Lynnami ik schrok wel even van je bericht dat je in het ziekenhuis ligt. Gelukkig heb je er zelf een goed gevoel over en ik duim dat die kleine nog zeker 5 weken blijft zitten. Bamjolan beterschap! Esther goed dat je alles al in huis hebt gehaald, dat zal je toch een fijn gevoel geven. En gelukkig is alles goed met je kereltjes. Jij bent inderdaad weinig aangekomen, ik zit er wel overheen met 1 kindje. Lin, ik ben een beetje nieuwsgierig, waarom heb jij extra uren kraamzorg gekregen? Snoopy gefeliciteerd! Super! Naduah sterkte met je buikpijn, dat het maar snel over mag zijn. Klavertje fijn dat de kraamzorg vind dat je alles goed geregeld hebt, dat geeft toch een lekker gevoel. Vanavond naar de vk, ik hou jullie op de hoogte!
He meiden, Hier gaat het redelijk, ben een beetje ziekjes vandaar wat minder op zp. Ik heb mijn oppas kids nu 4 dagen in de week, ondanks dat ze overdag op school zitten merk ik dat het toch echt zwaarder wordt.. heb veel slaap nodig op het moment, heb vandaag nadat de kids om 8.10 naar school waren weer in mijn bed gelegen en geslapen tot 12.00 toen werd ik wakker van de wekker , maar uitgerust ben ik nog niet. Gister ben ik om 20.00 in slaap gevallen om 22.30 wakker tot 23.30 en daarna geslapen tot 6.30. Is dus ongeveer 13 uur gelslapen vanaf gisteravond en ben nog moe.. denk dat het komt door een griepje ofzo voel me ook een beetje wattenbol hoofd.. zo te horen moeten we allemaal even een stapje terug doen, en even stilstaan bij het feit dat we allemaal 7 a 8 maanden zwanger zijn en du niet alles meer zo maar kunnen.. hoop dat ik me snel weer lekkerder voel en meer kan reageren.. O ja ik heb nu heel vaak een harde buik die ong. 5 min aanhoudt? klinkt dat bekend?
@ Mimi, nee komt mij niet bekend voor, ik heb het ook wel eens maar dan max een halve minuut. Heb ook even een vraag in het algemeen. Ik heb zon last van striae, baal daar echt van maar je doet er niets aan. Zijn hier moeders die dit bij een eerdere zwangerschap ook hebben gehad? Hoe snel trekt het weg en hoe komt het er dan uit te zien? Kun je nog wel in een bikini? Zou toch leuk vinden om een beetje leuke moderne moeder te zijn en niet zon moeke. xx
Hoi hoi, Even snel, want ga zo naar mijn schoonmama. Heb een tijdje geslapen en direct daarna mijn bloeddruk weer opgemeten. Was nu 140/80. Dus wel nog gestegen t.o.v. 1,5 week geleden (110/60), maar zal er wel bij horen. Buikpijn is er jammer genoeg nog, maar iets minder heftig. @Twinnie: Heb bij mijn vorige zwangerschap striae gekregen op mijn bovenbenen. Heeft geloof ik zo'n jaar geduurd voordat ze wit waren. Omdat ik van mezelf ook vrij blank ben zie je ze nu dus alleen van dichtbij. Ben gewoon in bikini en badpak geweest, hoor. Alleen nu even niet meer. Tot nu toe ook geen nieuwe striae gekregen, maar is de vorige keer ook echt pas op het laatst gekomen. @Mimi: Beterschap, meid! Harde buiken die 5 minuten aanhouden? Vind ik wel lang, hoor. Bij mij trekken ze wel ietsie sneller weg, geloof ik (nooit echt bijgehouden ). Heb je er nog steeds last van? @Dancinglady: Thanx! Heel veel plezier bij de vk! @Esther: Fijn dat je het herkent, hoef ik me geen zorgen te maken! @Klavertje: Ook fijn dat jij het ook herkent, zie hierboven!
@klavertje: Haha heb geen idee,ik eet wel veel minder dan met mn eerste zwangerschap en toen was ik in totaal 8 kilo aangekomen. @Dancinglady: Ja geeft idd een fijn gevoel . Ben idd niet veel aangekomen. Veel plezier bij de vk,maar dat had ik geloof ik al gezegd ! @mimi83: Beterschap,en dat je veel moe bent herken ik ook. Ik lag gisteren om half 9 al in bed en was er vanmorgen kwart over 6 weer uit. Ben ook erg veel moe de hele dag door eigenlijk wel! En nee 5 minuten last van een harde buik heb ik nog geen last van,het houd bij mij wel lang aan maar niet zo lang,als je je ongerust maakt toch even bellen dan? @twinnie: Na mijn eerste zwangerschap heb ik veel striae overgehouden,dat gaat ook niet weg. Nu met mijn 2de zwangerschap heb ik zelfs striae op mijn borsten gekregen. En ja ondanks mijn striae van de 1ste zwangerschap ben ik gewoon in een bikini blijven lopen,ik trek me niks aan wat andere mensen ervan vinden! Je doet er idd niks aan,heb zelf ook verschillende cremes geprobeerd met mn eerste zwangerschap en nog kreeg ik er erg last van dus dat helpt allemaal toch niks. Snap wel dat je er erg van baalt! @Naduah: Het hoort er allemaal bij hé,heb ook nog steeds buikpijn en momenteel ook weer last van harde buiken . Even over mezelf: Ben net terug met Luna van het consultatiebureau,alles was goed ! Ze groeit echt hard haha alweer 97,5cm en weegt alweer bijna 16 kilo . Ook met praten en de fijne motoriek had ze enorme vooruitgang geboekt,ben er wel blij om !
@ Esther: maar zijn het dan gewoon wat kleine witte streepjes die je hebt overgehouden of is het best wel opvallend. Ben gewoon benieuwd hoe het er uit komt te zien strakjes... Nu zijn ze natuurlijk ook opgerekt en rood. Moet ook niet zeuren eigenlijk, zal wel ff een tijdelijk dipje zijn haha.
Mimi inderdaad we moeten allemaal een stapje terug doen, ik kan het ook goed voelen aan mijzelf. Twinnie ik heb sinds kort ook straie terwijl ik er in het begin van de zwangerschap geen last van had. Ik had het ook liever niet gehad dan wel... Maar ik ga zeker weer in bikini lopen hoor (ooit ) Het helpt misschien niet, maar ik ben als een gek aan het smeren geslagen. Zo heb ik toch het gevoel dat ik er iets aan doe. Esther fijn dat het zo goed gaat met Luna!
Ik heb alvast wat extra uren gekregen omdat ik chronisch pijnpatient ben. Ik heb fibromyalgie en nu samen met mijn bekkeninstabiliteit leek het haar verstandig om een aantal uren extra alvast in te plannen. Dit omdat ik anders te veel zelf zou moeten doen op de dagen dat de kraamverzorgster minder uren per dag gaat maken. (de eerste dagen blijft ze ongeveer 8 uren per dag en daarna wordt dat afgebouwd)
Zo, ben weer wat opgeknapt Had het vanaf zondag helemaal gehad, ben ontzettend knorrig geweest, moe en alles van dat soort dingen! Had geen zin meer om te werken(nog maar 60 uur nu en dan....verlof) Nu is het wat aan het zakken, want zaterdag komt het kamertje Verder ben ik vandaag ontzettend gelukkig geworden omdat ik een pen heb gekocht, haha. Waar je een zwangere vrouw al wel niet gelukkig mee kunt maken! Ik wilde een mooie pen hebben om de envolopjes mee te schrijven! Verder krijg ik last van me rug en kan ik heel slecht naar het toilet! Ook weer zo'n bijkomstigheid! Maar goed zijn allemaal dingetjes die erbij horen, zeggen ze! O, ja, slapen is ook al niet meer mijn sterkste kant Het is allemaal wat! Maar we gaan gestaag door , want ik weet dat wat daar in mijn heel de dag zo heerlijk ligt te trappelen er over ongeveer 9 weekjes( 9WEEKJES ) Uit gaat komen en daar heb ik zo'n ontzettende zin in, das onbeschrijflijk! Dat je jezelf al zo mama kunt voelen al voordat het geboren is! Wist niet dat iemand dat in zich kon hebben! Namen zijn uitgezocht, kamertje komt dit weekend klaar! Lekker hoor! Nog ziekenhuistasje inpakken en huis schoonmaken, haha! Verder hebben we toch maar besloten om geen kraamfeestje te geven, omdat manlief vind dat je dan niet iedereen de aandacht kunt geven die je iemand geeft op een gewone visite! Dus toch maar gewone kraamvisite, maar dat is het enige waar ik tegenop zie!
Esther1981@ Fijn dat alles goed gaat met je kereltjes. mamakitty@ fijn dat alles goed was bij de vk gisteravond. Bamjolan@ Wat vervelend meid. Hopelijk gaat snel wat beter met je. Snoopy@ YES ! Gefeliciteerd. Heerlijk die nemen ze je niet meer af.. Lin80@ Fijn voor je dat je er een paar uurtjes kraamzorg bij hebt gekregen. Ik heb ook 49 uur gekregen, maar ik vind dat juist veel maar ik ben dan ook niet ziek ofzo.. Naduah@ Hoe is het met de buik ? Klinkt niet echt prettig.. Klavertje@ Ik wist niet dat je minder uren kraamzorg krijgt als je fv geeft. Weer wat geleerd. dancinglady@ Ben je al bij de vk geweest ? Alles goed ? Mimi@ Jeetje meid, 13 uur geslapen. Heerlijk ! (ondanks je griepje) Ik heb nachten dat ik blij moet zijn met 2a3 uurtjes. Harde buiken die ong. 5 min aanhouden heb ik ook last van, helaas ! Geen pretje hè Twinnie@ Striae heb ik ook wel iets, maar dan op mn heupen. Het is per persoon verschillend hoe het er straks na de bevalling uit komt te zien. Bij sommige zie je het na een poosje bijna niet meer en bij een ander blijft het heel (lelijk) zichtbaar helaas. Acnaib@ Wat doe je als zaterdag het kamertje er is ? Stuiterend van blijdschap door de kamer.. Doe je wel voorzichtig. Haha.. geintje ! Geniet van je pen en alles wat nog komen gaat...
Zijn jullie allemaal uit de naam/namen van jullie kleintjes ? Wij hebben ook (al) een naam, maar ik blijf kijken of ik toch niet een leukere naam tegenkom .. Hebben jullie dat ook ?.. haha.. Het lijkt wel of ik heel onzeker ben, maar dat gevoel heb ik niet.
@Bleu: we hebben wel een jongensnaam en een meisjesnaam, maar vind persoonlijk de jongensnaam beter. Als we de komende weken niks leukers kunnen vinden blijven we wel bij deze meisjesnaam. Kan ook komen doordat we de jongensnaam veel eerder hadden natuurlijk; heb al veel langer de tijd gehad om eraan te wennen Over striae: had ik al voor m'n eerste zwangerschap op m'n heupen (te snel aangekomen/ afgevallen voor die tijd). Heb striae gekregen tijdens m'n eerste zwangerschap aan de voorkant onderaan m'n buik. Trok redelijk weg. Bij mijn tweede zwangerschap kreeg ik 'uitlopers' aan de bestaande striae, richting vagina, dus kon je ook niet veel van zien (alles trok redelijk onder de bikini-lijn). Maar na 2 kids was mijn buik inmiddels meer in 'badpakstaat' dan bikini Heb nu 1 nieuwe lijn gekregen aan de zijkant van mijn buik en verder eigenlijk niks nieuws kunnen ontdekken Vond het ook eigenlijk al wel zát
Tezzz@ :-s Dat is waar ook, jullie moeten voor een jongen en een meid een naam hebben. Wij hadden bij mijn zoontje wel een jongensnaam maar geen meisjes naam tijdens de bevalling. Gelukkig kregen we een jongen. Ook stom eigenlijk want ik maakte mij daar toen helemaal niet druk om. Ik had mijn man net aan de telefoon.( hij zit nu nog steeds voor z'n werk in Friesland) Volgende week dinsdag moet hij een paar dagen naar Portugal. Ach.. kan nog wel... Ben dan 34 weken. Vanaf 36 weken wil ik hem dichter bij huis hebben.
Hoi! @lynnami,fijn wat van je te horen! Best spannend allemaal maar zal duimen dat die kleine nog even tot 17 februari blijft zitten @bam, zijn het weer je darmen waar je last van hebt? Verstopping hoop dat het gauw beter gaat! @esther, fijn dat het met de kereltjes iig goed gaat! En 9 kg netjes zeg!Sterkte met je buik en rug! @dreamerfly, had aan de andere kant al reactie gegeven @lin80, fijn dat het aantal kraamuren omhoog gegaan zijn wat een leuke foto van je kat @klavertje, fijn dat de intake goed gegaan is @mimi, beterschap meid! @twinnie, nee gelukkig (nog) geen last van. Helemaal weg gaat het volgens mij nooit maar wordt denk ik wel witter. Maar gewoon in bikini lopen hoor als jij dat wilt beetje schijt hebben aan wat anderen ervan vinden. @acnaib, ja gaat opschieten nu he Kan me voorstellen dat je aan verlof toe bent haha en al blij met een pen nou fijn hoor meid Geniet er maar lekker van dat alles zo'n beetje klaar is! @bleu, thx! idd neemt niemand me meer af We zijn sinds 2 weken helemaal uit de namen, vooral ik begon op een gegeven moment te twijfelen en net zoals je zegt stel dat we een leukere tegenkomen maar uiteindelijk toch de namen gekozen die we al heel lang wilden @Bloesem thx meid! @all, thx meiden voor de felicitaties! Ben echt super blij ermee Vandaag even geen lijst want staan geen afspraken voor morgen! Trusten allemaal!
Lin ik snap het, thanks voor je antwoord. Dan is het voor jou zeker fijn dat je een paar uurtjes extra krijgt. Acnaib fijn dat dit weekend het kamertje komt! Ik snap dat je tegen de kraamvisite opziet. Misschien kan je het samen met je man zo regelen dat er maar een bepaald aantal mensen per dag mogen komen en bijvoorbeeld alleen 's avonds. Zo gaan wij het doen, met uitzondering van de 1e of tweede dag, want dan komen er even wat meer mensen (waar ik ook wel tegnop zie) maar als ik me niet goed voel stuur ik ze binnen een korte tijd weer naar huis. Bleu, behalve mijn verhaal hieronder was gelukkig alles goed bij de vk. Wij zijn inmiddels uit de namen en ik twijfel ook niet meer. Ik ben al lang blij dat manlief en ik eindelijk namen hebben die we allebei mooi vinden. Begrijpelijk dat je je mannetje straks dichterbij wil hebben. Lukt dat allemaal met zijn werk? Eind van de middag ben ik bij de vk geweest, ik had weer de wat mindere vk zeg maar, waar ik al eens eerder over heb verteld. Het liep al 10 minuten uit voordat ik aan de beurt was. Toen ik binnen was zei ze dat ze net een bevalling had gehad (al kwam er iemand naar buiten die voor mij aan de beurt was geweest, maar het zal daarvoor wel geweest zijn) en ze moest even haar spulletjes in orde maken voor als er iemand zou gaan bevallen. Ik zag haar wat schaartjes ofzo inpakken (nou ja dat probeerde ze) en zo was ze eerst 5 minuten aan het rommelen. Ik had het gevoel dat ze geen idee had waar ze mee bezig was. Toen ging alles heel gehaast, want na mij zat er natuurlijk weer iemand in de wachtkamer. Ze stelde vragen terwijl ik me moest wegen en terwijl ze mijn bloeddruk ging meten. En als ik over het ene praatte ging zij weer over op het andere en andersom. Ik heb wel alles kunnen vragen wat ik wilde weten, maar ik ging met een raar gevoel weer naar buiten. Ik hoop toch zo dat ik haar niet bij mijn bevalling heb.
@dancinglady, wat raar joh van de vk! Kan me voorstellen dat je er niet echt een lekker gevoel bij hebt. Hoeveel vk's hebben jullie in de praktijk? Bij mij zijn ze allemaal wel leuk, heb wel voorkeur voor iemand maar ja is maar afwachten wie er dienst heeft he
Goedemorgen! @Dancinglady: Fijn dat alles wel goed was bij de vk, meid! Balen dat je zo'n muts had, zeg! @Snoopy: Rijbewijs al opgehaald? @Bleu: Kan me voorstellen dat je hem vanaf 36 weken in de buurt wil hebben. Met 34 weken nou ja, dat kan nog. Lijkt me zowieso moeilijk om je mannetje een paar dagen te missen! Dikke knuf! Hier nog steeds vreselijk aan het twijfelen over de namen, ben echt zo'n twijfelkont. Waarschijnlijk weet ik het pas zeker als hij/zij eruit is. @Tezzz: Fijn dat je nog geen nieuwe striae hebt! @Acnaib: Fijn dat je je weer wat beter voelt! Gelukkig bijna verlof... Zaterdag het kamertje: leuk leuk leuk, kun je gaan inrichten! Ben héél benieuwd naar de foto's alvast! @Lin80: Heb het helemaal gemist, sorry meis, maar hoeveel uur heb je gekregen van de kraamzorg? Lees ook dat je fibromyalgie hebt, jeetje meis, dat wist ik niet. Dikke knuf! Kan me voorstellen dat je die extra uren nodig hebt! @Esther: Fijn dat alles goed was met Luna bij het cb! Klinkt inderdaad als een gezonde meid! Hartstikke goed. Fijne dag meiden!
Morgen! @naduah, nee dat kan nog niet, kan hem vandaag aanvragen en dan duurd het nog 5 werkdagen voordat ik hem op kan halen. Maar ach ben al lang blij dat ik hem heb