Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    even een tussentijdse update....
    tot nu toe gaat het goed! Madam ligt alweer lekker te slapen!
    morgen kan ik meer vertellen

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sophia,
    Met borstvoeding zijn er ook genoeg kindjes die doorslapen hoor ;)! En hier sliepen ze ook met kunstvoeding niet door hoor ;). Soort voeding heeft mi totaal geen invloed op doorslapen of niet. En volhouden, tja we zullen wel moeten toch? Kan je wat anders dan wanneer een kindje snachts wakker is? Ik vind dat laten huilen en geen eten geven geen optie is, daarnaast vond ik ook dat ze het ivm gewicht (lees onder de aller onderste lijn in de curve) gewoon nodig hadden!

Owja die winterzak las ik wat over, gelukkig dat dat al lijkt te helpen! Wel vervelend! Maar idd in die bak zijn ze op een gegevenmoment zo groot en dan in de zitting van die ienieminie poppetjes ;) haha! Gek eigenlijk maar het is wel zo!

Jacky,
    Fijn dat het nog goed is!

Truste meiden! Wij gaan naar bed!
    Liefs!

3. HANNEKE! Nee ik ben ook absoluut niet van het laten huilen, hier was de omslag het inbakeren. Nu ligt hij al ca. 2 weken 's-nachts niet mee ringebakerd en daar nooit last van gehad, die nachtvoewding is gewoon niet meer nodig. Maar door RRR steving erint e houden gaat het hier goed. Maar ach die voding van 23.30 uur (net weer gehad) die vind ik heerlijk. Zo'n lief klein slapend hoopje in mijn armen SMELT.............

TRUSTEN

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Onze wandelwagenbak kan nog wel even mee. Wij hebben de Mura van maxi cosi en de bak is 80 cm,..dus Evy kan er nog prima in. Ik vind dat ze nog niet echt in de wandelwagen kan. Zoals Hanneke al zei,...van die ieniemienie poppetjes. Evy was het ook snel zat. Er zit niet zoveel steun in.

Zometeen voor het eerst weer werken. Het is papadag, dus gelukkig nog geen gedoe met wegbrengen naar het kdv. Dan moet morgen wel. Dus ben benieuwd hoe dat allemaal verloopt.

Oja Evy is alweer 6 maanden. Wow,..
    En sinds gisteren tijgert ze redelijk wat rond door de kamer. Ze snapt het principe kont omhoog, knieen onder de billen en afzetten met de tenen. Nu de armen nog. Niets iss meer veilig,..

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,
    ---->> Shenoby; Leuke naam!!
    Nikki is dus oowk weer super gegroeid :D

--->> Hanneke; oowh oowk wel hypoallergeen :) hahaha je had dus wel vaker geen zin ;) kan gebeuren toch?

--->> Sophia; Wat raar van de kinderwagen jah? mooi dat jullie een goede oplossing hebben gevonden :D
    3 kinderen is daar dus de wens ;)

--->> Jacky; MOOI DAT HET NOG GOED GING GISTEREN :D:D hopelijk is het vanacht oowk goed gegaan :D

--->> Judith; heerlijk dat tijgeren!! kan niet wachten tot Liam het doorheeft,, haha druk aan het oefenen maar komt nog niet vooruit,, Benen gaan al onder de kont,, afzetten ook maar dan ,,, stop gebeurd er niks,, en boos dat hij dan word,,, zucht,,
    Is Evy dan zo een klein popje?
    Evy is 6 maand :D gefeliciteerd ;)

Liefsz :)

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nouo de wortel van gisteravond is er gelukkig in blijven zitten!
    haha, zou het vanaf nu goed gaan dan? Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat!

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    -->>Jacky; mooi zow :D hopelijk blijft het zow goed gaan en was het gisteren gewoon niet helemaal goed gevallen :)

8. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi,

Sam heeft helemaal niet moeten wennen aan het zitten in de wandelwagen, ze vond het veel leuker! Ookal zit ze van mij af.
    Wij hebben ook het onderstuk van de winter-zitzak erin gelegd, zodat ze nog iets geborgener ligt. Wel een voetensteuntje dat omhoog kan, zodat haar beentjes lekker kunnen liggen.

Sam sliep met borstvoeding ook goed door.

Gisteren zijn haar haartjes voor het eerst een beetje geknipt!! Ze werd geboren met een flinke bos haar en nu was het inmiddels dus al lang gegroeid, vooral aan de zijkantjes van haar gezicht. Ze vond het prima (was ook zo gebeurd hoor). Heb het eerste plukje haar in haar babyboek geplakt.

Liefs.

9. Ah wat lief, al naar de kapper. Nou Rick heeft echt zo weinig haar, dat al nog wel even duren. En als hi jop mij lijkt dan duurt het nog 2 jaar :D

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ tandje, het 2e tandje is bijna een feit. Zie hem al zitten maar nog niet helemaal door :D

Hoe gaat het verde rmet jullie?

11. Hier nog geen tandjes maar wel een jongetje die zijn mama al een paar nachten wakker houdt :( waarom slaapt hij nu ineens niet meer lekker door..... vanavond maar weer even inbakeren effe die slaap weer te pakken krijgen!

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Haay Haay,,

--->> Mupkuh; Hier komen er oowk tandjes door,, ze zijn nog niet zichtbaar ,, nou jah 1 heeft er een puntje zitten dus duurt niet lang meer,,

--->> Sophia; Hopelijk werkt het inbakeren vanacht weer,, en dan kan Rick nog even slaap inhalen,, wat raar dat hij ineens niet meer doorslaapt,,

Hier niks te melden,, vandaag lekker vrij dus heb weekend,, Liam slaapt heerlijk :)

Liefssz:)

13. HUMBLY! Niet alleen Rick, mama moet ook slaap inhalen...... ;)
    Ik heb het wel vaker gehoord dat ze ineens niet meer rustig slapen, fijn he!

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Haay Haay,,

--->> Sophia; Jah owkey mama moet oowk slaap inhalen ;) hopelijk gaat dat vanacht helemaal lukken :D

--->> Kapper; haha hier oowk nog lang niet naar de kapper :p er zit wel haar op Liam zijn hoofd maar dat is nog niet veel :p
    Leuk he eerste plukje haar in het babyboek,,

15. HUMBLY! Ja dat hoopt mama ook GAAAAAAAAAAAAAPPPP :D

16. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    TANDJES: hier nog geen tandje te bekenen. had al wel gedacht omdat hij zoveel kwijlt en overal op bijt. maar het zal vast wel goed komen.

hier nog 1 die lekker weekend heeft. moet alleen flink hier in huis opruimen,maar kan me er nog niet toe zetten. over een half uurtje eerst maar even de fles geven en dan maar weer eens proberen.

heb dinsdag een loopstoel gekocht bij prenatal. echt super. hij vind het geweldig. hij kan er nog niet zo lang in en hij komt soms per ongeluk een stukje vooruit maar hij vind de geluidjes die erop zitten al helemaal geweldig.

ik had via dit forum schoentjes gekocht en eindelijk 13 dagen later ofzo na betaling pas gekregen. blijkt dus dat ze helemaal beschadigd zijn. :(:( ze zijn zo super leuk dus vind dit erg zonde. ze waren nog nooit gedragen. kaartje zat er nog aan dus het is echt gekomen door tnt. nu gaat diegene tnt vandaag bellen en kijken wat hun kunnen doen anders krijg ik nog zo'n paar toegestuurd van haar maar dan een maat groter. had ze ook nog. dat is dan wel weer erg lief.

had het een tijdje geleden over dat daan zo slecht slaapt overdag. maar ben er achter gekomen dat hij gewoon een slaapzak aan moet. had dat altijd als teken voor 's avonds dat hij naar bed gaat. soort routine zeg maar. maarja hij kan niet zonder slapen. dus nu slaapt hij opeens veel meer overdag.

nou hier een huilende daan. meneer heeft al honger. nou vooruit. ga de fles klaarmaken. haha.

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ sophia krijgt rick al bijvoeding?
    ze zeggen dat als ze snachts niet meer goed doorslapen dat ze toe zijn aan bijvoeding.
    als het goed is staat dat wel op de site van nutricia ofzo,
    ik had vorige week in ieder geval een folder van nestle of ed daar stond dat ook als kenmerk in.

@tandjes.
    nikki heeft er al 2 die ook goed zichtbaar zijn.
    de bovenste zullen ook wel niet lang meer duren want je kunt ze al onder het tandvlees ziet zitten.
    dit was mijn laatste berichtje voor dat ik een weekendje wegga.
    ben even 5 min aan het uitrusten van alle stress van inpakken enzo.
    moet nog even de kattenbak verschonen en alles klaar maken zodat de katten genoeg te eten hebben het weekend.

zo irritant als ik door het huis loop te vliegen en mannetje fijn achter de computer zit en nikki maar laat huilen.
    ben maar even boos geworden!! hij moest maar eens even de fles geven enzo,
    doet hij namelijk nooit heb hem gisteren maar eens even flink de wacht aangezegt.
    ik was druk aan het schoonmaken en nikki moest nog groente en toetje.
    en in bad.
    hij heeft in alle tijd maar 2 keer een fruithap gegeven.
    en sinds dat ze 2 maand oud is haar nooit meer in bad gedaan.
    GRRRRRR MANNEN! sorry hoor.
    moest even mijn gal spugen.

18. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    zo de fles is op. nouja niet helemaal.
    pfff het was een hele worsteling. kent iemand dat????
    hij probeert de fles ook vast te houden maar gaat er heel hard op leunen waardoor hij als ik niet genoeg tegendruk geef hij uit zijn mond floept. en hij wil alles ind e gaten houden. dan draait hij richting raam dus helemaal de andere kant op en dan weer terug. dan draait hij zelf helemaal op zijn zij en moet je uitkijken dat hij niet valt. dan doet hij zijn kont omhoog en schuift een eind naar beneden zodat hij helemaal op mn schoot ligt. pffff. vind het af en toe een heel gedoe met hem. het word geen makkie meer. vind het wel jammer. want het is zo fijn als hij zo lekker bij je kligt en tijdens de fles je aankijkt.

@shenoby: hoop dat je een lekker weekend hebt. geniet ervan. en even boos worden gebeurt hier ook wel eens. maar gelukig doet mn mannetje zo af en toe ook uit zichzelf wat.
    wel jammer dat jouw mannetje zo weinig doet met nikki
    dus nikki ook al tandjes. jeetje zijn we hier dan laat of valt dat mee?

19. SHENOBY! Oh lekker zo'n man, ik moet mijn man ook wel eens aansporen. Maar niet zo erg, is niet leuk he??

dat is wel een goeie, misschien is 't 'm dat. Ik wilde eigenlijk tot 6 maanden wachten met bijvoeden....... zal eens overleggen met CB.
    Bedankt voor de tip

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Shenoby
    Goed dat je even van je hebt laten horen! Hij is ook vader geworden (jij niet alleen moeder ;))
    Hier heb ik dat 'probleem' niet echt. Hij ziet niet altijd alles.... moet nog weleens vragen hoe laat ze weer de fles krijgt. Maar doet heel veel met Amy. Gaat vaak met haar douchen, helpt met het hapje , doet altijd de laatste voeding! En dat zonder mopperen :) is af en toe best een schouderklopje waard.
    Geniet van jullie weekend!

Muppie
    Hier is het soms ook een heel gevecht hoor. Dan zit ze de hele tijd te draaien met haar hoofd en tilt de fles uit haar mond! Hou dan vaak haar handjes een beetje klem. Dan zit ze zeg maar in de houdgreep.

Sophia
    Lekker slapen he!

Deel Deze Pagina