Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Klavertje en iedereen, een heel fijn weekend!

Princess ik slaap ook op mijn zij, maar ik heb er geen last van. Ik denk dat mijn armen het een verademing vinden, want voor de zwangerschap sliep ik op mijn buik met een arm onder mijn lichaam. En dan had ik inderdaad wel eens last van mijn armen.
    Wat de ster betreft, ik mag niet klagen. Ik was vroeg wakker, maar ben uiteindelijk wel weer in slaap gevallen.

Nou hoe lang zou het nog duren tot de site uit de lucht is....

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen!

We zijn er nog steeds ;)

@princess, beterschap voor je man! Kan me voorstellen dat je baalt, voelt ie zich vandaag al wat beter? Dat van je armen klinkt idd net zoals mimi zegt als carpale tunnelsyndroom. Of gewoon omdat je erop ligt dat je doorbloeding niet goed is.

@naduah, gelukkig is alles goed en je bent zkr geen muts hoor! Dacht ik ook van de week met die val maar werd me daar verteld dat ze erg blij waren dat ik gekomen was omdat het soms ook anders kan aflopen. Beter een keer teveel dan te weinig.

@bleu, wat vervelend dat je je verbrand hebt toen zeg. Ik heb helaas geen ervaring met de cosibag. Heb zelf naast 2 kruiken ook een electrische kruik.

@amanda, leuk weer wat van je te horen! En wat leuk een jongen :D

@dreamerfly,jeee het huisje komt steeds dichterbij! En altijd leuk toch babyshoppen :D

@dancinglady, klinkt mooi ik ben heel erg benieuwd naar jullie huisje!

@mimi, ik hoop dat je gauw weer koortslip vrij bent!

@klavertje, hier heeft de kraamzorg gister gebeld zal je altijd zien :D Jij ook een heel fijn weekend!

We gaan straks een opblaasbare 3d ooievaar ophalen, we hebben een heel groot raam en lijkt me zo leuk als de kleine geboren is die op te hangen. Nu bood iemand hem aan voor 15 euro! ;)
    Daarna misschien nog even naar babyplanet in Utrecht!
    En de wieg is af :D :D :D zal er vandaag of morgen even foto's van maken!
    Kraamzorg heeft gister gebeld en heb 19 januari intake ;)
    Fijn weekend iedereen!

3. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Goeiemorgen zonder zorgen (hopenlijk!) allemaal :D

Nou ik heb gelukkig wat beter geslapen! , scheelt ook dat ik vandaag een keer niet hoefde te werken, alles gewoon lekker rustig aan, een fijn begin van de dag :)

@Naduah: Een hele geruststelling dat er niets ernstigs aan de hand is! Alleen dat al was het ziekenhuisbezoek waard niet? Niets aanstellerij, je gaat voor de gezondheid van je kindje en die van jou, wat een goede moeder behoort te doen :D. *Geeft schouderklopje*

@Blue: Kalm aan maar met die harde buiken !

W.b.t. een cosibag, ik had er nog niet eerder van gehoord, heb even gegoogled, lijkt mij best wel wat! (ik heb nog geen kruiken gekocht) Weet jij wat zoiets kost?

@Amanda: Mooi te horen dat alles goed met je gaat! En gefeli, een zoon :)

@Dancinglady: Jaaa wie weet, kunnen we elkaar ondersteunen in de verhuiscrisisjes :p (nouja laten we hopen dat die er niet komen ;))

Fairy Sterkte er mee! Rest van de dag lekker uitrusten?

Princess Deels herkenbaar w.b.t. armen/handen. Ik heb dit allleen niet elke nacht & overdag is het weggetrokken. Zou goed kunnen dat de stijfheid een overblijfsel is van de verdukking die je armen etc ondervinden. Bij twijfel anders even vragen aan de huisarts/ Vk. Beter geslapen & ook hier :), mooi zo, hebben de sterries geholpen ;) Enneh is toch wel een beetje laat idd he 2 weken verlof voor de uitrekendatum :eek:. Ik vind het ook stom van mezelf dat ik dat heb gezegd tegen mijn baas. Nouja hopen dat ze wordt aangenomen idd ;) En mocht het lichamelijk niet meer lukken op een gegeven moment, de gezondheid gaat voor, dan kap ik!

Mimi: Lastig hoor die koortslip en i.g. een geruststelling dat de kleine er niets van krijgt, of kan dat onder bepaalde omstandigheden wel gebeuren?

Klavertje: goed zo, dat is de instelling! :)

Snoopy Zeker leuk, babyshoppen! :D. Dat is een koopje voor 15 euro!! Enneh, ik ben erg benieuwd naar je wiegje, kan ik misschien wat ideeën opdoen voor de onze :D

4. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    :( Carpale tunnelsyndroom? Nou, ik hoop maar dat het dan de doorbloeding is...

@Mimi; jeetje wat vervelend zeg dat je dat zo vaak hebt :( Hoop voor jou dat je zoontje lekker veel van die antistoffen meekrijgt en het niet gaat krijgen!

@Dancinglady; haha, dan is zijn er iig 2 lichaamsdelen bij jou wel blij met de zwangerschap ;) :p Gelukkig ben je weer lekker in slaap gevallen!

@Snoopy; leuk zo'n ooievaar :D Veel plezier bij de babyplanet!

@Dreamerfly; goed zo meid! Jouw/jullie gezondheid gaat zeker voor je werk. Heb je inmiddels al duidelijkheid over je baan ná de zwangerschap?

Manlief voelt zich btw weer beter, althans dat zegt hij, hij ziet er nog niet zo fit uit, maar wilde toch aan de babykamer beginnen dus ik hou hem niet tegen :p

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

princess: als je het door je hele armen hebt is het doorbloeding, als het alleen je onderarmen/polsen zijn is het carpaal tunnel sydroom.. kunnen ze ook niets aan doen alleen dan wordt het minder als je zorgt dat je polsen recht blijven tijdens slapen dus event. verbandje erom, bij doorbloedinsproblemen helpt niets, buiten overdag goed bewegen.

Dramerfly: de kleine kan zolang hij in mijn buik zit er niets van krijgen, alleen na de geboorte. dat is jullie bekend denk.

ik ben benieuwd waarner de site eruit gaat.

snoop: leuk zo'n grote ooievaar.. denk dat we dat maar aan mijn familie overlaat.

Dancinglady: fijn dat jou armen nu dus rust hebben. haha.
    prettig dat we allemaal zo te lezen redelijk tot goed geslapen hebben.

6. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik werd 's nachts wakker van een tinteling in heel mijn arm, maar nu doet vooral mijn polsgewricht pijn :( (vanmorgen ook in de vingers, maar dat lijkt nu weer voorbij :D). Ik kan op internet niet echt eruit halen dat dit dan carpale tunnel syndroom zou kunnen zijn... Enfin, ik kijk het wel even aan en anders maar eens langs de dokter ;)

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Foto's van de wieg staan op de site! ;)

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zo dames ben ik weer.
    Heb net al het bedzeiltje op bed gelegd....je weet maar nooit toch haha!

Hebben jullie eigenlijk al harde buiken?
    Hier gaat t wel, gelukkig geen regelmaat maar ze zijn er wel.
    Bij enkele moet ik ook mn buik even vasthouden, om tegen te duwen...haha stom he!
    Nog 7wk tot 37 weken en 10wk tot 40 weken haha ben benieuwd wanneer deze komt!
    (Den met 41+5, Jay met 41+1).

9. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    heyyyy meiden

ff snel een beriggie van mij
    we hebben vandaag t beebhoekje klaargemaakt op onze kamer
    bedje staat opgemaakt en al
    de commode hangt, t badje staat klaar enz
    ben dr zo blij mee hihi
    maar nu ben ik weer weg, ga lekker mn bedje in ben kapot
    zal morgen foto's maken

knuffffffffff all

10. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Amanda23@
    Wat fijn dat bij jou de cosibag in je kraampakket zit.
    Bij mij alleen kraamverband,alcohol, onderleggers, enz.. en een knuffel.
    Aan de cosibag heb je tenminste nog wat, en kan je zelf ook gebruiken.
    Geniet van je verlof a.s vrijdag !

Princess@
    Ik heb ook last gehad van een hele tintelende arm. Bij mij heeft het zo’n 3 dagen aangehouden. Hopelijk verdwijnt het bij ook snel want het is inderdaad erg vervelend.

Snoop@
    Leuk hoor zo’n ooievaar !
    Ik ging ook even kijken naar je wiegje op je site en zag ook foto’s van de meeting. Dat ziet er gezellig uit. Leuk ook zo met z’n viertjes met dikke buik op een rij.

Bamjolan@
    Ik heb al erg veel last van harde buiken. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik dit ook zo veel (en knoer hard) bij de vorige 2 had maar ben erg vergeetachtig.

11. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    mamakitty@
    Ben nog steeds jaloers op je buik hoor.
    Ik draag in de breedte en vind dit veel minder mooi dan naar voren, maar ach.. je hebt het niet voor het zeggen hè.

Hartewens@
    fijn dat je suikers weer goed zijn !

Evelieveling@
    fijn dat je het tenminste zelf mag gaan proberen!
    Sterkte met Demelza. Zo zielig zo’n kleintje dat ziek is..

Dreamerfly@
    Ik heb ook even gegoogled.
    Volgens mij kost de cosibag tussen de €20-€27 .
    Ik kwam ook de koozzzi tegen dat is weer een elektrischekruik (van princess) maar deze kost €50 zonder kruikenzak.
    Goed zeg ! dat jij een goede nacht hebt gehad.
    Bij mij breekt het nu echt op, de vele slapeloze nachten.

Hierzo niet veel verbetering met gister helaas.

12. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Goedemorgen meiden,

Heb niet teruggelezen,voel me namelijk niet zo lekker ben een beetje grieperig :(.
    Ben ook zo ontzettend moe dat ik s'avonds om kwart over 8,half 9 in slaap val.
    Verder heb ik nog steeds erg last van mn rug!
    Heb ook enorme nesteldrang nu,vooral nu ik weet dat de kleintjes eerder komen.
    Maar tussendoor moet ik ook echt wel even plat gaan liggen anders hou ik het niet vol.

Morgenvroeg heb ik de intake met kraamzorg omdat hij in December niet door kon gaan.
    Ben benieuwd hoe dat gaat lopen!

Meiden die zich niet zo lekker voelen doe rustig aan en beterschap!
    Het zou gaan dooien buiten vandeweek dus is het eindelijk niet meer glad en kunnen we weer rustig de straat op zonder bang te hoeven zijn dat we uitglijden.

Meiden met een afspraak morgen alvast veel succes/plezier!
    Ben een beetje vroeg maar reageer vandaag hier niet meer,niet eerder dan morgen!

Fijne dag allemaal!

13. Ha meiden,

Even een berichtje tussendoor, de griep heeft hier stevig toegeslagen. Diep ademhalen, lachen en hoesten doet me ontzettend zeer. Bah bah... :evil: Gelukkig laat de baby zich volop voelen, dus dat is wel geruststellend.
    Dankjulliewel voor de lieve woorden! Voelde me echt een aanstelster, durf nu bijna niet meer te bellen mocht er zich weer wat voordoen.. :oops:
    Aanstaande dinsdag heb ik de echo om precies te kijken hoe de placenta ligt. Ondanks dat ik ondertussen al weet (dankzij) de pretecho dat de placenta verplaatst is, ben ik toch wel nerveus.
    Tijdens de CTG lag ik op een verloskamer, de rest was vol :confused:, en kon me gewoon niet voorstellen dat ik daar over een paar weken lig te bevallen. Zo'n vreemd idee...

@Esther: Heel veel beterschap, meid! En doe rustig aan, ondanks de nesteldrang! ;)

@Bleu: Ik draag juist naar voren, en vind dit veel minder mooi. Bij Storm droeg ik echt van mijn kruin tot in mijn kleine teen (tja, 38 kg aangekomen) en mijn buik vond ik toen echt veel mooier. Hij was toen veel ronder. Deze keer lijkt het vanaf de zijkant wel alsof er met een plank tegenaan geslagen is. Maf, hoor...

@Twigger: Het schiet al op bij je, zie ik? ;) Ben heel benieuwd naar de foto's!

@Bamjolan: Harde buiken heb ik al een paar weken, in meer of mindere mate. Bij Storm had ik ze ook al vanaf week 16, dus voor mij is dit blijkbaar normaal. :-k Wat gaat de tijd snel, he?

@Snoopy: Ik ga zo eens even spieken op je site!

@Princess: He bah, dat klinkt eng zeg! Zou het toch even na laten kijken, hoor. Je weet maar nooit.Ik heb hier alleen tintelingen in mijn handen, dat is toch wel wat minder verontrustend, meid!

@Dreamerfly: Dankjewel! :oops:

Nou, Storm breekt hier de tent af, dus zal maar eens gaan kijken. :)

Fijne dag meiden!

14. pippilotte

pippilotte Actief lid

Hoi hoi, daar was ik weer eens.
    De berichtjes van jou vielen meteen op.
    Ik heb in mijn vorige zwangerschap Carpaal gehad.
    Echt heel erg vervelend.
    Heb bijna 13 weken niet geslapen.
    Eerst links en toen ook nog rechts.
    Het komt erg vaak voor in de zwangerschap.
    Komt door vochtophoping en hormonen.
    Helaas is er niets aan te doen in de zwangerschap.
    Ik heb 2 braises gehad, omdat het belangrijk is de polsen in een rechte stand te houden.
    Na de bevalling verdwijnt het vaak snel weer.
    Mijn handen waren compleet doof dag en nacht en hebben er nog zeker 4 weken over gedaan om het gevoel weer helemaal terug te krijgen.
    Ik heb de eerste 4 weken mijn zoontje niet in bad kunnen doen.

Sterkte er mee!

15. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Goedemorgen meiden :D Manlief gaat vandaag de babykamer verven, ben blij :D heb alleen nog steeds pijn aan m'n pols en vingers en m'n rug en bekken werken ook al niet mee vandaag :( haha, voel me op en top zwanger hoor :p

@Snoopy; Moooooiii! Echt superschattig die wieg meid :D

@Bamjolan; :) dat zou echt een bak zijn, als die van jou ná de 40 wkn geboren zou worden, dan is het echt een kleine grapjas hoor ;) :p Ook hier steeds vaker onverklaarbare harde buiken, ik doe het zo rustig aan en toch blijven ze spontaan komen...

@Twigger; Lekker gevoel hoor, alles klaar :D ben benieuwd naar de foto's :p

@Blue; thanx! Heb alleen meer last van de pijn, de tintelende arm had ik alleen 's nachts, de pijn blijft de rest vd dag hangen. Vannacht geen tintelingen, maar wel wakker geworden vd pijn, omdat ik m'n deken vastpakte :( Balen dat jij nog steeds zo'n last hebt vd harde buiken, hopelijk houdt het snel op!

@Esther; Beterschap meid! Succes met de intake morgen!

@Naduah; tja... vind het ook een beetje freaky nu, heb nooit last van m'n gewrichten :( Ga volgende week maar eens naar de huisarts, dan zijn we weer in Nederland. Vervelend dat jij nog steeds zo ziek bent, beterschap meissie!

@Pippilotte; :confused: uhh, hoop echt niet dat ik dat heb hoor :( Ik heb gisteren op internet erover gelezen, maar kon mijn klachten er niet echt in herkennen. Ik heb alleen gisterennacht een tintelende arm gehad, nu alleen maar last van pijn in m'n gewrichten van m'n vingers en m'n pols... Heb links meer last dan rechts (gelukkig). Ik heb idd wel erg veel last van vochtophoping in m'n handen en enkels, heb mijn trouwring af moeten doen :(

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goedemorgen meiden,

De eerste dingentje van de baby zitten in de wasmachine. :) :) :) :) :) . Kon het niet langer laten. haha.
    had 5 stuks lichte kleding in de wasmand beneden en manlief ligt nog te slapen, maar de wasmand met meer witte kleding staat op onze slaapkamer, dus heb ik babyspul gepakt, dat ligt in de babykamer en hoef ik manlief niet wakker te maken.... goed excuus toch..haha..

Gister hebben we lekker ge gourmet met mijn schoonouders hier, heerlijk.
    Ik merk dat ik de laatste dagen zomaar ineens koorts heb, dat heb ik wel vaker maar nu erg makkelijk en snel.. verder is alles helemaal prima, bloeddruk enz. allemaal donderdag gecheckt alles prima. Toen had ik het ook al maar vergeten te vragen.. dus bij deze hebben jullie dat ook dat ineens je tempratuur omhoog vliegt?

tezz: fijn dat de intake erop zit weet je toch zeker dat ze je niet vergeten. haha.

mamakitty: wat een heerlijke buik..al kan ik me voorstellen dat ie regelmatig in de weg zit, ik heb er al last van, laatstaan jij met je zoon's penthouse :)

lin80: Hoop voor je dat de alu folie werkt, ik moet wel zeggen dat ik het er met veel bomborie in gelegd heb dat de kater die vaak boemerang speelt, (je kan me iets wel verbieden maar ik doe het toch) in de woonkamer was. ja dat lijkt mij ook het nadeel van balonnen, je zou anders een waterspuitje kunnen proberen?

hartewens: wat fijn dat de suiker weer goed is en je weer terug mag naar vk.. :D

Evelieveling: wat prettig dat de kleine dacht he een nieuw plekje, liga ga aan de kant en ik kruip ertussen :) :) . dus op eigen kracht proberen, wel in het zkhuis neem ik aan, voor het geval dat het niet gaat.o ik lees dat demelza keizersnee was dus ja dan wordt het zoiezo zkhuis. Niet vergeten wat foto's van jezelf te maken hoor! ;)

snoop: voorzichtig hoor! jij ook nog geen kraamzorg intake o dat zal ik maar stoppen met me er druk over te maken, want jij ligt wat weken voor en ik ben nu al bang dat het niet goed doorgekomen is en ze me vergeten.. :confused: . o ik zie nu dat je de 19 de de intake hebt.. fijn. en een ooievar. haha

princess: aaa zieke man.. en toch aan de baby kamer.. soms zijn ze geweldig die mannen.. :)

nadauh: beter een ker tevel gecontoleerd als een keer te weinig, ze leggen je niet voor nits aan de ctg hoor..niet mutsig voelen of schamen niet nodig, daar zijnmensen voor.

blue; kan je niet helpen met die cosibag, maar kan me wel voorstellen dat je een fobie hebt nu voor kruiken.

dreamerfly: haha zal je altijd zien dan zet je iets in elkaar wat je graag af wilt hebben en dan klopt het niet.. wat fijn dat het er zo goed bij past.Fijn dat jullie ook een datum hebben dat jullie de sleutel krijgen.

bam; ik merk ook dat ik steds vaker harde buiken krijg..en steeds een sterker voorgevoel dat de kleine te vroeg gaat komen..

esther: om jezelf denken hoor, rustig aan met die rug.. ik begin ook nesteldrang te krijgen.

17. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Snoopy leuk zo'n ooievaar. Die wil ik misschien ook wel :D
    En fijn dat de wieg af is, wat ziet ie er mooi uit!

Princess fijn dat het weer iets beter gaat met je man en dat ie met de babykamer begint.

Bamjolan ik heb tegenwoordig ook last van harde buiken. Vooral op dagen dat ik werk of schoonmaak in huis of in ons nieuwe huis ben gaan kijken. Ik denk dat het dan te veel voor me is geweest ofzo. Maar aan de andere kant, helemaal niks doen lukt ook niet :(

Esther beterschap!

Naduah voor jou ook beterschap!

Mimi ik meet mijn temperatuur niet op, maar ik heb het wel heel snel warm. Leuk dat je met de babywas bezig bent.

Fijne zondag nog allemaal!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    He meiden,
    ff snel.

De box staat:

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    en gister de quinny opgehaald en die heb ik ff opgemaakt hihi:
    Foto's kun je groter zien in mijn album, dan op de foto klikken ;)

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Morgen!

@bamjolan,hier heel soms een harde buik maar niet dat ik er echt last van heb. Ik zie het nog wel gebeuren dat die knul van je gewoon tot 42 weken zit haha dat zou wat zijn.

@twigger, fijn dat alles klaar is meid!

@bleu, ja meeting was errug gezellie :D

@esther, beterschap meis!

@naduah, nogmaals je bent echt geen aansteller! Hoop voor je dat de placenta idd goed ligt.En beterschap! ;)

@princess, misschien toch even naar de ha als de klachten aanhouden?

@mimi, kraamzorgintake wisselt erg, bij de een doen ze het al vroeg hier is het geloof ik tussen de 32-34 weken ofzo. Leuk he babywas :D

@dancinglady, thx meid hoe is het met jou?

@mamakitty, wauw mooi opgemaakt hoor! Dat lakentje heb ik ook
    voor in de wagen en boxkleed ook alleen dan andere kleur :D

Vannacht niet goed geslapen, mannetje is sinds ie thuis is aan het blaffen :( Maar vandaag lekker een dagje niets doen misschien een babywasje ;) Verhuizing gaat trouwens niet door, nieuwe datum is niet bekend.
    Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina