Maart 2009 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacky78, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gem & Gem-man van harte gefeliciteerd met de allereerste verjaardag van jullie Marit

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Judith
    Waarschijnlijk gaat de klus van mijn man 4-6 weken duren....
    Ben benieuwd of het allemaal een beetje te doen is voor hem. De tijd zal het uitwijzen. Hij wil natuurlijk 's avonds rond 19.00uur thuis zijn zodat hij zijn meisje in ieder geval de laatste fles nog kan geven. Maar ik betwijfel of hij dat gaat redden.... We zullen het zien.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    GEFELICITEERD!
    voor Gem, Gem-man en natuurlijk voor kleine Marit! Zo te lezen hebben jullie gister een heerlijke dag gehad samen met allemaal visite en lekker verwend met allemaal cadeau's. Vandaag lekker mee spelen en uitrusten van gister ;)!

Kwijlkusje en knuffel van Benthe! Liefs, Hanneke!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Wat leuk dat Amber op haar verjaardag los is gaan lopen. Super! Lekker trots op zijn!

Gem,
    Leuke foto van de kleine tussen de cadeautjes! En goed bedacht met die vingerpopjes :D!

Shenoby,
    Hopelijk helpen de medicijnen om nog een wondertje te mogen krijgen!

Jacky,
    Nou, je man gaat het maar druk krijgen! En dat zal vast ook wennen worden voor Amy en jou. Hoop dat het hem gaat lukken om idd thuis te zijn voor ze naar bed gaat, anders ziet ie haar natuurlijk zo goed als helemaal niet, en das natuurlijk echt niet leuk! Nouja maar hopen dat die 4-6 weken snel om zijn!

Judith,
    Hoe is het inmiddels bij jullie? Las over Evy ziek, mama ziek, maar ook dat jullie weer aan het opknappen waren. Hoop dat dat heeft mogen doorzetten! En nu beterschap voor papa dus zo te lezen!

MamavanDaan,
    Ook daar las ik idd over een zieke kleine man! Nou, gelukig is hij weer helemaal beter. Beterschap voor papa dan maar! Jullie dus wel lekker gaan zwemmen, leuk! Even samen weg ;)! En voor jullie hopelijk ook snel een wondertje hoor meid!

SLC,
    Gefeliciteerd heb ik je al in het andere topic, maar zag hier een leuke foto langs komen, mooie stoel voor een mooie meid :D!

Hoop weer iedereen gehad te hebben en weer bij gelezen te zijn.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En had ook nog altijd geen tijd gehad/gemaakt om een update te maken voor ons hier, sorry ;)!

Maar vooruit, kopier snel even wat uit een ander topic en vul het nog aan, dan heb ik alsnog een update gemaakt :D ->

We vandaag begonnen met Benthe laten verhongeren heb ik het idee :p! Heeft vanmorgen om 06.15 aan de borst gelegen, heeft om rond 10.00 heel goed fruit gegeten vind ik, krijgt zometeen over een kwartiertje ofzo (even papa aankijken ;)) een boterham samen met de andere hier (wat inmiddels al druk aan de gang is, tja dat krijg je met kopieren he) en het zal dus rond 12.30 worden dat ze pas weer borst krijgt. Dan gaat ze neem ik aan zoals altijd slapen en word ergens rond 15.00 weer wakker, dan krijgt ze wel weer gewoon de borst. En verder zullen we het wel eens zien vandaag hoevaak ze gaat drinken :D! Maar vooruit, ze doet het prima nu, helemaal niet dat ik denk van ja ze heeft wel honger/dorst. Beker water hoeft ze ook niet dus dan heb je geen dorst ;) (ze heeft het maar slecht hier hoor ;))!

Verder gaat het met de kindjes goed! Super eigenlijk, vooral Malou en Ruben genieten echt heel erg van het weer dat inmiddels alweer een tijdje heel lekker is. Vinden het heerlijk om lekker buiten rond te scharrelen en zijn onder tussen natuurlijk druk met van alles en nog wat, dingen die wij echt niet begrijpen :p maar voor hun echt dingen zijn die erg belangrijik zijn :D, zo geconcentreerd worden de dingen verplaatst, neergezet, op de grond gegooid en dan weer liefdevol opgeraapt. Nouja een heerlijk gezicht om lekker naar te kijken en te genieten.

Met mij zelf ook prima. Beetje minder energie, alle energie gaat zo een beetje naar een meningsverschil met Leander. Maar komt wel goed, heb voor donderdag een afspraak staan voor een onderzoek in het ziekenhuis, maar ik wil het eigenlijk afzeggen en hij vind dat ik wel moet gaan. Maar inmiddels staat het bijna op 'winst' van zijn kant ;), nee er is natuurlijk geen winnaar of verliezer, maar mijn absolute nee is aan het over gaan in misschien dan toch maar wel, dan ist maar gebeurd.

Zo dat was ego en update genoeg he :D! Tot snel maar weer ;)!

Liefs, Hanneke!

6. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @ gem en man van harte met marit. natuurlijk gisteren al een super dag gehad,maar vandaag echt jarig.

@ all: ga later reageren, moet daan zo ophalen van kdv en daarna sporten. dus word laat. misschien morgen meer van mij.

knuffel!!!

7. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Bedankt voor al jullie felicitaties!!:D Ik moest werken vandaag en was naar mijn mening ook nog eens erg laat thuis door drukte op de weg, dus Marit veels te kort gezien voor me gevoel. Ik stond in de file naar huis toen ik op de klok zag dat op dat moment vorig jaar Marit geboren werd. Toch wel een vreemd gevoel.

@judith: hier een vrolijk meisje, maar wel veel kwijl. zal er dan toch weer eens een tandje komen? Ze heeft er nog maar 4.

@lovely: nee deden dus niets vandaag meer aan haar verjaardag, maar op het kdv hebben ze het gevierd met zingen en klappen:) Vond ze ook heel leuk.

@hanneke: klinkt in mijn oren niet echt als verhongeren, maar is voor jou natuurlijk heel anders met borstvoeding geven ipv nutrilon.
    Geen zin in het ziekenhuis dus.. ben benieuwd wie er gaat "winnen".
    Leander vind het blijkbaar wel heel belangrijk dat je gaat.

succes met je keuze.

Groetjes!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Keuze is gisteravond toch nog gemaakt, en hij heeft gewonnen.

Het minder vaak voeden is vandaag ook weer goed gegaan, heeft gister voeding gekregen om 06.15, 12.30, 16.00, 19.30, 23.30(kv), 03.00 en vandaag weer ongeveer hetzelfde aangehouden, wat tot nog toe prima gaat. Alleen vandaag denk ik geen kunstvoeding, zal straks eventjes kolven, voelt toch wat beter :).

Gem,
    Hmm lijkt me wel een vreemde gewaarwording, zo druk in de auto, in de file en er dan achter komen wat voor een 'bijzonder' moment het op dat moment eigenlijk is en dan niet bij de kleine meid te zijn.

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ hanneke,
    toch je maar gewonnen gegeven?
    kan me voorstellen hoor dat je als man zijnde liever hebt dat je wel gaat. hij zal zich ook wel zorgen maken.

en??? is benthe al een aantal ons afgevallen?
    ómdat dat je dat arme kind laat verhongeren?
    of valt het allemaal mee ;)

vandaag hier een leuke dag gehad.
    nikki is vandaag voor het eerst met mama op het paard geweest.
    en ze vond het geweldig!
    ff een fotoje spammen.
    let er niet op hoe vies het paar is hij staat namelijk in de weide,en dan is een wit paard op dit moment moeilijk wit te houden.deze week krijgt hij weer een uitgebreide toiletteer beurt.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Shenoby,
    Ahhh wat super! Lekker samen op het paard :D! Leuk hoor! En hij/zij is idd wel een beetje vies :D maar ach vooruit joh komt vast wel goed ;)!

En tja misschien had ik idd de weegschaal erbij moeten nemen, zielig kind he ;)! Nouja ze doet het echt prima op de 6 voedingen :D! Een beetje te prima eigenlijk :), haha! En idd heb me na flink overleg maar 'gewonnen' gegeven, morgen druk voorbereidingen en donderdag ochtend weg. Nu alleen nog aan het kijken of ik de kids morgen avond al op laat halen of dat we ze donderdag ochtend weg brengen, maarja dat word wel heel erg vroeg op dan. Maar we hebben voorlopig nog tijd om dat te bedenken.

11. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @hanneke.
    dus benthe ook nog steeds fulltime aan de borst.
    amber krijgt al tijden "maar" 4x per dag en daar doet ze het ook prima op.
    als ze wakker word (tussen 7 en 9) daarna rond 11 uur (daarna gaat ze slapen) daarna een uurtje of 3 en voordat ze 's avonds gaat slapen (meestal half 8 of 8 uur)
    en tussendoor krijgt ze nog een flesje thee en soms ''s avonds ook nog een klein beetje thee.

en natuurlijk ook gewoon fruit, brood, avondeten en yoghurt als toetje.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Fijn toch dat ze nog lekker 4x bij jou drinkt, lekker dat dat gewoon kan en mag :D. Benthe dronk tot 2 dagen geleden nog 8x borstvoeding, en nu dus naar 6x gegaan. Verder mag ze na het eten van de groenten als toetje nog een borst, maar eerste dag had ik er geen 'zin' in en tweede dag had madam er zelf geen 'zin' in. Maar yoghurt geven wij nog niet, zeker niet na het eten gezien het koemelk is.

Naast de 6x borstvoeding (+1x evt toetjesborst) eet ze smorgens rond 09.00/10.00 vers fruit zoveel ze lust, rond 11.30/12.30 boterham met boter zoveel ze lust en rond 18.00 verse groenten met rijst of pasta.

Met ons nieuwe 'schema' dat we een beetje proberen aan te houden is het:
    06.00 Borstvoeding.
    09.00 - 10.00 Vers fruit.
    11.30 - 12.30 Boterham met boter + erna borstvoeding.
    16.00 Borstvoeding.
    18.00 Verse groenten met rijst of pasta + toetjes borst.
    19.30 Borstvoeding.
    23.30 Gekolfde borstvoeding (100cc-130cc) en evt kunstvoeding (90cc/3schepjes poeder).
    03.00 Borstvoeding.

Hier dus geen ander drinken dan borstvoeding (heel soms heeft ze een keer een slokje water uit mijn/papa's glas gedronken) en hier ook geen koek&snoep ;)!

En we gaan hier zo maar eens lekker ontbijten, en das meteen het laatste dat ik mag vandaag...! Grrrr, maar vooruit, als het morgen maar voorbij is dan ben ik er voor heel lang weer vanaf (zo klinken de wijze woorden).

Liefs, Hanneke!

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Hanneke,..succes morgen dan. Hopelijk alles goed. En nog 6 x bv. Nou met alle eten erbij zal Benthe niet verhongeren haha. Wat fijn dat het zo goed gaat met de kids. Benthe ook alweer bijna 1. Hebben jullie al plannen?
    Hoe geven jullie rijst,...ook rapleyen? Want dat gaat een beetje lastig. is Benthe ook al lekker aan het zelf eten? Evy doet het nu echt super! Vooral pasta is hier favoriet.

@ Lovely ook nog altijd bv. Goed hoor. En Amber groeit er goed op haha.

@ Shenoby,..wat een leuke foto zeg met Nikki op het paard. Ik heb ook heel lang paard gereden en vind het nog steeds erg leuk!
    Heb je wel tijd om te rijden? Is bij jouw vader toch?

@ Gem,..Marit heeft dus ook nog niet zoveel tandjes. Evy ook niet. Nummer 3 is nu door. Er zit een hele rij boven en benenden te wringen, maar het schiet niet echt op. Zielig he die stomme tanden!

@ Jacky,..hoe gaat het,..erg belastend voor jou? Lukt het je man op tijd te zijn voor het geven van de fles?

Zooo hier de rust weer terug gekeerd. Iedereen weer lekker in z'n vel!
    Morgen gaan we in ondertrouw. Daarna even een pannenkoek eten. Kevin gaat trouwpakken shoppen. En mijn jurk is binnen :). Dus mijn mams moet terug komen uit frankrijk,...met portemonnee,...:D

Evy is nu de hele tijd in de weer met stapelbakjes. Steeds op elkaar, in elkaar, rammelen, er blokjes in doen. Helemaal te gek vindt ze het.
    En vandaag heeft ze 2 pasjes los gezet om van het een naar het andr te komen. Goed he!

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ judith.
    ja mijn vader woont 10 min van mij af.
    ik ga sowieso dinsdag en donderdagavond altijd rijden.
    robert geeft dan voetbal training.hij zet mij en nikki dan af.
    en als hij klaar is haalt hij ons weer op.
    meestal probeer ik nog 1 of 2 momentjes meer in de week te vinden om even te rijden,
    a.s zaterdag wil ik even een hele dag heen,breng ik nikki even bij haar andere oma.want die wilde heel graag even een dagje met haar doorbrengen.en dan ga ik eerst pablo eens even heel goed poetsen en daarna gaan we even een bosrit maken.

leuk dat je trouwjurk binnen is.
    echt iets om naar uit te kijken he?
    wat goed van evy dat ze een paar stapjes heeft gezet.
    nikki zet nu een pasje 8 tot 10 los.
    maar meestal wanneer ze het niet echt doorheeft zeg maar.
    word ze zich er bewust van dan laat ze zich vallen :)

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja grappig is dat he dat als ze er niet van bewust zijn, er opeens veel meer kan. Als Evy gaat nadenken oh ik sta los, laat ze zich ook meteen vallen.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Shenoby,
    Fijn dat je in ieder geval 2 vaste avonden hebt dat je naar hem toe kan. Let je vader dan op de kleine meid? Of zit ze dan bij jou in de buurt op een veilig plekkie? En succes met het wassen en heel fijne dag gewenst voor zaterdag, wel te hopen dat het lekker weer is trouwens! Heb geen idee wat ze opgeven! Goed trouwens van haar dat ze al heel wat stapjes zet, gaat de goede kant op, nog even en dan rent ze overal heen (en kan jij erachter aan :p)!

Judith
    Haha, dat komt me heel bekend voor van Malou en Ruben ook. Een paar stapjes los zetten en dan ineens neerploffen, want dat was toch wel heeeeeel erg eng! Lekker dat ze zo heerlijk aan het spelen is met haar sapeltorentje, is natuurlijk ook super speelgoed (lekker zonder al die herrie en waarmee je zelf kan bedenken wat je ermee kan doen. Ik bedoel een boerderij, is een boerderij, klaar. Maar zo een bakje kan idd een torentje zijn, maar je kan er ook een hoedje van maken, als je je best doet kan je er uit drinken en je kan er ook nog in roepen wat heel grappig is).

Fijn dat iedereen weer opgeknapt is! Zo hoort dat! En morgen lekker pannekoeken eten, hmmm, dat zal die kleine meid ook wel weer heeeel erg lekker vinden :D! Wauw je trouwjurk binnen, super! En een heel fijne dag gewenst morgen!

Hier weinig plannen, zijn niet zo van het uitbundige feest zegmaar. Iedereen die wil komen mag komen op haar verjaardag, degene die niet willen die komen niet. Wij sturen ook geen uitnodigen ofzo rond. Verder vooral lekker genieten van elkaar op die bijzondere dag.

En dankje, wij zijn al helemaal klaar voor morgen. Alle voorbereidingen zijn getroffen en Malou en Ruben slapen al bij opa en oma vannacht.

Verder hier moe, maar kan niet slapen! Dus maar weer uit bed gekomen en nu hier aan het lezen ;)!

Liefs!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja dat vergeet ik dan weer he :p Benthe heeft het gaan staan in de box eindelijk helemaal door zeg :D! Is er zelf ook maar al te trots op :D!

En vandaag wilde ze wel erg graag een toetjesborst ;)!

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ hanneke heey wat goed zeg van benthe.
    het staan dus helemaal door.

wat nikki betreft, als ik aan het rijden ben is ze inderdaad meestal bij mijn vader of mijn stiefmoeder.
    vind mijn vader ook heerlijk want savonds komt er niet zoveel volk waar hij dan aandacht aan moet besteden.
    menig keer ligt mijn vader bij haar op de grond te spelen.
    of ze valt bij mij pa op de borst in slaap.

over de verjaardag, wij hebben ook geen uitnodigen verstuurd hoor.
    wie komen wil mag komen maar ga er niet achteraan.
    eingelijk was het me wel een beetje te druk.en voor nikki ook.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ja das bij ons dus ook. Wil iemand komen dan staat de deur open (eigenlijk altijd), en wil je niet komen ook prima dan lekker laten :p! Haha, dat klinkt wel lulliger dan het bedoeld is :D!

Wel jammer dat het misschien iets te druk was, maar vooruit, tis niet anders hoor :D! Overleef je ook wel weer ;)!

Ahhh, klinkt super, lekker met opa (en 'stief'oma) spelen en daarna tevreden op opa's borst in slaap vallen! Heerlijk! Mis de tijd wel dat ze dat hier elke avond deden, maar vandaag ligt ze lekker weer een keer bij papa te slapen.

En idd erg knap, haha, alleen het hoofd dat ze erbij trekt als het gelukt is, daar word je niet vrolijk van! Wist niet dat ze zo lelijk was :p hahahaha!

20. shenoby

shenoby Niet meer actief

hahaha.
    ja een koppie van inspanning dan he?
    wat op de borst slapen betreft gebeurt hier niet meer.
    godzijdank! ik vind het normaal heerlijk hoor en als het af en toe gebeurt ook helemaal niet erg.
    maar dat mevrouw tot 1 uur snachts wakker en papa en mama helemaal niets meer samen hadden begon ons echt op te breken.
    maar.. het gaat de goede kant op.
    vanavond lag ze om half 10 in bed.
    had vast wel eerder gekunt maar en kwam nog iemand om half 10 en was bang dat ze dan van de honden wakker zou worden en dan niet meer verder ging slapen.
    maar half 10 zeg! is echt een wonder hier.
    maar tegelijkertijd ook wel stil.
    we zijn er inmiddels zo aangewend dat het hummeltje hier ook savonds rond banjerd. maar tis ook wel lekker om even weer tijd te hebben voor elkaar.
    komen we ook eens een keer weer aan andere dingen toe ;)

Deel Deze Pagina