Maart 2009 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacky78, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Goed dat jullie dus nog schoenen hebben kunnen krijgen.
    Nou moet ik zeggen dat het hier vanaf maat 21 ook geen probleem geweest zou zijn hoor, maarja die maat 18-19 was er gewoon nauwelijks nog...

Fijn weekend gehad allemaal?
    Wij natuurlijk weer heerlijk op de boot geweest. Amy heeft wel wat rotter geslapen vanwege de warmte, maarja dat zou ze thuis ook gehad hebben.

Gisteravond toch wel even een beetje geschrokken, ik zette het raam op Amy d'r kamertje een beetje dicht en hoor me toch een vleigtuig geluid (zo horen wij het nooit), mijn man roept nog 'doe jij de voordeur even open , dan kan hij er door...'
    Zie ik een vliegtuig laag voorbij komen, ik kon bijna in de cockpit kijken. Ik zeg nopg, dat gaat niet goed hoor, die gaat neerstorten, hij gaat veel te laag en op een route waar hij niet hoort te zitten. Hoorden we later dat het dus echt een vliegtuig in nood was, die een noodlanding (op het vleigveld) ging maken....

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Ja, hier idd nog gewoon borstvoeding. Malou en Ruben hebben dat ook een redelijke tijd gehad idd. Jij en Amber dus ook nog altijd, mooi toch, beter dan dat is er niet. Maar tjonge wat een grote meid is ze zeg :D! Zo zwaar zijn hier Malou en Ruben nog niet eens :D. Fijn dat het verder allemaal goed gaat eigenlijk.

Judith,
    Hoest bij jullie? Zag op jullie site leuke foto's en verhaaltjes in ieder geval.

Sweetlakecity,
    Doorgaan tot de 2 jaar? Ik weet het niet, misschien denk ik er volgende maand al heel anders over en gaan we stoppen, en misschien stoppen we wel pas als ze 3.5 is, ik weet het niet, we zien wel hoe het loopt, heb daar geen vaste tijd voor in mn hoofd. De lengte, tja hebben we nog niet gemeten hoor :) wij zijn er namelijk niet zo benieuwd na, haha. Gewicht is voor ons/mij het belangrijkst om te weten. Maar kleding heeft ze nu 68/74 dus lengte zal daar wel een beetje mee overeen komen ;). Bij jullie alles zn gangetje? En snap wel idd dat je de borstvoeding mist.

Jacky,
    Die 'zomer' schoentjes, das echt belachelijk he! Net zoiets dat je in oktober ook geen winterjas meer hoeft te gaan kopen, alle mooie/leuke of goede maat zijn dan al op en komen ook niet meer :$...! Gelukkig ben je in ieder geval wel in een andere winkel geslaagd voor een paar schoentjes :D! Het weekend hebben jullie idd echt heerlijk boot-weer gehad, fijn toch! Jullie dus wel even geschrokken van dat vliegtuig, snap dat ook wel zeg! Gelukkig is het allemaal nogal mee mogen vallen verder en is dat vliegtuig weer veilig op de grond gekomen. Haha, moet wel een beetje lachen om de opmerking van je man over de deur open zetten :);).

Hier allemaal even wat minder met onze kleine meid. Ze is sinds donderdag ziekjes. Slaapt vrijwel de hele dag, wil niet spelen, wil niets eten, wil wel aan de borst drinken maar drinkt een stuk minder dan normaal, flesje kunstvoeding drinkt ze ook maar rond de 50cc van. Ligt eigenlijk de hele dag maar te liggen, soms even wakker te liggen om dan vervolgens weer te gaan slapen. Niet echt fijn dus voor haar niet, maar ook deze mama vind er geen bal aan, kost mij gewoon zoveel energie, wat eigenlijk niet zou moeten, maar dat is niet anders.

Liefs, Hanneke.

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    amber is vandaag 15 mnd
    jeetje wat gaat de tijd toch super snel zeg.
    ik ga morgen weer ff met haar naar het consultatieburo
    omdat ze met beide voetjes iets scheef loopt.
    kun je aan de schoentjes zien.
    dus wil er toch ff naar laten kijken.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ja gaat snel he,, Liam loopt met 1 voetje heel erg naar binnen maar kon volgens het cb geen kwaad omdat die vaak zelf weg trekt. wel gaan ze het in de gaten houden dat het met 18 maand minder is.

--->> Hanneke;
    he bah dat is inderdaar niet leuk. Beterschap voor Benthe!

liefsz

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Humbley kom je nog eens uppen in het ene topic??

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Hoe gaat het met alle Maart kindjes :D

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ben op dit moment niet meer bezig met lijnen haha. heb er nog geen puf voor gehad, te veel stress gehad en nu druk druk druk..

hier gaat het super gelukkig nu. alleen druk druk druk. Liam gaat als een speer dus dat is alleen maar goed.

hoest daar dan?

liefsz

8. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Hm ok meid,hoeft ook niet :) als jij er aan toe bent dan kom je vast wel weer langs!
    Wel om jezelf denken he
    Bevalt het in het huuske??

Hier is alles goed :D en met de knullen ook.
    21 Juni komt steeds dichterbij ;)
    Jurre loopt nog niet,maar hij doet al wel een paar stappen van 4 ofzo van Heit naar Mem :D zal vast niet lang meer duren!!

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    jaa bevalt heel goed! Liam is een stuk vrolijker en rustiger dus het heeft alleen maar goed gedaan :D
    zelf ben ik nu ook gewend en sinds maandag werk ik 24-30 uur in de week :D helemaal geweldig, heb het er erg naar mijn zin.

spannend!! nog 2 weken :p

ooooh als ze eenmaal lopen daat het snel haha Liam loopt al bijna 5 maand,, pfft gaat snel!

liefsz

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

jacky daar zijn toch al amper schoenen van? Wat een kleine voetjes zeg!

hanneke> alles zijn gangetje hier. Lekker bezig met van alles. Ben nu bv aan het werk...haha pauze ;)
    Balen zeg dat ze niet zo lekker is. Wat denk je dat ze heeft?

lovelyengeltje> ik hoorde dat als beide voetjes vreemd lopen dit niet gek is maar ik snap van 1 voetje je onrust wel. Kijken kan altijd.

TRouwens hier ook wel eens last van opstandige dreumessen? Zucht...niet met devoeten op tafel. Gnga en toch doen he. En als je echt boos wordt dan is het huilen!

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @sweetlack; hahahaa klinkt heel bekend!
    koelkast dicht! en dan maar huilen en stijf staan omdat het niet mag hahaha leuk he :p

liefsz

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hanneke
    Heb je een idee wat er met de kleine meid aan de hand is? De hele dag slapen klinkt niet zo lekker namelijk.... al naar de HA geweest? Zou het toch maar even doen hoor!

Sweetlake
    Keukenkastjes zijn hier favoriet voor een ondernemende dreumes... maarja als ik zeg dat het kastje weer dicht moet, doet ze het ook wel. Alleen af en toe ben je net even met wat anders bezig.....

En idd van maat 18/19 zijn al bijna geen schoenen, maar deze kinderschoenenwinkel zou ze normaal wel hebben, maar nu (begin juni) dus al uitverkocht... Denk dat ze nog zo'n 20 paar in totaal hadden staan van maat 21 tot 26. Dat is niet heel veel dus zeg maar.

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ha meiden,

We leven nog hoor :). We zijn een weekendje weg geweest naar Egmond aan zee. Was erg leuk! Evy vond het strand niks, maar het zwembad wel super! We hebben heerlijk weer gehad, dus het was een geslaagd weekend.

Evy heeft trouwens maat 21, dus wat groot zeg in vergelijking met Amy.

Hier ook een driftkikker als ze d'r zin niet krijgt. Op de grond met handen en benen en hoofd en spartelen.

Verder is het druk. We zijn natuurlijk met de bruiloft bezig, maar ook het werk en andere activiteiten houden ons goed bezig.

Wat gaat het hard he meiden, Evy al op naar de 16 maanden. wow!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Succes op het cb dan maar ;).

Humbly,
    Mooi dat het scheef lopen met het voetje weinig kwaad kon voor nu, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je dat in de gaten houd. En dankje.

SLC,
    Ach zo heeft elke leeftijd zn charme's toch :p! Fijn dat alles verder zn gangetje gaat en tijdens pauze hier spieken mag toch best ;). Heb geen idee wat Benthe heeft, Leander heeft voor zover hij kan kijken ook niets kunnen vinden.

Jacky,
    Nee idd, hele dag slapen is niet zoals het hoort. We zijn nog niet bij de huisarts geweest, maar hebben dus voor morgen een afspraak, toch nog maar eens door een ander laten kijken ;). Schoentjes was idd wel echt heel weinig.

Judith,
    Had idd die foto's gezien op de site ;)! Fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben gehad en idd mooi weer gehad! Succes met alle andere drukke zaken :D!

Liefs!

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Judith
    Lekker weekendje weg geweest dus! Zag weer leuke foto's voorbijkomen!
    Enne maat 21 is normaal hoor (maat 18 is gewoon erg klein, maarja mama heeft ook maar maat 36...)

Hanneke
    succes dan bij de HA. Hopelijk heeft hij snel een antwoord voor jullie!

Wat Amy gisteren deed wil ik toch wel even vertellen. ZE heeft zo'n speeltafeltje met 2 stoeltjes (zeg maar haar eigen plekje). Schuift ze een stoel naar de woonkamerdeur, klimt erop, gaat er op staan, en doet de klink van de deur naar beneden :$. Neehoor ik ben helemaal niet ondernemend :D, ik wil gewoon graag naar buiten, of klimmen op de trap!
    Haha, was wel mooi om te zien, maarja wel weer iets om in de gaten te houden dus!

16. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    zo.....
    amber is al 12 kg en 125 gram:$:$:$:$:$
    en 81,5 cm.
    dus in verhouding klopt het wel.
    maar ja in de bv zit natuurlijk ook veel vet.
    dus dat verklaart veel.

amber moet naar de fysio toe voor haar voetjes.
    omdat ze met beide voetjes op de hak loopt en met het rechtervoetje naar binnen, willen ze het bij de fysio toch ff nakijken.
    dus we zullen zien.

xxx

17. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi hoi, wij leven ook nog steeds hoor.
    wil iedereen bedanken die me feliciteerde met de goede echo. we genieten er nu echt van.

@sweetlakecity: ja straks mn naam weer veranderen haha. dan word hij wel erg lang denk ik. ach ja zien we dan wel weer. heb het toen ook al eens gedaan omdat ik eerder altijd muppie heette. haha.

@jacky: heerlijk dfat amy als een trein gaat. en wat beteft de schoentjes. hier ook drama. zo weinig. trouwens wel meer voor meisjes hier te krijgen,maarja daar hebben we zo weinig aan haha.
    jee wat eng met dat vliegtuig. had het wel gehoord ja. gelukkig is alles wel goed gegaan. moest wel effies lachen om de opmerking van je mannetje:D

@humbley: lekker dat jullie gewend zijn in jullie nieuwe huisje. heerlijk.
    hier ook bezig met kiezen krijgen. zie de topjes van de kiezen al zitten.

@hanneke: ah jullie kleine meid ziek. verstandig om even langs de huisarts te gaan. alleen maar slapen is niet goed. succes morgen.

@eten: het eten is hier drama. hij wil alles zelf doen,maar er ligt meer op de grond dan in zn mond. of er gaat heeel veel in de mond en spuugt het dan weer uit. pfff moeilijk. op het cb zeiden ze dat het niet erg was en dat het wel weer goed zou komen. maar ik vind het zelf niet prettig als hij zo slecht eet.

@maat schoenen: hier maatje 21. schrok al toen ik maat 18 19 zag staan. denk dan heeft daan wel erg grote voeten,maa er zijn meerderen met deze maat. haha.

@gedrag: pffffff haha. begin al te puffen. af en toe word ik een beetje grazy. kleine driftkikker af en toe. begint snel te jammeren. ben dit nu heel erg aan het negeren en hoop dat het dan minder word. hangt ook heel erg aan me. hoop echt dat het een periode is want dit is niet wat. op het kdv is hij bang voor de schoonmakers. huilt alles bij elkaar. ze komen er elke maandag dus niks gekst maar daan kan er niet aan wennen. hij heeft heel erg dat hij eerst de kat uit de boom moet kijken voordat hij los komt.

@mn broer: mijn broer heeft de eerste chemo er op zitten. hier heeft hij vorige week donderdag uitslag van gehad en de kuur heeft erg veel gedaan. hij was 90%besmet en nu na de kuur zat hij op 2%. dus echt top. na die uitslag mocht hij een weekje naar huis. dat was erg fijn. vanmorgen is hij weer terug gegaan en begonnen met de 2e chemo. deze word wat zwaarder omdat ze dan ook er voor gaan dat het niet weer terug komt. na deze chemo moet hij samenmet mn andere broer naar amsterdam. kijgt dan beenmerg van mn andere broer en hoorde vandaag dat hij daar ook bestraalt moet worden. waarom dit is weet ik niet. dus moet mn broer nog maar eens goed ondervragen.

@cb: vorige week geweest. daan zat qua gewicht onder het gemiddelde en qua lengte boven het gemiddelde. maar was helemaal goed. hij heeft 2 prikjes gehad en gelukkig geen last van gehad. ze zat te zeuren over het praten. hij zegt papa en beeeebie maar meer niet. ja da en die.

@zwangerschap: ben de 12 weken voorbij. voel me top. af en toe vermoeid maar hoort erbij.

zowww en hele update. hihi. sorry:)

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry sorry, heb nog even niet terug gelezen. Deze mama is namelijk erg moe van vanmorgen al en wil dus eigenlijk even naast Benthe kruipen en even mn ogen dicht doen.

Maar kwam even snel een ego berichtje plaatsen omdat ik gister ook al geen tijd gehad had om hier te lezen en reageren. Kom later vandaag en anders morgen terug lezen ;).

We zijn gister ochtend met Benthe bij de huisarts geweest. Hij heeft haar dus ook even helemaal na gekeken en kon eigenlijk niet echt iets vinden, alleen is haar keel iets wat rood (wat wij zelf ook al gezien hebben, maar is echt vrijwel niets) maar houd niet over, dus het enige waar hij aan kon denken was dan een keelontsteking waar ze zich dus zo helemaal niet lekker door voelt, al vond hij dat toch redelijk merkwaardig. Hebben dus nu toch vast een kuur gekregen voor haar van 2 weken :$. En we moesten vandaag even urine inleveren van haar en bloed gaan prikken.

Dat bloedprikken vanmorgen heeft ze gelukkig overleerd en mama ook. Pff, vond het echt helemaal niet fijn dat dit dus moest, maar oke, het is gewoon niet anders. Eerste 2x prikken werd er misgeprikt, maar huilde ze niet. De derde keer prikken, huilde ze wel (en heel hard ook, ik stond op de gang en kon haar horen krijsen, held ja ik weet het, maar Leander was wel bij haar hoor). Niet leuk hoor dat ze je kindje zo een pijn doen gewoon. Maar vooruit, ook eigenlijk best goed dat ze zich eindelijk eens liet horen. Ze werd ook nog even gewogen (7220 gram :$ :() en werd even getempt dat tempen was ook al krijsen, en valt ook onder de eigenlijk alleen maar het is goed dat ze zich weer wat verzet ;). Na alle narigheid is ze lekker even bij mij weer tot rust gekomen en zijn we weer lekker naar huis gegaan, heerlijk veilig, zonder nare dingen. Uitslag van het bloed en de urine komt waarschijnlijk pas na het weekend.

Zo flink ego bericht, maar laat het hier dus echt even bij. Sorry. Ga nu lekker mn bedje opzoeken.

Liefs, Hanneke.

19. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

jacky> ben nu opzoek naar nog een paar schoenen. Weet jij dit of ze ook zeker 2 paar moeten hebben net zoals wij? Ik weet dat ik altijd met schoenen moet wisselen anders krijg ik last van me voetjes.
    Die Amy die is echt ondernemend! Hahaha

judith> ga je trouwen? Wat trekt Evy aan?

lovelyengeltje> zou bv nog steeds zoveel bevatten? Drinkt ze nog veel bij je? Geeft ze het zelf aan? Vraag me af hoe kindjes dit nu doen op deze leeftijd. Ipv sap lekker bij mama?
    Nee op de hak lopen is niet zoals het hoort. Goed dat je gaat.

mamavandaan> neee was jij muppie. Hihi wilde je zelf veranderen vanwege de naam van je zoon??
    Dus als je broer beenmerg krijgt van je andere broer moeten ze hem daar toch bestralen? Hmm ik dacht gelijk dat alles dan snor zit.

hanneke> stinkt ze ook uit haar mond? Volgens een vriendin stinken kinderen als ze keelontsteking hebben.
    Misprikken??? Huuh das best zielig bij je guppie. Hoe durven ze!
    Nou hoe is de uitslag? weet je al wat meer?

Ik lees dat jullie kids driftkindjes kunnen zijn door te stampen enzo. Maar hier bijt ze in haar handje....:( ik weet niet wat ik hier mee aan moet eigenlijk.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey SLC, ja we gaan trouwen op 6 augustus. En Evy heeft echt een superschattig jurk. Echt een bruidsmeisjesjurkje met veel tule :).
    Wat naar dat Pauline op haar handje bijt. Evy bonkt haar hoofd tegen de muur of vloer als ze driftig is. Blijkbaar denken ze dat als ze zichzelf pijn doen, dat we het zielig vinden en ingrijpen ofzo. Hier helpt dat dus niets. Ze wordt alleen maar drukker als ik aan haar zit. Ik leg haar wel eens in bed. Dan wordt ze meteen rustig. Even uitsnikken en ze speelt weer verder ;).

Hanneke,..hoe is het met Benthe? Ze is inderdaad wel licht. Heb je nog tips gekregen qua voeding? Of hoef je niets anders te doen?

Jacky,..Amy ook al aan het acrobaten. Evy ook. Echt eng! Ik heb laatst ouderavond gehad van het kdv met thema beweegkriebels. Het schijnt dat kinderen niets doen wat ze nog niet (aan) kunnen. Ze kunnen wel vallen, maar de dame van de workshop liet haar kinderen altijd gaan en het ging altijd goed. Maar ja, ik vind het soms echt te eng!

Deel Deze Pagina