Hoi meiden, Ben ik ook weer eens, ik weet precies wat jullie bedoelen! Mijn moeder komt een keer in de week om te helpen met het poetsen, en daar ben ik haar heeel dankbaar voor..... Verder heb ik nu sinds vorige week vrijdag verlof, maar realiseer het me nog niet zo, mss komt dat nog. Fijne avond nog! Groetjes Amanda
Hoi Allemaal, Hier ben ik ook weer een keertje. Met ons is alles prima. Begin nu wel wat meer kwaaltjes te krijgen deze laatste weken: wat last van mijn rug, 's nachts brandend maagzuur en ik krijg mijn sokken met moeite aan haha. Als ik op controle ga, is telkens alles goed, de bloeddruk, het hartje en de groei van buik en baarmoeder. 4 februari hebben we de liggingsecho, daar ben ik wel weer benieuwd naar, in principe ligt onze baby telkens hetzelfde: hoofdje naar beneden, ruggetje aan mijn rechterkant en billetjes boven. Ik hoop eigenlijk dat ze dan nog iets opmeten, zodat ik weet hoe het baby'tje is gegroeid. Toch zal dat wel goed zijn, als de verloskundige zegt dat het volgens het boekje gaat. Ik werk tot 36 weken, dat is na deze week, nog 2 weken! Ik vind het nu wel erg zwaar worden. Vooral met de alle kleine zaken die er 's avonds en op vrije dagen bij komen. Bijvoorbeeld de lzwangerschapsgym, voorlichtingsavond van de verloskundigenpraktijk, de aatste spulletjes voor de babykamer, contact met de drukkerij voor kaartjes, enz. Ik ben blij als mijn verlof in gaat! Vraagje: vaders hebben wettelijk hetzelfde recht op onbetaald ouderschapsverlof als moeders, toch? Succes met de laatste weken allemaal, groetjes Tante29
Overzicht Maartmama's 2009 !!Graag het overzicht niet zelfstandig aanpassen zie info onderaan de pagina!! 01-03-2009 Radna - Achterhoek - 25 jaar - 2e kindje - CK: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) Ster - Noord-Holland - 32 jaar - 2e kindje lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - CK: meisje Klavertje - Rotterdam - 28 jaar - 1e kindje - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) valentijn14 - Maarn - 31 jaar - 3e kindje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis 02-03-2009 MamaKitty - Brabant - 30 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: combi Snoopy1983 - Zuid-Holland - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: verrassing- Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) eefjepeefje - ? - 29 jaar - 1e kindje Ilona85 - Dordrecht - 23 jaar - 1e kindje - CK: meisje - Bevalling: thuis - Voeding:borst Broddels - Noord-Holland - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen Twigger82 - ? - 25 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst Evelieveling - Julianadorp (NH) - 35 jaar - 2e kindje -CK: meisje - GB: :-# - Bevalling: ziekenhuis (m.i) - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 03-03-2009 Lizz80 - Zuid-Holland - 28 jaar - 1e kindje - CK: meisje Janinev - Antfeld (Dld.) - 25 jaar - 2e kindje (1e: dochtertje Roos is een sterretje) - CK: jongen - Bevalling: ziekenhuis Duitsland - Voeding: fles 04-03-2009 Tom78 - Friesland - 29 jaar - 3e kindje bleu - Utrecht - 36 jaar - 3e kindje - CK: meisje - GB: meisje Cynthia1979 - Helmond - 29 jaar - 2e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: fles 05-03-2009 xxnijntjexx - Twente - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen Liftrasa - Enschede - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen Sterr - Zuid-Holland - 23 jaar - 1e kindje 06-03-2009 MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - CK: meisje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis (m.i) - Voeding: borst Xanado83 - Alphen a/d rijn - 25 jaar - 1e kindje - GB:meisje 07-03-2009 Tezzz - Achterhoek - 31 jaar - 3e kindje - CK: meisje - GB: verrassing - Voeding: borst (evt. afgekolfd) Amanda23 - Arnhem - 23 jaar - 1e kindje - CK: meisje 08-03-2009 lin80 - Friesland - 28 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: :-# - Bevalling: thuis- Voeding: borst Daphne1980 - Rotterdam - 28 jaar - 2e kindje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) Yvonnee - Friesland - 25 jaar - 2e kindje (1e: zoontje is een sterretje) - GB: jongen 09-03-2009 Lynnami - Panama City - 32 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: zoon - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) en fles seom - Gelderland - 22 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: verrassing jvd - Wijchen (Gld) - 22 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: meisje 10-03-2009 Tumtummetje - Drachten - 21 jaar - 2e kindje - CK: meisje Mimu - ? - 27 jaar - 1e kindje Muppie - Kampen - 24 jaar - 1e kindje - GB: verrassing BMD - Aalsmeer - 29 jaar - 2e kindje Anja24 - ? - 25 jaar - 1e kindje Witte - Limburg - 36 jaar - 2e kindje - CK: meisje Tante29 - Brabant - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen nicole74 - Rotterdam- 34 jaar - 2e kindje - CK: meisje 11-03-2009 Fairy11 - ? - 32 jaar - 4e kindje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: fles Bellnoor - Overijssel - 26 jaar - 1e kindje Esther1981 - Hengelo - 27 jaar - 2 en 3e kindje - CK: 2 meisjes - GB: 2 jongens - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: fles 12-03-2009 sabrina24 - Purmerend - 26 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: meisje Zwiep - Amsterdam - 33 jaar - 1e kindje Lindajelsma - Dokkum - 25 jaar - 1e kindje - GB: verrassing - Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - CK: meisje - GB: :-# - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 14-03-2009 twinnie - Zwolle - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - GB:verrassing 15-03-2009 Vibeke - ? - ? jaar - 1e kindje Liz79 - ? - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje 10uss - Flevoland - 34 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen 16-03-2009 Sweetlakecity - 27 jaar - 1e kindje Miekie26 - Twente - 26 jaar - 1e kindje - CK: jongen- Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 17-03-2009 Margarita - Hoorn - 28 jaar - 1e kindje - CK: jongen Dancinglady - Bergen op Zoom - 26 jaar - 1e kindje - GB: verrassing 18-03-2009 Monique77 - ? - 30 jaar - 3e kindje - CK: meisje borsatofan - Friesland - 33 jaar - 2e kindje - CK: meisje 19-03-2009 Tweety82 - Sint-Gillis-Waas (B) - 26 jaar - 1e kindje - CK: jongen Joyce82 - Zwanenburg - 26 jaar - 2e kindje - CK: meisje 20-03-2009 hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - GB: verrassing - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 21-03-2009 Poohbear226 - Zuid-Holland - 32 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: flesvoeding minnie83 - Grootebroek - 24 jaar - 2e kindje mieke1981 - Brabant - 27 jaar - 1e kindje Mommy2be - 19 jaar - 1e kindje - GB: :-# - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) acnaib - 29 jaar - 1e kindje jmm - 30 jaar - 1e kindje - GB: :-# Bevalling: ziekenhuis Nijnka - Zweden - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst 22-03-2009 Ravi - Friesland - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - CK: meisje Sofieke - grens Gelderland/Brabant - 31 jaar - 2e kindje - CK: meisje romytamara - Purmerend - 21 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: geboortehotel - Voeding: borst 23-03-2008 Noor83 - Zuid-Limburg - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen Bam-Jolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - CK: meisje- GB: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 24-03-2009 Pien27 - Amsterdam - 28 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: verrassing 25-03-2009 HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - CK: jongen Mama van Lukas - Jirnsum (Frl) - 28 jaar - 2e kindje - CK: jongen - GB: :-# - Voeding: borst Bolbuikje - ? - 23 jaar - 3e kindje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 26-03-2009 Princess81 - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: meisje - Bevalling: ziekenhuis - Voeding: borst (evt. afgekolfd) 27-03-2009 Sanne - ? - 22 jaar - 1e kindje Mieke74 - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - CK: meisje miinicole - Overijsssel - 19 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: jongen Dreamerfly - Noord-Groningen - 25 jaar - ?e kindje - GB: meisje 28-03-2009 Bloesem - Noord-Holland - 27 jaar - 1e kindje - CK: jongen - GB: verrassing Janneke - Den Helder - 21 jaar - 1e kindje - CK: jongen - Bevalling: thuis - Voeding: borst 30-03-2009 mimi83 - Breezand (NH)- 25 jaar - 1e kindje - CK: meisje - GB: jongen - Bevalling: ziekenhuis (m.i) - Voeding: borst (evt. afgekolfd) Totaal 84 maart 2009 mama's: verrassing: 10 jongen: 11 meisje: 10 geheim: 8 :-# Afsprakenlijst: Januari 21 jan: Snoopy1983 - vk, 15.30 uur 21 jan: bleu - vk, 9.30 uur 22 jan: Sweetlakecity - vk, 8.00 uur 22 jan: Esther1981 - gyn, 13.30 uur 22 jan: lin80 - groeiecho, 11.00 uur 26 jan: Daphne1980 - vk, 9.15 uur 27 jan: Naduah - vk, 10.00 uur 27 jan: lin80 - vk, 11.30 uur 28 jan: Klavertje - vk, 10.30 uur 29 jan: Bamjolan - vk 29 jan: Fairy11 - gyn, 10.10 uur Februari 04 feb: Bloesem - vk, 9.20 uur 04 feb: Mama Van Lukas - vk, 16.15 uur 18 feb: Mamakitty - Gyn (check voor inleiden), 08.45 uur 8) Buddylijst 8) * Dancinglady - MamaKitty - Esther1981 * Bam-jolan - Sweetlakecity - Snoopy1983 * Dreamerfly - Naduah - Princess81 * Acnaib - Twinnie * Mama Van Lukas - Annechien * Sabrina24 - * HelmaSerdar - Sofieke - ? * Muppie - Radna * Broddels - Margarita - ? * meisje1988 - Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! Maart 2009 mama's die ons helaas vroegtijdig hebben verlaten..*Hopefull, *Mirjanne, *Sanne, *Draadje, *Limmeke, *Miamel, *mamasan, *Bab28, *Marjo1980, *Morgaantje, *Jenna85, *Scorpion, *Marb, *Pookie66, *maart09mama, *MamaDeLuxe, *Happytogether, *Mouse, *Florida13 Sterretjes twinkelen in de nacht, die houden over ons de wacht.. ---GEBOREN--- 24 november 2008 - Florida13 bevallen van dochter Robin*805 gram en 34 cm, geboren na een zwangerschap van 25 weken. ( helaas heeft Robin het niet mogen halen en is ze nu een prachtig vlindertje ) Plaatsing, wijziging of afspraak op de lijst? Kortom alle gegevens die op deze lijst voorkomen... Stuur dan een PB door naar Snoopy1983 of Mamakitty. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
*** AFSPRAKENLIJST MORGEN !!! *** Heeee meiden! Hier dan de afsprakenlijst weer... 21 jan: Snoopy1983 - vk, 15.30 uur 21 jan: bleu - vk, 9.30 uur bleu veel plezier bij de vk! (en ikzelf natuurlijk ook )
@Snoopy en bleu veel plezier morgen! @Camu, ik ken het...mijn meisje is ook ADHD! Beweegt bijna de hele dag en prikt en doet maar. Krijg nu wel steeds meer pijntjes door haar. Met name bekken, rond mijn schaambeen. Ik loop rond als een pinquin, heb prikkend/stekend gevoel en moet echt 'opstarten' als ik even heb gezeten. Daarom ben ik ook wel blij dat ik verlof heb binnenkort. Want de hele dag zitten werkt ook niet echt mee, daar krijg ik alleen maar meer last van aan mn bekken. Ach, niet te veel klagen he, mijn meisje gaat hartstikke goed, dus ik hou het nog wel even vol! @Tante, ik heb geen idee hoe dat zit, maar wellicht weten anderen dat... @Lin80, das ook wel een heel goed idee om straks nog een paar keer te doen in mijn verlof, zwemmen! Lekker even gewichtloos zijn! Lekker hoor, je bent zeker weer helemaal ontspannen?!
P.S. ik lees af en toe mee met de januari moeders, kan me echt nog niet voorstellen dat dat dadelijk ook zo bij ons gaat! Dat er achter elkaar wordt gepost dat er kindjes worden geboren! Wat gaat het snel he meiden!
Advies :Ik zit sinds maandag helemaal in de ziektwet! Ik had zo'n hoofdpijn 's morgens, zo slecht geslapen vanwege maagzuur en zo'n last van me rug dat ik dacht ik doe ff rustig aan! Nu belde net het uwv en zoals die praatte gingen ze er volgens mij vanuit dat ik de laatste 2 weken ook wel helemaal thuis zou blijven! Weet je wat het probleem is: thuis gaat het allemaal lekker dan doe je rustig aan eens iets en als je moe of misselijk word ga je gewoon weer even zitten of liggen. Als je gaat werken moet je je toch weer halve dagen "verplicht" inspannen! Maar het is toch een gezonde ziekte zoals iedereen zegt! Vind het gewoon weer lastig, ik bedoel kun je het maken om met dat soort kwaaltjes thuis te blijven of moet je dat juist doen? Er is geen echte medische reden maar ik voel me thuis gewoon lekkerder! Maar voel me zo'n lui mens als ik thuis ga blijven! Ik ben aan het raaskallen Wat is het advies van mijn mede maart mama's in hetzelfde schuitje
Kom op meid, we hebben het hier over 2 mini weekjes. Ga jij je echt druk maken als je die thuis blijft? Kom nou! Je hebt lang genoeg doorgewerkt en die 2 weekjes dat jij nu thuis zou blijven, daar gaat je werk en jij niet dood van. Dus als jij je er lekkerder bij voelt? DOEN!
***NIEUWS VAN MIMI*** Ze mag vanmiddag naar huis. Moet zo nog wel controles (grootte baby en een echo e.d.). Ze moet thuis bedrust houden. STERKTE MEIS!
Hallo dames, Even weer een berichtje uit Duitsland. Ons meiske is helemaal ingedaald, dus ik heb weer lucht en het brandend maagzuur is helemaal verdwenen... HEERLIJK! Het zijn wel echt de laatste loodjes hoor. Weinig energie, veel harde buiken en wat me echt stoort zijn de gebroken nachten. Ik ben echt meer wakker dan dat ik slaap, en dat terwijl ik ontzettend moe ben. Had nog weinig gedaan, maar dit weekend werd ik onverwacht opgenomen in het ziekenhuis met verdacht op vruchtwater. Bleek achteraf een blaasontsteking te zijn in combi met het VIBI (vast in bekken), dus daar is mijn blaas niet echt happy mee. Heb nu vingerhoedjes en daarmee kan ik de hp waarde meten en weet ik of het vruchtwater is. Hierna dus toch maar even aan de slag gegaan. Heb nu bijna alles klaar. Ben nu kleertjes aan het wassen en dan zijn wij er hier helemaal klaar voor.
@dancinglady ja gelukkig val ik tegen de ochtend in slaap (lees een uurtje of 6) en dan slaap ik tot 11 uur als ik geluk heb maar nog even volhouden. @snoopy1983 ja hoor mijn verlof bevalt tot nu toe prima, ik dacht dat ik er veel meer moeite mee zou hebben maar verveel mij niet haha. @mimi sterkte meid! Hier een rustig dagje, twee avonden achter elkaar cursus gehad tot half 12 en ben nu helemaal af. Ook was mijn moeder er gisteren een hele dag heel gezellig maar wel zwaar. Toch nog even wezen winkelen want had de tip gekregen op de cursus om een molton te halen die waterdicht is. Die zeiltjes zijn niet echt fijn en dit is een molton dus schuift niet en kraakt ook veel minder. Voor nog geen 8 euro bij de kruidvat en die hema schijnt ze ook te hebben maar dan iets duurder. Misschien een tip als je ook tegen een zeiltje op zag! Ga nu weer even heerlijk niets doen dan kunnen we morgen weer wat doen
*Melisar komt even binnensluipen* Wat leuk om te lezen dat er nog een as tweelingmama in maart is uitgerekend. Ik ben zelf 3 maart uitgerekend en heb hier meegeschreven heulemaal in t begin maar daar kwam later niks meer van. Leuk om te lezen dat jouw tweeling ook zo goed gaat. Klinkt een beetje hetzelfde als bij die van mij. Ook 2 hoofdjes gezellig beneden en lekker op de groei. Ik fiets dus ook nog heel veel (lopen gaat niet meer haha) en mijn Gyn keek daar ook wel van op. Maar op een of andere manier is dat veeeel prettiger dan lopen. Het kan volgens hem echt geen kwaad hoor! En grappig om te lezen dat jij ook je dochter laat helpen met dingen oprapen en zo. Doe ik ook bij mijn zoon. Gelukkig is hij net 2 en helemaal in de mama-helpen fase. Komt mooi uit. Ik wil je veel succes wensen de laatste weken, trouwens dat geld voor jullie allemaal! Ik hoop dat jullie allemaal nog wat kunnen relaxen tijdens je verlof en dat de bevallingen goed verlopen! *Melisar is weer weg*
Middag ! Snoop en Tezzz jullie ook veel plezier vanmiddag bij de vk ! Ik heb het er alweer opzitten. Ons meisje doet goed, volgens de verloskundige. Ze is nog niet ingedaald, dus mochten de vliezen breken moet ik gelijk plat. Verder hebben we de bellijst doorgenomen. Mimi@ Ik hoop dat je je rust kunt vinden thuis. Ik leef met je mee.. ! @ll- fijne middag !
Ow..ow..ow... Ik kom er maar niet op ! Hoe heet zo'n huurbedrijf ook alweer waar je klossen kan huren ?.. Stom hè, ik kom er niet op. Ik wil even opzoeken waar die hier zit. :-k
@Blue, thuiszorg? NIEUWS VAN MIMI: ze is thuis. Controles waren goed. Ze moet bedrust houden. Bed staat in de kamer, is veel gezelliger. Over 2 weken terug voor controles.