Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ WIshgirl, Vanisha zit/ligt sinds een paar weken in de wandelwagen. Ze wilde neit meer liggen als ze wakker was. Betreft autostoel zou ik ook wel in gebruik willen nemen. Maar mijne mag pas vanaf 9maanden/kilos.

Hier is gister het eerste tandje doorgekomen. Helemaal trots natuurlijk.

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pfff dagje bij mijn ouders geweest en veel gewandeld.... eerst naar overgrootoma van levi en toen door naar teika het paard van mijn ouders.. levi vond het prachtig liep te lachen als die grote vriendelijk snuit dichtbij kwam en brieste:D
    zijn verjaardagkado al gekregen, hahaha maar ze gingen op zoek naar wat nieuws
    heb daar lekker makkelijk chinees gegeten en nu lekker even gedouchd hondjes uitgelaten en met de laptop op bed...:p roy komt pas half 1 weer naar huis dus dat duurt wel even
    levi heeft vandaag bruine bonen op en als toetje een danoontje8)

@ speen we gebruiken per ongeluk een 1-2-3 speen verkeerde gekocht en ik ben aan uitvogelen hoe dat nou precies werkt... hij is van avent... weet iemand dat toevallig??
    we hadden speen 2 dat is te moeilijk voor levi en speen 3 verslikt hij zich komt er veel te veel uit:(

@ flesvoeding al vanaf de geboorte gebruiken we kruidvat en daar doet levi het echt goed op

@ rythemn mijn honden zijn 2,3,4 jaar hahaha de jongste heb ik tijdens een dienst gevonden, 3 maanden oud en gedumpt in de trein:x
    de oudste 2 zijn 2 donkerbruine choco labradors en de jongste vondeling is een kruising
    mooi paard heb je hoor, zal even morgen paard van onse teika opzoeken morgen

@ jacky jaaaa die hond heeft altijd wat... hij is niet helemaal goed zei de dierenarts, hij is al tig keer weggelopen:$ rent voor bussen langs en auto's... alleen om te mogen zwemmen, hij heeft obsessie voor zwemmen:x hij kan ook niet loslopen want hij loopt weg, dus gaat ie mee aan een longeertouw....

@ hanneke ik weet echt niet wanneer levi naar zijn eigen kamer gaat, als iemand er over begint hiero dan schiet ik in de verdediging... we hebben geen last van hem en hij is zo zoet en ik slaap veel rustiger met hem bij me in de buurt
    als mijn man erover begint van joh moet ie niet een keer naar zijn eigen kamer??? zeg ik : nee wanneer gaat luck eigelijk benede slapen??? (das de jongste hond, heeft verlatingsangst en hangt heel erg aan mijn man) dan zegt ie niets meer hihihi:D

@ sophia enige tip voor maken van groente en fruithapjes is koop een staafmixer:D
    hier iedere dag zelfgemaakte hapjes, 's ochtends fruit en 's middags groente
    gewoon wat uitproberen, nee hier komen er geen potjes meer in, helaas staan er nog zeker 40 a 50 potjes, ze waren in de reclame en tja:)

@ wishgirl hoe was de ponykeuring??? hebben jullie ook een pony??? en met kaja alles goed/??? al beetje gesetteld???

@ Humpley dus Liam weer aan de worteltjes gezeten??? heerlijk hoor, ja tis even wennen voor die kleintjes....;) maar kijk maar uit anders heb je net zo'n vreetzakje als ik:)

@ mupkuh gefeliciteerd met het tandje, das best vlot al!!!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Humbly,
    Nou helemaal prima toch dan! Hij weet echt wel dat jij mama bent, en dat oma oma is ;)! Hier was het idd een beetje laat geworden gister, maar ach moet kunnen idd! Fijn dat de worteltjes goed gingen, vervelend van het fruit, zou dat gewoon even niet meer geven ;) spugen is niet fijn natuurlijk!

Sophia,
    Hier nooit speciale recepten ofzo gebruikt. Hier begonnen met ruim 6 maanden om 1x per dag wat groenten te geven, gewoon puur groenten, grof gesneden en dan 2-3 hapjes en daarbij een stuk ongesneden in de hand. Later met het fruit precies hetzelfde. Rond de 8/9 maanden zijn ze op een dag zowel groente als fruit gaan krijgen, toen smorgens het fruit, gewoon in stukjes en dan soms 1 verschillende soorten ofzo in stukjes bij elkaar maar vaak ook gewoon 1 soort per dag. En groenten gewoon hetzelfde als wat wijzelf aten/eten. En er dan gewoon dezelfde rijst of pasta bij die wij zelf eten (aardappels kan ook maar die eten wij nooit, gatver ;) haha). Maar hier dus echt nooit speciale kinder recepten gebruikt ofzo, maar gewoon verse groenten met ons mee en fruit eigenlijk hetzelfde. Ook echt nooit heel fijn gesneden of gepureerd ofzo ;)!

Wishgirl,
    Fijne dag gehad? En alleen kijken zegmaar? Of ook mee doen met paarden om te keuren of te keuren? Nouja hoop dat het een beetje leuk was, en er een beetje afkoeling was! Zowel voor de mensen als voor de dieren ;)! Voelt Kaja zich al een beetje thuis? (ik was eens bij iemand die net een pup hadden, en ik vond het me toch zielig, dat kleine hondje zomaar bij zn moeder weggehaald en met vreemde mee en nu daar in huis, en ook die moeder waar zomaar haar (in dit geval) laatste pupje weggehaald werd en zij dus ook weer alleen was. Nee ik vond het echt even niks toen ik dat allemaal ging bedenken ;))

Iggylover,
    En heeft de appeltaart lekker gesmaakt? Haha! Hmm nu al een verjaardagscadeau, ach je kan niet vroeg genoeg zijn ;)! Haha! Hoop dat ie er over een tijdje lekker mee kan rijden ;)! De hond is dus een mooi chantage middel :D! Lekker bij je op de kamer houden hoor! Lekker toch zo! Dus gewoon zo houden! Een 1-2-3 speen, daar kan je de snelheid van de stroom melk regelen. Dus de grootte van het drinkgat zegmaar. Draai je hem zo dat je met het cijfer 1 onder het neusje zit en dus in het midden van het bovenlipje, komt er een kleine stroom uit. Draai je hem zo dat je met het cijfer 2 onder het neusje zit dan is de melk stroom iets sneller omdat het gaatje iets groter is. Draai je hem zo dat je met het cijfer 3 onder het neusje zit dan is de melkstroom het snelst omdat het een groot gat is ;)! Eigenlijk is het niet echt een gat, maar het is een streepje (als het goed is tenminste, dat heb ik altijd begrepen) Met stand 1 is het een – streepje dat dus met het zuigen niet echt een gat is en er dus een kleine melkstroom is, met stand 2 is het een / streepje (of een\ streepje, net welke kant het op zit) en komt er dus wat meer uit en is de melkstroom wat sneller, met de stand 3 is het een l streepje wat met het zuigen helemaal open gaat en dus zorgt voor een snelle/grote melkstroom. Hoop dat je het zo een beetje snapt?

Jacky,
    Lekker op de boot, das fijn! En wel handig dat je zo toch even kan internetten! Misschien tot morgen en anders tot een andere keer! Fijne dagen in ieder geval samen!

Mupkuh,
    Gefeliciteerd met het eerste tandje!

Rythem,
    Ik weet dat ze bij de H&M ook boxpakjes hebben. Maar ik heb ze zelf eigenlijk nooit gekocht/aangedaan omdat ik ze niet zo mooi vind. Verder weet ik idd dat ze ze bij de zeeman ook hebben, maar die zijn volgens mij alleen in de velours, beetje erg warm lijkt me dat nu ;)! En vind ze dus ook niet leuk :p! Sorry! Mooi paard hoor meid! Heb je hem thuis staan? Of ergens in een … uhm … hoe noem je dat toch … Opvang? … Manege? … Logeeradres? … Nouja je snapt vast wat ik bedoel. Dus bij je eigen op stal staan of ergens anders zegmaar ;) goh valt wel op dat ik blond ben he ;)!

En nee hoor hier niet aan het strand geweest ;)! Hier gewoon lekker thuis geweest en even een klein stukje gaan wandelen ;)! Maar verder gewoon lekker niets gedaan … en toch druk geweest de hele dag.

Liefs, Hanneke!

4. HANNEKE en IGGY bedankt voor de uitleg, maar ik bedoel eigenlijk ook wat voor groenten begin je bijv mee en hoe vaak iets verschillends of iets anders weer aanbieden :(

LIEFS

5. Rhythem84

Rhythem84 Lid

16 aug 2009
    24
    0
    0
    Als het velours boxpakjes zijn moet ik ze niet hebben nee.

Had echt hele leuke boxpakjes van noppies en kidscase gewoon van katoen.Vond ze zo leuk.Had ook een hele leuke paarse enzo.
    Vind het lekker om tigo daarin te slapen te leggen.Gebruik ze meer als pyama dus haha.

Wha Levi een politiemotor.Stoer!

@ Hanneke
    Nee hoor hij staat gewoon op pension bij een boer hier uit de buurt.Die heeft een kleinschalige stal dus lekker rustig , maar wel gezellig!En hier kan hij in de zomer lekker dag en nacht buiten blijven staan.

Iedereen is er dus lekker op uit geweest gisteren.
    Ben gisteren alleen even met Tigo en ventje naar de gamma geweest.Lopend dus wel lekker.

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @hanneke; ja fruit komt er hier de eerste tijd niet meer in! dat spugen hoef ik niet terug :(

@iggy; aaah wat een stoere politiemotor!! haha nog even en dan kan hij de kamer onveilig maken oh neej veilig ;)
    heerlijk dagje gehad dus gisteren :)
    Neej hoor Liam krijgt nu nog maar 4 a 5 hapjes, ben veel te bang dat het er weer uitkomt dus elke dag een hapje of 2 meer,,

@fles; hier eerst friso standaard met friso extra gehad en nu Nutrilon pepti ivm verdenking koemelkallergie,, nutrilon bevalt me super!

Zow hier allemaal weer wakker hahah Liam werd om half 8 wakker,, 8 uur lekker de fles gehad en nu weer heerlijk in bed te brabbelen :)

Liefz :)

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    lekker relaxen he levi ligt in de box druk te doen met zijn nwe speelgoed.... hahaha hoor de hele tijd het abc hihihi

8. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @iggylover leuke motor zeg! En aghh ze groeien er vanzelf in dan crost hij erop weg. Zo heeft Aaron hier een vliegtuig staan om in te schommelen haha nu nog voor de sier. De 1 2 3 speen moet je draaien tijdens het drinken als het dikker wordt dus je begint bij 1 en je draait indien nodig door naar 2 en 3

@mupkuh gaat snel he die tandjes hoop niet dat ze er al teveel last van heeft. Doet vanisha dat ook dat ze erop gaat kauwen zo grappig

@hanneke Lekker toch een dagje thuis en niets doen zit er niet meer in he vooral niet bij jou lijkt mij met 3 hummeltjes

@sophia 3 dagen achter elkaar hetzelfde adviseren ze in het begin. Begin is vaak wortels, sperziebonen, peer en banaan

@rythem84 op internet staan veel van die boxpakjes van onder andere noppies www.kleertjes.com heeft heel veel

@humbly89 Wat vervelend dat hij meer gaat spugen met fruit al eens liga erdoor geprobeerd dan is het minder zuur

@katten, honden en paarden zelf geen katten of paarden en hond gehad maar die is helaas nu weg.

Heb even vanaf de laatste pagina gereageerd want jullie kletsen zoveel.
    Hier alles prima vandaag een fotoshoot dus ben benieuwd Aaron is al weken ziekig en van de week maar weer naar de dokter en was een bacterie waar hij zelf niet overheen kan komen dus antibiotica maar helpt nog weinig en zijn 5 dagen verder. Aaron zit nu in fase dat hij alles moet voelen hij voelt je gezicht en komt dan bewust kroelen heel schattig ook wijst hij wat hij wil of naar toe wil echt vlot. Maar meneer is ook vandaag precies 6 maanden het gaat zo hard *snik* en vanaf week 2 begon het al te kriebelen wordt alsmaar erger haha maar we wachten nog maar heel even meiden geniet lekker van het mooie weer en niet teveel kletsen he jullie zijn niet bij te houden haha

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    teika paard van mijn ouders

10. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    hallo dames,
    Het lukt me gewoon niet om alles bij te houden. Wel jammer want wil niet alleen een egopraatje houden.
    Vind het wel erg leuk om te lezen hoe het met alle maandgenootjes gaat. Hoe ze zich ontwikkelen. Bij elk kindje weer anders, zo grappig!
    en een aantal honden en paardenliefhebbers hier! Ik heb 2 zwarte labradors, 2 katten en 2 paarden! Sinds kort 2 paarden omdat mijn allerliefste paard met pensioen is wegens ernstige artrose (zo erg dat ik binnenkort afscheid van hem moet nemen, pfff zo moeilijk) Het andere paard moet nog beleerd worden, dus over een poosje kan ik weer lekker rijden en mennen.
    Lara krijgt nu ook groente en fruithapjes. Wissel vers en potjes af, maar geef het liefste vers, dat smaakt het lekkerste. Ik proef nl alles even voor, hahaha. Heb alleen het idee dat haar tongetje in de weg zit. Ze heeft een hemangioompje op het puntje van haar tong en de tong is asymetrisch. Ene kant wat dikker als de andere kant. Lepeltje in haar mond gaat soms wat lastig. Ze vindt het wel heel grappig om te "eten" en ligt dan helemaal in een deuk. Ik zelf zit dan onder de smurrie, hihi.

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hoi hartewens leuk dat je ook zo´n dierenvriend bent....
    labradors zijn lief he echte sulletjes

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jullie zijn stil vandaag meiden!!! Hanneke bedankt voor de uitleg van de 1 2 3 speen heb het zojuist geprobeerd en het is helemaal zoals je zei!!!

heb een lekkere cake gebakken met zelfrijzend bakmeel ipv zo pakkie cake meel

13. shenoby

shenoby Niet meer actief

zo nikki haar 2e tandje is ook door.
    hier nog steeds een super dikke wang en last van mijn mond dus weinig zin om te reageren.
    morgen weer tandarts en hopelijk word het dan eindelijk opgelost.
    dan kom ik gezellig weer lekker reageren en mee kletsen.
    heb momenteel nergens zin in

14. Rhythem84

Rhythem84 Lid

16 aug 2009
    24
    0
    0
    Hier nog helemaal geen tandjes hoor!

Shenoby beterschap!

Iggylover lekker cake aan het bakken.Doe dat eigenlijk nooit terwijl het zo makkelijk en zo lekker is.

Hartewens ook hondjes en paardjes.Zou niet meer zonder mijn beestjes kunnen.

Ilona bedankt , ga straks eens kijken.

Verder niet zoveel te vertellen behalve dan dat ik Tigo iets langer probeer wakker te houden.Hij begint steeds vroeger aan zijn nacht.Het liefst slaapt hij al om 18.30 met als gevolg dat hij om 05.00 / 05.30 klaarwakker is.En als ik moet werken is dat niet zo erg , want dan moet ik er toch rond die tijd uit , maar als ik vrij ben (zoals morgen) wil ik toch graag ietsje langer blijven liggen haha.

15. Rhythem84

Rhythem84 Lid

16 aug 2009
    24
    0
    0
    Whahaha steekt Tigo steekt voor het eerst zijn teen in zijn mond.Echt een grappig zicht!

16. Vandaag naar Antwerpen Zoo geweest, was heel erg leuk. Rick snapt er natuurlijk niks van maar papa en mama hebben het erg leuk gehad!

LIEFS

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Ilona, echt erop kauwen nog niet. Wel overal op bijten en flink aan de zever. Ze heeft er gelukkig neit meer zoveel last van. Hoop wel dat ze al haar tandjes gaat krijgen. Mijn schoonmoeder heeft maar een paar melktandjes gekregen en daar bleef het bij. Hebben vroeger toen maar alle tanden getrokken en een kunstgebit aangemeten :eek:

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sophia,
    Hier ->
    http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html -> een schema waarin echt een hele lijst met groenten (en fruit) staan die gewoon vanaf 6 maanden mogen. Je geeft dan wel geen borstvoeding, maar toch, de bijvoeding blijft gewoon hetzelfde, en het gaat gewoon om die lijst. Waarschijnlijk kun je daar wel het een en ander kwa ideeen uithalen ;)! Wij hebben bij Malou en Ruben de eerste keren, sperziebonen, broccoli, erwten en wortelen gedaan. Na ong 2 weken begonnen met fruit, en dat was geloof ik banaan, meloen, mango, peer, maar ik weet het echt niet meer precies hoor ;)! Gewoon lekker wat in huis is en de groenten eigenlijk gewoon wat wij zelf aten, alleen hun dan 2/3 dagen achter elkaar (wel steeds vers gekookt, alleen af en toe de tweede dag in wat water weer gekookt en dan de derde dag weer gewoon vers) dit ivm het wennen en ook om te kijken of ze er niet op reageren, wat Malou duidelijk wel deed en daar zijn we na een ruime week ook dus mee gestopt, toen ruim 2 weken weer alleen borstvoeding en toen weer begonnen en geen problemen meer gehad. Jullie lekker een dagje dierentuin dus, fijn! En tja ach die kleintjes begrijpen er weinig van maar zolang ze het maar naar hun zin hebben en lekker rustig zijn is het allang prima natuurlijk!

Rythem,
    Volgens mij hebben ze die dus gewoon bij de H&M en misschien dat HEMA of Prenatal ze ook heeft. Ow en V&D misschien. Maar de Zeeman heeft volgens mij vooral die velours dingen ;)! En aha, dus niet bij je thuis maar gewoon wel lekker bij je in de buurt, das wel fijn neem ik aan!

Humbly,
    Groot gelijk hoor ;)! Eerst zo maar eens houden! Dat spugen is ook niks, en doet ook zeer hoogst waarschijnlijk.

Mupkuh,
    Hoop toch ook wel dat ze al haar tandjes krijgt! Haha! Maar tjonge een kunstgebit op zo’n jonge leeftijd is ook niks! Gelukkig zijn er tegenwoordig een hoop andere oplossingen. Maar eerst maar eens rustig afwachten ;)!

Judith,
    Wat ik me nog bedacht over die kunstvoeding ;)! Ik zou vooral gaan naar wat gewoon bij jullie in de buurt goed te verkrijgen is. Dus wel minstens bij 2-3 winkels. Want is het in die ene winkel net uitverkocht dan zul je wel naar een andere moeten omdat je niet zonder kan. En dan ineens over moeten op een ander merk lijkt me niet handig ;)! Kijk ik kan wel zeggen ik probeer Kruidvat eigen merk, maar dan moet ik eerst naar die winkel toe (ruim 20 minuten in de auto), auto parkeren dus weer parkeergeld, dan een eind lopen gezien er voor die winkel natuurlijk net nooit parkeerplek is ;), en dan kom je in die vreselijk irritante volgepropte winkel en blijkt het op te zijn…! Haha! Nee niks voor mij, daarom dus gewoon Nutrilon, is overal in elke supermarkt te verkrijgen en mochten we in nood zitten kan je het zelfs gewoon bij de apotheek halen ;)!

Ilona,
    Nou ja, ik vind gewoon lekker thuis zitten en niets schoonmaken, nergens op uit gaan, maar dus gewoon thuis zijn als vriend/vriendin en kindjes dus niks doen ;)! En natuurlijk wel zorgen voor de kindjes enzo, maar ja ach ik vind het toch niks doen! Haha! Maar het is natuurlijk niet heel de dag op de bank met de voeten de lucht in, das net weer een beetje anders niks doen. Beterschap voor de kleine en hoop dat de foto’s leuk zijn geworden!

Iggylover,
    Kon je wat met de uitleg over de speen? Ow sorry lees het al ;)! Het was helemaal duidelijk! Hmmm lekker cake! Laatste keer dat ik er een bakte was tijdens de zwangerschap en duidelijk last van dementie, had namelijk vergeten de vorm in te vetten en kon ie dus niet uit de vorm….!

Shenoby,
    Succes bij de tandarts.

Hier zoals meestal weinig te melden ;)! Haha! Het gaat gewoon prima! Lekker weer niet veel gedaan vandaag! Wel op de wii gespeeld, nou dat vind ik toch niks hoor! Haha! Maar komt misschien nog. Leander heeft er een gekocht van de week, dus die is druk bezig als ie maar even tijd denkt te hebben. Nu moest ie er alleen nog en wii fit bij hebben ofzo? Haha! Misschien komt het jullie bekend voor ;) ik weet echt niet wat het allemaal is. Maarja grote kindjes moeten ook weleens spelen :D!

Liefs. Hanneke!

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen allemaal.
    Amber kan los zitten.
    Na 10-20 seconden valt ze wel om, maar we blijven haar wel steeds stimuleren om te blijven zitten.
    Ze ligt nu lekker in haar bedje te slapen.
    Zal zo mn nieuwe baas (waar ik al 2 weken werk) bellen, wanneer ik "werk" kleding krijg en mn contract.
    Vriendlief moet om kwart voor 3 werken tot 12 uur vanacht. Bah
    maar ja.
    ik moet a.s. donderdag van 8:20 tot 21:00. Dat is een mega lange dag.
    en dan die vrijdag daarna ook weer van 8:20 tot 18:00.
    Heel misschien moet ik morgen van kwart voor 12 tot half 2 werken (overblijfmama voor tussen de middag)
    straks maar ff mailen of dat doorgaat of niet

Deel Deze Pagina