gut gut gut, ik was jullie gewoon kwijt. denk hoe kan dat nou krijg helemaal geen mailtjes meer. kreeg al afkickverschijnselen. maar zag al dat jullie op de 4e pagina zijn. hihi wat een kletskousen @efina: jeetje schrok effies toen ik je berichtje zag. isabella in het ziekenhuis. handige opmerking van de verpleegkunidge,maar misschien toch ook wel erg goed. op het moment natuurlijk niet voor jou,maar stel je voor er gebeurt wel wat. maar goed je bent er nog niet echt veel mee opgeschoten dus. hoop dat het niet vaker hoeft en ze dus niet meer zo ziek word. dan ben je het liefst zelf ziek. jeetje het zit je ook echt niet mee he. hele dikke knuf van hier. @gem: afspraak afgezegd betekend natuurlijk veel goeds. gelukkig. al die zieke kindjes willen we niet. vandaag een verjaardag dus -> van harte gefeliciteerd. @hanneke: mn mannetje heeft het bedje even zo gemaakt dat hij wel kan slapen. heb nog steeds niet een mail kunnen sturen want de scanner doet het niet goed en print het dus niet duidelijk. morgen nog eens even prutsen en anders dan bel ik maar weer eens. ach ja en word het niet wat dan komt er zeker een nieuwe. bedje is belangrijk. jeetje en jij dus een ontsteking en dan ook nog eens aan alle bij de eileiders. hopelijk slaat de kuur gauw aan. hier laat ik daan ook wel eens schrikken. dan komt hij neit meer bij,maar soms is het zoals je zegt dat hij het echt niet verwacht en dan is het huilen. @jacky: hier komt vaak banaan,jam,leverpastei of alleen boter op brood. vaak met banaan dan is het zo dat hij het banaan in zn mond houd en net zolang bezig is om het stukje brood uit zijn mondje te wurmen. heerlijk banaan eten zonder brood. maar geloof dat chocopasta enzo nog niet zo goed zijn. vind het ook altijd wel moeilijk om te bedenken wat op brood te doen. @shenoby: fijn dat het ruisje niet verontrustend is. wel fijn trouwens dat ze het in de gaten houden. bij jezelf dus niks te zien aan de nieren. aan de ene kant goed denk ik maar zo zit je nog in afwachting. spannende tijden voor jou. @all: hier gaat het verder op zich goed. heb vandaag weer voor het eerst alleen gewerkt. ben nu 90% beter gemeld tot 1 maart en gaat alles dan goed dan werk ik weer helemaal 100%. maar goed vandaaag dus gewerkt en het is echt pittig. voel me nu ook niet echt heel erg fantastisch. veel pijn nog. had verwacht dat het beter zou gaan. met daan gaat het goed. nog wel verkouden maar niet meer zo benauwd dus de ventolin is mooi stop. nou ga stoppen,krijg zo visite.
Hey meiden, @ Efina,..wat een rotsituatie zeg. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik wens je alle kracht en sterkte toe om hier doorheen te komen. @ Hanneke,...auw! Dat klinkt pijnlijk zeg! Wat een bikkel ben jij. Maar je hoeft niet te bikkelen hoor. Als je pijnstilling ndoig hebt, gewoon nemen! @ Shenoby,..ook al auw en jeetje zeg, als zoveel achter de rug qua medisch gedoe en nog niet afgelopen. Hier een leuke middag en avond gehad! We zijn naar het pannenkoekenrestaurant geweest met Evy. En opa, oma en mijn broer. Was echt super! Ze heeft d'r ogen uitgekeken en gewoon 2 uur volgehouden! Ze heeft 3/4 pannenkoek op en een ijsje toe. We wisten niet wat we zagen. Ze at rustig door haha. En alle kinderen en drukte vond ze ook super. Ze zat helemaal om zich heen te kijken en er kwamen ook wel kindjes bij ons staan en dan ging ze lief lachen. We waren natuurlijk vol van trots op onze brave goedlachse dochter .
Hallo, zo iedereen is weer de deur uit, de vaatwasser staat aan en het huis is weer opgeruimd. Vanaf vanmorgen 10.00 uur visite gehad. Manlief vierde zijn verjaardag.. Dank voor jullie felicitaties. Marit vond het allemaal prachtig. Smorgens met nichtje van 1,5 jaar en smiddags met nichtje en neefje van 2,5 en 5,5 jaar. Lekker spelen, klimmen en staan! EN.. met al die visite om haar heen at ze gewoon een paar stukjes brood met appelstroop !! nouja... hopelijk is het hiermee weer even doorbroken!! @Hanneke: er komt dus nog veel bij kijken bij zo'n ontsteking. Helpt de kuur al een beetje? Nee nog geen geroosterd brood gegeven. Wat voor crackers kan ik geven? Beschuit heb ik wel eens verkruimeld met yoghurt en wat fruit. Dat ging er wel in. @shenoby, ik lig zeker onder een steen of ik ben misschien nog te nieuw om jouw verhaal helemaal te begrijpen. Is er na je bevalling iets niet goed gekomen met je menstruatie ofzoiets? (sorrie als je dit niet (nog eens) wilt vertellen is het ook goed natuurlijk... @mvdaan: in welke branche werk je? Onregelmatige werktijden heb ik gelezen en op afroep soms.. Misschien moet ik ook meer over mezelf vertellen... ??? Ik werk 3 dagen en mijn vriend 5 dagen. Marit gaat dan naar het KDV. Woon samen met vriend en dus mijn eerste dochtertje Marit. Ik heb een hele goede zwangerschap gehad met een redelijk zware bevalling, maar alleen zwaar omdat ik echt uren weeen heb gehad om de 3 minuten waardoor ik helemaal uitgeput raakte. Daarnaast heb ik ook ruim een uur persweeen gehad met maar 7 cm ontsluiting.. Is misschien wel leuk beetje achtergrond informatie. Groetjes!!
Zag jouw berichtje pas toen ik de mijne net had geplaatst.. Leukzeg dat ze zo goed deed (buiten huis) Pannekoeken wat een feest! Papa had voor Marit ook een keer pannekoeken gebakken, maar meer dan een reepje kreeg ze nog niet op! Fijne avond iedereen!
@ enfina, he zie nu ineens dat je in een rotsituatie zit. sterkte in ieder geval,en alleen zal het je ook vast lukken (al lijkt dat misschien nu nog niet) @ mamavandaan., fijn dat je ons weer hebt gevonden. @ judith leuk hoor dat pannekoeken restaurant. evy dus errug goed gegeten. haha nikki vind pannekoek ook heeeeeerlijk. moet zeggen dat ik zelf ineens ook enorm zin heb in pannekoek, ik weet dus wat we maandag gaan eten @ gem. nee hoor vind het niet erg en wil het best nog even kort uitleggen. mijn vorige zwangerschap is ook niet vanzelf gekomen en ben in het jaar dat we bezig zijn geweest maar 1 keer ongesteld geweest. vlak voordat we de MMM in zouden gaan.bleek ik ineens spontaan zwanger. Omdat het de vorige keer al niet goed lukte wilden we voor een 2e gaan proberen. maar... er komt weer geen cyclus op gang. normaal gesproken ben ik meer van de natuur zijn werk laten doen,alleen werkt dat op dit moment niet zo heel goed. Doordat ik geen anticonceptie gebruik geef ik mijn endometriose vrij spel.en dat kan ik merken doordat ik ineens weer veel meer pijn heb. (ik heb inmiddels al 2 operaties aan mijn endo gehad en ook een zwangerschap met 3 opnames en een inleiding bij 38 wkn ivm de endo) vandaar dat ik nu gekozen heb om toch medicatie te gaan nemen.zodat we de natuur een handje kunnen helpen ik heb nog een kindje om voor te zorgen en de pijn die ik heb mag dat niet verpesten.
MamavanDaan, Gelukkig heb je ons weer gevonden ! Haha! Fijn dat het bedje voorlopig dus wel gewoon gebruikt kan worden om te slapen, anders zou je nog meer problemen hebben uiteraard ! Daan schrikt dus ook weleens zo erg dat ie gaat huilen als ie het echt niet verwacht. Nouja gelukkig is het al gauw weer over. Judith, Tja, ik vind wel dat ik moet bikkelen en pas iets mag nemen als het echt niet meer lukt. Dit ook gewoon omdat ik me dan schuldig voel tegen over Benthe, ook al kunnen de med geen echt kwaad, het gaat toch in minimale hoeveelheid over in de bv. Als ik iets neem probeer ik wel altijd te wachten tot net na de voeding, zodat het meeste in ieder geval wel weer weg is uit de melk. Ahhh, wat een scheetje die meid van jullie! En zich zo netjes gedragen, en ook zo super goed gegeten! Ook nog gesmikkeld van een ijsje ! Jullie mogen met recht trots zijn op die voorbeeldige kleine meid!! Toch weeer een andere, niet aftellende banner trouwens? Haha! Gem, Wij geven vanaf dat we gestart zijn met brood ed, dat was voor ons dus met 10 maanden, wat die kleine van jullie natuurlijk ook is nu, weleens cracottes (van lu) en dat vinden ze nog altijd erg lekker. Geroosterd brood vinden ze ook erg lekker en helpt weleens bij kindjes die geen broodje willen, als je het roostert word het natuurlijk krakerig en lijkt het eigenlijk gewoon op een koekje ! Fijn dat de verjaardag Shenoby, Hoop echt dat ze iets voor je kunnen doen! En idd je moet wel voor je kindje kunnen blijven zorgen. Of dat er een klein wondertje gebeurd en je ineens zwanger blijkt, net zoals de eerste keer. En nog even een ander misschien wat gek vraagje , jij en je vriend/man zijn toch niet uit elkaar? of wel ? Zag namelijk je antwoord bij alleenstaande ouders/moeders over hoeveel dagen/uren je werkt. Vandaar dat ik me dat af vroeg. Hier verder weinig te melden nu eigenlijk. Moeten eigenlijk naar het cb morgen, maar weet nog niet of we wel gaan. Misschien dat ik Leander even met Benthe stuur, maar misschien ook wel niet. Heb er helemaal geen zin in en die vaccinatie kan over een week of 2 ook wel. Daarbij is Benthe zo waar voor het eerst in dr leven een beetje verkouden ! Zelfs dat kan ze dus, verkouden zijn, haha! Niet heel erg hoor, maar beetje snotterig, waarschijnlijk gewoon van snotterige mama gekregen. Ow en toch nog wel wat te vertellen, willen eind volgende week de kleine meid rond een uur of 21.00 na de voeding in bed te leggen. Wat denk ik vooral wennen is voor papa, gezien ze natuurlijk altijd savonds bij hem op de borst gelegen heeft savonds tot we naar bed gaan. Maar oke, kleine meisjes worden groot zullen we maar zeggen. Kuur merk ik zelf nog weinig van, maar nog even afwachten anders morgen/overmorgen toch even bellen, dan slik ik het natuurlijk (bijna) een week, dus zou er zeker verschil moeten zijn. Liefs, Hanneke!
@ hanneke haha nee we zijn niet uit elkaar. ik had alleen niet gezien dat het bij alleenstaande moeders geplaatst was. haha mijn fout! benthe dus eerder naar bed. is even wennen dan he? ik hoop voor je dat je kuur snel werkt.
Mamavandaan Jij bent dus bijn helemaal hersteld! Super. Hopelijk gaat het goed. En logisch dat zoiets je in het begin tegenvalt. Daar moet je ook weer inkomen. En dan nog de combinatie met thuis. Judith Lekker dat jullie allemaal zo genoten hebben van de pannekoeken. Een lekkere eter hebben jullie. Doen jullie trouwens nog steeds rapley? Of is dat enkel maar de eerste maanden als ze net gaan eten? Gem Bij jullie is de verjaardag dus eigenlijk best goed verlopen. Fijn toch. En supergoed dat ze ook nog wat brood gegeten heeft, dit ondanks alle afleiding die er waarschijnlijk wel was! Hanneke Benthe dus een beetje snotterig. Amy hier ook al... gisternacht best aan het spoken geweest (ik ben er wel 2x uit geweest, dat is niets voor onze Amy ) Ik hoop dat je medicijnen wel gaan aanslaan. Je moet er toch vanaf komen... Shenoby Zo te zien heeft Nikkie het prima naar d'r zin gehad! Wat is het toch een vrolijke dame! Hier weinig te melden. Alleen denk ik dat Amy in d'r 11 maanden sprong zit. Ik kan niet weglopen of het is een beetje huilen, als ze bij me zit wil ze staan, als ze staat wil ze bij me zitten. Ze kan zichzelf gewoon even niet echt vermaken. Ze is op het moment wel super ondeugend... echt dingen doen waarvan ze best weet dat dat niet mag. En je dan met die puppy-ogen aankijen Ook is ze iets ziekjes (flink verkouden) hopelijk is dat vrijdag over... maarja dat zien we dan wel weer. Gisteren even bij vrienden geweest, toen hebben we Amy bij opa en oma gelaten (was voor ons eigenlijk de eerste keer en we vonden het helemaal niks ). Maar hun dochter was ziek en op het KDV daar heerst waterpokken, het is nog niet duidelijk of ze dat heeft. Maar we hebben even geen risico genomen. Nog 4 weekjes, dan hebben we haar eerste verjaardag alweer gehad. Echt ongelofelijk. Maar moet wel zeggen dat ik het steeds leuker vind worden omdat ze nu echt vanalles gaat ontdekken en doen.
Ik was jullie helemaal kwijt Moest dit even melden; Ik zit net lekker mijn sinaasappel te eten en mijn vitalinea haha komt L.iam LOS LOPEND ineens op mij af :O ik schrok me dood!! hij zette gewoon 4 stappen los!!!!!!! van de box naar de bank is hier nog wel een eindje maar gewoon los een stapje kon hij al maar 4!! @jacky; hier precies het zelfde word er gewoon moe van,, Liefsz 8)
wow humbly haha dat op zich wel hartstikke leuk, maar lijkt me ook dat je je ontzettend rot bent geschrokken haha. zou ik ook hebben denk ik.
haha jah ik natuurlijk super trots,, ( vanaaf nog 2x keer gedaan ) maar ik had het helemaal nog niet verwacht,, hij is nog maar 10 maand,,, Liefsz 8)
Shenoby Hoe gaat het trouwens met de wc-training Humbly Super zeg van de eerste echte stapjes los! Wij gaan vrijdag op naar de wintersport en ze verwachten er donderdag en vrijdag nog een lekkker vers pakje sneeuw... nog zo'n 40cm Hopelijk blijft het de hele week een beetje sneeuwen als we daar zijn. Lekker foto's maken met AMy
hallo allemaal! @shenoby: het is me nu veel meer duidelijk. Kan me voorstellen dat je aan de medicatie gaat beginnen. Hopelijk gaat het snel beter met je. Wel leuk hoor dat je weer voor een kindje gaat! @hanneke, en toch nog naar het cb geweest? Meisje slaapt nu nog bij je mannetje vanavond @jacky: je verhaal komt me heel bekend voor. Normaal was er geen onderscheid tussen papa en mama, maar nu is het huilen als ik haar neerzet of wegloop en ga voor papa. Is het goed gegaan bij opa en oma trouwens bij je avondje vrienden? @humbly: wat knap zeg! gek zeg dat je zo trots bent! Over marit: Nou het brood eten was misschien op de verjaardag juist door de afleiding om haar heen, want hierna was het weer knudde en is er geen hap meer binnen gekomen. Ze eet gelukkig nu wel elke ochtend melkpap met granen, haver dus dat is wat meer dan alleen maar melk. Omdat het voorleesweek is mocht Marit vanmorgen in haar pyjama naar het kdv. Daar hadden ze pyjama ontbijt en lekker voorlezen etc. Had het wel willen zien, maar manlief bracht haar weg. Over een paar weken opa/oma week. Mag oma op de koffie komen! Leuk initiatief! Groetjes!!
@humbly wat knap zeg. daar mag je natuurlijk trots op zijn. @jacky met de wc trainingen ben ik even gestopt ze komt savonds bij het naar bed gaan zoooo moeilijk tot rust dat ik haar niet ook nog eens wil overstimuleren. ik hoop trouwens voor jullie dat er een leuk pakje sneeuw ligt straks. @gem. fijn dat ik je wat meer duidelijkheid kon verschaffen is voor ons inderdaad wel even spannend om voor een 2e te gaan. en ik hoop dat het deze keer minder lang duurt dan de vorige keer. leuk trouwens die initatieven op het kdv. dan is het ook niet altijd hetzelfde. hier vandaag weer gewerkt.ben helemaal kapot! en weet eingelijk niet best waarvan. heb me vandaag nog even heeerlijk verbrand onder de douche.. gelukkig komen ze morgen de ketel repareren. ook alvast een paar kadotjes gekocht voor nikki haar verjaardag. heb er al helemaal zin in.
Shenoby, Oke, gelukkig maar ! Dacht al dat ik echt wat gemist had, maar vond het al vreemd omdat je pas nog een foto had van de kleine met papa ! Leuke zwemfoto's ook weer trouwens ! Hmm je dus verbrand aan het water, das niet fijn, lullig gezegt, maar gelukkig was jij het en zat niet Nikki onder de douche. Benthe vroeger naar bed is idd vast wel wennen denk ik, toen we die leeftijd met Malou en Ruben bereikt hadden vond ik het echt heel kaal/stil/leeg savonds in huis...maarja een keer moet het toch, ze worden nu eenmaal groter, liggen minder lekker, en we merken ook gewoon dat ze meer op onze geluiden reageert en dus wakker word, en dat is niet zoals we het willen. Jacky, Hier gelukkig niet spoken. En verkouden is een groot woord hoor, ze heeft een snotterig neusje, daar houd het mee op ! Beterschap voor jullie meisje, en hopen dat het geen spooknachten meer zijn. Fijn dat het lekker een ondeugend meisje is heerlijk genieten voor mama en papa! Zo het skieen schiet zomaar ineens al heel erg op. Wil jullie alvast heel veel plezier wensen en hopen idd dat er een lekker laagje sneeuw ligt. Gaan jullie trouwens met de auto of iets anders? Humbly, Goed hoor van Liam! Grote vent! Gem, Ja, toch maar naar het cb geweest en ze slaapt idd vanavond nog gewoon lekker op haar oude vertrouwde plekkie ! Wat leuk van het cb zeg, pyama ontbijt. Lijkt me wel heel erg gek trouwens om met de kinderen in de pyama in de auto te gaan en ze daar te brengen in pyama ! Haha! Maar wel erg leuk idee hoor! Ow dat van de oma op de koffie is ook erg leuk trouwens, al lijkt me dat wel erg druk voor de kinderen eigenlijk, het zijn toch heel wat mensen zomaar ineens die komen dan natuurlijk. Kuur hier nog niet aangeslagen, heb vandaag een andere kuur gekregen. Dus weer afwachten. Verder mn hoofd er niet echt helemaal bij maar hoop dat ik alles goed gelezen heb. Benthe is vandaag toch naar het cb geweest, cijfertjes houden jullie van me tegoed, ik durf het namelijk echt niet te zeggen. Heb het ook nog niet in de curve gezet op bv.com dus weet ook niet of ze haar lijntje lekker volgt, want ja ben niet mee geweest naar het cb. Leander is samen met haar geweest, vaccinatie is gewoon goed gegaan en lijkt er geen last van te hebben, behalve dat ze na haar groenten geen tiet wilde, maar kan ook zijn dat dat was omdat ze gewoon dr buik al vol had, had weer erg veel gegeten namelijk ! Liefs, Hanneke!
@hanneke heb net ff op bv.com gekeken. en heb mezelf ook maar ff aangemeld. amber zit net onder de +1 lijn. bij hem cb onder de +2. dus dat scheelt nogal.
Tja, op het cb kijk ik net eens meer naar de curve, ze gebruiken daar een kunstvoedingcurve, en tja borstvoedingskindjes groeien toch anders. Weet je overigens zeker dat je met de +1 en +2 dezelfde lijn in gedachte hebt? In principe is het namelijk zo dat de bv curve juist wat minder hard gaat dan de kv curve. dus dat ze het op het cb wel de +2 lijn noemen, maar dit bij de bv curve de +1 lijn is. Nouja, en anders prima toch ! Allebei goed toch ! Zelf ben ik al sinds Malou en Ruben een maand of 2/3 waren daar aangemeld, vind het een heel fijne site. Kan wel even de curve van Benthe plaatsen, maar das dus nog niet met de laatste van nu erbij, ze komt net lekker een beetje in het gemiddelde eigenlijk -> Bekijk bijlage 46648
Kijk en hier Benthe even snel ingevuld in een online kv curve -> Bekijk bijlage 46649 Daar komt ze zelfs onder de onderste lijn uit, wat dus ook op het cb het geval is. Ik kijk dus liever naar de bv curve ! Bij Malou en Ruben ook altijd gedaan en stiekum nog steeds. En kleine aanpassing, wij gaan naar bed ! Truste! Weet niet of ik hier morgen kom, druk gesprek gepland staan. Anders fijne dag en ik kom wel weer lezen hoor !