Maart 2009 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacky78, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ooooh ja hier ook!
    brood in de ochtend is een drama, is hier ook weer pap geworden maar dan wel uit een bakje. op het kdv eet hij wel 2 boterhammen maar thuis mag ik blij zijn met 2 a 3 stukjes. en avond eten eet hij ook 1 of 2 hapjes en dan vind hij het goed...

zal het de leeftijd zijn haha

liefsz

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb ook van die fases met Evy, maar ik geef haar niets anders dan brood. En op een gegeven moemnt eet ze gewoon weer brood. Evy probeert het gewoon, dan loopt ze naar de kast, zegt koekje, weigert haar brood en wil niet eten. Nou prima. Als ze honger krijgt, mag ze alsnog een boterham.

Humbly,..17 tuitbekers ranja,.....is dat dan diksap of echt van die zoete aanmaaklimo? Want zoveel suiker kan toch nooit goed zijn?
    En water dan? of vers geperst sap?

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ja denk ook dat het de leeftijd is.
    heb trouwens met het warm eten problemen gehad maar nu een oplossing bedacht. tis niet helemaal geweldig maar goed. we gaan op de bank zitten en dan mag hij eten. ik geef het hem dan wel,maar doen we dit aan tafel dan wil hij het zelf doen en komt er niks van terecht. op de bank mag ik hem helpen. heeeeel bizar maar hij krijgt in ieder geval eten binnen. als hij zoals zijn brood goed gaat eten dan gaan we gewoon weer in de stoel aan tafel,maar ik wil graag dat hij wel wat binnenkrijgt.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He meiden, ben ik ook weer even.
    Eigenlijk niet veel te melden, behalve dan dat Amy zo lekker aan het kletsen is. Gaat snel met de woordjes ineens. Ze lijkt nu wel een papegaai...

Wat het slecht eten betreft, dit hebben wij ook een tijdje gehad. Het kwam hier voornamelijk doordat ze echt 'zelluf' wilde eten. Nu doe ik het met 2 lepels/vorken (1 voor Amy en 1 voor mama/papa) en dat gaat dan weer geweldig goed!

Hier wil ze tegenwoordig 's morgens vroeg (nog) geen brood. Als ze naar opa/oma gaat is ze al om 07.15uur uit bed (anders pas tussen 8.00 en 09.00uur. Dus nu geef ik haar een beetje halfvolle melk en dan als ze bij opa/oma is krijgt ze haar broodjes. Dan is het dus al tegen half 9 en wil ze ze wel.

Verder krijgt ze hier ook niets anders als ze d'r bordje niet leegeet.

Humbly
    Jee 17 tuitbekers... Ik vind het al veel als Amy 3 rietjesbekers drinkt op een dag. En dat is dan veelal gewoon water of appelsap aangelengd met water.
    Snap wel dat een kindje zit te stuiteren met zoveel suiker......
    Wat betreft de danoontjes, daar zit ook gewoon veel meer suiker in dan in bv gewone yoghurt!
    Maar in ieder geval was de uitslag van de test goed!

mamavandaan
    Snap dat je voor zo'n oplossing zoekt hoor. Op een gegeven moment wil je gewoon dat ze wat eten! Over een tijdje gaat het hopelijk aan tafel ook weer gewoon zoals het hoort.

Judith
    Bij jullie gaat het dus ook gewoon lekker met de kleine Evy. Nouja klein zijn ze eigenlijk niet meer he.....
    Verder alles goed met je? Geen klachten?

Mamavandaelynn
    Welkom hier!
    Het is wat rustig hier. Maarja, de kindjes zijn natuurlijk ook al 1.5jaar en met de meeste kindjes gaat het gewoon allemaal heel goed. En veelal heb je dan niets/weinig te melden..... (althans ik niet)

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @judith;
    was diksap met water aangemaakt, thee drinkt Liam niet haha net zoals water, daar gaat hij van spugen. Sap heb ik nog nooit geprobeerd.

@mamavandaan;
    inderdaad als hij op die manier wat eet is het toch goed. hier werkt het jammer genoeg niet, als ik bij iemand anders eet eet hij wel super haha typisch.

@jacky;
    ja danoontjes krijgt hij ook niet meer, word nu gewone yoghurt of kwark, dat vind hij ook lekker.

liefsz

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Dankje voor het vragen voor het openen, ik had het ook al gevraagd een dag of 2 na de 'crash' maar er gebeurde maar niks...en tja had er gewoon de puf niet voor om verder actie te ondernemen. Las geloof ik ergens dat je een broertje/zusje voor Amber verwacht, gefeliciteerd mocht het zo zijn en sorry als ik spoken heb gezien *oke moet ik me nu gaan schamen? haha of niet...haha*

Humbly,
    Wow 17 bekers, daar valt mijn mond ook een beetje van open, maar oke daar is al het een en ander aan tips over gegeven, maar zou hem echt niet zoveel suiker laten drinken. Fijn dat de testen in ieder geval goed bleken.

MamavanDaan,
    Voor jullie dus een klein mannetje erbij (had dat nog net even gelezen voor de crash, verder niksmeer eigenlijk). Lief dat ie interesse toont voor jouw buik en het onbekende van een broertje dat daarin schijnt te wonen :D!

MamavanDaelynn,
    Welkom hier, het is zoals gezegd erg rustig al een tijd hier, maar als je eens wil komen kletsen ben je wat mij betreft welkom. Mijn jongste dochter is van 2 april maar omdat ik in maart uitgerekend was ben ik altijd maar bij de maartclub gebleven.

Judith,
    Haha, Evy maakt het wel heel bont :p geen boterham willen maar wel een koekje :D! Dat doen Malou en Ruben ook weleens. Maar idd groot gelijk dat je daar niet aan toe geeft. Maaarrrr ook nog van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Super joh een prachtig wondertje erbij! En natuurlijk een broertje/zusje voor Evy. Spannend, geniet ervan!

Jacky,
    Gezellig dat Amy zo lekker aan de klets is! Leuk hoor telkens weer al die nieuwe woordjes die komen en die je dan gewoon echt verstaat, heerlijk! Daar smelt ik toch altijd van hoor :D! Jullie doen dus samen eten, ieder een vorkje en lekker happen, ook prima. Fijn dat ze wat later in de ochtend toch haar boterham lekker op eet, misschien heeft ze gewoon nog niet zo een trek in boterham wanneer ze net uit bed komt. Kinderen zijn net mensen grappen wij weleens ;).

Eten,
    Hier krijgt madam smorgens enkel de borst, meer hoeft/wil ze niet. Smiddags de boterham gaat er prima (meestal een halve/hele boterham) in. Gezien broer en zus smorgens ook absoluut geen boterham willen denk ik ook niet dat we bij haar met een boterham moeten aankomen, maar ze krijgt al borst dus is boterham vind ik niet nodig. Maar zelf moet ik zeggen dat ik ook echt walg van de lucht van boterhammen in de ochtend, dus vrees dat ze dat niet van een vreemde hebben, hoewel ik nu in de ochtend (nouja pas tegen 09.00 ofzo) wel zelf brood eet, dus wellicht doet mijn 'goede' voorbeeld volgen :p! Voeren doen wij overigens niet, hier doen ze alles zelf en geven zelf aan wat en hoeveel ze willen eten. Ze kiezen dus ook zelf welke groenten ze willen, hoewel Benthe snapt het kiezen nog niet zo goed die wil gewoon 'die' en 'die' wat ook prima is, lekker beide soorten groenten, alleen dat eten komt er op het moment niet zo van, haha.

Savonds eet ze op het moment niet zo best, of tja 2-3 hapjes gaan erin, maar meer wil ze niet. Dus ja wil het niet slecht noemen maar goed is het ook niet echt. Achja komt wel goed hoor, komt vanzelf weer gaan we vanuit.

Koek en snoep krijgen ze hier op het moment om de dag, maar koekjes enzo vind ze nou ook niet echt super op het moment. Datzelfde geldt voor wanneer we fruit aan haar aanbieden (in de loop van de ochtend & in de loop van de middag na haar dutje). Maar vooruit, ook dat zal vast wel weer komen.

Verder gaat het hier goed met de kinderen!

De eczeem van Benthe is weer zo goed als weg, helaas wel hormoonzalf moeten gebruiken maar daar gaan we weer mee stoppen. Zijn ivm die eczeem gestopt met het geven van yoghurt en melk krijgt ze gewoon nog de ha kunstvoeding en borstvoeding. Lijkt prima te gaan zo. Kletsen doet ze de oren van je kop! En weet niet of ik het verteld had, maar sinds een dikke maand loopt ze helemaal los en overal heen, is een wereld voor haar open gegaan, achter broer&zus aan lopen/rennen enzo :p.

Met Malou en Ruben, daar gaat het ook gewoon uitstekend mee, zijn inmiddels alweer 3 geworden. Tellen 1, 2, 3 en 3, 2, 1, haha, we zijn nu een klein beetje aan het oefenen om tot 10 te gaan en weer terug. Malou is overdag helemaal zindelijk, ook eigenlijk sinds ze op de wc plast geen ongelukjes gehad. Voor snachts heb ik geen idee hoe we het aan moeten pakken of gewoon afwachten, ze word immers zelf niet wakker om te plassen en gezien wij niet van het dwingen/pushen zijn ga ik haar er ook niet wakker voor maken enzo. Ruben, die heeft totaal nog geen zin om op de wc te gaan plassen maar vind zijn zus wel reuze intressant, hij gaat dus telkens mee als Malou moet plassen en ook roept hij plassen plassen wanneer Malou moet, we laten het maar zo, misschien helpt het toch een klein beetje dat hij zelf ook wil gaan proberen, maar dat laten wij helemaal aan hem en gaan niet dwingen.

Met mama hier, tja uhm ach, nog hetzelfde verhaal, nog altijd 5 dagen per week dat ik overdag op mijn afdeling ben, krijg daar therapieen enzo. Maar heb nu 3 weken 'vrij', ga enkel voor gesprekken met de psycholoog daarheen 2x per week en heb er al ruim 1 week 'vrij' op zitten. Gaat me eigenlijk veel te snel hoor :). Maar oke, we weten waar we het voor doen om weer gewoon lekker helemaal mezelf te zijn, gezond te zijn, gewoon voor de kinderen te kunnen zorgen en lekker heel de dag er weer voor hun kunnen zijn. Maar nu dus eerst aan mezelf werken als het ware. En tja nu is het volgens mij een heel groot verhaal geworden, maar ach, heb eindelijk weer eens tijd en de puf om hier te komen dus ja, dan krijg je dat zullen we maar zeggen.

Of ja, nog 1 dingetje dan, de kids hier zijn vorige week voor het eerst sinds een half jaar weer eens naar het cb geweest om te wegen en te meten. Was allemaal prima, ieder is lekker zijn/haar eigen lijntje aan het volgen, alleen is Benthe een klein beetje aan het afvlakken, maarja dat zal met haar eten van het moment te maken hebben, wachten we maar rustig af verder.
    Benthe 1.5 jaar, 8 kilo 250 gram & 76 centimeter
    Malou 3 jaar, 11 kilo 850 gram & 95 centimeter
    Ruben 3 jaar, 11 kilo 300 gram & 93 centimeter

Liefs, Hanneke!

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hanneke
    Super om weer eens wat van je te lezen!
    Malou overdag in ieder geval al zindelijk, Ruben doet het gewoon lekker in zijn eigen tempo, maakt niet uit, toch?!
    Benthe dus al lekker achter de andere kinderen aan aan het rennen! Zie het al helemaal voor me :D.
    Met jouzelf gaat het dus ook best lekker als ik het zo lees! Fijn zo.

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @hanneke

ja je hebt het goed gelezen dus je hebt geen spoken gezien haha.

@de rest ik reageer later op jullie.
    ff de puf er niet voor.

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey meiden,
    even snel een berichtje van me.
    al een poosje niets van mij gehoord maar heb deze zwangerschap alweer een poosje in het ziekenhuis gelegen.
    21 okt heb ik een operatie ondergaan en is mijn galblaas verwijderd.met onze kleine is alles goed.
    ik zelf ben nog herstellende maar hoop dat ik snel weer naar huis kan. ( ben nu bij mijn schoonouders met een bed in de kamer)
    met nikki is ook alles goed. ze is lekker vrolijk en echt een enorme kletskont! zo leuk :)
    verder eingelijk weinig te vertellen.
    de zwangerschap gaat erg snel en we zitten al over de helft.
    de kleine trapt er vrolijk op los.

knuffel voor iedereen die hem nodig is op dit moment.
    en ga snel even reageren op iedereen.

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    heey meiden,

@hanneke;
    super dat het goed gaat daar zeg :D lekker he dat kletsen ;)
    goed om te horen dat het met jou ook wat beter gaat.

@shenoby;
    oh dat is niet niks. hoe kwam dat zo dan dat je galblaas eruit moest?
    beterschap!

hier gaat alles zijn gangetje, Liam kletst de oren van me hoofd af haha is het ook niet meer zo stil thuis ;)
    verder gaat het goed met de fysio. we hebben een paar opdrachten mee naar huis gekregen en nu afwachten of ze gaan werken.

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    hey meiden,

hoe is het met iedereen?

liefsz

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @lovely;
    GEFELICITEERD MEIS!! haha zie ineens je banner :D wanneer bven je uitgeteld?

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    sorry voor de late reactie.
    maar internet was 2 weken foetsie.
    eind juni ben ik uitgerekend.

en............... we hebben een huisje.
    we zijn zo blij.
    zoals het nu staat krijgen we 3 december de sleutel.
    xxxxxxx

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @lovely;
    Gefeliciteerd!! hopelijk ben ik de volgende :p

**

Liam ligt hier sinds dinsdag in een 1 persoonbed, hij klom steeds uit het ledikantje vandaar dat hij over is gegaan en het gaat super! hij slaapt weer door en langer dan normaal ;) Hij blijft netjes in bed tot mama hem er weer uit haalt :D
    liefsz

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oh wow, dat is snel. Wat goed om te horen! Wij willen Evy met 2 jaar naar een peuterbed doen, maar ik vroeg me al af of dat niet te vroeg is. Maar dat hij er niet uitklimt,...Liam is toch ook zo'n ondernemend typje?

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja ik wou ook eerst wachten tot 2 jaar maar toen hij uit het ledikant begon te klimmen heb ik maar snel het eenpersoonsbed naar voren gehaald.

Hahaha ja met alles is hij heel ondernemend maar in bed blijft hij braaf liggen wonderbaarlijk... maar hij kent het eenpersoonsbed ook, hij lag ook wel eens bij in in bed dus hij weet wat het is.

Hoest daar dan? en met je zwangerschap?

Liefsz

17. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @humbley: hier ligt daan ook al een tijdje in een 1 persoonsbed. net als bij jou lijkt hij er beter in te slapen. in het ledikantje knalde hij elke keer tegen de zijkanten met zijn hoofd en werd dan wakker.

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ja dat deed Liam dus ook steeds en zijn armen zaten steeds vast, dat is nu verleden tijd.

19. shenoby

shenoby Niet meer actief

nikki ligt ook al 2 weken op een 1 persoonsbed.
    ze slaapt ook erg goed.
    ze klimt er wel uit om even te spelen maar gaat dan zelf weer in bed onder de dekens liggen om te slapen.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Goed hoor dank je :). Ik heb me weken ellendig gevoeld, maar dat lijkt nu beter te gaan. Ik vind het wel zwaarder, omdat Evy gewoon veel aandacht vraagt. En als je dan zoooo moe bent, dan is dat niet altijd fijn. Maar de echo was helemaal goed, de buik ziet eruit als 20 weken, dus verder gaat het goed :D.

Evy hoor ik ook steeds met haar hoofd bonken tegen de randen. Misschien dat ze wel beter slaapt, want ze slaapt nog steeds niet best.

Deel Deze Pagina