@hanneke; Mooi meisje zeg!! lekkere lange haartjes!! Ja inderdaad er wordt aan gewerkt het loopt in ieder geval dus moeten we maar gewoon even afwachten. Haha ja de katten zijn gelukkig heel lief voor Liam en Liam ook voor hun af en toe nog wel eens iets te druk maar meest van de tijd gaat het super lief Inderdaad, er komt vast nog wel een wonder bij alles op zijn tijd Liefsz
Lovely Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Geniet er maar weer lekker van! Mupkuh Jij van harte met je zwangerschap! Judith De uitgerekende datum is nog onduidelijk (omdat ik de eerste maand gewoon niet heb willen testen, ik had niet het geloof dat het raak zou kunnen zijn) Dinsdag naar de VK en donderdag voor de termijnecho, dan weten we meer! Maar vooralsnog is de mogelijke datum heel ruim: eind januari tot eind februari Hanneke ah, wat een lekker grietje is het toch, nu al om op te vreten (laat staan als de voorkant zien )
nou meiden hier even een update: we zijn korter zwanger 6w2d maar wel van een tweeling... <slik> hier moet ik even aan wennen..... uitgerekende datum vooralsnog 26februari februari wordt bij ons dus een gezellige maand
wauw!! inderdaad een stuk korter van verwacht maar een tweeling wat leuk!! kan ik me goed voorstellen dat je even moet wennen en van de schrik moet bekomen. liefsz
wauw! een tweeling. kan me voorstellen dat je even moet wennen. maar tis ook wel weer heel speciaal toch? weet je al of het 1 eiig of 2 eiig is of kunnen ze dat niet zien. of nog niet zien? heb er geen verstand van hoor
hallo meiden 1 juli ben ik bevallen van yannieck 4930 gram en 55 cm had 2 kleine inwendige hechtingen en 1 gewone hechting. weer een liter bloed verloren. en yannieck zn bloedsuikerspiegel was veel te laag. dus we mochten 3 juli pas naar huis toe. nu huilt hij heel veel (krampjes en last van zn nekje) de dokter zegt het is een huilbaby je moet er maar aan wennen. maar mn kraamhulp heeft samen met ons afspraak gemaakt bij een ostheopaat. dus daar gaan we morgenmiddag heen. hopelijk krijgen we dan een heel ander jochie terug. (wel dezelfde natuurlijk maar met minder huilen) de bevalling ging vrij snel. tussen 1x persen en geboorte van yannieck zat (schrik niet) 4 minuten. xx
lovely: Dat is inderdaad heel snel gegaan zeg! Hopelijk kan de osteopaat helpen het heeft hier met Liam heel goed geholpen. Succes! en lekker gaan genieten Liefsz
Wow jacky,...verassing,... Ik zou wel even moeten slikken. Maar he is natuurlijk wel heel bijzonder. Spannend weer! Voel je je goed? Hanneke,..ik kan zo ook zien dat Benthe een prachtig meisje is! Wat een mooie haartjes. Even een vraagje voor jou,... Wanneer begonnen jullie met de vaccinaties. We willen het bij Roan uitstellen omdat hij al zo veel heeft mee gemaakt. Maar ik weet niet zo goed wat een goede andere startdatum is. Wat hebben jullie gehanteerd en hadden jullie daar een speciale reden voor? Volgen jullie verder wel het hele rvp? Wij denken erover om de 4de dktp niet aan evy te geven.
Dankjullie iig voor de reacties op de foto van Benthe. Vind juist dr haren niet zo mooi op de foto, omdat het zo waaide en het mega in de war zit, maar geeft niet ! Denk dat je zelf zoiets toch altijd eerder ziet, maar neemt niet weg dat ik het mooie foto's vind. Lovely, Hoop dat het bezoekje aan de osteopaat zal helpen voor jullie ventje! Lastig dat hij waarschijnlijk nog altijd last heeft van de bevalling! Je hoort vaak dat het toch helpt, hoop dat dus ook voor jullie. Jacky, Wauw, wat een verrassing! Dan een dubbele felicitatie he! Fijn dat de echo dus goed was! Judith, Hoe gaat het inmiddels met jullie manneke? En de borstvoeding? Lukt dat ook of niet zo? Bij Evy heb jij toch ook borst gegeven? Was ik zomaar even nieuwsgierig na, want zeker met zo een ziekenhuis tijd is het toch vaak altijd even extra lastig helaas. Ten eerste alvast sorry, dit gaat een veel te lang verhaal worden, maar zal porberen het zo kort mogelijk te houden. Wij zijn bij Malou en Ruben met 5 maanden begonnen en bij Benthe zijn we met 6 maanden begonnen. Onze rede daarvoor is eigenlijk altijd geweest dat wij 2 maanden echt veel te jong vinden. Ze zijn dan nog zo klein en puur en krijgen al zoveel invloeden van buitenaf te verwerken, dat wij ze niet met nog meer dingen wilden belasten. Daarom dus gekozen om later te beginnen. Het rvp hebben wij eigenlijk nooit gevolgd, hebben sowieso maar 1 combi vaccin tegelijk laten geven. In het rvp krijgt een kind de dktp, hib en pneu tegelijk, bij ons is dat verdeeld geweest in 3x. Uiteindelijk hebben wij, ruim een jaar geleden besloten helemaal te stoppen, we kunnen immers altijd besluiten om toch nog meer vaccinaties te laten geven, maar voorlopig voelt het voor ons prima zo en laten ze dus niet meer geven. Malou en Ruben hebben alleen de dktp 1&2&3&4, hib 1&2&3&4, pneu 1&2&3&4gehad en Benthe heeft alleen de dktp 1&2, hib 1&2 en pneu 1&2 gehad. Succes iig met jullie beslissing. Ik zeg altijd doe wat voor jullie goed voelt, want ik zal nooit zeggen dat iemand moet doen zoals wij het doen/gedaan hebben, wij hebben ook enkel altijd maar gedaan zoals het voor ons goed voelde en voelt. Hier staan inmiddels zo een beetje alle koffers gepakt! We gaan namelijk zondag-maandag nacht op vakantie ! Lekker 2 weken naar frankrijk, hoop dat het een beetje mooi weer is, maar anders komt het vast toch wel goed allemaal! Liefs Hanneke!
Hanneke,...thanks voor je uitleg over jullie keuzes voor de vaccinaties. Wij dachten zelf aan 4 maanden voor de eerste prikjes. Maar daar zijn we nog niet uit. Maar jullie hebben dus niet de bmr prik gedaan als ik het goed begrijp? Met Roan en met de borstvoeding gaat het super hoor! Ben er ook weer hartstikke trots op. Hoewel de periode in het ziekenhuis zwaar was, had ik wel alle tijd voor de bv en om met Roan te knuffelen. Dus dat was wel heel fijn. Roan is een voorbeeldige baby wat dat betreft. Na de geboorte meteen de borst gepakt en hij laat em bijna niet meer los haha. Ik voed meestal op zijn verzoek en soms op mijn verzoek. Zo'n 8 keer per dag, dus ik ben heel tevreden! Een hele fijne vakantie! Wat heerlijk 2 weken naar frankrijk! Geniet ervan en van elkaar!
@ hanneke, een hele fijne vakantie gewenst. @ lovely. ik hoop voor je dat je kleine man iets aan de osteopaat heeft. @ judith wat fijn dat het zo goed loopt. is evy een beetje blij met haar broertje? @ hier. ben nog steeds dolgelukkig met mijn 2 prachtige meiden. geef nog steeds volledig bv. op verzoek. ben ik heeeeeel trots op aangezien het bij nikki niet lukte. en ik ook heel eerlijk ben dat ik niet had verwacht dat ik nu nog bv zou geven. wat worden onze kleintjes groot he? als het goed is gaat nikki in sept/okt naar de peuterspeelzaal. vind ik heel spannend hoor. maar vind het deels ook wel fijn omdat ik dan nog mijn onverdeelde aandacht aan kirsten kan geven. moet heel eerlijk zijn dat voor mijn gevoel mijn gezin nog niet compleet is hoor. ik vraag me af of dit gevoel blijft. weet sowieso zeker dat ik er een langere periode tussen de kinderen wil hebben mochten we nog voor een derde gaan. en daarnaast moeten we toch echt eerst een ander huis hebben. we zitten met smart te wachten tot de woningbouw ons het verlossende woord geeft. even over nikki en kirsten. nikki is een hele wijze dame haha, en heeft door wat mama haar voornaam is. dus als mama even niet luisterd naar mama dan noemt ze gewoon mijn naam. ze is helemaal gek met kirsten. echt super om te zien dat die liefde echt groeit bij die kleintjes. kirsten is een heerlijk kind. lacht tegen iedereen. is een heel zacht,open en enthousiast kind. en wat kan ze lekker slapen. ze slaapt ook de meeste nachten al door. nou ik kan je zeggen wat heerlijk is dat als je kind lekker kan slapen. iets wat nikki nooit heeft gekunt. als ik terugkijk naar nikki haar babytijd weet ik bijna zeker dat ze reflux heeft gehad. maar heb ik nooit geweten dat dat bestond en wat de symptomen waren.
Judith, Klopt, alledrie hebben ze de bmr & menc vaccinatie nog niet gehad. Of ze die ooit nog krijgen weten we nog niet, dat wachten wij dus rustig af. Als jullie 4 maanden een mooie tijd vinden, zou ik dat gewoon aangeven op het cb (en je niet over laten halen anders te doen dan hoe voor jou en je man goed voelt) Fijn dat de borstvoeding toch helemaal goed is gegaan! Zag er wel een vraag over in het bv stukje, maar kwam/kom hier zo weinig dat het al 'oud' was. Maar echt super dat het zo gaat, klinkt iig erg netjes! Hoop dat het verder ook als maar beter mag gaan met de kleine vent! Evy al helemaal gewend aan het nieuwe wondertje in huis? Shenoby, Fijn dat je zo geniet van beide dames! En super dat ook jij nog altijd lekker borstvoeding geven mag aan die kleine dame! Goed hoor ! Hoop dat het 2 van die lekkere meiden zullen blijven, dat komt vast goed! Zo, dat was mn laatste berichtje hierzo voor nu! Over een week of 2 kom ik wel weer eens om de hoek kijken ! Liefs Hanneke!
He meiden, allemaal een beetje lekkere vakantie (gehad)? wij hebben nog 1,5week vrij en liggen nu met de boot in Kampen. Tot nu toe hebben we het zeer getroffen met het weer, alleen vandaag vond ikhet erg koud.... We zijn niet meer zwanger van een 2ling, maar het is ondertussen nog een 1ling. Helaas was er meer aan de hand en heeft een cyste dwars gezeten. Het zieknhuis heeft moeten ingrijpen om de ene zwangerschap zeg maar wel te redden. Het is nu afwachten hoe de rest verloopt, maar volgens de arts moeten we gewoon gaan genieten en zwanger zijn! Er is wel een kans op een vroeggeboorte of laag geboortegewicht, maar daar hielden we gezien de vorige zwangerschap toch al rekening mee. Verder gaat het hier eigenlijk heel goed.
@jacky: jeetje heftig meis. hopelijk gaat de zwangerschap verder goed. waar lig je op het moment met de boot? (woon namelijk in kampen) hoe is het verder eigenlijk met iedereen? tijdje afwezig geweest. beetje druk met 2 kids.
@jacky, zo heftig zeg! hopelijk kun je rustig gaan genieten, ondanks het verlies van jullie andere kindje sterkte meid.
He jacky, ik vroeg me idd al af hoe het met jullie ging. Wat naar om te lezen dat 1 kindje het niet gered heeft. Gelukkig is het andere kindje gered. Ik kan me voorstellen dat het een spannende tijd is. Sterkte en hopelijk kan je toch genieten. Hier ook druk zeg met 2 kids. Phoe,....Roan huilt veel. We proberen nu echt veel meer rust en regelmaat in ons huis te krijgen. Maar daar zijn wij niet zo goed in, dus even wennen. Hij is een echte hongerlap, drinkt zo'n 8 keer per dag. Maar hij groeit dan ook 250 gram per week . Evy is inmiddels redelijk gewend aan haar broertje en we proberen met haar apart leuke dingen te doen, zodqt ze ook wat aandacht alleen krijgt. Dat is trouwens ook erg gezellig. Verder erg wennen vinden wij zo met z'n vieren. Veel meer dan met evy. Maar Roan is een prachtig mannetje en we prijzen ons erg gelukkig dat hij bij ons is!
@jacky: Heel veel sterkte! En lekker blijven genieten van je zwangerschap @judith: Lijkt me inderdaad ook lastig met 2 kinderen. Wel leuk dat Evy aan haar broertje gewend is En idd leuk even wat apart met haar doen. hopelijk hebben jullie snel de rust terug in huis @mamavandaan: Kan me voorstellen ja dat het druk is met 2 kids ook wel gezellig toch hier gaat alles goed Liam is helemaal into Hello Kitty op dit moment, nu heeft hij zijn eigen Kitty pyjama en dat vindt hij helemaal geweldig! Verder gaat het goed met de medcijnen en is hij zijn oude zelf weer die op dit moment lekker baldadig en ondeugend is haha. ff spammen
@judith, ondank dat kirsten een rustiger kindje is dan nikki destijds merk ik ook wel dat de overgang van 1 naar 2 kinderen groter is van geen naar 1. eerst had ik nog heel sterk het gevoel ik wil nog heel graag 1 kindje. maar naarmate de zwangerschaphormonen een beetje uit mijn lijf verdwijnen verdwijnt dat gevoel ook en vind ik het wel goed zo @ mamavandaan. kan me voorstellen hoor druk met 2 kinderen. ik vind het ook erg druk helemaal nu kirsten nog steeds bv krijgt en heel veel bij mij drinkt. ga van de week de medela calma ophalen want ik wil stoppen met de bv maar onze dame weigert iedere fles. dus hopelijk kan ik dan stoppen. @ humbly fijn dat het beter gaat me je mannetje. tis ook vreselijk om aan te zien dat ie steeds ziek is lijkt me. @ hier. we zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de verhuizing. (waarschijnlijk per 1 okt) en ik moet zeggen ik kan niet wachten! eindelijk weer wat rust en regelmaat in ons huis. nikki is aangemeld voor de psz in onze nieuwe woonplaats en ze kan waarschijnlijk na de vakantie geplaatst worden. dan moet ik die paar weken maar even heen en weer rijden. kirsten is een heerlijke dame. lacht zowat de hele dag en nikki is heel trots op haar zusje. en hoe klein kirsten ook is je ziet echt dat ze tegen haar grote zus op kijkt.