beide over gewone privé dingetjes te kletsen. Het onderwerp kruiken kwam te spraken. Ik heb de Bell babywarmer (electrische kruik) omdat ik m'n arm heb verbrand bij de oudste. Moesten toen bij m'n schoonouders in omdat ik haarzelf niet kon verzorgen of oppakken, enz... Ik moest ook dagelijks naar het ziekenhuis om dood vel weg te laten halen en verzorgen. Jullie snappen dat ik hier een dus een soort fobie aan over heb gehouden. Nu kwam zij met het idee om dan misschien een cosibag (soort kersenpittenzak maar dan van lijnzaad en lavende) aan te schafen want die blijft langer warm dan de babybell en neemt de warmte van het lichaam over. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met de cosibag of deze gekocht ? Thx alvast !
Hallo meiden, Ik ben heeeeeeeeel erg lang niet hier geweest, gewoonweg geen tijd en erg druk. Ben wel blij om te lezen dat met iedereen goed gaat, op Florida na dan, wat sneu voor haar....... Ikzelf werk nog 24 uur in de week en mag volgende week vrijdag met verlof. Kan echt niet wachten. Verder is de babykamer klaar en zijn alle kleertjes gewassen. echt heerlijk. Oja, ik wil nog even kwijt dat we een zoon krijgen! we wisten het al lang, maar wilden het geheim houden. Totdat deze muts zich versprak! Groetjes Amanda
Mamakitty: ik ga mijn best doen w.b.t. het slapen! En ik voel mij niet verplicht hoor. Maar idd wel rustig aan doen, ik stop ook zo weer, bankhangen Enneh w.b.t. je buik; Jeempie! Gaat het verder weer ok naar je valpartij? Mimi: Het foliefoefje zal ik onthouden voor onze katten, hopenlijk helpt het bij hen net zo goed als bij de jouwe Acnaib: de tijd vliegt idd voorbij! Fijn he? (bij mij vanuit praktisch oogpunt niet zo fijn, maar goed dat zal wel goedkomen ) Dancinglady: Idd, geeft een beter gevoel als ik toch de belangrijkste spullen heb! Zodra mijn loon binnen is, snel ik naar de winkel whaha. De onrustkriebels hebben nu een toppunt bereikt Ik hoop voor je op een goed gesprek! Tezz: jij zal inmiddels wel "geleerd" zijn rond het kraamgebeuren! Wat een leuke meevaller dat de eigen bijdrage wordt vergoed door je verzekering Wij moeten deze waarschijnlijk zelf betalen, ook al heb ik mijn zorgverzekering uitgebreid, helaas. Hartewens: Super zeg, wat fijn Evelieveling: Wat fijn dat je een natuurlijk bevalling mag proberen, goed nieuws! Snoopy: Goed zo dat je bent verwend door je ouders en Terecht! Kalmpjes aan he na zo'n valpartij! Princess: Beterschap voor je mannetje! En heel begrijpelijk dat het balen is, je keek er naar uit om aan de slag te gaan! Hopenlijk is hij snel beter! Zo en ik ben actief bezig geweest met het bedje. Natuurlijk de 1e keer verkeerd in elkaar gezet en moest alles weer uit elkaar halen *zucht* Maar uiteindelijk gelukt! Wat wel grappig is, het past heel goed bij de commode die we van mijn ouders hebben gekregen! Alleen de groene rand van het bedje zien weg te werken door het te gaan bekleden. Dat ga ik samen met moeders doen. Een hemeltje er bij en dan wordt het vast wat! Het matrasje niet te vergeten laten maken wat op maat moet, want het is een eivormig bedje De buik deed overdag ook veel vervelend, maar goed wat doe je er aan? Als ik vanacht i.g. mijn rust maar weer weet te pakken! Misschien neem ik weer contact op met mijn oefentherapeut, wellicht heeft zij wat tips. De kleine meid was weer eens superactief vandaag, leuk leuk leuk! *Huisnieuws*: 15 Januari wordt ons huis opgeleverd en 19 Januari mogen we bellen om te vragen wanneer we het kunnen gaan huren/ de sleutels krijgen. Ik verwacht eigenlijk dat ze zeggen per 1 februari. Dus nog weer wat later, het is niet anders. Ondertussen ga ik mij al wel vast lekker helemaal arm kopen aan alle overige aan te schaffen babyspullen Wat betreft mijn werk, er loopt op het moment iemand twee weken op proef mee & er is best een grote kans dat zij wordt aangenomen. Zo ja, dan neem ik langer verlof op. Ik neem nu pas per half Maart verlof op, behoorlijk laat eigenlijk als ik er zo bij stil sta, maar als zij wordt aangenomen dan vervroeg ik dat met i.g. 2 weken! Het werken valt mij toch zwaarder dan ik had verwacht. Ik ga zo een filmpje pakken, even lekker er uit, ben dan niet vroeg in bed, maar wie weet hoe ontspannend het gaat werken Wel, ter afsluiting; ******************************************Strooit een heleboel goede nachtrust sterren naar Iedereen die dat nodig heeft ***************** ***************************************** Tot morgen!
Hoi, Deze zat bij mij in het kraampakket, maar ik heb hem nog niet geprobeerd. Ook hier zit een zak omheen.
Snoopy we hebben een creme-kleur uitgekozen voor de woonkamer, een deel van de keuken en de gang/overloop. Bijna wit, maar dan zachter. Hopelijk is het maandag een stk minder glad en kan je weer veilig op de fiets. Tezzz gefeliciteerd met de 32 weken. Voor mijn gevoel gaat het nu ook allemaal heel snel, maar dat kan straks nog veranderen. Princess beterschap met je mannetje. Logisch dat je er van baalt, het komt gewoon even slecht uit toch. Naduah beter een keer te veel alles checken dat een keer te weinig toch. Beterschap! Dreamerfly ik ben straks wel heel benieuwd naar jouw babykamer! Balen dat het huis zo laat pas opgeleverd wordt (waarschijnlijk dan) Misschien verhuizen we straks wel tegelijkertijd *pakt een goede nachtrust-ster* Thanks en hopelijk helpt het voor jou ook.
Dreamerfly, inderdaad de boosdoener is vocht heeeeeeel veeeeeeeel vocht.... Het is niet anders Ook heb ik iets gekregen tegen het maagzuur anagel of zoiets (weet niet meer wat er op het flesje staat) Mare ik ga nu naar bed, morgen moeten de 3 kids naar hun biovader toe, dus dat word helaas geen uitslaapdagje
Goedemorgen Nog steeds in de lucht zo te zien :-k Gekke vraag hè... Sinds een week heb ik echt last van m'n armen, polsen en handen. Ik denk dat het komt omdat ik eigenlijk alleen nog op mijn zij (en dus op mijn armen) kan liggen. Ik word 's nachts wel eens wakker van tintelingen en de rest vd dag zijn mijn armen, polsen en vingers heel stijf Herkent iemand dit? @Naduah; nee hoor meid, je bent geen muts! Als je 2 x flauw valt is dat reden genoeg om jezelf én de kleine eens door de medische molen te halen! Lekker rustig aan doen nu hoor... @Dreamerfly; en heb je wat beter geslapen? Je goede-nachtrust-sterren hebben bij iig tot 6u gewerkt Balen dat je waarschijnlijk nog wat langer op het huis moet wachten meid enne ik ga hopen voor je dat je nieuwe collega wordt aangenomen, want half maart is echt té laat voor verlof hoor meissie... @Blue; hmm, wij hebben net de Bell babywarmer gekocht... die moet volgens de verpakking 4 uur warm blijven. Dan is het toch weer tijd voor een voeding, kan dat ding weer even in de stekker toch @Amanda; lekker vooruitzicht hoor, nog 1 weekje werken Leuk dat je een zoon krijgt, hier nog zo'n muts die zich wel eens verspreekt 3 van mijn vriendinnen weten het al... maar ik ben me er nu heel erg bewust van dat ik me niet weer verspreek @Dancinglady; en heeft de ster jou ook geholpen
@princess: Je armen is je doorbloedin, ik heb erg slechte aders en daardoor is mijn doorbloeding niet je van het.. wat helpt is overdag veeeeeeeeel bewegen.. Heb je het doorstralend in je armen (boven je elleboog?)of niet? zo niet kan het ok carpaal tunnel sydroom zijn, wat dan helpt is je polsen verbinden zodat ze niet kunnen buigen (veel gebruiken van die skeeler beschermingshandschoenen. Een koortslip is een herpes simplex virus, elk virus in je eigen lichaamkrijgt de kleine wat van mee, ja ze krijgen dus ook jouw antistoffen mee, maar ook nu al het virus zelf, trouwens is dit bij 80 a 90 % van de mensen boven de 3 jaar zo dat zij het herpes simplex virus in zich hebben, doordat het zo makkelijk overdraagbaar is, denk aan een speeltje wat een 1,5 jarige heeft met virus en zijn vriendje pakt het af maar ze hebben het allebei in de mond, dan kan het al gebeurt zijn.. . alleen openbaart zich het slecht bij 40 % en van die 40 % slechts bij sommige regelmatig, andere mensen hebben het 1 a 2 x in hun leven. de kleine krijgt er verder nog niets van hoor in mijn buik.. en ik moet zoiezo erg oppassen want mijn koortslip virus is erg aggresief volgens de doktoren. Ik zal dus ook nooit op kraamvisite gaan als ik een koortslip heb, ookal ben ik nog zo voorzichtig, raak de kleine zoizo niet aan, maar ik ontwijk het liever . Met onze eigen kleine gaat dat niet lukken, ik heb 7 maanden weten te omzeilen terwijl ik het echt vaak heb gemiddeld 1 a 2 x per maand. en nou heb ik donderdag bij de v en d uit een kopje gedronken waarvan ik niet eerst het randje afgepoets heb met mijn vingers wat ik normaal wel doe en zie hier het resultaat... Even ter verduideliking, ik rageer op afwasmiddel, dit is dus de reden van mijn koortslip nu(kan alleen tegen dreft), wasmiddel, zon, creme s enz. ligt niet aan dat kopje niet schoon zou zijn ofzo.
@Snoopy: meid, ik heb gisteren met de kraamzorg gebeld. De afdeling intake was al naar huis, dus nu een maandagmorgen na 9.00 terugbellen. De gele vla helpt niet voor het maagzuur, ga vandaag ff langs de drogist voor iets effectievers. @Kitty en Sweetlakecity: bedankt voor jullie support meiden. @Dreamerfly: het komt goed met me meid, ik doe het gewoon rustig aan en wacht af.... Aan alle andere meiden, een heel fijn weekend! XX