Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden, eerst even super leuke foto's :D! Mooie kindjes hoor!
    Verder kom ik morgen weer even bij lezen en reageren!
    Heb nu alleen even de lijst gezocht omdat er weer een afspraak op stond.
    Liefs, Hanneke!

2. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @ nieuwe smaken: wij doen deze twee dagen achter elkaar en dat helpt. Alleen banaan vindt Sam echt niet lekker.

doeggg

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    #2683 Humbly89, 22 sep 2009
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
    Goedemorgen!!

Zow weer helemaal goed gekeurd vandaag! Liam mag nu een danoontje per dag hebben en oowk een broodkorst,, volledig potje 6+ groente en fruit per dag,, haha meneer woog iets te weinig vonden ze in vergelijking met zijn lengte,,
    Liam weegt nu 8150 gr en is 70.5 cm lang,,
    1 kilo aangekomen in 2 maand tijd,, ik dacht dat hij meer woog maar hij is zow druk vertelde arts dat het er bij hem oowk heel snel weer af gaat,,, hahah nu al :$
    lengte ligt meneer boven het gemiddelde,, hij ligt tegen de bovenlijn aan,,
    Nou jah goed toch? als het goed is komen de tanden onder oowk snel door haha en ze vroeg of Liam al kon zitten omdat hij zelf omhoog kwam zonder dat je was hoefde te doen,, hij trok zich op aan haar handen,, nou zegt ze dat duurt oowk niet lang meer,, hij is oowkal aan het oefenen met zitten dus wie weet ;)
    Owjah hoofdomtrek van 42.5 cm,,
    10 november moeten we weer :)

Liefsz :)

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    super dat liam zo gegroeit is toch.

oh oh dan is amber dus de zwaarste baby van "hier"
    amber was vorige week maandag 8835 gram en 68 cm.
    oeps haha
    gewicht zit tegen de bovenlijn aan en lengte gaat nu weer richting de middelste lijn.
    terwijl ze toen alleen nog maar bv kreeg.
    nu krijgt ze allemaal groente en fruit hapjes.
    en ze vind het heerlijk.
    potjes van 125 gram eet ze helemaal op (groentehap)
    en van de fruithap de helft(dus ongeveer 60 gram)

vanmiddag of morgen meer

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Haahah jah Amber is de zwaarste :p is Liam dan de langste?
    Liam zit met lengte tegen de bovenste lijn en gewicht omdat de middenlijn,,
    goede bv heb jij dan zeg ;)
    Bijvoeding gaat oowk goed zeg!

Jah vind dat Liam super gegroeit is! niks op aan te merken :D
    Owjah Liam krijgt nu 3 flessen van 180/6 met 7 nutriton omdat Friso dunner is dan nutrilon :)

Liefzs :)

6. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    amber krijgt alleen nog bv met 's ochtends een potje fruit en 's avonds een potje groente
    en dat vind ze heerlijk.
    bv krijgt ze wanneer ze dat wil.
    ik geef haar af en toe tussen door ook bv omdat mn productie anders naar beneden loopt.

7. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Zo, hier ook weer terug van CB!
    Even snel de statistieken... :D

Ze is 65 cm en weegt 8710 gram. Volgens het CB aan de zware kant, maar zoveel eten kreeg ze niet dus kan haar moeilijk op dieet zetten!

Verder moest ze nu maar over op 3 flessen (ze zit net 2 dagen op 4), vond ze Rapley maar niets en moest ze ook meteen een flinke fruithap en een flinke warme maaltijd met yoghurt na krijgen... :$

Hmm, ik denk dat ik het toch maar op onze manier doe! Lekker door Rapley'en, rustig laten wennen aan groente en fruit... Melk blijft toch nog de hoofdvoeding? Ach ja, weer typisch zo'n afspraak van 'ene oor in, andere oor uit'!

Vanavond meer, ben nu even bij mn moeder maar heb vanavond meer tijd. Tot dan!

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    goh daar te zwaar en hier te licht,, nou jah zeg!! haha hier oowk lekker yoghurt maar jah Liam zit al op hele potjes van 4 maand en mag nu hele van 6 maand,,
    Gewoon lekker jou manier doen hoor!! zelf weet je toch wat het beste is voor je kindje ;) :D

Liefzs :D

9. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi,

Sam eet fruit en groente beide 6 mnd potjes. En die eet ze meestal leeg of heel ver leeg!

@humbley: nu jij groente hap en toetje mag gaan geven, hoe laat ga jij dan de laatste fles nu geven? Ik wil misschien ook yoghurt na gaan geven over een tijdje, maar dan moet de laatste fles wel wat verschuiven, denk ik. Alleen dan ben ik bang, dat ik Sam uit haar vaste slaap moet halen, heb ik nu ook al weleens?
    En het broodkorstje: staat daar een tijd voor of gewoon tussendoor proberen?

@hoofdvoeding: volgens mij is het nu wel de bedoeling dat ze meer groente en fruit gaan eten en daardoor dus minder fles gaan drinken. Sam zit nu nog maar op drie flessen en dat gaat prima. Verder krijgt zij nog geen ander vocht bij, niet nodig.

Liefs!

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw

De laatste fles blijft gewoon om 20.00 uur,, hij krijgt rond 16.00 - 17.00 de groente hap + yoghurt ( danoontje ) dus daar zit genoeg tijd tussen :)
    Broodkorst geef ik rond half 12,, net voor de fles van 12 uur,, zodat hij dan met melk weg kan krijgen ( plak spul voor hun he ;) )
    Schema nu;

08.00 uur; Fles 180/6 ( Friso 2 ) met 7 schep nutriton
    11.30 uur; Broodkorstje
    12.00 uur; Fles 180/6 ( Friso 2 ) met 7 schep nutriton
    14.30/15.00 uur'; fruithap ( heel potje 6+ maand ) of vers fruit
    16.00/17.00 uur; groente hap ( heel potje 6+ maand ) met danoontje na
    20.00 uur; Fles 180/6 ( Friso 2 ) met 7 schep nutriton

haha Liam had vandaag een potje dat neit in de smaak viel lol,, met zalm dus laat die maar even achterwege ;)
    Ging nog wel 3/4 van op :D danoontje was zow weg :p

--->> Hoofdvoeding
    Jah volgens mij oowk,, daarom worden de flessen nu oowk afgebouwd en de groente hap + brood meer,, hier oowk nog maar 3 flessen en soms beetje water tussen door maar jah dat word gelijk weer met 2 schep nutriton dus bijna geen extra drinken,, komt nog wel :) hij heeft genoeg aan de fruit hap :)

Liefsz
    :)

11. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    vanavond had amber verse rode bietjes met aardappeltjes.
    amber had nog maar paar hapjes gehad, maar omdat het veel groffer was at ze niet zo snel.
    en toen had mn vriend er "genoeg" van en gooide hij haar eten weg
    want het ging hem niet snel genoeg?!?!

ik had echt zoiets van huh wat doe jij nou.
    toen heb ik amber maar wat aardappeltjes gegeven en daarna nog wat appelmoes.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gaby,
    De melkvoeding blijft tot de 12 maanden gewoon hoofdvoeding hoor meid, gewoon rustig aan doen. Ze hoeven nu echt nog geen hele maaltijden te eten hoor, als ze gewoon probeert en bijv 2-3 hapjes eet is het al helemaal super! En yoghurt na? Dat hebben wij nog nooit gegeven vind ik ook niet nodig, je eet je avond eten en een toetje doen wij als we het doen tussendoor, wat je ook straks als je brood gaat geven haar een bakje yoghurt geven waar ze haar sneetje brood in kan dopen :D lekker maar wel een smeerboel :D! Maar dat hoofdvoeding/bijvoeding, verschuift het ergens rond de 9 maanden, dan gaan ze langzaam echt wat meer bijvoeding nemen en wat minder van de melk. Lactatiekundige heeft het eens heel mooi (vind ik) voor mij opgeschreven. Zal het zometeen eens op zoeken voor je, moet ik nog in mn mail hebben staan! En die pb, rustig aan hoor! Al super dat je hier weer kletst :D! Fijne en gezellige dag gehad bij je moeder?

Muppie,
    Beetje laat geeft niks, dankje voor je felicitatie meid! Fijn dat het bij jullie weer goed gaat, en joepie tandjes, haha! Hier ook allemaal buikslapers en zij slapers, haha, Malou al sinds ze 2-3 dagen is op haar buik, Ruben slaapt altijd al op zn zij en soms op zn buik en Benthe slaapt ook altijd op haar zij of op haar buikje ;) ach ik heb er geen moeite mee, het is duidelijk dat ze zo het lekkerste slapen, wie ben ik dan om dat niet toe te laten.

Tante,
    Fijn dat het fruit goed ging. Druiven hebben wij altijd gewoon door midden gedaan en dan zo gegeven. Geen gezeur met velletjes en ik koop meestal pitloze druiven dus hoef je niet te viezerikken met de pitjes :D!

Humbly,
    Fijn dat het daar allemaal goed gaat meid! En weer lekker gegroeid is fijn! En ook alweer 6 maanden, word al een grote vent :D!

Jacky,
    Met Benthe weet ik het niet omdat die natuurlijk nog geen bijvoeding krijgt. Maar bij Malou en Ruben eigenlijk nooit problemen gehad. Alles wat we ze gaven werd een hapje van geproefd en meer hoefde natuurlijk niet. Toen ze later wat meer gingen eten toen ging het ook allemaal goed, ene keer 1 hapje en de andere keer 5 hapjes, maar vind ik dus allebei prima.

Lovelyengeltje,
    Ach lekker juist toch dat ze zo goed groeit op jouw melk. Verder groeien borstvoedingkindjes ook anders dan kunstvoedingkindjes dus de curve op het cb is eigenlijk niet goed voor Amber. Maar acht wat maakt die curve uit, ze doet het super zo te lezen :D! Dat van je vriend en het eten, tja wat zal ik zeggen. Een beetje meer geduld is wel op zn plaats geloof ik. Wat verwacht ie van haar? Nouja ik zou voortaan gewoon zelf haar eten geven, als het zo moet, dan maar niet! Overigens halen wij hier ook gewoon half leeg gegeten bordjes bij Malou en Ruben weg als we er genoeg van hebben hoor ;) haha! Maar dan hebben we meestal al een half uur aan tafel gezeten.

Meiden,
    Wat denken Jullie er trouwens van om iets van een groeilijst te maken? Lijkt met leuker dan die lijst met alle geboortes etc erop, volgens mij kijkt niemand erna, haha! Ik haal hem alleen af en toe naar voor toe ;)! Maar dan kunnen we zien hoe de kindjes ong groeien. Laat maar horen als je het wel of niet iets vind. Maar ik geloof dat die geboorte lijst ondertussen wel afgeschaft kan worden (sorry).
    Dan krijg je dus bijv iets als (even Humbly en Gaby gebruikt omdat dat makkelijk terug te vinden was ;) ->
    Ronja (GLO13) 20-03-2009 3910 gram – 22-09-2009 8710 gram & 65 cm.
    Liam (Humbly89} 21-03-2009 3400 gram & 50 cm – 22-09-2009 8140 gram & 70.5 cm.
    Benthe (Hanneke) 02-04-2009 3720 gram & 47 cm – 14-09-2009 5220 gram & 61 cm.

Hier verder alles goed, eigenlijk niks bijzonders ofzo om te melden. Kleine drinkt gewoon nog 8x per dag, slaapt verder lekker en heeft ook heerlijk wakkere momentjes. Gelukkig nu wel dat alle drie de kleintjes rond 12.30 gaan slapen en dan dus rust hier tot er weer iemand zich meld :D!
    Liefs, Hanneke!

13. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @hanneke

IK gaf amber zelfs eten.
    mn vriend gaf haar geen eten

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gaby,
    Heb het stukje van de lk even voor je opgezocht :D

Het natuurlijke verloop van borstvoeding gaat meestal als volgt: borstvoeding (of melkvoeding als borstvoeding niet lukt) is de hoofdvoeding, vanaf een maand of 6 oefenen met vaste voeding. Oefenen met vaste voeding tussen 6-9 maanden. Deze periode moet je ook echt zien als oefenen, het gaat niet om honger of eten, nee, oefenen met mondmotoriek, smaak, consistentie. Wat doe je met iets in je mond, wat kun je ermee, hoe ervaar je smaken. Dat is wat je kindjes aanbiedt in de periode 6-9 maanden. Melkvoedingen zijn nog steeds hoofdbestanddeel van de voeding.
    Tussen 9 - 12 maanden gaat het voedingspatroon langzaam verschuiven naar echt eten. Eten om voedingswaarden. Eten op gerichte tijden verdeeld over de dag.
    Om zo met een jaar 'met de pot mee te kunnen eten' zoals dat dan heet. Als een volwaardig gezinslid mee aan tafel! Melkvoedingen zijn nu bijvoeding!

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Humbly,..Liam is goed gegroeit hoor. Dat ie wel of niet op een bepaalde ljin zit, betekent niet dat het goed of slecht met hem gaat toch? Ieder z'n eigen lijn hoor. Dat van het Cb zijn gemiddelden. Krijgt Liam geen drinken tussen 12:00 en 20:00? Dat is wel lang zonder drinken. Of valt dat wel mee?

@ Lovely,..dan krijgt je vriend het nog zwaar te verduren,..;) Zeker als Amber straks een lekkere eigen wil heeft haha.

@ GL,..geweldig he Rapley! Hier ook fan van. Gaat hartstikke goed vind ik. Ze krijgt steeds meer binnen. Wij wisselen het wel eens af met bijvoorbeeld wat wij zelf eten en dat dan gepureerd. Vorige couscous en dat vond ze geweldig! (niet met rapley haha,..dat zou wel heel erg smerig worden)

@ jacky,..heb je de papieren binnen? Weet je al waar je heen gaat? Gaat Amy eigenlijk mee? En hoe is het met kolven,..kolf je af en toe nog of krijgt Amy nu volledig fv?

@ Hanneke,..lijstje is wel leuk denk ik. Hebben ze volgens mij bij de feb mama's ook. Alles z'n gangetje dus bij jullie. Heerlijk toch? Is wel anders geweest ;)

Hier alles prima. Evy heeft zich weer prima vermaakt op het kdv. Lacht zich de hele dag suf :):D. Slaapt, drinkt, speelt,.sabbelt op andere kindjes. Ik kwam binnen, ligt ze op het oor van een ander kindje te sabbelen. Haha echt heel grappig. En het jochie waarop ze aan het sabbelen was moest ook lachen. Erg vermakelijk.
    vandaag was de fotograaf. Ik ben benieuwd,... Evy sliep volgens mij en ik weet niet of ze later nog een keer zijn geweest.
    Morgen komt de schilder het huis schilderen,..dus dat zal Evy ook wel leuk vinden.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Dan zou ik het bordje niet af laten pakken en zou hem als het mijn vriend geweest was eens even vragen of ie wel helemaal normaal is ;)! Verder wat voorlichting geven over hoe kindjes leren eten. En als ie daar niet tegen kan gaat ie maar ergens anders zitten (eten) als jij en Amber aan tafel zitten te eten.

Gelukkig zijn wij het hier samen erg eens over hoe het met eten gaat ;)!

Judith,
    Gelukkig idd, want het is wel eens anders geweest! En ook die bepaalde andere dingen zullen we maar zeggen gaan op het moment echt erg goed :D! Fijn dat de kleine het zo naar haar zin heeft op het kdv, super! Ook fijn voor mama, dan laat je haar toch wat gemakkelijker achter zegmaar. Geen idee of ze zo een lijst hebben bij de feb mama's haha! En succes met de schilder dan maar ;)!

Liefs, Hanneke!

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Liam wil tussendoor niks drinken,, ik bied hem wel water aan hoor maar jah met al dat verdikking erdoor heeft hij er oowk niet veel zin in,, drinkt af en toe wel wat maar dat was het,,
    als ik een week verder ben ( met alles wennen ) krijgt hij oowk wel diksap ;)
    Fruit zit oowk veel vocht in :)
    En Liam groeit super joh! hij is super vrolijk dus maak me niet druk!

--->> Hanneke
    jah leuk idee van dat lijstje!!!

Liefszs:)

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Humbly,..geef jij door het water ook jbpm? Of andere verdikking?
    Ik pers een sinaasappel uit en verdun dat met water. Gat er hier goed in en is nog gezond ook. Maar dan moet Liam idd wel water of sap lusten.

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hanneke
    Ik vindt het zeker een leuk idee van die lijst. En dan dus een lijst met degene die hier dus meeschrijven/-lezen. Lijst zal dus korter worden dan de 'oude' lijst.

Judith
    Nee, papieren zijn nog steeds niet binnen... ze weten de spanning wel op te bouwen hoor!
    Of Amy meekan? Geen idee, maar ga er wel vanuit hoor. Ze weten dat we een baby hebben (want daardoor hebben we de datum zo ver vooruit geschoven, we mochten in februari nl. al..)
    Kolven doe ik niet meer :D. Heb er vrede mee dat ik ruim 6 maanden volledig gekolfd heb. De belangrijkste voedings-/afweerstoffen heeft ze meegekregen!
    Fijn dat het op het KDV zo goed gaat, dan kun je Evy tenminste met een gerust hard daar achterlaten!

Hoop dat de postbode morgen eens onze verrassing prijs gaat geven.... zodat we weten waar we vrijdag terecht gaan komen (ohja, moet ik natuurlijk ook nog een tas gaan inpakken....)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Humbly,
    Tja als ie gewoon niet wil, dan niet he ;)! En als je het niet verdikt? Dan komt alles terug zeker? Nouja een slokje water tussendoor is ook prima toch. En hij drinkt toch ook nog gewoon zn 3 flessen van 200cc en dan nog vocht uit fruit en toetje dus lijkt me wel genoeg en hij groeit prima dus ;)!

Jacky,
    Hmmm spannend morgen dus wat de postbode gaat brengen! Hoop dat het leuk gaat zijn! En das waar ook heb je toen geschreven, was eigenlijk vlak voor de bevalliing maar hebben jullie toen later laten maken!

Dat zijn dus al 4 stemmen voor voor een andere lijst ;) haha! Mij lijkt het ook wel leuker dan deze veel te lange lijst met allemaal mensen die hier toch niet schrijven enzo ;)! Had het al een tijdje in mn hoofd, maar maar niet verder over gehad ofzo ;)! Iemand nog iedeeen van hoe je jullie die lijst graag zien dan als ie er komt?

Deel Deze Pagina