Jacky,.. ik zit nu op 2 bv ('s ochtends en 's avonds) en 2 x 180/6. Maar ik vind het lastig om alles erin te krijgen bij haar. Dus ik ga nu 1 fles minderen naar 150/5. Daarnaast krijgt ze fruit om 10:00 en groente om 16:00, maar ik maak meestal iets van wat we zelf ook eten. Morgen krijgt ze couscous met courgette en kikkererwten . Gaat meestal wel goed. Aardappel vindt ze erg lekker, dus dat is makkelijk combineren met groenten. Eerst probeerden we haar mee te laten eten met ons, maar dan zit er te weinig tijd tussen het eten en de bv, dus dat doen we niet meer. Ze krijgt nu eerder eten. Als het goed gaat kun je steeds iets meer gaan geven. Is natuurlijk ook de bedoeling dat ze straks het vaste voedsel als hoofdvoedsel krijgen. Maar dat duurt nog wel een paar maanden.
OK, ik ben dus niet de enige die een kleinere fles geeft vanwege de groente/fruithap. Wij hebben natuurlijk ook nog steeds zo'n klein poppetje, die kan nooit net zoveel eten als een baby van meer dan bv. 8 kilo. Ik geef haar 's middags een kleinere fles (150/5). Dat is dan zeg maar de fles voor haar 'avond-groentehapje'. Ze eet dan soms vlak voor ons, maar meestal gelijk met ons. Na de groente krijgt ze dan om 19.00-19.30uur de laatste fles (180/6) en dan gaat ze slapen. Jullie hebben in ieder geval een makkelijke eter! Mogen tot nu toe ook nog niet klagen, maar ik vindt zelf dat er geen smaak aan die potjes groente (4+) zit, wil van de week zelf maken, denk dat ze dan veel meer gaat proeven...
@ Jacky,..potjes heb ik nooit geprobeerd, maar het ziet er niet zo smakelijk uit . zelf maken is makkelijk hoor,...doe soms met de staafmixer het pureren, soms prakken soms stukken geven. Hier ook niet zo'n groot popje,...maar ze wordt nu toch wel een grote baby vind ik,..vind je ook niet van Amy?
Ik heb het vandaag zo gedaan: 07:30 180+6 11:00 half potje fruit 12:30 180+6 17:00 half potje fruit 18:00 potje groente 19:30 180+6 en 4 lepeltjes rijstebloem 23:30 180+6 (deze moet hij nog krijgen) Ik moet er wel bij zeggen dat hij bij sommige flessen wel eens wat laat staan...
Even en snel hallootje Vanisha is net wakker geworden Maar Babyzwemmen is echt heeeeeeel erg leuk en zeker geen miepclubje Tenminste waar ik ga zwemmen dan. Donderdag moeten we weer naar het CB ben heeel erg benieuwd.
Hallo! Ik kreeg even geen meldingen meer..vandaar een late reactie. @ Florida: wat een verschrikkelijk bericht. Heel veel sterkte voor jullie. @ jacky: bedankt voor je interesse, het gaat gelukkig alweer wat beter met Sam. Ze is nog wat snotterig en heeft een erg hees stemmetje. Maar ze eet en slaapt weer goed en het belangrijkste: ze is weer vrolijk! @ judith: hoe gaat het nu met Evy? Hopelijk wordt ze ook snel beter. Vandaag heb ik voor het eerst een 6 maanden potje geprobeerd. Dacht dat er stukjes in zaten, maar dat is dus helemaal niet, het is ook helemaal fijn gepureerd. Sam heeft bruine boontjes met appel en rundvlees helemaal opgegeten! Het gaat hier steeds beter met de hapjes, nu ik 1 fles weg heb gelaten. Ze kreeg echt te veel. De bambix fijne granenpap is een topper. Sam krijgt nu 's morgens deze papfles en vindt hem heerlijk. En ze kan er goed tegen. De papfles (rijstebloem)van 's avonds is nu een gewone 'melk'fles geworden. Liefs
@ Tante,..lief dat je het vraagt! Het gaat iets beter met Evy. De koorts is gelukkig weg, maar ze hoest,proest en snottert nog erg. Ze slaapt slecht (en wij ook helaas), dus we zijn allen een beetje moe. Maar ik denk dat het ook de 2 tandjes zijn die doorkomen. 1 is nu volledig door, de ander zie ik ook al helemaal. Dus dat zal morgen of overmogen ook wel gaan gebeuren. Dus Sam aan de bruine bonen,...wie doet de luier?? Wat een goede eter zeg. Hier smikkelt ze wel van vanalles, maar nog niet zoveel.
hallo allemaal. @florida wat een verschrikkelijk "nieuws" ik had het jullie zo gegund. heel veel sterkte voor jou en je man. @judith bah evy ziek niks aan he. amber was laatst ook vrij verkouden. als ze huilde kwam het snot gewoon uit het neus lopen. zo zielig. @hanneke. ik werk 2 volle dagen in de week. en mn vriend is op het moment werkloos maar is wel druk aan het solliciteren. en mn moeder past ook op (toen mn vriend nog wel werkte) (we wonen nog bij mn ouders in) maar zoals het nu lijkt hebben we hopelijk snel een huisje(we hebben met man van de woningbouw gesproken) @hapjes enz amber krijgt nog gewoon borstvoeding en 's ochtends meestal half potje (potje van 125 gram) met fruit en 's avonds met het avondeten half potje groente (ook potje van 125 gram) volgens mij heeft ze uit zichzelf een bv overgeslagen. ze heeft al stukjes brood en ontbijtkoek gehad ( kleine stukjes hoor ongeveer halve cm groot denk ik)
Judith Amy wordt inderdaad ook al een grote baby... wordt nu echt een mensje met een willetje! Tante Gelukkig is Sam weer opgeknapt! Goed eten en slapen is natuurlijk heel erg belangrijk! Sam is dus ook al een flinke eter. Lekker hoor dat het er allemaal zo makkelijk ingaat. Lovely Amber doet het dus ook al heel erg goed met de potjes! Verder weinig te melden hier. Ja Amy doet het hele goed. Vanavond gaan we kijken of ze een heel potje groente lust (denk het wel). Ga haar dadelijk even wegen, ben benieuwd hoeveel het is. Ik hoef geloof ik pas over 3 weken naar het CB. Ik zit te wachten tot TNT/DHL/GLS komt.. heb een nieuwe laptop besteld! Zou vandaag moeten komen, maar jeetje wat kan een dag dan lang duren.....
oh ja amber was maandag naar het cb geweest. ze is 8835 gram en 68 cm dus ze doet het super de super goed haha
hahaha jah erg he als alles nieuw is good luck! lol Morgen hier de kma test,, ben zow zenuwachtig,, bah terwijl ik niks hoef te doen alleen de fles geven,, Liam heeft vandaag voor het eerst weer super gedronken 1e fles 180cc Potje fruit ( appel, sinasappel en banaan ) 2e fles 210cc 3e fles 170cc Potje groente ( bruine bonen met appel ) Laatste fles 180cc en nu ligt hij dan helemaal uitgeteld te slapen in bed lol,, Vandaag niet veel slaap gehad dus jah dan ben je moe Liefsz Owjah meld morgen natuurlijk gelijk als ik wat weet!!
Humbly, Heel veel succes morgen! Hoop dat het allemaal een beetje mee valt! Verder alles dus prima zo te lezen, fijn hoor! Jacky, Tja dat wachten kan ooit zo lang duren! Gelukkig heb je hem nu binnen en nu dus weer lekker alles uitzoeken, grrr ! Fijn dat het verder allemaal goed gaat! Judith, Hoe gaat het inmiddels met de kleine meid? Al weer wat aan het opknappen? Hoop dat het weer wat lekkerder gaat voor jullie! Lovelyengeltje, Fijn dat Amber zo lekker groeit, mooi zo doorgaan! Verder bedoelde ik niet echt die redenen om na te denken, maar meer dat ie blijkbaar dingen achterhoud voor je, zoals nu met die msn, en eerst ook al iets dergelijks, kortom ik zou zeggen tijd voor een heel goed gesprek zegmaar ! Uhm en verder ik weet het niet meer! Sorry dus voor wie/wat ik over geslagen heb! Hier alles prima! Koorts is eindelijk weer weg en toch zonder de antibiotica. Gister jarig geweest, heb het niet gevierd, maar toch maar weer een jaartje erbij gekregen! Word nu toch wel een beetje oud heb ik het gevoel ! Liefs, Hanneke!
Ja hij groeit super goed,, dinsdag weer naar het cb en naar eigen meting zit hij rond de 9.5 en 10 kilo,, misschien iets minder,, en is hij nu ongeveer 71 cm lang,, --->> Hanneke Danke!! komt wel goed hoop ik GEFELICITEERD NOG! Liefzs
LIAM HEEFT GEEN KMA!! yeey super blij hier!!! hij reageerde helemaal niet op de andere melk,, integendeel hij vond het zelfs lekker! dus hahah nu ligt meneer uitgeteld in bed te slapen dus helemaal opgelucht hier Nu elke dag een fles vervangen door normale melk van friso,, standaard 1 nog,, en dan volgende week naar standaard 2,, Liefsz