heey meiden vraagje, nikki wil helemaal geen melk meer drinken. hoe ik ook probeer ik krijg er geen drup in! niet in een fles niet in de rietjes beker en ook niet in een gewone beker. doe ik het in de thee drinkt ze het ook niet op. ik doe de vitamine d nu maar in ander drinken. iemand buiten,melk water en thee nog andere opties waar niet zoveel suiker in zit? want roosvicee enzo zit ook veel in. en laten melk thee en water nu juist de dingen zijn die ze niet drinkt,ook al krijgt ze niks anders ze vertikt het. dan blijft ze later huilen omdat ze dorst heeft.maar geeft ik water ofzo gooit ze de beker gewoon weg. wat dat betreft heeft ze het echt van haar papa. die lust het ook absoluut niet en drinkt het ook niet. al heeft ie nog zon dorst.
Eet ze weleens danoontje? Dan kun je misschien proberen om die op te lossen in de melk en aan haar te geven. Gewoon in de fles doen met de melk en heel goed schudden...
hm ja dat zou ik wel eens kunnen proberen, had er nooit van gehoord moet ik zeggen. meer tips zijn welkom hoor
Ik zag je foto's op hyves en moet zeggen dat Nikki echt wel op haar papa lijkt hoor! Daar is geen twijfel over mogelijk!
Verjaardagen 22 februari: Jacky78 Amy Elène Jocelyn 27 februari: judith 1982 Evy 2 maart: lynnami Ryker 3 maart: shenoby Nikki 5 maart: dancinglady Caitlin 6 maart: mamavandaan Daan 9 maart: lovelyengeltje Amber 9 maart: ladylittleangel Fay 21 maart: humbley Liam 25 maart: efina: Isabella 2 april: hanneke Benthe
Shenoby, Ik zou zelf geen danoontjes gaan geven (gezien de mega grote hoeveelheid suiker daarin), oke. leuk voor een enkele keer, maar zou dat zeker niet elke dag geven. Ik zou liever kiezen voor gewone yoghurt of kwark als melkproduct. Daarbij zou je haar iets van kaas kunnen geven op brood wat ook als zuivel telt. En wat je evt ook nog zou kunnen proberen is kunstvoeding ipv koemelk geven, misschien drinkt ze dat wel. Hier hebben ze met tijden dat ze de kunstvoeding niet willen, maar dat ze wel borstvoeding drinken, dan geven we dat gewoon ! Verder moet ik er nu echt weer vandoor! Kom vanavond/vanmiddag terug en beter lezen ! Liefs, Hanneke!
@ hanneke kaas lust ze ook niet spuugt ze vrolijk weer uit. gewoon toetje zoals yoghurt enzo krijgt ze wel. kv wil ze ook niet meer drinken. het probleem zit me dus eingelijk meer in: wat ik haar te drinken kan geven naast melk,water thee. waar niet zo heel veel suiker is zit. Ben namelijk erg bang voor flessen caries. ik heb het zelf gehad en mijn zusje ook. nu scheelt dat nikki verder geen fles meer krijgt.dat kregen wij namelijk wel heel lang. en nog geen antibiotica heeft gehad voor haar eerste levensjaar.
Daan, Prima lijstje zo denk ik ! Alleen hoe maak je de grens met wie er wel op 'mag' en wie er niet op mag? Haha! Dat vind ik een lastige ! Shenoby, Ahaaa, ik dacht dat je bedoelde dat ze zonder die melk te drinken niet aan de geadviseerde hoeveelheid melkproducten kwam ! Maar met melk water en thee kun je volgens mij een heel eind komen ! Dat krijgen Malou en Ruben ook alleen maar, en een keer of 2-3 in de week iets met zoetigheid. Benthe heeft nog nooit wat anders op dan melk (behalve dan heel soms een slokje water uit mijn glas). Caries krijg je vooral van te veel zuurmomenten achter elkaar waartussen het glazuur niet voldoende tijd heeft zich te herstellen. Dus bijv de ganse dag een fles/beker zoetigheid tot de beschikking hebben. Wat je ook nog kan geven voor af en toe is gewoon lekker vers vruchtensap maken en dat verdunnen zoals aanmaaklimonade zegmaar, das gezonder dan diksap/roosvicee etc. En in thee kan je natuurlijk heel veel verschillende smaken geven, zo heb je heel de dag een ander smaakje ! Caries komen natuurlijk niet alleen door suikers, ook door de zuurgraad in iets, zo is bijv water met koolzuur ook veel slechter voor je gebit dan gewoon water ! Verder kan je caries voorkomen door niet zelf het speentje, de fles, het lepeltje eerst in je eigen mond te doen en daarna aan de kleine te geven, zo krijgt ze namelijk allemaal extra 'vretende' bacterien via jullie mond in haar mond ! Dat verse fruitsap kan je overigens ook bijv door de yoghurt doen, of stukjes fruit erdoor, een keer als extratje ! Liefs, Hanneke!
@hanneke: ik denk dat degene die op het lijstje willen zich kunnen melden en dan komen ze erop. heb nu zo'n beetje gekeken naar wie er hier de laatste tijd veel meepraten en die erin gezet. alleen ben ik bang dat ik misschien wel iemand vergeten ben. heel erg sorry dan daarvoor. zag op een gegeven moment niet meer wie ik had gehad en wie wel. hhihi. we hebben ontdekt dat daan de 6e ziekte heeft. hij heeft nu een paar dagen koorts gehad en nu heeft hij uitslag op zijn rug en buik. gisteravond nog naar de huisartsenpost geweest. ik vertrouwde het niet. kon maar zo ontzettend erg gaan huilen. terwijl er niks gebeurde zeg maar en de koorts was wel gezakt. durfde niet zo goed de nacht in te gaan. dus hebben we gebeld en we mochten even langs komen. die dokter dacht dus ook aan de 5e of 6e ziekte. en als ik kijk op internet heeft hij wel de 6e. gelukkig lijkt hij nu op te knappen. we hebben vanmiddag eventjes gefietst. want hij was al een paar dagen niet buiten geweest. dus lekker even in de buitenlucht en hij vond het heerlijk.
hallo! @mamavdaan: marit 15 maart 1 jaar! Succes met Daan.. arme vent! Wij vieren het deze zondag, aangezien op maandag iedereen moet werken inclusief paps en mams zelf. @lynnabi: heb ik iets gemist ofzo????? zwanger! Wat super gaaf zeg!!!!!! Gefeliciteerd!!! Hoe ver ben je dan? @shenoby: ik zou geloof ik ook vers fruit persen en vermengen met water. Zo maak ik zelf appelsap voor Marit. Of is dat ook te zoet? @judith: hoe gaat het met evy? Groetjes!!
Verjaardagen 22 februari: Jacky78 Amy Elène Jocelyn 27 februari: judith 1982 Evy 2 maart: lynnami Ryker 3 maart: shenoby Nikki 5 maart: dancinglady Caitlin 6 maart: mamavandaan Daan 9 maart: lovelyengeltje Amber 9 maart: ladylittleangel Fay 15 maart: gem marit 21 maart: humbley Liam 25 maart: efina: Isabella 2 april: hanneke Benthe
sorry gem. ik moest nog de precieze datum dat marit jarig was opzoeken,maar was dat helemaal vergeten. te erg
Gem- Ik ben er net achter. Ik heb na de curretage in januari een maand moeten wachten en heb toen Clomid 100mg gekregen. Vorige week dinsdag bloed laten prikken voor progesteron en die was 58. Dat was heel goed! Ik ben toen direct elke dag gaan testen, en had donderdag een vaag positieve test, maar zaterdag en zondag negatief. Ik had de hoop dus opgegeven en ging er niet vanuit dat ik zwanger was. Afgelopen dinsdag kreeg ik telefoon van mijn gyn (die dacht dat ik de uitslag nog niet had) met de mededeling dat mijn progesteron er heeeel goed en dat hij dacht dat ik wel zwanger zou zijn. Ik heb toen gezegd wat er gebeurt was en hij zei dat ik toch maar een test moest doen en een bloedtest laten doen. Zo gezegd, zo gedaan en voila! Bekijk bijlage 57852
@lynami: Wow, nogmaals gefeliciteerd! Is het dan toch nog snel gegaan eigenlijk???? Leuk hoor! Hoe is het zwangerschapsverlof eigenlijk geregeld in Amerika of werk je niet? @mamavdaan: no worries!!!
Ja dat is heel snel gegaan! Toen ik zwanger raakte van Ryker ben ik niet meer gaan werken. Ik ben nu bewust thuisblijfmama. Maar de zwangerschapsverlof hier... Je werkt door tot je water breekt en gaat weer terug werken 10/12 weken daarna.
Lynnami Super gefeliciteerd! Een brusje voor Ryker... spannend weer hoor. Judith Hoe is het nu met onze Evy? Mamavandaan Dus waarschijnlijk de 6e ziekte, vervelend joh. Moge het herstel vanaf nu maar inzetten. Lekker even buiten geweest in ieder geval. Was best lekker weer vandaag he?! Shenoby Kun je de vit.druppels niet gewoon op een lepeltje geven? Onze Amy smult ervan, begint al te lachen als ik met de lepel aan kom lopen.... Qua tips wat ze nog meer kunnen drinken kan ik je niet helpen. Heb er hier één die nog lekker smult van d'r melkje en water. Ik doe hier nog weleens als ik vindt dat ze op de dag te weinig gedronken heeft, rond 16.oouur met haar gaan zitten met een flesje met hele waterige diksap, dan drinkt ze die zeg maar bijna in 1x leeg en heb je niet de hele dag de zoet-aanval op de tanden.
zie nu je bewijs!! Hoeraaaaaaaaa maar dat wist ik eigenlijk al. Ik tel mee tot je 12 weken. Nu moet hij goed gaan! Je krijgt dan een decemberkindje!! Toch.... zie nu 17 nov staan. Hahahaa tuurlijk je krijgt 4 weken gratis.
nou vandaag weer naar het zh geweest. morgen start ik in de eerste ronde clomid. volgende week vrijdag voor een FM. we zullen zien. fingers crossed,spannend hoor.
sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. wij hadden op amber haar verjaardag iets leuks. ze ging los lopen. en nu loopt ze steeds los. het ziet er zo leuk uit. handjes naar voren en lopen maar haha. heb 2 dagen (lange dagen) gewerkt dus maar ff bijkomen