Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Thx meis! Je bent een schat ;)

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    No problem *BIG HUG* ;)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hallo allemaal
    Mimi wat fijn dat je weer naar huis mag!

Hier gaat alles goed, bijna 33 weken.
    Gister bij de VK geweest, en volgens haar lag de baby wel met zijn hoofd beneden en is hij al aan het indalen...vandaar de druk in liezen en schaambot en steken in mn vagina.

Ik mag NIET thuis bevallen, mijn vk vind het een risico om op 3 hoog te bevallen terwijl er geen lift is, in t ergste geval zou de brandweer moeten komen om me eruit te halen...dus dan maar ziekenhuis!

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    UWV en Arbo zijn lekker bezig zeg! Sjonge jonge! Wat een sukkels bestaan er toch op deze aardkloot he....

@Snoopy, begrijpelijk! En lekker genieten van je verlof! :)

@Ilona85, kijk uit met keukentrapjes! hihi. Echt lekker tijd voor jezelf nemen hoor! Als je te weinig rust neemt kan je weer last krijgen van harde buiken enzo. Enne, daarbij krijg je niet voor niks verlof! hihi Veel plezier met de visite!

@mamkitty, jij loopt ook bijna op je einde hoor! Dus ook petje af voor jou en jij ook lekker rustig aan doen hoor. Dan maar geen lijst desnoods. Let jij ook een beetje op jezelf?

Meiden, ik ga lekker slapen. Alleen effe lekker klagen....ik word de laatste tijd ineens duizelig en als ik op de bank of in de auto zit word ik niet lekker. :( Echt zo gek. Volgens mij ligt ze op een grote ader ofzo. Ik word echt misselijk en gewoon niet goed....Herkent iemand dit?

Verder alles goed, slaap lekker als mijn zoon op bed ligt s middags en doe het rustig aan (voor zover ik dat kan, hihi).
    Vandaag de nieuwe gordijnen voor de omkleedkamer opgehangen. Ik vind ze echt supermooi. Bordeauxrood met een soort barok-achtig print erop. Het is bijna af...zo'n lekker gevoel he!

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @mimi, vergeet jou helemaal! Wat een gedoe meid. Ik hoop dat je nu een beetje rust krijgt en je buikie rustig blijft. Succes de komende tijd lieverd!

6. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Krijgt iedereen nog een echo tegen het einde van de zwangerschap?
    Ik vind het eigenlijk raar als ze het niet doen omdat ze dan toch ook kunnen zien hoe de kleine ligt en ofdat de navelstreng niet om het nekje zit ofzo!
    Vind het nu lang duren voordat ik weer naar de vk mag, 2 jan de laatste gehad en aankomende donderdag mag ik weer.
    Maar zit zo boordevol vragen nu(heb ze allemaal opgeschreven ;) )

Laatste inkoopjes gedaan vandaag , dus nu is echt alles klaar inclusief ziekenhuistas!
    Toch een fijn gevoel dat alles daadwerkelijk klaar is!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb met 31 weken de laatste echo gehad, de groeiecho.
    Over 2wk gaat de vk nog wel extra controleren of hij echt goed ligt en niet met zn billen in het bekken.
    Bij Jadey maakte ze toen een echo dus ik weet niet of ik dan nog een echo zal krijgen.

Ik heb trouwens ook een brief gehad vandaag van de Prenatal dat ik de doos kan ophalen, al een hele tijd zelfs stond er in hahahaha

Guess what!
    Ik ben definitief weg bij mn werk....WHOEIII

8. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    heyyys meiden

ik zal maar weer eens reageren hihi
    heb de laatste dagen veel meegelezen maar weinig puf gehad om te reageren

@mimi fijn dat je weer thuis bent meid, doe het lekker kalmpjes aan nou he...

@snoop bedankt voor het bijhouden van de lijst de afgelopen maanden, en gelijk heb je, ga nou maar eens lekker aan jezelf denken ;)

en jij ook mamakitty
    want jij bent ook altijd druk hier terwijl je ook druk zat ben met jezelf...

hier ook lekker zwangerschapsverlof... maja loop al vanaf 28 weken in de ziektewet....
    heb voor 2 nachten geleden al flinke oefenweeen gehad om de 2 minten een minuut lang, dat heeft 2 uurtjes geduurd en toen was t weer weg.
    de geboorte kaarten zijn al besteld de enveloppen geschreven en de tas staat klaar en alles is klaar dus het mag onderhand gaan gebeuren.

iedereen een hele dikke knuffel en suc-6 met de laatste loodjes ;)

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

daphne> ik had dit ook die duizeligheid. Waarschijnlijk te maken dat je je te druk maakt of teveel doet zei mijn vk. Ik denk dat de beeb gewoon op iets lag.
    Heb er 2 weken last van gehad en nu niet meer.
    Wat het is...geen idee maar neem je rust optijd. Geef t wel aan bij de controle. Dan weten ze het maar.

snoopy> ik snap t helemaal!
    xxxx

10. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    heyyys meiden

ik zal maar weer eens reageren hihi
    heb de laatste dagen veel meegelezen maar weinig puf gehad om te reageren

@mimi fijn dat je weer thuis bent meid, doe het lekker kalmpjes aan nou he...

@snoop bedankt voor het bijhouden van de lijst de afgelopen maanden, en gelijk heb je, ga nou maar eens lekker aan jezelf denken ;)

en jij ook mamakitty
    want jij bent ook altijd druk hier terwijl je ook druk zat ben met jezelf...

hier ook lekker zwangerschapsverlof... maja loop al vanaf 28 weken in de ziektewet....
    heb voor 2 nachten geleden al flinke oefenweeen gehad om de 2 minten een minuut lang, dat heeft 2 uurtjes geduurd en toen was t weer weg.
    de geboorte kaarten zijn al besteld de enveloppen geschreven en de tas staat klaar en alles is klaar dus het mag onderhand gaan gebeuren.

iedereen een hele dikke knuffel en suc-6 met de laatste loodjes ;)

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

daphne> ik had dit ook die duizeligheid. Waarschijnlijk te maken dat je je te druk maakt of teveel doet zei mijn vk. Ik denk dat de beeb gewoon op iets lag.
    Heb er 2 weken last van gehad en nu niet meer.
    Wat het is...geen idee maar neem je rust optijd. Geef t wel aan bij de controle. Dan weten ze het maar.

snoopy> ik snap t helemaal!
    xxxx

12. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Esther leuk dat je de proefdruk binnen hebt, maar idd vreemd zo'n wit vel. Veel beterschap!

Acnaib ik kijk ook gtst, maar ik vind het op het moment een beetje te depri... Ik heb het droog gehouden, maar mijn moeder die hier gisteren was zat te snotteren op de bank.
    Ik kreeg een mini-echo, omdat de vk twijfelde of het hoofdje beneden lag. Bovenaan ligt het kontje en ze wist het niet zeker. Maar die echo duurde maar 10 seconden, dus genieten van het beebje is er niet meer bij.

Ilona balen dat jij geen bon voor die doos van prenatal hebt gehad zeg!
    Fijn dat alles oke was bij de vk en dat je beebje is ingedaald.

Even een speciaal applausje voor Snoopy dat ze zo lang de lijst heeft bijgehouden! En nu een goed verdiende rust voor haar!

Bamjolan lekker dat je weg bent bij je werk.

Twigger fijn dat alles al klaar staat bij jullie. Wij gaan eerst verhuizen en dan is tassen inpakken enzo het eerste wat ik doe.

Daphne en Sweetlake ik word vaak duizelig als ik het warm heb of als ik lang moet staan. Dus daar let ik nu maar extra op.

Gisteren had ik een hele drukke dag. Mijn moeder kwam langs en heeft extra geholpen met boodschappen, inpakken en het nieuwe huis schoonmaken en ik heb ook gewerkt in de tussentijd.
    Normaal gesproken heb ik al veel pijn als ik de helft doe, dus ik had me al ingesteld op een helse nacht. Maar die kwam niet!
    Ik kan het niet geloven, ik heb heerlijk geslapen en ik voel me helemaal happy. Ik snap er helemaal niks meer van, maar genieten doe ik zeker!

Verder lijkt het erop dat de potentiele kopers ons huis willen kopen. Als het goed is weten we woensdag weer wat meer. Dit zou wel supermooi zijn, dan loopt alles mooi in elkaar over.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    =D> =D> =D>

En wat fijn dat je vannacht zo goed geslapen hebt! Ik duim voor je dat de verkoop ook door gaat. Zou idd heel fijn zijn!

Hier gisteren de geboortekaartjes besteld, gewoon bij de drukker ;) Nou nog zien dat ik een leuke tekst bedenk :rolleyes: pfff..moeilijk hoor :(

@Twigger: al zo'n last gehad van oefenweeën? Getsie. Hier regelmatig harde buiken en trekkerig gevoel. Zal wel indaling zijn denk ik :rolleyes:

@Bamjolan: dus geen werk meer? Fijn dat je dat hoofdstuk nou eindelijk hebt kunnen afsluiten zeg. Hoef je daar eindelijk geen stress meer van te hebben. Maarreh...dan zit je nu dus helemaal zonder werk? En nou dan?

@Acnaib: voor zover ik weet krijg je alleen een echo aan het einde als er iets is met groei of ligging. Vk zal je alleen doorsturen als ze daar niet zeker van is. Onze vk's weten elke keer precies te vertellen waar het koppie zit en waar het ruggetje, dus ik zou niet weten waarvoor dan nog een echo nodig zou zijn. :rolleyes: En een navelstreng om het nekkie is pas zorgelijk op het moment dat ze eruit komen. En dat kan nog tot het laatste moment veranderen natuurlijk. ;)

Wie was dat ook al weer die nog geen bon van de prenatal had? Kzou ff informeren. Ik had 'm laat, maar kon 'm uiteindelijk vanaf half december ophalen. En bij mij zat ie bij het tijdschrift.

@All: sterkte met de laatste dingen allemaal!

Liefs Tezzz

14. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    @Dancinglady
    ow meissie toch
    heb je daar de puf nog voor ?
    ik moet er echt niet meer aan denken
    wij gaan lekker na de bevalling verhuizen.
    k kan nu al amper lopen nog hihi

@tezz
    ja elke dag wel hoor, en t wordt steeds erger :(
    alleen zo erg als ik t vande week had had ik t nog niet gehad....
    de kleine ligt bij mij al helemaal ingedaald en vast
    dus de indalingsweeen heb ik al gehad en niet zo zuinig ook pfff

maarja nog maar eventjes en dan hopelijk is alles voorbij en kunnen we lekker genieten van ons kleine meissie :D:D

knuffffffff

15. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    hoihoi,
    Ik lees iets over echo's. Bij onze praktijk, waar ik loop, doen ze standaard met 32 weken een echo om te kijken hoe het kindje ligt. Heb hem vorige week gehad. Mooi en uitgebreid. Keken weer naar ruggetje, maagje, hartje, navelstreng, metingen, ligging. Dus hier is het standaard. Wel bijzonder dat er zoveel verschillende richtlijnen zijn bij verloskundigen.
    Snoopy, groot gelijk, wb de lijst, als het te veel is moet je aan jezelf denken.

16. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb het idee dat de kleine al aan het indalen is!
    Ik voel hem al een paar dagen lager als normaal, heb minder maagzuur en me moeder had me een week niet gezien en die vond dat het al wat gezakt was!
    Kan het dan nog lang duren of zijn het toch al tekenen dat het eerder komt?

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

***** Buddy nieuws****

ik krijg net een sms van evelieveling:

Dat ze een klein scheurtje heeft in haar vliezen, heel langzaam komt er vrucht water.
    Ze gaan niet opvoelen , ook niet inleiden als er binnen 24 uur geen weeen komen, het lekt daar te langzam voor.
    Om de dag aan de ctg en zelf haar temp in de gaten houden i.v.m. eventuele infectie

bah, ik hoop dat de weeen niet doorzetten en dat het zo langzaam lekt daar haar lijf de hoeveelheid vruchtwater extra aan kan maken..
    Succes meid.. Dat was niet de bedoeling hoor ik het zkh uit jij erin..

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    He bah! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten!

Tezz idd ik zit nu zonder werk...maar...ik krijg wel een verlofuitkering via UWV.
    Na de bevalling als ik weer aangesterkt ben, ga ik uiteraard weer solliciteren, liefst op een opleiding.
    Maar nu heeft dat toch geen zin met dikke buik.
    Heb in t begin van mn zwangerschap nog wel gesolliciteerd.

Hier alles goed...begint nu wel wat zwaarder te worden allemaal.
    Kan momenteel ook weinig hebben en bij dingen dat ik lees word ik meestal emo.
    Stoelgang gaat super eigenlijk.....en dat met iedere ochtend brinta! Hahaha heerlijk geen laxeermiddel!

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hmm ik spotte net wat roze achtige afscheiding...ook in combi met wat lichte buikkramp.
    Ik kijk t maar ff aan anders even de verlos bellen.

20. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    sterkte voor de dames die het nodig hebben :)

Deel Deze Pagina