Maart 2009 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacky78, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hallo!

Hier geen pendel. weet wel dat ik ook wel een tweede kindje zou willen en eigenlijk ook wel snel, maar wacht nog even om diverse redenen. Het is ook niet echt te plannen, want eerlijk is eerlijk.. het komt nooit goed uit en er is altijd wel een reden te verzinnen om het nog niet te doen.

@Hanneke, heerlijk zo'n gezinnetje (compleet?) Ik kan ook zo enorm trots op me dochter zijn.. heerlijk gevoel. Had het er met mijn schone zus over.. als je eenmaal moeder bent geworden ben je zoveel gevoeliger geworden. Veel meer sterke emoties als houden van maar ook angsten die groter zijn geworden. Best wel heftig af en toe!
    Fijn dat ze brood lekker vind ;)

@mamavdaan: ja leuk he als ze zelf hun armpjes strekken om in het truitje te gaan. Als marit nu haar ene armpje in haar trui geeft pakt ze snel haar ene handje haar speelgoed uit haar andere handje zodat deze vrij is om de tweede mouw in te gaan :)
    Volgende maand weer een kans !

Over marit: ze kan eindelijk in haar handjes klappen! wilde ze echt niet doen! We zijn druk aan het oefenen met hiep hiep hoera voor haar verjaardag.. tot nu toe niks.. Wel de hele dag zwaaien naar iedereen en big smiles geven aan iedereen.
    Ohja. ze kan nu ook kusjes geven als ik vraag om een kusje.. lief!

2. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    zal zo effe foto máken. heel effies gtst kijken haha. verslaafde

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    toch maar even tijdens gtst haha. vind et een beetje saai op t moment.
    maar hier dus de test. op de foto zie je hem wel minder goed. maar krijg geen betere. heb er wel 20 gemaakt op verschillende plekken en verschillende standen haha.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw

ooh ik zie idd een lijntje!!! ik zou maandag nog een keer testen of hij duidelijker word :D

Liefsz 8)

5. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    ohja, ik zie de tweede lijn.. deze heb ik ook wel eens gehad met een negatieve test.. tja. gewoon even afwachten op je ongi dus... en anders over een paar dagen weer testen..

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

nou die zie ik toch heeeel duidelijk hoor.
    heb wel eens indrooglijntjes gehad bij die van kv.
    maar die zien er niet zo uit.
    morgen nog even testen met ochtendurine.
    oooh spannend hoor.
    hoop dat ik binnenkort ook en posi test heb.
    zit alweer in maand 4

7. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    nee ik ga nergens vanuit. zie hem eigenlijk als nega test want het streepje kwam niet na 5 minuten. maar als ik maandag nog niet ongi ben dan ga ik nieuwe testen halen en opnieuw testen.

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We zijn net terug van de HApost en Evy heeft Pseudo kroep. Ze was een beetje benauwd en we vertrouwden het toch niet helemaal omdat ze zo hijgde en heel onrustig ademde. Ze heeft vernevelingsmasker gekregen om het ergste te laten zakken. Zo zielig, want ze moet zo hoesten. Nou maar hopen dat het snel over gaat.

MamavanDaan,..ik zie wel een streepje. Maar die was er dus niet binnen 5 min?

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

oh jee judith.
    gelukkig zijn jullie er snel bij en is het ook snel gesignaleerd.
    mijn zusje heeft ooit kroep gehad maar ze waren te laat met het stellen van de diagnose. waardoor ze een zware infectie erover heen heeft gekregen. gelukkig is uiteindelijk is alles goed gekomen,
    heel veel sterkte met evy.
    die arme meid treft het ook elke keer.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja ik weet ook niet waarom Evy zo vatbaar is,...andere kindjes worden ook wel eens verkouden ofzo, maar zij is altijd meteen doodziek.
    Ik kan ook wel huilen elke keer als ik haar zie lijden, want het hoesten doet denk ik echt pijn. :(
    Ze heeft nu wel medicijnen gehad via dat vernevelingsapparaat.

Maar het gekke is, is dat ze zoooo vrolijk is. Gelukkig dat wel. Ze lachte de hele wachtkamer bij elkaar en zat met iedereen te flirten en te kletsen. :)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith,
    Ow getsie, die meid van jullie heeft het idd wel altijd te pakken zeg. Aan de andere kant, gelukkig dat ze nog wel gezellig is enzo, hoop dat dat zo blijft. Verder uiteraard wel beterschap!

MamavanDaan,
    Jammer meid! Geen idee hoe die test er uit zou moeten zien, hier een mama die nog nooit een zwangerschapstest gedaan heeft. Maar ik weet wel dat er 2 lijntjes moeten komen, en tja heeeeel licht zie ik wel iets staan. Zou gewoon nog eventjes proberen te wachten en dan bijv na het weekend nog eens proberen. Dus misschien nog even geduld voor zekerheid, en anders heel veel succes met klussen weer (al is dit wat voorbarig ;))!

Gem,
    Ja ons gezinnetje is echt compleet voor ons zo met 3 mormeltjes. Maar mocht ik toch nog eens zwanger raken is dat kindje uiteraard net zo welkom als de andere drie (map, abortus, etc doen wij absoluut niet, de pil, condoom, etc is wel voor ons weggelegd zegmaar ;)). Eigenlijk was onze droom om zo rond deze tijd eens aan kindjes te gaan denken, en het eens te gaan proberen ;). En vooral, ons idee was dat we het bij 1 kindje zouden houden :D! Haha! Van die emoties, heb je idd helemaal gelijk, sommige dingen/gevoelens zijn ineens zoveel intenser of zo anders ineens. Nouja, eigenlijk alleen maar een verrijking. Een beetje wachten op een 'goed' moment is prima toch, verder kan je het idd gelukkig niet plannen.

Liefs, Hanneke!

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het gaat gelukkig iets beter. Het erge hijgen en piepen is er wel vanaf. We hebben vanochtend gestoomd en zijn gewoon lekker met haar naar buiten geweest. Voor Evy was het wel goed weer (vochtig).

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    he meiden, hier ben ik weer even snel...
    we komen zojuist van de wintersport weer binnen!

moest natuurlijk even kijken hoe het met jullie was.
    ik zag wat lopenden/staande kindjes voorbij komen, moeders die zich wat ziekjes voelen, een misschien opnieuw positief getestte moeder en kleine Evy die pseudo-kroep heeft....
    verder dus even snel gelezen, maar ga niet overal op reageren (heeft niet zoveel zin denk ik)

kom vanaf morgen even mijn verhaal doen en verder reageren
    voor nu gaan we even de rommel (tassen etc) opruimen en slapen...

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#174 Arti13, 6 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2010
    Hey Jacky,..welkom terug,..ben benieuwd naar de wintersport verhalen!

15. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    welkom terug jacky

leuke vakantie gehad??

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Meiden,

Het was echt heerlijk! Ik zal het verhaal kort proberen te vertellen.

In de nacht van vrijdag op zaterdag (04.00uur) vertrokken we richting frankrijk. Het zou zo'n 10uur rijden zijn. Echter doordat we hier al met veel sneeuw op de weg begonnen en we dus niet harder dan 60km per uur konden rijden, liepen we hier meteen al een achterstand op.
    Nederland dus de hele tijd sneeuw gehad.
    Belgie veel ijzel. Ik dacht echt dat ik de auto in de berm zou rijden, zo glad was het... Ook daar schoot het dus niet op, we reden nog maar 20km per uur....... Ik had echt de bibbers in mijn benen. We hebben ook 3 nederlanders achterstevoren in de berm/vangrail zien staan - einde vakantie dus!
    Luxemburg werd het beter, nog wel wat gladdigheid, maar het ging.
    Frankrijk weer veel hevige sneeuwbuien gehad, maar het reed er allemaal lekker door. Daar zijn ze er allemaal goed op voorbereid. En ze strooien volgens mij met een ander goedje dan hier.

Uiteindelijk na 15uur rijden waren we bij onze bestemming!
    Amy meteen naar bed, dat ging gelukkig makkelijk, want die had vanaf 04.00uur (toen we vertrokken) nauwelijks nog geslapen (ja 2x 3 kwartier). Na aankomst van mijn broer en zijn vriendin hebben we daar samen onze eerste avond gehad.
    De volgende dag de skipassen geregeld. Uiteindelijk een hoop geld bespaart door 1 pas minder te halen. Passen waren namelijk onderling uitwisselbaar!
    De dag van aankomst was er dus 50cm sneeuw gevallen. We hadden dus verse sneeuw.
    Halverwege de vakantie nog een keer een 20-30cm verse sneeuw. Af en toe een zonnetje en af en toe bewolking. Heerlijk wintersportweer.
    De laatste vrijdag is er 50cm gevallen. Dat was een beetje teveel van het goede om nog lekker te kunnen boarden. Maarja het was toch de laatste dag. Lekker met Amy met de slee gereden.
    Amy heeft het super gedaan. Ook de dagen dat mijn broer en zijn vriendin gingen oppassen.

Vannacht weer lekker in ons eigen bed geslapen. En we hebben lekker tot 10.00uur kunnen slapen. Amy heeft ook even wat schade ingehaald...

Ik zal dadelijk even kijken of ik wat foto's kan plaatsen, zodat julie een kleine indruk kunnen krijgen.

----

Nu weer over tot de orde van de dag.....
    Ik las al in een mail van een collega dat er op de zaak het een en ander was gebeurd (zal wel commentaar geweest zijn dat ik 'zomaar' met vakantie was). Dus morgen zullen we dat wel horen!
    Maar ik vindt het allemaal prima, daar heb je vakantiedagen voor!

17. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hallo!

@judith: getver.. wat vervelend dat Evy zo vatbaar is.. van mij mag de winter wel weer voorbij gaan. Hopelijk krijgen we net als voorgaande jaren weer een prachtig warm voorjaar!

@jacky: leuk verhaal! Goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en amy ook! ik ben nog nooit op wintersport geweest. maar dat sleeen klinkt leuk. zelf lig ik geloof ik liever lui in de zon met een boek! ;)

Ik heb vrijdag samen met mijn vader een leuk wandrek gemaakt voor bij de commode op te hangen. Ik had zoveel zalfjes/neusdruppels/ haarspeltjes (jaaaa ze heeft wat haar!!) dat ik te weinig ruimte had.
    Ik heb de plankjes op maat gezaagd en ze behangen met roze behangpapier. Ziet er leuk uit en Marit gooit nu niet alles meer van de commode af!

Ook vrijdag het fietsstoeltje voorop gezet en meteen gisteren wezen fietsen naar een verjaardag. Ze vond het hartstikke gezellig zo voorop. Eerder ging ze mee in zo'n babymee achterop in de maxicosi. Lag ze altijd heerlijk in te slapen.

Groetjes!

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Amy op wintersport

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425