Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo!

Sam heeft nu twee keer worteltjes op en twee keer banaan.
    Worteltjes vindt ze best lekker, ze eet alleen nog geen half potje op.
    Banaan vindt ze super vies, ze braakt al bij het eerste hapje en het wordt er niet beter op de hapjes erna. Dus dat geef ik nu voorlopig maar even niet meer.
    Deze week ben ik voor het eerst twee dagen weer gaan werken, Sam deed het heel goed bij de oma's! Dus dat is weer een hele opsteker.
    Hoe vaak gaven jullie in het begin hetzelfde hapje achter elkaar? Of deden jullie dat niet?

Liefs van Tante29

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Goedemorgen

--->> Tante

Ik geef Liam de eerste keer 4 dagen achter elkaar het zelfde hapje om te kijken of hij niet raar reageerd en tot nu toe gaat het super,, daarna wissel ik gewoon af,, zoals groente heeft hij alles al gehad dus wissel ik gewoon elke dag met het hapje zoals je zelf oowk doet ;)
    Fruit is nog steeds 4 dagen het zelfde,, morgen laatste keer peer en dan banaan dus ben benieuwd,,
    Haha over niet lusten Liam vind wortelen met aardappel niet zow super en spercibonen oowk niet,,
    Bruine bonen met appel daarin tegen super!!
    En Fruit maakt hem nog niet uit,, alles is lekker,,

Ik krijg vandaag als het goed is te horen of Liam een helmpje moet of genoeg vooruit gegaan is de laatste 2 maanden,, hopelijk hoeft hij er geen maar jah als het niet anders is moet het maar toch? het is voor Liam wel beter ( nou jah voor het aanzien van zijn hoofdje dan )
    Laat het weten als ik het weet ( kan vanaaf worden, ga vanmiddag lekker shoppen met een vriendin :D )

Liefsz :)

3. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @humbly: bedankt voor je antwoord. Ik sprak net mijn zus en zij wisselde meteen vanaf het begin alles. Ik houd nu twee dagen hetzelfde aan en dan wissel ik af. Hopelijk is dat voldoende.
    Merk je dat Liam na vier dagen de smaak beter waardeert dan de eerste of tweede dag? Daar ben ik benieuwd naar.
    Veel shop plezier!!

Doegg x

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Heey heey

--->> Tante

Hoe vaker ik het Liam achter elkaar geen hoe minder graag hij het wil,, zowals de groente die ik afwissel eet hji super! elke keer wat anders dus andere smaak,,
    fruit gaat wel goed als ik hem tussen door idd wat anders geef :)

Danke!!!

Owjah de fisio is geweest en heeft weer een meting gedaan en word gebeld met de uitslag dus weet nog niks,,
    Blijft afwachten!!

Liefsz:)

5. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik zag dat Sam (van tante) 7240 gram was (volgens mij)
    amber was vorige week donderdag al 8460 gram en 68,7 cm.
    en amber is nog niet eens 6 mnd
    dus amber groeit wel heel snel en goed oeps hihi

6. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Klopt Sam was 7220 en 64.4 met gewicht zit ze precies op de middellijn en met lengte wat onder de middellijn.

Dus jouw Amber is pas echt een flinke tante hihi.

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    --->> Lovely

Wauw Amber groeit super zeg!
    Heb Liam zelf gewogen ( alleen en dan samen op de weegschaal digitaal ) en dan komt ik op ongeveer 9.5 kilo uit,,
    En na eigen meting rond de 71 cm,,
    22 sept weet ik het,,

-->> Tante
    Sam groeit lekker op haar eigen lijn :D kan niet beter toch ;)

Zowww hier lekker 2 nieuwe broeken gehaald :D nieuwe trui, tutteldoekje voor Liam en hmmm owjah een zakje voor mij nieuwe foon :D
    Was een geslaagde middag,,

Liefsz:)

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zo, met mij gaat het weer iets beter. Nu hopen dat Amy niet ziek wordt.

ls ik jullie zo hoor over de lengte en het gewicht, dan is onze Amy maar een klein grietje (7100gram / 64cm)

Humbly
    Zo het is dus nog spannend of Liam een helmpje moet. Hoor je dat vandaag nog, of duurt dat ook weer een tijdje?

Sophia
    Wij geven 2 dagen hetzelfde (dit komt ook omdat ze ongeveer een half potje eet en het maar 24 uur houdbaar is)

9. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb 2 dagen het fruit weg gelaten omdat Niels zijn flessen ineens niet meer zo goed dronk. En flessen blijft toch nog het belangrijkste. Nu drinkt ie ze weer goed leeg en speelt ie alweer minder dus ga ik morgen weer verder met fruit.

Ik ben sinds een weekje aan het sonajen! En er is al 1 kilo af in 5 dagen! Morgen een verjaardag, maar heb mezelf voor genomen om niks te pakken dus ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen!
    Ik heb heel de week al niks extra's op, het is even afkicken maar ben al wel trots op het resultaat. Dus wil het wel volhouden eigenlijk zodat ik die zwangerschapskilo's er toch afkrijg!
    Nog meer mensen mee bezig?

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    --->> Jacky

Waarschijnlijk volgende week word ik gebeld over de uitslag,, ze moet het eerst even goed kijken naar de afdruk,,

Liam woog ongeveer wat Amy nu weegt met 3 3/4 maand en oowk de lengte,,
    Amy was natuurlijk oowk eens stuk kleiner met de geboorte ;)
    En als ze op haar eigen lijn groeit is het toch goed :D

--->> Acnaib

Ben er meej bezig geweest maar viel heel vaak flauw dus moest ik er weer meej stoppen van de ha en nu ben ik gewoon aan het letten op wat ik eet en ga 2x in de week fitnissen en misschien 1x zumba :)
    Raar he,, Liam drinkt zijn flesesn oowk niet goed leeg met of zonder groente en fruit erbij,, hij heeft altijd al moeite gehad met zijn flessen maar jah hij groeit goed en goede plasluiers dus maak me niet druk,, ( ongeveer 180cc gemiddeld per fles soms 1 van 150cc erbij )

Hopelijk gaat het gaat het morgen wel goed met fruit :D

Liefsz :)

11. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @ acnaib: ik ben er sinds deze week ook weer mee bezig. Ik was al een keer begonnen aan een dieet, maar na 3 dagen kon ik het al niet meer volhouden ;). Nu ben ik gaan werken en nu volg ik geen dieet, maar eet gezond en snoep niet, ook ga ik binnenkort weer sporten. Bij mij is er deze week 1 1/2 kilo af (maar ik snoepte ook ontzettend veel:))

Succes!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Humbly,
    Nee eigenwijs valt wel mee hoor ;)! Ze slaapt praktisch altijd op haar buik, dus ze draait om en vind het dan weer slaaptijd en gaat dus weer snurken ;)! Hmm flauwvallen als je aan het lijnen bent is niet goed idd meid, misschien een beetje van sonja en een beetje extra iets voor je?

Jacky,
    Beterschap meid! Fijn dat het al weer wat beter gaat! Hier ook niet lekker idd! Gelukkig voel ik mezelf vandaag wel weer beterder ;) maar temp blijft tussen de 38.5/39.5, dus ja nu maar wat paracetamol en rustig afwachten. Voor die mexicaanse griep ben ik niet zo bang ;) valt allemaal reuze mee vind ik. Ik zou dr trouwens gewoon lekker knuffelen hoor ;) alleen wat extra je handen wassen enzo en geen kusjes op de mond, maar verder hangt het dan toch in huis dus als ze het krijgt krijgt ze het toch wel, snap je?

Sophia,
    Beterschap voor de kleine! Hier geen onregelmatige tijden eigenlijk en borstvoeding was ik toch al gewend (natuurlijk maar 10 weken gestopt voor dat ik beviel van Benthe), wat dat betrefd heb ik er geen problemen mee ;).

Acnaib,
    Succes met het Sonja-en ;)! Nee ik doe het niet! Hier juist proberen om de kilotjes eraan te houden en er wat bij te krijgen. Maar hoop dat je de overtollige kilo'tjes er snel af hebt.

Mupkuh,
    Tja er zijn er nog wel meer die 'vaker' voeden ;)! Haha! Maar eigenlijk staat het idee van zelf een voeding 'afpakken' me tegen omdat ik vind dat kindjes dat zelf mogen regelen. Maarja de vaste tijden staan me ook tegen, maar heb geen andere keus helaas. En als we haar aanleggen drinkt ze, ong 15 minuten ene borst en dan ook nog met gemak een minuut of 10 de andere. En als ze gemakkelijk een voeding minder kan hebben, waarom drinkt ze dan alle keren zo goed en zo lang. Blijkbaar omdat ze er echt zin in heeft en dus gewoon wel lust...Denk ik...!

Lovelyengeltje,
    Fijn dat Amber zo goed groeit meid! Hoop dat verder alles weer een beetje op orde is bij jullie!

Groei,
    Hier is Benthe een ruime maand geleden gewogen en was toen 4965 gram, toch een verschil geloof ik met de gewichten die ik hier lees ;)! Haha! Over een week of 2 gaan we haar weer wegen (gaan even met Malou en Ruben naar cb), ben benieuwd hoe zwaar ons dikkertje dan weer is ;)!

13. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Tanta: whauw! 1,5 kilo in een week! Ik was al heel trots op me 9 ons naar 5 dagen!
    Scheelt toch veel per lichaam! Maar ik ga ermee door hoor! Vanavond een verjaardag dus dat word de ultieme proef! Ik heb besloten niks te pakken want vind het zonde nu ik zo goed bezig ben een stuk gebak te gaan eten. En ik weet als je eenmaal weer de zoetigheid geproefd hebt is er geen houden meer aan! Dus ik neem wel een pakje lu koekjes of een appel mee! Verder blijft het bij niks!

Verder een lichtelijke verdrietige dag; er is 1 zebravinkje gestorven; mannetje was al 9 jaar oud en heeft dit jaar 2 nestjes gemaakt( beetje overactief geweest op zijn oude leeftijd) en me konijntje ligt ook op sterven:(

Maar beestjes hebben een goed leven gehad en zijn goed oud geworden! :)

14. ACNAIB! Oh wat zielig, maar ja je zebravinkje heeft wel genoten het laatste jaar :D Zielig van je konijntje!!

HANNEKE! Ja dat is natuurliljk ook weer zo, ach ja dat moeder worden heeft er bij mij als een bom ingeslagen, dus die eerste 6 weklen was ik effe niet helemaal met de aardeverbonden zeg maar ;) vind dat nu heel jammer. Maar ben veel blijer dat het nu goed gaat!

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi meiden,

Hoe is het hier??

Het is best druk zo met het werk erbij. Moet echt goed plannen om alles gedaan te krijgen. Ben in het weekend wel moe. Kon vannacht ook slecht slapen. Weet niet zo goed waarom. Evy is af en toe wakker 's nachts en trekt overdag veel aan haar oortje, dus wellicht een tandje?

Verder gaat het super met ons. Evy had vanochtend een hele banaan op! En tussen de middag een halve rijstwafel. Straks krijgt ze lekker wortel met aardappel. Een goede eter hier!
    We doen niet alles ala Rapley, want soms wordt het zo smerig zoals bloemkool. Dat zit echt overal dan. Vannochtend ging de banaan wel weer super.

Liefs Judith

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He Judith
    Tsja het plannen met werk en thuis, dat is even wennen. Maar voor je het weet gaat het weer vanzelf hoor!
    Wat Evy betreft: vergeet niet dat ze misschien ook nog een beetje in een sprong zit. Maar idd aan het oortje zitten kan een tandje betekenen!!! Hier komt het tweede tandje al! :D
    Fijn toch dat Evy zo'n makkelijke eter is

Acnaib
    Ah, vogeltje dood en konijntje misschien ook snel... dat is verdrietig. Maar als ze het goed gehad hebben is dat toch een beetje troost!

Hier is de griep/verkoudheid gelukkig weer op zijn retour. Ik ben er nog niet helemaal vanaf, maar heb er weinig last van.
    Amy krijgt d'r 2e tandje! We zien hem al zitten, maar hij is nog niet door. Hopelijk krijgt ze er niet teveel pijn van....
    Dit weekend lekker rustig aan gedaan. Lekker in de tuin gerommeld en het huis weer op orde gemaakt.

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Jacky,...ja de sprong lijkt ze dit keer weinig last van te hebben. Want ze had dan eigenlijk al een tijdje wat hangerig moeten zijn.
    Wow het 2de tandje al. Amy is ook al weer 6,5 maand. Wat gaat de tijd toch hard. Het is echt waar wat ze zeggen.

Deze wilde ik jullie even laten zien.

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

20. wat een geweldige foto's ahahaha, moet er erg om lachen! Heel schattig!

hier gisteren boontjes geprobeert, maar hij eet inet 1 lepetje hoor. Hij vindt het nog niks, 2 a 3x gaat het mondje open om daarna stijf dicht te blijven ;) Vanmiddag weer een poging, de aanhouder wint he!

Deel Deze Pagina