Ik kreeg weer geen bericht dat er nieuwe berichten waren... Dit keer kon ik een oorzaak vinden... Ik was nl. niet meer ingelogd en ik wist mijn wachtwoord niet meer... Maaar even een mailtje naar Lotte en ik ben er weer! Wat is er weer veel geschreven!!!! Wooh... Ik ben vanmorgen voor de intake voor IVF naar Zwolle geweest voor een evt. 3e kindje... Pfff... dat rijden word ik toch wel moe van hoor... Maaaar ik ben weer goedgekeurd en ik mag op de wachtlijst... Over een poosje krijg ik te horen wanneer ik mag beginnen met stimuleren etc. Misschien al in januari... Spannund!!! En dan is het hier feestweek... kermis en zaterdag wordt de hele dag weer de boortorenwandeltocht gehouden... Dus we zijn hier flink onder de pannen... En ik ben bekaf...
JACKY! Bedankt he.. gaaaaaaaaap WISH! Oh wat fijn voor jullie! Wij willen erook graag dri, maar ja dan moet eerst nr. 2 komen MUPPIE! Hier ook een draaikont op zijn tijd, maar dan gaat 1 armpje achter mij. Zo ligt hij meer gedraait naar mij toe (net als bij BV) en kan hij ook niet echt weg kijken. En het andere handje pak ik vast mat mijn vrije hand. Ook de houdgreep dus OH JA! Wij gaan zondag naar de efteling!!! Heb er helemaal zin in!
Sophia Dank je wel... Al doet een partner hier niet mee... Ik ben een alleenstaande moeder... Maar mijn dochter vindt het ook leuk hoor... en Sven ook vast wel hahaha... Hij moet gewoon Heeel veel plezier in de Efteling...!!!! Ik las ook iets over tandjes Hier nog geen tandje te bekennen... Wel nog altijd heeeeel veel kwijlen en heel veel bijten op vingers en knuistjes... maar verder niet...
Sophia Het is een gedeeltelijke bewuste keus geweest... Ik had het liever met partner gehad.. Dat zeker... Maar ook niet de eerste de beste partner en ik heb de man nog niet gevonden waarvan ik denk: Dat is em! Ik wou wel kinderen...dat stond als een paal boven water... Ik ben toen mezelf gaan oriënteren in het alleenstaand ouderschap en zwanger worden via KID (Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad). Ik heb niet alleen met artsen gesproken maar ook met andere vrouwen die deze weg gekozen hebben en met kinderen die via KID geboren zijn. Op basis daarvan heb ik besloten dat ik het ook wou. Bij Amber duurde het 5x. Eerst 4x insemineren en toen een baarmoederfoto gehad. Hierbij worden je eileiders met contrastvloeistof doorspoten en worden er röntgenfoto's gemaakt. De inseminatie hierna was ik meteen zwanger. De bevalling was een drama... een traumatische ervaring! Doe ik nooooooit meer! Na 3 jaar had ik pas de moed om aan een gynaecoloog te vragen of ik misschien een keizersnee mocht. Waar ik giga tegenop zag bleek helemaal voor niets te zijn. De arts vond het niet meer dan logisch dat ik een keizersnee zou krijgen omdat hij vond dat ik genoeg aantoonbare redenen hiervoor had. Na 5 jaar lang proberen via KID heb ik 3 miskramen gehad en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap die operatief verwijderd moest worden. Ik heb toen 2 dagen in het ziekenhuis moeten liggen. Vervolgens via IVF-D (IVF met donorzaad) zwanger geraakt van Sven en met 38 weken zwangerschap dus de keizersnee gehad... Op de nacontrole is me meteen weer een keizersnee toegezegd... Gezien de wachttijden heb ik me maar meteen weer aangemeld voor een intakegesprek... De molen draait dan weer en ik kan denken Maar vanmorgen verliep het gesprek zo goed... Zo begrip vol en anders... Dat ik weet het zeker... ik wil een 3e... En meer niet! hahahaha
God wat moedig van je, niet wachten tot mister Right komt en gewoon zelf kinderen groot brengen. Is de vader wel bekend bij IVF of is dat allemaal anoniem? Begrijp nu inderdaad waarom je zo snel weer wilt, het kan dus heel lang duren voor het goed zit. Ik neem aan datje dochter al eens gevraagd heeft waarom zij geen papa heeft, was dat een bijzonder gesprek? Ach ja het heeft ook zijn voordelen natuurlijk, lekker alles zelf bepalen! Lijkt me soms best lekker Maar het is denk ik ook zwaar, als er iets mis is en je moet die zorg dan alleen dragen.... PETJE AF VOOR JOU!
--->> Muppie; Ja hier oowk heel erg!! dit gaat nu al 2.5 maand zow en word er onderhand soms gewoon moe van,, iedereen geniet van de fles geven nou ben blij als ik klaar ben,, hij heeft oowk wel momenten dat hij rustig is hoor vooral als hij zelf heel erg moe is,, --->> Wish; Spannend!!! hopelijk kom je snel aan de beurt en is de 3e onderweg vind het echt super knap dat je het alleen aanduft zeg! --->> Sophia; Leuk de efteling!! veel plezier zondag!! De datum voor Liam zijn provocatie test is oowk bekend,, namelijk donderdag 17 september om 10.30 uur krijgt hij de eerste 10cc en daarna is het afwachten hoe hij reageerd en hoe hij natuurlijk verder reageerd op de melk,, Maar de datum staat al dus al een stap verder,, Liefsz!!
hier gaat het niet zo goed met mij. amber doet het wel super goed. maar ik zit gewoon niet goed in mn vel. ik heb veel te veel aan mn hoofd.
LOVELY! Gooi het eruit meid, misschien lucht het op! HUMBLY! Spannend die test, laten we hopen dat hij er overheen is!
@ wish,...ah spannend zeg weer in de zwanger worden periode. Wow, ook al duurt het nog wel even,..toch ook wel weer raar lijkt me? ik ben echt moe,..haha. 2 dagen gewerkt nu. Ik voelde me vandaag wel een slechte moeder hoor. Ik bracht Evy om 7:45 naar het kdv en was de eerste en om 18:00 haalde ik haar weer op en ik was de laatste. Niet alle kindjes waren al weg, maar die ouders waren er net voor mij. Toen ik wegging en van de leidster had gehoord hoe het was gegaan was ik wel de laatste. Gelukkig heeft Evy het wel goed doorstaan. Ze zat op allemaal kindjes te sabbelen toen ik kwam en ze had weer goed gedronken en geslapen. Het werk is echt leuk. Voel me daar erg op m'n gemak en heb niet zoveel moeite om na 7,5 maand weer in een werkomgeving te ziiten. Dus het valt niet tegen. Liefs Judith
Lovely He vervelend dat het weer even niet zo lekker gaat... Als je het van je af wilt schrijven mag je mij altijd pb-en hoor... In ieder geval sterkte! Judith Ja het is ook best wel weer heel spannend... Ik was er natuurlijk al even weer mee bezig door de lange wachttijden... Een paar maanden geleden ben ik al bij de huisarts geweest voor een verwijzing en toen ook al meteen naar het ziekenhuis hier voor info omdat zij ook IVF gaan doen... maar dan transport IVF. Dit houdt in dat een IVF ziekenhuis de terugplaatsing gaan doen. Het transportziekenhuis doet de stimulatie en de punctie. Maar dit is voor mij geen optie omdat zij gaan samenwerken met Groningen en dat is niet haalbaar voor mij omdat ik dan met een heel lange wachttijd zit (3 jaar ongeveer) en ik het donorzaad dan uit Arnhem moet gaan halen. Allemaal heeeel technisch... en kostbaar want ik moet het zaad dan zelf betalen. In Zwolle hoeft dit allemaal niet... en kan ik dus waarschijnlijk in januari beginnen... En dan straks nog de praktische problemen oplossen... Waar laat ik 2 kinderen???? Mijn moeder kan maar 1 aan vanwege haar ziekte. Ze wil niet dat ik ook nog een 3e neem... Pffff... moet ik allemaal maar eens over gaan nadenken judith werken Wat fijn dat het werken je weer heel goed bevalt! En fijn dat Evy het zo naar haar zin heeft daar... Kan me voorstellen dat je je naar Evy toe even niet zo lekker voelt... maar het gaat goed met haar en dat is goed toch...?!? Het gaat vanzelf beter... Maar ik kan het me voorstellen hoor.. Ik zou mijn kind ook niet graag alleen ergens achter laten zo en dan gaan werken... Daar zou ik ook heeeeeeeel erg aan moeten wennen...
@ Wish,..je hebt gelukkig ook nog even om er over na te denken. Maar het si idd handig om in ieder geval de procedure in te gaan. En waar een wil is is een weg, dus al die praktische oplossingen vind je wel gaandeweg. Oja,..Volgens mij vroeg Jacky hoe het zat met afbouwen van de bv. Ik geef nu nog 7:00 en 19:00 zelf. Ik heb nog een paar voedingen op voorraad. Daar gebruik ik er 1 per dag van. En Evy krijgt nu 1 kv. Ze vindt het prima en mama inmiddels ook. Nu ik weer werk denk ik, ach ik had toch ook wel kunnen kolven, maar ik zag er zooo tegenop dat te moeten vragen. Nee het is goed zo. Zometeen 2 kv en 2 bv. En dan zien we wel.
Precies Judith Er zal vanzelf wel een oplossing komen... En aangezien ik al 35 ben moet ik wel de molen alvast aan het draaien zetten.... Ik kan gewoon niet te lang meer wachten... Afbouwen voeding Geen idee... Heb altijd de fles gegeven...
Wat is het hier stil Ik dacht al... krijg ik nou weer geen bericht...???!!!???... maar er was nog niets weer gepost...
JOEHOEEEEEEEEEEEEEE ik ben er wel hoor, maar zit ook op mijn werk Hoe is ie????? Moeilijk hoor zo met die statement van je moeder, is wel te begrijpen. Maar laat je dat meespelen in jouw droom, ik wist het wel hoor.......
Sophia Nee wat anderen ervan denken neem ik in principe niet mee in mijn beslissing... Het is mijn kinderwens! Ik bedoel... wanneer iemand een partner heeft en samen nemen ze dat besluit dan is er ook niemand die zich er verder mee bemoeit... Ik zie dan ook niet in waarom ik als alleenstaande wel anderen erbij moet betrekken... Wat ze zeggen en aangeven voor adviezen neem ik wel mee in mijn besluit, maar uiteindelijk is het wel mijn besluit. Ik merk ook overigens dat ik de meningen van de artsen belangrijker vind dan van de vriendinnen die vinden dat ik blij moet zijn met 2 gezonde kinderen. En dat is niet omdat de artsen mij geschikt achten voor een 3e kindje... maar omdat zij er een heel andere kijk op hebben. Zij komen met heel andere argumenten... Ze kijken ook op een heel andere manier naar een vrouw om te beoordelen of die vrouw wel of niet door hen geholpen wordt met hun kinderwens.... Maar goed... jij zegt: Ik wist het wel.... Dat maakt me dan toch wel nieuwsgierig naar je mening... Ben ook wel benieuwd naar de anderen hun mening hier eigenlijk.... Een eerlijke mening graag...
@ Wish,..wie ben ik om te oordelen over jouw keuzes? Of iemand anders? We kennen elkaar enkel door wat iemand schrijft en door feitjes als gezinssamenstelling, burgelijke staat etc..En wat is dan goed en fout? Nee, dit zijn zulke persoonlijke keuzes, iedereen maakt die voor zichzelf. De manier waarop je het schrijft lijkt mij dat je een hele verstandige vrouw bent die zich niet alleen door emotie laat leiden. Je weet wat je wilt,..(dat lijkt mij ook wel eens lekker )