Maart 2009 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacky78, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @shenoby: wat goed dat nikki al zo met het boek komt en dan ook boek zegt. heb het idee dat we hier daarop wat achterlopen of is nikki zo snel. papa en mama dat zegt hij wel. en weet ook wie het zijn,maar echt andere dingen benoemt hij nog niet.
    wel heftig een overlijden zo dichtbij en dan helemaal als het zo snel gaat. niet te bevatten. om ons heen hoor ik ook steeds vaker kanker. niet leuk meer.
    succes met de 2e ronde. hoop echt ook goed nieuws van jullie te horen.

@hanneke: dank je wel. ga er zeker van genieten.
    ik snap je gevoel qua ego berichtjes enzo. al plaatste ikzelf ook wel eens ego berichtjes en vooral de laatste tijd,maar dit kwam eigenlijk meer omdat er meer dit deden. dan krijg je gauw zoiets van als er niet op mij word gereageerd dan ook maar ego om even te melden hoe het gaat. hoop niet dat dit verkeerd word opgevat.

fijn dat de mri zonder prikken heeft kunnen plaatsvinden. lekker relax voor benthe. en natuurlijk voor jullie.

hier gaat het goed. vanmorgen vroeg eruit,moest werken en merkte al dat ik toch wat misselijk ben. had niet verwacht nu al dat te merken. dus heb maar fruitkicks gekocht en die neem ik dan 's avonds mee naar boven zodat ik eerst even een beetje wat in mn maag heb. was al weer helemaal vergeten hoe dat ook was.
    net hebben we nog een clearbleu test gedaan en daar stond in beeld zwanger 3+. dat betekend dat ik meer dan 5 weken zwanger ben. volgens mijn berekening niet maar goed. volgende week vk bellen en dan horen we wel.

daan deed net wat leuks. elke keer als papa aan het werk is dan vraag is waar is papa en dan maak ik zo'n geldbeweging met mn handen (snappen jullie??) dan zeg ik papa is geld verdienen he? net wil ik hem vragen om wat aan papa te geven en hij snapte hem niet. toen ik vroeg waar is papa deed hij zijn handje omhoog en deed het open en dicht. haha zo van dat doet mama altijd.
    hoop dat jullie hem snappen.
    hoop trouwens ook dat jullie wat willen horen over mn zwangerschap. anders moeten jullie het gewoon zeggen hoor.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    hahaa wat lief!!!!!!!!! kun je merken dat ze snel groot worden he,,

er zijn veel maart mama's die in december uitgerekend zijn he,, lynnami, princess81 ook,,
    haha leuk!

ik vind het altijd leuk om te horen ;) al meer dan 5 weken :$ krijg je een echo dan dat je weet hoe ver je bent?

Liefsz

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    denk dat die echo nog effies duurt. maar geef gewoon aan dat ik niet weet hoever ik ben. met daan heb ik de echo met 8 weken gehad,maar dat kwam omdat ik toen 2 weken ofzo op vakantie ging. dus mocht nog voor de tijd.

ben trouwens alleen bang dat ik een schimmelinfectie aan het kweken ben. dus misschien volgende week ook dokter bellen.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    aah vandaar ;) misschien dat je dan inderdaad wel eerder een echo krijgt! met Liam kreeg ik hem met 12 wk pas,,

oh bah een schimmelinfectie,, dat is irritant,, even een zalfje halen maar ;)

Liefsz

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

#685 shenoby, 17 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2010
    romytamara heeft volgens mij ook nog bij de maart mama's gezeten.
    haar naam komt me tenminste bekend voor.
    dat zou dan 4 zwangere maart mama's betekenen.

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    ja kwam mij ook al bekent voor, marb ook of niet?

7. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zie dat er weer wat meer gereageerd is.

@shenoby: Wat leuk dat nikki zo met de boekjes bezig is. Marit wijst veel naar de boeken, maar als je er dan 1 pakt is de aandacht alweer snel weg. Fijn dat thuis alles weer wat meer in rustiger vaarwater is gekomen. Je vader handelt toch in paarden? Is het dan nu drukker ivm voorjaar ofzo?
    succes met de 2e ronde.

@mamavdaan: leuk dat daan je steeds beter gaat begrijpen. Ik denk niet dat daan achter loopt ofzo hoor. Marit kan ook nog niet benoemen en zegt nog heel slecht papa en mama. Af en toe ineens duidelijk, maar direct daarna weer papapappappa enzo.. haha.
    Ze weet wel wat een kus is en kan deze ook goed geven. Ook gaat ze nu steeds beter achter haar loopkarretje lopen, dus het gaat hard zat!
    Ben benieuwd hoe ver je nu eignelijk bent. Laat maar horen hoor hoe het met je zwangerschap gaat.

@humbly: succes met veranderen. moet wel lukken het is alleen niet leuk. Zie aan mijn nichtje dat het erg lastig is vooral met derden die je kind dan wel of niet bewust dingen te eten geven die niet goed zijn.

@Hanneke:
    Ik moet bekennen dat ik het ego nog niet erg door heb gehad, naar mijn gevoel werd er veel gereageerd op iedereen. Ik vind het alleen jammer dat er niet veel meer gepost werd.

Hier verder alles goed. Ik ben zelf net terug van een weekend groningen. We hebben heerlijk weer gehad dus prima! Vandaag weer super om mijn schatje weer te zien. Ze heeft nu zulke lange haartjes dat ik met zo'n klein stiekje een palmboompje op haar hoofd kan maken. Echt om te gieren. Ik vind het zo schattig!

Groetjes!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ gem ja klopt mijn vader is paardenhandelaar.
    tis niet drukker ivm voorjaar hoor, alleen de werknemer die hij had heeft ontslag gekregen en we hebben nog geen nieuwe weer.
    dus ik help mijn vader veel. aangezien ik 1 van de enigste van de kinderen ben die zich een beetje intresseerd in het bedrijf.
    dus in de zomer als de familie op vakantie is dan neem ik de zaken waar. (alleen het echte handelen dat doe ik niet)
    ga wel mee naar markten enz.
    ben gisteren nog meegeweest naar een markt in DLD heb daar nog een hondje weggeplukt die bij de paarden aan het hek vast stond.
    dat vond ik dus echt niet kunnen. dus die ging mee.
    gelukkig heeft hij vandaag al een goed tehuis gevonden en is hij inmiddels bij een nieuw baasje.

wat grappig zon staartje,
    nikki kan net een staartje hebben maar het is eingelijk nog te kort en het krult teveel.

@ mamavandaan.
    zo nu al misselijk,das minder zeg!
    maar ja als het daar bij blijft.
    hoop voor je dat een fijne zwangerschap krijgt.
    en wat mij betreft mag je hier lekker kletsen erover hoor.

zo en nu nog even een spammetje van nikki die met het gekochte hondje aan het lopen is.

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

okeey nog eentje dan en dan ben ik weer klaar met spammen en wens ik iedereen nog een fijne avond.

10. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

hey meiden, Ik weet het... ik schrijf hier bijna nooit! Sorry!
    Ik kwam even lezen hoe het gaat maar ben nu alles alweer vergeten. Ik gooi het op ZWANGERSCHAPS dementie :)
    Nadat ik vorige maand mijn 8e mk heb gehad zijn we er nu waarschijnlijk eindelijk achter wat het veroorzaakt. Factor V Leiden en MTHFR. Ik kreeg de uitslag van die bloedtesten op de dag dat ik ook positief testte :)
    Ik neem lage dosis aspirine en dat zou moeten helpen nu.
    Ik was helemaal niet van plan om weer zwanger te raken want kan de mk niet meer aan. En had het dus eigenlijk niet echt verwacht ookal wist ik dat de kans er wel in zat omdat ik ovutesten had gedaan.
    Met mij erbij word het dus 5 maart mama's die nu ook december mama gaan worden hopelijk.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mamavandaan
    Jou had ik nog niet gefeliciteerd! Bij deze dan.
    Spannend weer hoor....

Humbly
    Liam dus toch (lichte vorm) KMA. Succes ermee, maar denk dat het best goed te doen zal zijn tegenwoordig. Er zijn nu al zoveel vervangingsproducten!

Hanneke / judith
    Ik vond het niet eens zozeer dat er ego-gereageerd werd, maar het is zo stil tegenwoordig. Snap het ook wel, waarschijnlijk loopt het bij iedereen zoooo goed dat er weinig te melden is (hier althans wel)
    Komen jullie wel nog even buurten hier, of stoppen jullie er nu mee?!

Hanneke
    de MRI is dus super verlopen. Ging Benthe lekker rustig slapen toen het 'moest'! Super hoor. Geen enge ervaringen voor Benthe dus! En wanneer is de uitslag bekend?

Shenoby
    Jee wat een meisje is Nikki al. Lekker met de hond aan de wandel en weten wanneer er een boekje gelezen moet worden. Super hoor.
    Hier is het alleen nog maar wat gebrabbel en het lopen wil ook nog niet echt vlotten...

Gem
    Dat papapapapapa komt idd heel bekent voor! :p
    Palmboompjes op d'r hoofd..... haha. Maar een lekker weekend gehad dus. Alles goed gegaan met Marit zo zonder mamma?!

Lynnami
    Wat houden die termen van je bloeduitslagen in dan?
    Hopelijk blijft dit wondertje zitten. Succes!

Hier gaat alles heerlijk. Van het weekend natuurlijk weer heerlijk gevaren:D. Amy lijkt het ook leuk te vinden. Ze slaapt best goed aan boord en vindt het zwemvest steeds leuker worden. Op naar de volgende mooie dagen.

2 weken terug heb ik besloten rustig aan naar ander werk te gaan zoeken en heb 2 brieven de deur uit gedaan. Kreeg ik vorige week een mail dat ik donderdag op oriëntatiegesprek moet komen :). Ben benieuwd.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Schenoby,
    Leuke foto's meid! Gelukkig lijkt alles nu weer wat rustiger te worden en dat het zo onverwacht geweest is allemaal maakt het net even iets moeilijker natuurlijk. Sterkte er nog mee in ieder geval! Jullie nu maar rustig afwachten dus of de medicijnen willen helpen om nog een kindje te krijgen, heel veel succes in ieder geval.

Malou op het toilet gaat prima (met soms een ongelukje, wat ze zelf heel erg vind, vind dat wel sneu :)) maar Ruben wil het nog niet volgen. Zit ook niet helemaal lekker in zn vel, hopelijk gaat dat snel goed komen, en dat gaat ook als ik denk dat ik weet waar het door komt. Jij dus druk met boekjes lezen :D!

MamavanDaan,
    Nouja had het laatst al een beetje door laten schemeren toen ik zei dat ik dacht dat er hier eigenlijk niet meer geschreven/gereageerd werd ;). En jij ging dus ego posten, en ik had echt zoiets van nouja dan gewoon helemaal niet meer :). Maar tja vooruit, het is nu in ieder geval gezegd en nu laat ik het ook maar rusten hoor!

Natuurlijk word ik maar al te graag op de hoogte gehouden van jullie zwangerschap! Super toch dat jullie nog een wondertje mogen krijgen! Heb je al een echo gehad? Of duurt dat nog even? Ow komende week de vk bellen, dan hoor je het wel :D! Wel spannend hoor :D! Hopelijk geen schimmelinfectie trouwens. Kleine Daan dus lekker wijs :p weet prima wat papa doen is, haha! Leuk toch ;)!

Gem,
    Fijn dat je een heerlijk weekend hebt gehad! Hebt het ook echt getroffen met het weer! Echt prachtig weer geweest! Hier gister een beetje buiten bezig geweest en zelfs al verbrand :$! Jullie dus druk met staarten maken :D! Haha! Benthe heeft ook zo een palmboom, maar eigenlijk gewoon omdat die hanekam er al zit vanaf haar geboorte en ik het zo jammer vind om hem eraf te laten knippen, maarja enige dat er nu nog een beetje uit ziet is een palmboom op dr kop :p!

Lynnami,
    Hopelijk mag dit kindje bij jullie blijven.

Jacky,
    Heb er nog over na gedacht, en ik ga dus voor mezelf kijken hoe ik het dus ga vinden, snap je? Blijf ik echt dat gevoel houden van waar steek ik mn energie in, dan denk ik dus idd wel dat ik stop, maar voorlopig wil ik het in ieder geval 'een kans geven' ;)!

Jullie lekker met de boot weg geweest, wat natuurlijk geen verrassing is, ook jullie hebben het lekker getroffen met het weer! En heel erg fijn dat de kleine meid het ook zo goed doet op de boot! Ook erg handig dat ze het zwemvest niet al te irritant vind, want dat is wel redelijk belangrijk natuurlijk! Succes met solliciteren en met het gesprek! Hopelijk vind je snel iets anders!

En dankje, ze is idd prima gaan slapen, gewoon lekker aan de borst genomen en zo heerlijk rustig in slaap gevallen. Donderdag hebben we een afspraak bij de kinderarts en krijgen dan de uitslag van de scan.

Hier alles lekker rustig zn gangetje, weinig gekkigheid ;)! Benthe heeft het rond stappen in de box ook ontdekt, maar aan de tafel of aan de bank doet ze het nog niet. Praten, (nouja praten meer deddelen, weten wat je bedoeld maar het nog niet goed kunnen zeggen, haha) dat doet ze dan wel weer, we hebben papa, mama, loe (Malou), hube (Ruben), lal (bal), bos (borst), voog (vogel), lap (spuugdoekje voor in bed die wij en M&R altijd lappiedoekie noemen), uhm en wat zegt ze toch nog meer ... graven en denken ... tit (zit), hoooooi (gooi), dada (dag), jaja (ja), neeej (nee) nou dat was het wel geloof ik.

Nouja en misschien voor degene die het willen lezen, dit stukje heb ik vorige week vrijdag na de mri in een ander topic geschreven over hoe het gegaan was. Is een beetje uitgebreider dan die ene regel van van de week, maar vooruit had er toen dus echt even helemaal geen zin in dit te plaatsen.

Vanmorgen in het ziekenhuis is alles echt helemaal super gegaan! Beter dan ik had durven hopen eigenlijk :)!

Om 7 uur vertrokken richting ziekenhuis, moesten er eigenlijk 7 uur zijn, maarja wij en netjes op tijd komen gaat niet zo goed samen 8), plus dat het toch onzin is om er zo vroeg te zijn lekker wat later gekomen. Half 8 in het ziekenhuis aangekomen, pleisters geplakt, meteen Benthe laten drinken want ze had pas een klein beetje gekregen smorgens om 6 uur (met voorbedachte rade :)) en toen nog het een en ander aan uitleg gekregen, tijdens het drinken is madammeke in slaap gevallen en heeft gewoon lekker tot ong 8.20 aan de borst liggen slapen en drinken tegelijk. Toen losgemaakt en ook toen bleef ze lekker slapen, wat ze gewoon gewend is want dat doet ze eigenlijk altijd na het drinken. Leander is toen met haar daarheen naar binnen gegaan, want ja deze 'trut' durfde toch maar niet mee :$ ;). Dus ja ik heb lekker rustig in een soort wachtkamertje zitten wachten terwijl papa met haar mee geweest is. Bij het neerleggen en goedleggen was ze heel even wakker maar ging gewoon weer verder slapen. Iets wat voor ons ook bekend is want dat doet ze wel vaker als ze in bed gelegd word, dan leggen we een spuugdoekje op haar hoofdje (nee niet om dr te laten stikken :p, maar vind ze gewoon fijn :)) dus dat heeft Leander ook gedaan. Onderzoek is toen begonnen en afgerond, met een half uurtje waren ze alweer terug.

Kortom helemaal super gegaan! Geen geprik nodig geweest! Heel lekker relaxt (behalve dan dat ik toch niet mee durfde met de nodige tranen :):x) gegaan. Redelijk tevreden dus, nu rustig afwachten en volgende week naar de kinderarts, wat zelfs misschien de laatste keer is :D!

Liefs Hanneke!

13. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ hanneke kan me voorstellen dat het heftig was hoor.
    vooral om zo te lezen.
    moest het alleen wel even meerdere keren lezen want ik begreep het even niet meer.
    maar sloeg blijkbaar steeds 1 regel over.
    en wel die waarin stond dat je het na de mri in een ander topic had geschreven.
    hmmmm ben niet zo intelligent.
    veel succes bij de KA

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    sorry dat ik zo lang hier niet ben geweest.

maar ik ben sinds vandaag een alleenstaande mama.

we zijn uit elkaar.
    het ging gewoon niet meer.
    steeds ruzie enz.

dus hoop dat jullie snappen dat ik even geen zin heb om hier veel te zijn.

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

sorry zal een beetje hard klinken van me.
    maar zijn jullie nu echt uit elkaar of kom je over een paar dagen weer melden dat je het toch nog een keer gaat proberen?
    wat mij betreft lijkt het me een goede beslissing.
    hier word niemand gelukkiger van

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ all.
    sorry als jullie het bovenstaande echt een k#topmerking van mij vinden.
    maar zo denk ik er helaas over.
    heb me er al vaker over op zitten te vreten,omdat je toch elke keer weer meeleeft en er energie in steekt en daar hb ik gewoon geen zin meer in.
    dus ik heb gewoon gezegt hoe ik erover dacht met als risico nu "de bitch" van het topic te worden

17. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Jacky- factor V leiden en MTHFR is een afwijking in je bloed. De bloedplaatjes plakken dan veel aan elkaar en r ontstaan kleine propjes. Door die propjes krijgt de (om te beginnn) in aanmaak zijnde placnta niet voldonde bloed waardoor het op een gegeven moment afsterft. Of als je een minder erge vorm hebt kan het zijn dat de placenta zich wel ontwikkeld maar dat op een gegven moment het kindje niet genoeg bloed krijgt.

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Lovely
    Sterkte de komende tijd, maar gezien alle ontwikkelingen afgelopen jaar denk ik dat het een wijze beslissing is! Nu bouwen aan een nieuwe toekomst en niet te veel terugkijken op het verleden / afgelopen jaar.
    Desalniettemin blijft het natuurlijk een rotsituatie.....

Shenoby
    Je mening is duidelijk zullen we maar zeggen ;)
    Snap je mening wel, maar zou hem zelf nooit zo kort / bondig geformuleerd hebben. Maarja Shenoby 'de bitch', nee hoor dat niet. Je bent gewoon erg duidelijk.

Lynnami
    Duidelijke uitleg!

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    nee het is en blijft uit

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

En en nu op naar een nieuwe toekomst samen met je meisje!

Deel Deze Pagina