hier heb ik het ook echt helemaal gehad. pfff veel te warm en benauwd. en de baby is mega druk in mn buik. heeeeel veeeel draaien (maar hoofd blijft gelukkig wel beneden) maar echt lekker voelt het niet. sorry voor het ego bericht
beeb zit nog steeds in mn buik. maar heb het nog steeds helemaal gehad. vaak harde buiken en amber vraagt ook steeds meer aandacht. dus het is best zwaar. xxx
@lovely: dat is minder, hoop dat je snel bevallen bent. liam zijn oren waren allebei goed, keel en neus amandelen ook. we zijn nu doorgestuurd om te kijken of hij misschien bepaalde tonen niet hoort of een spraak achterstand heeft. verder is hij ook weer ziek... hoge koorts, diarree tot ongeveer 15 luiers per dag, spugen en niet meer willen eten, gelukkig drinkt hij nog super goed. liefsz
@ Humbly, wat ontzettend erg zeg dat hij weer ziek is. Al aan ORS gedacht? Misschien helpt hem dat wat sneller beter te worden.
Dat heb ik ooit een paar dagen gebruikt maar Liam wordt daar alleen maar zieker van helpt dus helaas niet. De koorts is inmiddels weg maar de eetlust nog niet helemaal terug en de diarree is ook nog niet over. Even afwachten dus maar weer. Deze mama heeft over 1 week en 2 dagen VAKANTIE!!!
@ Humbly, hopelijk is hij dan beter zodat je heerlijk kan genieten van je verdiende vakantie Vanisha heeft trouwens op het moment een mega-probeem met het gaan slapen. Ben wel 3/4 kwartier met haar bezig. Huilen, driftig, Nee-nee-nee ik wil niet slapen. Echt heel erg. Terwijl ze overdag daar geen problemen mee heeft. Als ze eenmaal slaapt tukt ze door tot sochtends.
Liam valt in de avond ook pas na 1.5 uur in slaap, alleen gaat hier niet gepaard met huilen maar met spelen en dingen uitvreten die hij niet mag doen zoals de stekker van het internet eruit trekken enz..
@ Hymbly, dat is ook niet echt makkelijk Ik vind het niet erg als ze gaat kletsen of even spelen in bed. Als ze maar zelf in slaapt valt maar dat doet ze helaas niet Maar wel uit bed komen en op de deur bonken enzo
Misschien overdag minder laten slapen? Als evy te veel overdag slaapt, slaapt ze 's avonds ook minder goed. Sinds ze uurtje of iets meer slaapt, gaat het goed. Heeft ze zelf een beetje geregeld, dat scheelt wel.
Judith, Haha, oke al is het niet meer genieten door die buik, hoop ik toch dat je nog even kan genieten van het wondertje in je buik ! Bedoel, je bent eigenlijk maar zo een korte tijd zwanger en ik vind het toch echt iets heel bijzonders, maar misschien ben ik daar wel te 'zweverig' in, haha. Is vandaag de dag dat je uigerekend zou zijn? Ik zit steeds te kijken of je al bevallen bent of niet, maar nog niet dus. Hoop toch dat jullie mannetje zich snel wil laten zien. Erg veel succes, sterkte en kracht gewenst voor de bevalling in ieder geval en hoop voor jou dat het niet lang meer zal duren hoor! Met de kids idd gewoon alles oke, met mij nog altijd wisselend, maar er word druk aan gewerkt in ieder geval. Humbly, Wat vervelend dat Liam toch zo vaak ziek is he ! Jaks! Beterschap nogmaals voor je kleine ventje! Hoe is het bij de kno-arts afgelopen? Ow ik lees het al, doorgestuurd voor 'verder onderzoek', afwachten dus eigenlijk maar. Aan de andere kant wel erg fijn dat er wel na gekeken word, want het is wel zijn verdere leven waar hij nu een begin mee maakt, dus lijkt me niet onbelangrijk! Weet je al waar je heen 'moet' en wanneer enzo? Of is dat allemaal nog niet duidelijk? Hoop iig dat het allemaal op te lossen is, of ja hoe moet je dat noemen. Fijn dat je bijna vakantie hebt, even lekker rusten bijkomen en thuis zijn bij de kleine man. Fijne vakantie alvast! Efina, Fijn dat het met jouw dametje zo goed gaat! Wel ziekjes lees ik, hoop dat ze inmiddels is opgeknapt! Zo niet dan alsnog beterschap! Grote meid al hoor , zeker ook op die foto! En zelfs al op de wc plassen. Daar is onze Benthe echt nog niet mee bezig, haha. Shenoby, Erg fijn te horen dat je met volle teugen van je gezinnetje kan genieten! Vind dat echt erg fijn voor jullie! En het is zeker een rijkdom 2 van die mooie meiden! Wees er maar zuinig op ! Lovelyengeltje, Hopelijk voor jou ook dat de kleine zich snel wil laten zien! Maar toch ook, geniet nog heel even van de bijzondere momentjes van het zwanger zijn, gezien je niet heel lang in je leven zwanger bent en het toch een van de meest bijzondere dingen is van het vrouw zijn als je het mij vraagt. Heel veel succes vast voor de bevalling! Mupkuh, Lijkt me erg lastig voor je dat ze zo lastig gaat slapen. Maar is ze wel echt moe dan? Helpt het om haar bijvoorbeeld een uurtje ofzo langer op te laten en daarna naar bed te doen? Of smiddags minder lang laten slapen? Hier laatst wel gehad dat Benthe niet door papa op bed gelegd wilde worden, ze wilde dan even bij mij liggen (soms even een slokje aan de borst) en dan viel ze in slaap. Maar dat is ook weer overgegaan en nu is het gewoon zoals altijd, papa gaat met ze naar boven doet ze in bad/douche, Malou en Ruben een fles kv, dan een verhaaltje, Malou en Ruben in bed, dan Benthe een fles kv en dan ook zij naar bed, veelal valt ze tijdens het drinken in slaap. En we hebben een tijdje gehad, ook nog niet zo heel lang geleden, dat ze niet wilde slapen als ze alleen was, dus dan ging ik er even naast liggen tot ze sliep en dan was het weer oke. Maarja denk dat je weinig aan hebt aan hoe wij het doen, omdat wij het denk toch anders doen. Succes iig, hoop voor jou en haar dat het slapen snel wat prettiger gaat, want zo lijkt me voor beide niet prettig. Hier vanmorgen heel even langs het consultatiebureau geweest met Benthe, het is ook gewoon dat ik geen idee heb hoevaak je hoort te komen met deze leeftijd. Das idd onze eigen schuld omdat wij er niet heen gaan voor de reguliere afspraken, maar ik vond het een keer tijd om even weer cijfertjes te weten, dus we zijn gewoon even langs geweest. Ze is nu 83 centimeter en 9780 gram, kortom helemaal prima en echt super in haar eigen lijntje gegroeid! Ik had mn twijfels ivm het ziek zijn laatst, maar ze heeft alles weer netjes ingehaald. Verder vanmorgen naar de gynaecoloog geweest er waren namelijk wat twijfels. Die weg waren doordat ik een negatieve test had (2 weken geleden), maar weer opgerakeld werden door iemand die zowel bij Malou en Ruben als bij Benthe al tegen mij kon vertellen dat ik zwanger was voor wij het ook maar iemand verteld hadden, diegene vertelde mij namelijk afgelopen zaterdag 'je bent weer zwanger he?'. Uhm, nou nee?! Ik ben niet zwanger, maar dan toch de twijfels, zou de test te vroeg geweest zijn, zou het een 'foute' test geweest zijn? En daarbij, ik ben pas 1 keer ongesteld geweest sinds de bevalling van Benthe. Dinsdag moest ik toch naar de huisarts dus daar meteen over gepraat, ook daar een negatieve test, maar de huisarts vond het verstandig even extra te kijken omdat er mocht ik zwanger zijn gewoon bepaalde dingen moeten worden aangepast (oa kwa medicijngebruik enzo) dus vanochtend naar de gynaecoloog geweest en ben dus gelukkig ->) niet zwanger! Geeft heel veel rust nu zeker is dat er hier (voorlopig nog) geen vierde kindje bij komt! Liefs Hanneke.
@hanneke: Nee heb nog geen afspraak gekregen. Zal wel even tijd overheen gaan.. Poeh dat is even schrikken inderdaad! gelukkig is het allemaal goed gekomen Super dat Benthe weer goed gegroeid is in haar eigen lijntje liefsz
@hanneke dat was ff schrikken dus. maar "gelukkig" dus nog niet zwanger. misschien ooit in de toekomst dus nog een 4e @slapen hier hebben we ook een tijd gehad dat amber 's avonds slecht wou slapen. toen hebben we haar langer wakker gelaten. maar dan was het soms pas 10 uur en dat vond ik veel te laat. dus toen heb ik haar 's middags niet meer laten slapen. ook al was ze wel moe. dus kon ze 's avonds mooi op tijd op bed. en nu is het meestal 8 uur dat ze op bed ligt. en kunnen we haar wakker op bed leggen. meestal wil ze dat ik nog naast haar kom liggen. maar dat doe ik niet meer omdat ze toch zelf in slaap moet vallen. dus zeg dan meestal tegen haar dat ik straks weer bij haar kom kijken. meestal kijk ik kwartier later en slaapt ze. en dan zeggen we 's ochtends dat we trots op haar zijn. en daarom gaat ze waarschijnlijk ook meteen slapen 's avonds omdat ze leuk vind dat we trots op haar zijn. xxxxx
@ Hanneke, dank je wel! Denk dat iedereen het idd anders doet. Ik heb al van alles geprobeerd. Ze heeft nog energie genoeg om zo'n drama te maken. Dus ga er nu max een uur per dag naar bedje doen. Vandaag helemaal niet maar we meoten zo met de auto weg dus valt ze dan wel even in slaap. Ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen
Hier gaat hij in de middag nog 2 uur naar bed, ben dit ook niet van plan te minderen aangezien ik hem al wakker maar na 2 uur, als het aan hem ligt slaapt hij nog 3 uur.. in de avond gaat hij om half 7 naar bed, haha doe ik dit niet ligt hij op 7 uur te slapen op de bank en dat moeten we ook niet hebben, dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer in slaap liefsz
@ Lovelyengeltje, denk dat wij het ook zo gaan doen. Zo heeft dat eerder ook geholpen. Dus ben heeel benieuwd Even lastig maar ze geeft de strijd vanzelf op
Judith en Judithman, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie ventje! Leuke naam! Prachtig gewicht ! Hoop dat het verder allemaal voorspoedig mag verlopen! Las dat de grote zus hem ook al had vast gehouden, super! Geniet maar lekker van jullie gezinnetje! Humbly, Ja, idd dat zal vast wel. Dat is altijd zo balen he, dat het ooit zo lang moet duren. Maar oke, er word in ieder geval werk van gemaakt nu, dat is al iets zullen we maar zeggen. Was hier best een beetje schrikken, maar tegelijkertijd ook niet want het zou echt super welkom zijn, alleen komt het gewoon niet zo super uit, maar dat doet er verder niet toe zegmaar ! De duidelijkheid is gewoon prettig. En idd mooi gegroeid is fijn! Hopelijk is Liam weer opgeknapt? Fijn dat hij smiddags nog lekker slaapt! Benthe hier slaapt smiddags ook echt nog zeker 2/2.5/3 uur. Lovelyengeltje, Voor jou nog geen baby ? Fijn dat Amber toch weer lekker gaat slapen. En natuurlijk is het erg prettig als jullie trots op haar zijn ! Hopelijk mogen jullie snel nog een klein wondertje om voor te mogen zorgen in jullie armen houden! Hier was het idd even spannend, maar hoe dan ook natuurlijk altijd welkom. En idd wat je al zegt, hier in de toekomst misschien nog een vierde kindje, maar dat wachten we rustig af. Mupkuh, Precies, dat bedoelde ik te zeggen, toch iedereen doet het anders. Maar aan de andere kant juist door soms iets anders te horen, kan je afwegen willen wij dat ook doen, willen we daar iets van uitproberen of willen wij dat niet. Bedoel, zo heb ik ook weleens dingen uitgeprobeerd die ik las/zag van anderen. Hoop iig echt wat ik al zei dat het snel prettiger zal verlopen. Overdag wat minder slaap lijkt me een mooi stapje om vast te kijken, langer laten slapen kan altijd weer. Whoei, hier vanavond voor het eerst 'boos' geweest op Benthe ! Madam is gewoon om een uur of 8 naar bed gegaan en om 9 uur was het roepen, bleren en mekkeren, dus ik naar boven geweest even een minuut of 10 bij haar gezeten, gepraat, boekje gelezen. Ze mocht nog even zelf het boekje lezen en daarna gaan slapen had ik gezegd. Dus ik ben verdorie nog niet beneden of madam blert alweer...Ben naar boven gegaan, heb *boos* gezegd dat ze nu het boekje moest lezen en daarna lekker moest gaan slapen, heb dr een kus gegeven en ben gegaan. En hebben haar daarna niet meer gehoord, kortom, ze is na het boekje 'lezen/kijken' gaan slapen en eigenlijk voel ik me mega schuldig........arme kind.... Maar vooruit, deze mama had het gewoon even een beetje gehad en madam moet gewoon gaan slapen, dus probeer het maar een beetje te relativeren.... (en dan zeg ik hier gister nog dat het slapen prima gaat, haha)! Liefs Hanneke.
@ judith(man) en evy van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. lekker genieten met elkaar.