Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @jacky78 dat zou lekker zijn als Amy geen last heeft van de sprong, Aaron deze keer echt wel al hoewel of hij er veel last van heeft weet ik niet maar ik wel haha. Hij slaapt zo weinig ineens. S’ochtends een half uur en met geluk 3 kwartier en s’middags 2 uurtjes en dan niet meer tot half 8 en dan naar bed en s’ochtends om half 7 is hij er weer vind het wel weinig maar goed.

@Humbly89 Het gaat hard genoeg hoor die vooruitgangen hier kon Aaron vorige week donderdag nog geen 5 sec op zijn billen zitten en gisteren was het gewoon een kwartier! En ook gaat zijn bips omhoog en zit hij op zijn knieen dat schijnen tekenen te zijn van kruipen maar dat blijft nog even uit.

@sophia lekker joh dat rick nu doorslaapt kan je zelf ook bijtanken en dit gaat hij vast volhouden hoor.

@Muppie Ik heb Aaron geen korst gegeven stukjes brood at hij veel beter gewoon in zijn wang stoppen en dan gaat het goed en nu eet hij het gewoon als ik het in zijn mond stop nooit problemen gehad met brood eten hier. Lekker fris stoer kleurtje het kamertje! Hier pas de fotolijstje veranderd er zaten eendjes in maar Aaron is gek van koeien en andere boederij beesten (nee we hebben geen boederij of dergelijk dus hoe hij er aan komt?) Maar lachen als hij koeien,schapen etc ziet dus nu zitten er plaatjes van beesten in de lijstjes en blij dat hij is.

@Twigger82 Gelukkig is de operatie goed gegaan ik heb druppels van Vsm en een borstel van difrax om het te masseren en dat samen gaat erg goed

@3 flessen ja ik heb gewoon de fles van 16:00 er af gehaald en ik doe fruit in plaats daarvan en dat vond hij 1 of 2 dagen lastig want hij moet ook wennen aan een ander ritme maar daarna was het goed.

@Shenoby hier ook een gefrustreerde baby gehad maar sinds hij kan zitten en vooruit komt door de kamer is het ook rustiger maar helaas het slapen hier niet maar hoop dat dat bij jou wel lukt.

@tante29 hier liet Aaron ook meer van zijn flessen staan maar als het aan hem lag zat hij nog aan 4 flessen op den duur moet je zelf wat beslissen en dit doorvoeren dat heeft je kindje dit snel genoeg door.

@judith1982 Zo zie je maar dat ieder zijn eigen ritme en schema heeft en gelukkig dat wij hier als ouders goed mee om springen. En ze kunnen nog lang genoeg brood eten.

Volgende week weer met Aaron naar de dokter. Hij is al weken/maanden verkouden en ja hij gaat naar het kdv maar dit is echt te lang en hij heeft het benauwd piepende ademhaling en moesten na 3 weken aankijken weer terug komen en dan krijgt hij een puf. Hoop zo dat dit niet nodig is maar antibiotica heeft hij al gehad en dat sloeg ook niet aan. Stel dat die puf nodig is dat het goed helpt want misschien krijgt hij dan wat meer rust. Zelf heb ik longemfyseem dus vrees voor die puf maar goed we zien het wel nu gaan genieten van het mooie weer. En hopelijk van het weekend voor het eerst fietsen met Aaron hij kan nu lang genoeg zitten dus we gaan een paar minuten fietsen. Gisteren een stoeltje gekocht met windscherm en slaaprol voor 85 euro bij de halfords dat vond ik een mooie deal mooi blauw nu nog monteren en we kunnen gaan haha

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Trouwens net mij profielfoto maar veranderd want Aaron is al iets groter ben benieuwd of hert is gelukt ;)

Edit: niet dus

Nu wel het is natuurlijk mijn avatar en niet profielfoto haha sorry voor dit onzin bericht maar het is wel gelukt haha

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    bedankt voor de leuke reacies op daan zijn kamer. heb er nu zijn naam ook op. maar nog geen foto gemaakt. dus komt nog.

@ilona: denk dat ik dat ook maar eens moet gaan proberen. ik denk dat een korst hard blijft en een stukje niet. maar goed we kunnen een maand oefenen.
    wel grapig dat hij zo gek is van boerderijdieren. heb je in de buurt boerderiijen zitten? dat is wel leuk als je straks met hem gaat fietsen. kun je mooi langs de koeien. haha.

zo ben aan het kijken hoe het gaat als we een ander schema gebruiken. daan heeft om 8 uur een fles gehad van 200cc. net rond half 12 half potje fruit (6 maand potjes izjn groter) met een liga erin verkruimeld. normaal kreeg hij dan om 12 uur de fles,maar ga nu kijken wanneer hij zelf komt. hoop rond 14 uur maar dat denk ik niet. maar goed we zien het wel.

met mij gaat het minder. had eigenlijk een late dienst,maar kreeg gisteravond migraine en voel me nu nog niet fit genoeg. sinds een jaar weer eens lekker de pot omarmd. haha. laatste keer was ik in verwachting. zo iets verschrikkelijks.maar goed.

4. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @ muppie: de babykamer is idd mooi! Jouw meubeltjes lijken op die van ons.

@ flessen: sam laat nu telkens ongeveer 70 cc erin zitten.

We zijn daarnet voor het eerst gaan babyzwemmen en het was super super super leuk!! Sam vond het heel fijn en begon lekker te duimen (doet ze bijna nooit). Ze lachte volop en vond alles prima. Ook het kopje onder samen met mama: niks geen huiltje, alles goed.
    Dit gaan we dus voortaan elke week doen, zo gezellig om op deze manier met mijn meisje iets samen te doen.

Liefs

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @ tante; dank je.

wat fijn dat het babyzwemmen zo goed bevallen is.
    wij zijn nu 2 keer wezen zwemmen,maar niet bij een groep. we gaan zelf. heerlijk ontspannen is dat.

nou daan kwam om kwart over 1. had toen echt honger. na de fles is hij lekker gaan slapen en ik ook. om half 4 werd ik weer wakker. daan slaapt nog. slaapt voor zijn doen nu lang.
    voel me nu in ieder geval een stukje beter.
    nu even lekker een kopje thee. :)

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    pfff gister weer een super lange dag gewerkt.
    van 8:20 tot 21:00
    was gisteravond best moe
    dus heb even geen zin om vandaag te reageren sorry.
    voel me vandaag een beetje moe en down

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier wordt er deze week ineens ook vele minder geslapen overdag.
    Normaal Deze week
    09.00 - 11.00 09.30 - 10.15
    12.30 - 14.30 13.15 - 14.00
    16.30 - 17.30 16.00 - 16.30
    Zou dit toch nog een uitwerking van de spring zijn?
    Amy is er gelukkig niet vervelend van ofzo, alleen is ze om 19.30 echt wel total-loss. Maarja wat dat betreft slaapt ze dus wel nog steeds de hele nacht lekker door!

8. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    amber heeft vanavond bij het eten een broccoli schotel uit een potje gehad.
    en rond een uur of half 8 een puur peer potje.
    en ze vond ze allebei heel erg lekker.
    bij het perepotje deed ze haar mond steeds los als het lepeltje eraan kwam en deed ze haar hoofd al richting het lepeltje als ik niet snel genoeg met een nieuw hapje kwam hihi.

9. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier slaapt amber overdag ook niet heel erg veel.
    gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed.
    rond 10 uur slaapt ze en ze word 's ochtends tussen 6 en half 9 wakker

10. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    is het bij jullie ook zo dat de potjes van 4 maand helemaal op gaan en nu ik met de potjes of zeg maar potten van 6 maand ben begonnen hij soms maar een paar happen neemt. hij vind het echt niet lekker. gaat huilen als ik doorga. ook zelfgemaakte eten eet hij niet.
    hoe kom ik dan ooit aan 3 flessen als hij zijn groente niet eet.
    fruit daarintegen gaat helemaal perfect.
    :(:(:(:(

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Muppie,..ik denk gewoon geduld. En steeds weer proberen. Volgens mij moet je het soms 10 keer aanbieden voordat ze de structuur en smaak lekker gaan vinden. Die potjes voor 4 maanden is bijna vloeibaar en nu geef je ineens een grovere structuur. Je zou ook jullie eigen eten, voor zover Daan het mag, kunnen geven. Gewoon prakken met een vork.

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee meiden...

Pffff ik blijf sorrie zeggen zo voor het feit dat ik er weer een heeele poos niet ben geweest... maar er gebeurt hier gewoon elke dag wel wat heb ik het idee....

Heb ik jullie al verteld dat de kat hier 2 fopspenen heeft opgegeten??? Nou das dus een tijdje geleden gebeurt en ik moest er steeds mee naar de dierenarts en het leek steeds wel goed te gaan... De dierenarts bleef maar zeggen dat het kleine stukjes rubber zouden zijn en echt wel zo mee naar buiten zouden komen...
    En wat we ook geprobeerd hebben... het ging vandaag weer slechter met Kaja... Aangezien mijn eigen dierenarts er niet was moest ik naar een andere.. Die heeft ook gekeken en na overleg met collega's vonden ze toch dat er een operatie moest plaatsvinden. Om 16.00 uur zou hij geholpen worden. Tegen 10 over 5 werd ik gebeld. Kaja hadden ze met een tegeninjectie voor de narcose voor de dood weggehaald. Zijn adem was gestopt en zijn hartslag fors gekelderd. Ik moest hem maar komen ophalen in de avond en thuis om het uur druivensuikerwater geven en morgen met dwangvoeding beginnen. Maar goed... geopereerd is hij nog niet. Als ik het niet vertrouw zou ik naar de dienstdoende dierenarts moeten...
    Daar ben ik maar meteen heen gegaan, want dit alleen thuis doen niet wetende of het beestje de nacht wel haalt ben ik niet van plan....

Dienstdoende dierenarts heeft Kaja vocht onder de huid ingespoten. Voelde meteen het stuk rubber zitten (die anderen hadden het nog niet gevoeld) en ze besloot een röntgenfoto te maken. Daar was duidelijk het voorste stuk van de fopspeen in zijn geheel te zien. Morgenvroeg wordt er weer een foto gemaakt om te zien of het stuk ook verschuift of niet.
    Hij is nu nog suf van de narcose dus morgenvroeg wordt hij opnieuw bekeken. Dan wil ze eerst met isogel (dit wordt altijd gebruikt als een kat een vreemd voorwerp heeft ingeslikt) proberen het alsnog naar buiten te krijgen. Lukt het niet... dan zal hij toch nog een keer geopereerd moeten worden, maar zij hebben de apparatuur om hem te beademen en zijn vitale functies in de gaten te houden.
    Ik ben kapot!
    Wat een slopende toestand dit!

@Muppie
    Wat een prachtige kamer zeg!!! Wauh!!!

@potjes
    Sven eet hier van de 6 maanden potjes ook soms maar een paar lepeltjes op en anders de helft... Meer ook niet hoor...
    Van de 4 maanden potjes gaat alles op...
    Geen idee hoe het kan... maar het is een feit...

Hij zit nog gewoon op 4 flessen...: 1x 180/6 en 3x 150/5

13. Hey hallo meiden,

Wij leven ook nog, ik heb het deze zomer alleen waanzinnig druk gehad met werken, dat ik niet toe kwam aan bijlezen en reageren.

Vanaf nu probeer ik het weer bij te houden en regelmatig updates te geven over Bram.

Met hem gaat het trouwens super! Groeit als kool (mt 68 ) en is supervrolijk. Hij drinkt nu 4x 200cc waarvan de laatste fles met rijstebloem. Ook krijgt hij vanaf dat hij vier maanden is (op aanraden van cb ivm steeds vroeger komen voor de fles) fruit en na 2 weken ook groente 's avonds. Hij is dol op exotische vruchten (meloen, mango, nectarine) maar ook appel gaat er goed in. Qua groente zijn zijn favo wortel, bruine boontjes met appel en spercieboontjes. Ik maak alles zelf, maar hij krijgt ook af en toe een potje.

Tandjes lijken nu al zeker 2 weken dwars te zitten (als in kwijlen en bijten), maar er is nog niets te zien. Hij draait van rug naar buik en af en toe per ongeluk terug. Slaapt de hele nacht door (bijna klokje rond), alleen de laatste tijd overdag wat minder. Vandaag zelfs maar een uurtje alles bij elkaar.

Kortom ik ben nog steeds helemaal verliefd op mijn menneke :)
    Volgende week zaterdag gaan we lekker met z'n 3tjes op kamperen in Drenthe (lekker dichtbij mijn ouders) en gaan we genieten van elkaar. Kheb er zin in!

Hierbij ff een foto om hem nog eens te laten zien

14. Samen met Mickey toen hij 2,5 maand was

15. nog eentje om het af te leren,
    Ik kan ook serieus kijken 8)

16. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @ energy: wat een leuke foto's!

@ slapen: hier ook sinds twee weken ineens een stuk minder!! 's Nachts heeft Sam altijd super goed geslapen, nu nog wel, alleen wordt ze nu al een paar dagen achter elkaar 's nachts een keer wakker (dan huilt ze) en 's ochtens heel vroeg wakker: 6 uur. Ze kan dan wel blijven liggen tot 7, ze ligt dan te kletsen en te spelen.

Gisteren heb ik thebe gebeld over de voeding van Sam, omdat ze nu ineens veel meer is gaan spugen, sinds ze groente en fruit krijgt.
    Ik werd heel goed te woord gestaan en ws. krijgt Sam idd teveel en ik mag nu 1 fles laten vallen en overgaan op 3. Een fles daarvan is een papfles.
    Vandaag ga ik daarmee beginnen, ik denk dat het wel lukt, want ze wilde deze week zelf al twee keer een fles weg laten. Ben alleen benieuwd of het slapen 's nachts niet nog minder gaat... ff afwachten dus.

Ons schema wordt dan:

7.00 uur papfles 200

11.00 fruit

13.00 fles 200

16.00/16.30 groente

19.00 fles 200

Dit zijn ongeveer tijden.

Groetjes van Tante

Liefs!

17. JALOERS!!!!!!!!!!!!! Die wil ik ook!!!!!! wat schattig

18. hahaha
    een maand voordat ik zwanger werd, namen we een abbo op disney. Deze foto's zijn gemaakt toen we er precies een jaar later waren

19. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ooooh lieve foto's energy.

hier hebben we 3 km gelopen zonet.
    lekker in het zonnetje.
    heb is nu feestweek hier en er was een soort markt/braderie.
    en mn vriend is naar zn broer toe te oppassen (anderhalf uur rijden hiervandaan) en ik had geen zin om mee te gaan.
    ik slaap slecht bij anderen en amber slaapt dan waarschijnlijk ook slecht.
    dus mijn mannetje komt morgen weer terug.

liefs

20. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    pff even van me af schrijven. voel me zo k*t.
    alleen wil ik hier niet alles neerzetten. ben bang dat bekenden of wat dan ook het lezen.
    er zijn namelijk dingen gezegd waar ik erg mee zit.
    pff volgens mn man moet ik me er niet zo druk om maken.
    :(

Deel Deze Pagina