Dancinglady@ Ons duimdraaien heeft geholpen zo te lezen. Goed joh ! Joehoe... waar zijn jullie ???.. Of is het in de weekenden vaker zo rustig ? 1 voordeel het is wel bij te houden nu.
@acnaib, ik was net de kolven van een schoonzus en vriendin aan het uitzoeken. Krijgen ze terug van mij, had ik geleend. Toen kreeg ik ook weer even een dejavu van hoe het was toen Kamiel zo'n klein ukkie was! Alles zo klein en lief! Heb er echt weer zin in! (al kijk ik niet echt uit naar de slapeloze nachten...) @blue, vond het vanmiddag ook al zo rustig! Heb daarom niet gereageerd. Iedereen had/heeft vast leuke plannen voor vandaag! Ik ben de hele dag weg geweest met Kamiel, naar de stad. Lekker geshopt voor de nieuwe kleine! En een mooie nieuwe slaapzak gekocht voor Kamiel. Had hij echt nodig, hij barste bijna uit die hij nu aan had. Kamiel net op bed gelegd en zit nu op de bank tussen de rommel van flessen (net uit de doos gehaald en Kamiel mee gespeeld), speelgoed en de vuile vaat staat nog in de keuken op me te wachten, maar heb geen zin! Niemand anders gaat het doen dus ik moet wel, zucht... MAAR! Morgen met Kamiel naar Sealife in Scheveningen! Leuk leuk leuk! Was even aan het twijfelen, maar Kamiel was zo enthousiast over de vissen op internet dat we toch maar wel gaan! En hij mag nog gratis naar binnen! Nou, ik ga maar eens opruimen, misschien tot zo!
he meiden, Iedereen het lekker druk van het weekend.. hier alles weer redelijk, griepje weg, maar blijf erg moe en stressig. hoop dat ik het vol ga houden met mijn oppaskids tot 27 feb. ze vergen nog al wat energie die 2, kan makkelijker 5 stuks van bijv. mijn broertje of mijn ouders buurmeisje hebben.. martin vind dat ik eigenlijk uiterlijk vanaf de 16 e feb.moet zeggen klaar ..das 6 weken van te voren.. maar ik heb zoiets van die week hebben ze vakantie en daarna dan nog 4 dagen, dat moet ik maar kunnen hoor. Martin ziet me het liefst nu zeggen klaar.. maar jah is wel logisch ik wordt er niet vrolijker van en hij mag me elke keer weer jankend en helemaal gesloopt opvangen. De schat.. hij zorgt zo goed voor me.. Ik las iets over namen ja wij zijn er helemaal uit gelukkig.. Meisjes naam hadden we al voordat ik zwanger werd en jongens naam kwamen we in een boekje tegen ik noemde hem hardop om even te luisteren voor me zelf en martin, vind je die mooi? Ik : weet ik niet denk het wel.. ik ook zegt ie .. nog een paar keer hard op en ja dat word hem. kraamzorg heeft mij oook nog niet gebeld ik heb op hun site gekeken en daar stond dat ze normaal weer 34 pas bellen en uiterlijk 36 weken, dus kijk even op hun site en anders zelf bellen, je rust gaat voor.. We gaan donderdag avond naar een informatie bijeenkomst van het ziekenhuis.. heb ik erg veel zin in, beetje ekerheid en duidelijkheid in deze onzekere tijden Ik heb er op het moment heel erg veel last van dat de tranen erg hoog zitten om van alles en nog wat en maak me steeds meer zorgen of ik het allemaal wel kan of er wel naar me geluisterd wordt tijdens de bevalling , als mijn rug echt niet wil en ik anders wil zitten, liggen, hangen.. noem maar op.. Mag je in elk ziekenhuis een TENS gebruiken?
Hoi hoi! @tezzz, hoe was het feestje van je zoontje? @sweet, zou mooi zijn als we dat nog meemaken die 5 dagen voor papa's maar ik denk het niet helaas @hartwens,ook al bijna verlof lekker hoor en idd maar ff rustig aan doen dan! @twinnie, gefeliciteerd met je verlof geniet er maar lekker van! @daphne, vervelend dat je mannetje er niet is Nog een paar daagjes werken en dan verlof kun je daar vast naar toeleven Veel plezier mrg in sealife met Kamiel! @dancinglady, fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over het gesprek meis Is dat weer een zorg minder in ieder geval! @acnaib, nee hoor lekker van blijven genieten is ook super leuk Ik geniet er ook van zelfs van de wasjes @bleu, is in het weekend vaak wat rustiger hier iedereen maar druk druk met alles @mimi, ik heb over 2 wkn verlof van mn baan bij de dierenarts maar met het oppassen ga ik door tot de 2 week van februari daarna hebben ze voorjaarsvakantie. Maar die kinderen zijn eigenlijk heel erg makkelijk ze zijn ook al 5 en 8 En dat je je nu wat meer zorgen maakt is heel normaal geloof dat iedereen daar wel last van heeft nu. Vandaag nog even de stad in geweest bij kruidvat luiers en billendoekjes ingeslagen En we zijn voor een andere auto gaan kijken, hebben nu een citroen xsara maar willen toch wat groter gaan omdat het met de kinderwagen al krap wordt. Hele mooie toyota station gezien, precies wat we allemaal wilde dus daar gaan we dit weekend even goed over nadenken wordt vervolgd... Fijn weekend allemaal nog!
Hey girls ik kan weer op ZP! Echt heeeel vreemd, vanuit Tsjechië kwam ik er sinds dinsdag niet meer op :-k maarrre zo te zien heb ik een hoop bij te lezen ben nu nog in Wenen (op weg naar Nl) dus ga er vanavond maar eens lekker voor zitten
Acnaib ik vind niet dat je overdrijft. Ik kan niet wachten tot ik straks in ons nieuwe huis de babyspullen kan uitpakken. Bleu dat duimendraaien heeft zeker geholpen. Daphne veel plezier bij sealife! Mimi lief van Martin dat ie niet wilt dat je te veel en te lang werkt. Ik snap dat jij het graag wil volhouden, maar denk ook goed aan jezelf he! Princess fijn dat je weer op ZP kan! En nog even en dan ben je weer in Nederland. Vandaag wordt mijn nichtje/ petekindje gedoopt. Daarna gaan we bij de familie thuis eten en feest vieren. Ik heb er zin in!
Hey meiden, Hoera! weer een weekje erbij. 34 weken alweer. Nog 6 weekjes.... Dinsdag mijn officiele verlof. Ik werk al 2 weken helemaal niet meer...maar dan is het officieel. Weer een zorg minder. Gisteren met mijn schoonmoeder naar de Prenetal geweest. Nog ff de laatste dingetjes van de uitzetlijst gekocht. Ook weer een zorg minder. Ben alleen aan het verzinnen wat we het kraambezoek voor geboorte/kraam kadootje kunnen meegeven. Hebben jullie een idee? Ik vind zo'n tule met blauwe/witte hartjes zo afgezaagd. (kraamsuikers) Ik zat te denken aan zo'n mini zuigflesje met iets erin. Maar weet niet waar ik die kan kopen. Iemand een idee? @Princess: fijn dat je weer op ZP kan en dat je weer onderweg bent naar NL. Blijf je nu hier? @Daphne: veel plezier met Kamiel in Schevingen vandaag. Lekker binnen toch? Want hier regent het pijpestelen @Mimi83: gewoon ff lekker zelf de kraamzorg bellen. Heb ik ook gedaan, had ook geen rust in mijn kont . haha. Als ik het niet gedaan had dan hadden ze vast ook nog niet gebeld. Maar ondertussen waren ze binnen 1 week hier voor de intake. Dus gewoon ff bellen. @Snoopy: spannend zo'n nieuwe auto. Let je wel op de diverse kortingen her en der i.v.m de recessie? Kan je nu soms honderden euro's (soms zelfs meer) schelen @DL: jij ook fijn weekend meid! Verder iedereen een fijn weekend en tot schrijfs!
Om deze tijd (zondag 18 januari) precies 5 jaar geleden, zaten manlief, dochterlief en ikzelf op ons bed boterhammen met filet americain te eten. En naast ons stond de wieg met een zeeeeeer perfect babyjongetje erin die heerlijk lag te slapen en een beetje kreunde. Als een complete verrassing had íe plotseling 's morgens bedacht nou zijn familie maar eens te willen ontmoeten. En daar waren wij heeeeeeeeel erg blij mee! Nu, 5 jaar later, hebben manlief, dochterlief en zoonlief net hun broodje filet americain op. Zoonlief is vreselijk verwend met de prachtigste cadeaus en heeft mamma al 4 keer een liefdesliedje gezongen begeleid door zijn gloednieuwe 'coole elektrische gitaar' en pappa en mamma vreselijk verwend met heeeeeeeeel veeeeeeel kusjes en knuffels. Is het gek dat ik hier tranen met tuiten zit te huilen? Mijn zoon is vandaag 5 geworden! *zucht*
Tezz gefeliciteerd met je zoon! Acnaib, mooi geworden je kamertje! Klavertje, nog maar 6 weekjes! Schiet al op he. Is dat gebruikelijk? Een kadootje geven aan kraamvisite? Snoopy, en wordt het de nieuwe auto? Of ga je verder kijken. Een station is wel handig! Princess, onderweg naar het regenachtige Nederland. Blijf je nu hier tot de kleine er is? Vind het wel lekker dat het wat rustig is. Kun je een beetje het bijhouden Wij hebben net een wieg gekocht. Ziet er uit als nieuw. Kan ons beebje mooi bij ons op de kamer de eerste tijd. Verder ben ik nu de babywasjes aan het draaien. Zo schattig al die kleine kleertjes op het wasrek!
@Tezzz, gefeliciteerd met je zoon! Helemaal niet gek hoor! Lekker laten gaan die tranen! @allen, nou Sealife was echt GEWELDIG! Kamiel stond met open mond naar de eerste vissen te kijken en daarna ging hij naar elk visje zwaaien en gillen en lachen. ZO lief! En bij een groot zeepaard (van plastic) stond hij midden in de gang stil met open mond en GROTE ogen het beest te bekijken. Mensen moesten echt om hem heen lopen want hij had het echt niet in de gaten. Hahaha. Een groot succes dus! Nu ligt hij lekker te slapen. Is echt een aanrader sealife. Ga gauw weer stoppen, effe zelf ook wat 'aansterken', breekt je toch best op zo'n drukke ochtend/middag.
Hoi! @princess, fijn dat je er nu eindelijk weer op kan, hoop dat je een goeie reis hebt gehad! @dancinglady, heel veel plezier vandaag met de doop van je petekindje! leuk hoor @klavertje, ja dat hebben we al gemerkt ja, ze hadden al een aardig bedrag ervan afgehaald omdat de auto's idd op het moment niet verkopen en we hebben er nog eens 250 vanaf kunnen halen. Vlg week maar eens een proefrit maken Gefeliciteerd met je 34 weken! @acnaib, leuk kamertje hoor! @tezzz, gefeliciteerd met je zoontje! Geniet er maar lekker van vandaag en strakjes liggen jullie weer gezellig zo met zn alle en dan ligt wonder nummertje 3 in het wiegje @hartwens, we gaan de auto ws wel kopen maar eerst nog een proefrit maken volgende week. Leuk hoor een wieg gekocht! Heb je een foto ben erg benieuwd En idd errug leuk die babywasjes heb nu net de laatste gedaan (voorlopig dan he hahaha) Fijne zondag allemaal nog!
Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Ben er zelf ook al eens geweest vond het idd erg leuk alleen met kinderen is het volgens mij nog leuker
Even snel, want heb echt geen puf dit weekend... grrr.... @Tezzz: Gefeliciteerd met je zoontje, meid! Wat een grote knul al! En natuurlijk is het heel normaal dat je daar emo van wordt...
Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Tis wel rustig vandaag hier, maar iedereen heeft het natuurlijk druk met de laatste voorbereidingen of gezellig een dagje weg. @Snoopy1983: fijn dat jullie waarschijnlijk toch de auto gaan kopen. Lekker vooruitzicht lijkt me. Hopenlijk bevalt de proefrit. @Daphne1980: Heerlijk dagje weggeweest lees ik wel. Kan me voorstellen dat kamiel zijn ogen heeft uitgekeken. En wat lief dat hij naar de visjes zwaaide. @hartewens: Ben ook benieuwd naar een foto van de wieg. Ook lekker dat jullie beebje bij jullie op de kamer kan dan de eerste tijd. Wij zijn nog aan het kijken of ons dat ook gaat lukken, maar ben toch echt bang dat onze slaapkamer daar te klein voor is. @Tezz: Alsnog gefeliciteerd met jullie zoon. Heerlijk die herrinneringen aan de geboorte. Ik hoop dat ik er ook zo'n leuke herrinnering aan over houd. En laat die tranen maar gaan hoor, heerlijk toch, die tranen van geluk. @acnaib: Leuke kamer hebben jullie voor de kleine, daar zal hij/zij vast heerlijk slapen straks. @klavertje: Wat gaat die tijd snel hè, ik besefte mij vanmiddag ook ineens dat ik alweer op 33 weken zit. Pfff en ik moet nog zoveel doen. Ook lekker dat je nu de complete uitzet compleet hebt, ik moet de lijst nog maar eens doorlezen, want ben er eigenlijk niet helemaal zeker van of ik alles al heb. @Dancinglady: Heb je een leuk feestje gehad vandaag? @princess81: fijn dat je weer even op ZP bent, weten we weer even hoe het met je gaat. Blijf je hier nu tot aan de bevalling of ga je nog weer terug voor een bepaalde tijd? Ik ben vanmiddag maar aan het schilderen geslagen, ik moest of de babykamer nog een raamkozijn verven en op de overloop alle deurkozijnen en deuren nog. Heb nu de meeste kozijnen klaar en moet voornamelijk nog de deuren verven. Morgen maar even verder denk ik. (als mijn lichaam daar ook mee akkoord gaat) En dan alleen nog de kozijnen en deuren in de gang en dan is alles hier klaar op de bijkeuken na. Wel lekker hoor dat alles strakjes klaar is voor de kleine komt. Donderdag over een week wordt onze trap ook nog opnieuw bekleed, dus daar hebben we voorlopig ook geen omkijken meer naar dan. Alleen de woningstichting moet de badkamer nog even nakijken, ons putje krijgt het water niet goed weg (vaccuum probleem) en daar zouden ze begin januari naar gaan kijken. Ze zijn nog niet geweest, dus heb er al weer achteraan gebeld en ik ga gewoon eisen dat ze dat komende week nog af gaan maken. Heb nu wel lang genoeg in die renovatie gezeten. Ik ga nu nog snel even het forum bijlezen en dan lekker languit op de bank. Fijne avond meiden!
leuke tips van een vriendin: frambozen thee (reform zaak) is goed voor de bevalling. Versterkt de weeën enzo. Floradix na de bevalling slikken ivm ijzeropname. Vergeet bij de Bv de vitamine K en D niet. En cinabay van VSM helpt goed tegen krampjes.
@Sweetlakecity: Floradix is toch een drankje? Heb het na de vorige bevalling ook een tijdje (moeten) gebruiken (van de kraamverzorgster ): moest iedere keer weer kokhalzen, gadver wat is dat vies. Frambozenthee helpt niet, frambozenBLADthee (belangrijk verschil!) schijnt te kunnen helpen. Heb het de vorige keer vanaf een paar weken van tevoren gedronken, en hoewel het me toen niet echt geholpen heeft ga ik het nu ook weer doen (baat het niet dan schaadt het niet ). En cinababy van VSM hielp hier jammer genoeg niet (maar hoor er inderdaad erg veel positieve verhalen over), wél ABC Dophilus poeder. Hmm... kom een beetje over als een zeur... :-k Denk dat ik mijn mond maar eens ga houden nu...
ja frambozenbladthee. Hihi ze zei dat ik naar de reform zaak moet en met blaadjes in de weer moet. Jammer dat cinababy dan bij jou niet hielp. Ik ga het wel eerst proberen Floradix is ook in tablet vorm. Ik ga echt geen smerige dingen slikken
heyyyyz girls alles goed ? hier niet zo heb de hele dag al vreselijke pijn in mn buik, kan amper lopen (banden) en t trekt de rug in k kijk t nog even aan en anders bel ik de verlos. t lijken wel weeen ofzo, maar ik ken geen lichte weeen omdat bij mn zoontje meteen na t breken van de vliezen om de 25 sec 1,5 min weeen had... heeft er nog iemand zon last van de rug en bekken toevallig ? morgen om 11 uur moet ik zowiezo naar de vk dus ben benieuwd wat ze zegt fijne aaf allemaal
Klavertje je hebt van die speciale cadeau/bedank-winkeltjes, waar ze kraam en huwelijks cadeautjes verkopen. Wij gaan naar zo'n winkel en kiezen daar iets leuks uit als kraamcadeautje. Acnaib mooi kamertje! Tezzz gefeliciteerd met je zoon! En filet american is heerlijk. Dat ga ik na mijn bevalling weer lekker veel eten Hartewens leuk dat je een wieg hebt gekocht en met de babywas bezig bent. Bij ons zijn kraamcadeautjes wel gebruikelijk, maar ik vind dat iedereen zelf moet beslissen of ze dat willen doen. Daphne wat fijn dat Kamiel en jij zo hebben genoten in Sealife. Lin het was erg gezellig vandaag en ik heb toch zulke lekkere soep op Succes met schilderen en gelijk heb je hoor, gewoon de woningstichting nogmaals bellen als ze niet komen. Sweetlake het was toch frambozenblad thee? (ik zie nu dat naduah hetzelfde zegt) Tenminste daar heb ik wel eens van gehoord. Maar dat kan wel de bevalling opwekken volgens mij, dus nu nog even uitkijken. Naduah je komt op mij niet over als een zeur hoor. Het is toch fijn als we elkaar allemaal tips kunnen geven.