Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    pfft moe moe moe,,, Liam wil overdag niet meer slapen en is dus lekker de hele tijd aan het krijzen/ huilen/ mekkeren,,,,, slaapt hij uiteindelijk is het maar een uur en is meneer weer wakker,,
    Snachts slaapt hij gelukkig wel goed :D

Liefsz

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Sorry sorry,..ben even niet geweest. Druk druk en ziekjes.

Allereeerst,..meiden wat een mooie lijst met een mooi overzicht van de groeivoortgang van onze kleintjes. Super!

@ Jacky,..ik doe nu idd poetsen met mijn vinger of met het kleine tandenborsteltje die ik bij de hema heb gekocht. Ik heb jip en janneke tandpasta, maar die is wel erg bubblegum-achtig.
    Oh en wat een schoonmoeder heb jij zeg. Nou niet naar luisteren hoor. Amy dagdroomt gewoon lekker. Je hoort tegenwoordig zo vaak dat er wat achter wordt gezocht. Alles moet een naampje hebben. Gewoon je gevoel volgen. Jij kent Amy het beste.

@ Gaby,..hier ook ineens ziek. Evy is ook steeds een beetje ziekjes. Ze heeft geen koorts gelukkig, maar blijft wel behoorlijk hoesten. Maar Simon dus ook tot zijn 1ste verjaardag. Ja dat zeiden ze hier ook al.
    Ik gebruik idd ook Luuf. Dat smeert ik dan een beetje op de hydrofielluier waar ze op ligt met haar hoofdje.
    En de tandarts was geen succes,..goed dat jullie verder niet hebben gepushed, zou ik ook niet doen. Dan willen ze nooit meer denk ik.

@ Ladylittleangel ook al ziekjes. Volgens mij heerts het ook overal om ons heen. Toch een mexicaans griepjes? En je had een sollicitatiegesprek? Hoe is het gegaan en voor wat voor baan? Hier moet ik ook zo weer gaan solliciteren. Heb nu een tijdelijk baan.
    Veel plezier dit weekend! En wat een leuke foto van na het eten!

@ Humbly,..ah de tandjes komen nu ook door. Eindelijke een voorlopig eind aan de last ervan. Totdat de nieuwe tandjes komen,..;)
    En wat een leuke foto van Liam. Hij heeft echt al geen babygezicht meer vind ik. Echt zo'n wijs mannetje. Wat balen dat je opleiding niet door gaat. Gewoon wat nieuws zoeken wat je goed kunt combineren. Er komt vast wel wat op je pad.

@ Tante,..Sam minder gaan slapen overdag. Hier merken wij het ook. Soms maar 45 minuten. Nu proberen we naar 2 slaapjes te gaan, want ze slaapt nauwelijks anders. Maar 's nachts nog altijd goed? Heerlijk! Hier niet hoor. Maar dat komt door d'r verkoudheid denk ik.
    Sam dus ook dorst tussendoor. Ja, dat had ik hier ook al gemerkt. Wij geven nu ook water tussendoor. Dat gaat gretig naar binnen.

@ Hanneke,..wat fijn dat jullie zo'n leuke dag met de verjaardag van Malou en Ruben hebben gehad. Lekker taart eten! Jammie.
    Had je al geprobeerd een nachtvoeding over te slaan? Ging dat goed?

@ Muppie,..ben je al naar de beurs geweest? Was het leuk? Gezellig met je moeder! En wat grappig dat die schema's van het kdv zo verschillen. Hier geven ze om 9:30 fruit, 11:30 brrod en 16:00 groenten of soepstengel/rjistwafel/cracker.

@ Sophia,..wat rot dat je ontslag hebt gekregen. Dat is minder in deze tijd. Krijg je nog wel wat mee aan vergoeding? Hier ook ontslag gekregen,..vorig jaar al. Heeft hier wel positief uitgepakt (financieel dan ;))

@ Sanne,..hoi! En al voor een tweede. Wow,..
    Hier ook nog geen cyclus te bekennen, maar ik geef nog gedeeltelijk borstvoeding en slik een doorslikpil. Dus geen idee hoe het hier verloopt intern gezien dan haha;)

@ Lovely,..wat een mooi kindje is Amber! Leuke foto's.

Zo volgens mij ben ik weer redelijk bij.

Evy en ik zijn allebei nog niet top fit. Al laat Evy daar niets van merken behalve 's nachts,...zucht,....
    Ze heeft niet genoeg meer aan de voeding overdag. We hebben een avondfles weer aangeboden en ze sliep wel weer van 23:00 tot 7:00,..dus dat blijven we voorlopig even doen. Misschien dat mijn bv terugloopt. Dan heeft ze gewoon niet meer genoeg daaraan voor de hele nacht. Ik heb geen zin meer om het op te krikken, dus dan ga ik afbouwen denk ik.

We hebben nu het volgende schema:
    7:00 BV
    9:00 fruit
    11:30 brood met 100 cc opvolgmelk
    14:00 Flesvoeding ong 150 cc
    17:00 Warm eten (groenten & aardappelen of iets dergelijks) + 100cc opvolgmelk
    19:00 BV
    23:00 Fles 120 cc

Maar misschien ga ik de voeding van 19:00 vervangen voor een flesvoeding van 180/6

Vrijdag hadden ze op het kdv dierendag en ze hadden allemaal dieren laten komen. Evy heeft op het schaap en de pony gezeten, maar ze vond het helemaal niks. Ze moest heel hard huilen. Toen maar van een afstand gekeken.

Liefs Judith

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    joepidepoepie, KJ is vandaag 7 maanden :)

4. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @glo13: nee we hebben geen plannen. we hebben besloten om lekker gewoon thuis te blijven en misschien even als het weer het toelaat lekker het bos in of tuincentrum. ook altijd leuk.

@fairy: hihi heb dubbel gelegen om je filmpje.
    gefeliciteerd. wat gaat het toch hard he. haha. daan is volgende week 7 maand.

@humbley: balen dat het slapen niet lekker gaat. als hij dan gewoon lekker rustig speelt dan is het nog niet zo erg,maar als hij gaat huilen word het minder. hoop dat het ondertussen beter gaat.
    wel fijn dat hij snachts wel doorslaapt.

@judith: nee de beurs is pas in november. dus nog effe een maandje wachten. heb ondertussen de kaartjes wel binnen.
    wat leuk om een dierendag te hebben op de kdv. alleen jammer dat evy het niet zo leuk vond van dichtbij. haha.

@all: ben sinds gisteren begonnen met een dieetdrank. normaal als je wil afvallen drink je dat ipv een maaltijd,maar ik moet het dus extra nemen. ik hoop dat het gaat werken. heb zo'n ontzettende moeite om aan te komen en ik merk gewoon dat ik te licht ben waardoor ik me niet fit voel. zit niet lekker in mn velletje.
    heb vandaag mn laatste dag gewerkt. heb nu lekker een weekje vrij. ook wel aan toe met mn bekken. morgen fysio. ben benieuwd wat ze zegt. eigenlijk ook wel een beetje eng. maar we zien wel.
    nou even een bakkie koffie en dan lekker even onder de douche.
    daan is nog lekker verkouden. volgens mn mannetje heeft hij smorgens een stem van een oude man. haha. wel zielig. zo snotterig en hees. is er eigenlijk ook iets wat je mag geven voor de keel??

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Aaauuuwwwww... Ik ben net van de trap gevallen...!
    Gelukkig was ik alleen...

Ik ging dus door mijn bekken aan de linkerkant en was er even niet op verdacht...
    Nu doet mijn schouder zeer, mijn heup, zijkant rug, bovenbeen en mijn bekken extra...
    Mèn niet normaal...

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gaby,
    Heel erg rustig idd, maar vooruit, denk allemaal druk ;)! Of allemaal bevroren! Whaha! Pfff wat vind ik het koud ineens zeg! Met jullie ook alles goed meid? Weer helemaal opgeknapt? Of toch weer onder de wol gelegen?

Humbly,

Oei, das niet zo fijn. Weleens een draagdoek overwogen voor Liam? Fijn dat ie snachts wel slaapt, kan je in ieder geval gewoon slapen ;)!

Judith,
    Geen sorry hoor ;)! Beterschap voor jullie. Hoop dat jullie toch snel weer opgeknapt zijn! Taart was idd heerlijk ;)! Haha! Nachtvoeding hebben we toch nog maar even niet geprobeerd, morgen het eerste prikje en dan wil ik haar toch niet ook nog verstoren door overdag met haar te gaan ‘experimenteren’ met een voeding minder. We hebben het dus toch nog eventjes uitgesteld. En ja ik weet het van uitstel komt afstel, maar we zien wel wanneer we het proberen. Misschien na de bv savonds nog een slokje kv geven? Kan natuurlijk zeker dat je bv terug aan het lopen omdat het nog erg vroeg is voor 2 voedingen. Maar als het zo goed is voor jullie is het natuurlijk prima :D! Ahh, wat schattig dierendag op het kdv, gelijk heeft ze dat ze niet op een schaap en een pony wil zitten ;) haha! Doe liever maar een zacht konijntje ;)!

Fairy,
    7 maanden alweer! Pffff, gaat snel he!

Muppie,
    Succes met je nieuwe job ;)! Geurtjes, ik moet zeggen dat ik op het moment eigenlijk heel weinig geurtjes op heb ;). Haha! Er zijn wel dingen die je kan geven bij een zere keel (moet je even bij de apotheek/Etos/Kruidvat oid vragen, maar ikzelf vind altijd dat eer dat die dingen gaan werken het zonder dat spul ook wel over was geweest ;)! Succes morgen bij de fysiotherapie, hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Wat heb je voor drankjes als ik vragen mag? En zijn die lekker? Ik heb van die nutridrink, maar vind ze zo vies dat ik ze niet neem.

Wishgirl,
    Oei, niet zo mooi! Gelukkig idd dat je alleen was. Hier laatst ook weer van de trap gevallen en wat was ik blij dat ik alleen was en echt mega overstuur omdat ik alleen maar kon denken aan wat er gebeurd was als ik Benthe (of Malou/Ruben) bij me gehad had…!

Hier alles prima met de kleine ukkepukjes! Zelf alleen even niet zo lekker in mn vel. Komt wel goed ;)!

Liefs, Hanneke!

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tis idd koud ineens.. Ik heb een warme wintertrui aan...
    Sommigen kijken me onnozel aan... maar ik ben nu eenmaal een koukleum!

@Humbly
    Liam kan natuurlijk ook een kindje zijn dat weinig slaap nodig heeft. Had ik met Amber ook...
    Sliep snachts super... overdag niet...
    Sven slaapt snachts super en overdag wel wat meer als Amber maar ook niet je van het hoor... Alleen Sven is gelukkig niet vervelend..

@Judith
    BETERSCHAP!!!

@Jacky
    Weer fijn terug op de thuishaven? Jullie hebben het leuk gehad he meende ik te lezen...

@Fairy
    GEFELICITEERD!!!!
    Wat gaat het ongelooflijk snel he...
    Sven is ook alweer 7 maand en 2 dagen...
    Aankomende donderdag weer naar het bureau... Ben benieuwd naar zijn lengte en gewicht..

@Muppie
    Succes met je nieuwe baan..
    Een vriendin van me verkoopt al geurtjes dus ik haal ze daar al vandaan... Maar tis idd een stuk goedkoper en als je hetzelfde merk hebt als mijn vriendin zijn ze ook heel goed...

@Hanneke
    Nou zo zat ik daar dus ook vanavond.. Zoooooo ontzettend blij dat ik Sven niet op mijn arm had...
    Jeeetje moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn...
    Maar tdoet mij goed pijn hoor... Zal morgen wel flink spierpijn worden... Mijn nek doet nu al knap pijn...

Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt... Want het klinkt vaak zo van: Ach.. kzit even niet lekker in mn vel....
    Maar dat kan knap vervelend zijn en best lang aanhouden..

Gelukkig gaat het met de kleintjes super...

Iemand vroeg me welke liga ik geef aan Sven... Weet zo niet meer wie...

Ik geef de liga van 6-12 maand... Meestal krijgt ie zo een stukje in zijn handje en soms maak ik er een papje van met een beetje roosvicee... Vind ie heeeeerlijk ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #2968 Hanneke, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
    Afsprakenlijst:

06/10/2009 Sophia & Rick - Consultatiebureau
    08/10/2009 Wishgirl & Sven - Consultatiebureau / Shenoby & Nikki - Consultatiebureau
    12/10/2009 Fairy & Klaas Jelle - Consultatiebureau
    14/10/2009 Jacky & Amy - Consultatiebureau
    22/10/2009 Ladylittleangel & Fay - Consultatiebureau
    03/11/2009 Gaby & Ronja - Consultatiebureau
    04/11/2009 Muppie & Daan - Consultatiebureau
    10/11/2009 Humbly & Liam - Consultatiebureau
    23/11/2009 Lovelyengeltje & Amber - Consultatiebureau
    10/12/2009 Wishgirl - IVF verpleegkundige.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Afspraken voor morgen:

Judith & Evy - Consultatiebureau.
    Hanneke & Benthe - Consultatiebureau - 1e vaccinatie.

=================================================

Evy en Judith, morgen succes op het cb! Als jullie gaan tenminste ivm de ziektes ;)!

En voor Benthe en mijzeld, heel veel sterkte en succes morgen op het cb ;)!

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith en Evy
    Succes en veel plezier morgen op het CB... onder voorbehoud nog even begrijp ik...

Hanneke en Benthe
    Ook succes morgen op het CB en ik hoop voor jullie dat de prikjes erg meevallen en dat de bijwerkingen wegblijven...
    Overmogen is het allemaal weer voorbij Benthe!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wishgirl,
    Klopt, zo is het niet, maar wil liever geen zeurpiet zijn ;)! Maar het ging een paar dagen echt zo super goed, liep haast fluitend door het huis heen ;)! En nu sinds een dag of 2-3 echt even wat minder wat erop neer komt dat ik dus een half uur geleden voor het eerst uit bed gekomen ben vandaag :)!

Vergat ik net maar hoop idd dat je toch niet te veel last gaat krijgen door het vallen! En wat kan je je dan vreselijk schuldig voelen he, terwijl er niet eens wat is gebeurd, maar alleen maar die gedachten aan wat er zou zijn gebeurd. Grrrr. Leuk hoor moeder zijn ;)!

Ieuw pap van liga met roosvicee? Haha! Sorry klinkt wat mij betreft een beetje viezig :)! Maar als Sven het lekker vind dan is het natuurlijk helemaal prima! Lekker geven dan! Ik zou het eigenlijk niet eens verzonnen krijgen, haha!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hanneke
    Bij mij is iemand niet snel een zeurpiet hoor... Wat je hebt dat heb je! Klaar... en daar mag je best wat steun bij hebben denk ik dan... Want iedereen is wel eens een steuntje nodig... even een hart onder de riem...

Ook jij! ;)

((((((((((((((((((((((((((((((((HANNEKE))))))))))))))))))))))))))))))))))) Zo een dikke virtuele knuf!

Ja heeeel leuk moeder zijn! Meestal wel idd... hahah

Nou ik heb het papje ook niet zelf verzonnen hoor... hahha... maar de kleintjes vinden het echt superlekker!
    Het is nog van de moeder van mijn oma... Voor zover ik weet dat het teruggaat... want het kan nog wel veel verder teruggaan...

Je prakt gewoon een stukje liga... Doet hier wat roosvicee bij en wat water. Je kan dan voor de smaak zelfs wat suiker toevoegen, maar dat doe ik niet. Ik wil Sven niet aan suiker laten wennen eigenlijk...
    Maar goed... dit maak je tot een egaal papje en smullen maar....! ;)
    En het is echt best lekker hoor...

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dankje meid! En ik weet het, maar toch doe ik het ook liever niet! Maar jij bent een prikker! Haha! Super bedankt voor je knuffel!

Dat prakje, aha al een heel oud recept dus ;)! Nouja prima dan toch. Wij geven Benthe voorlopig nog geen roosvicee/diksap oid dus ik ga het niet uit proberen als je het niet erg vind ;)! Haha! En bij Malou en Ruben ook maar niet meer, die zijn groot genoeg om een koekje op te eten en er een bekertje drinken bij te nemen ;)!

Moeder zijn is idd helemaal geweldig, maar op zulke momenten...:$!

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Probeer maar weer snel lekker in je vel te zitten meid!
    En als je even iemand nodig hebt... geef maar een gil.... Mag ook altijd prive...

Ik zal je eerlijk bekennen dat als ik niet zo lekker was mijn moeder het mij zelfs nog wel eens klaar maakte toen ik een jaar of 6 was hahaha...
    Maar meestal begin je ermee vanaf een maand of 6...

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zag deze net pas! Dankje! En hoop idd dat het meevalt en er geen bijwerkingen gaan komen. Overigens maar 1 prikje gelukkig hoor ;)!

Aha, lekker wat energie dus als je ziek was. Zeker op die leeftijd is lekker zoet smullen lekker :D! Haha! Weet nog dat ik toen altijd thee dronk, maar dat was geen thee, dat was suikerwater zoveel suiker wilde ik er altijd in.

En of je nu een flesje roosvicee geeft met een koekje erbij of je geeft het door elkaar als papje, is eigenlijk beide hetzelfde.

Dankje trouwens, en komt echt wel goed. Heb gelukkig iemand met wie ik goed kan praten, maar toch ook nog weer niet verteld heb waar ik me weer eens druk om maak. Maar denk dat het na morgen (cb benthe en huisarts voor mezelf) al wel een klein beetje opgelost is :).

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hahhaha suikerwater met een kleurtje dus ;)
    Lekker zoet.. hiihihih...
    Als je het nu zou drinken zouden je kiezen samentrekken hahahaha...

Ik hoop dat je je morgen een stuk beter voelt! Wat zeg ik... we zijn gewoon positief... Je voelt je morgen gewoon een stuk beter! ;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja echt vreselijk, deed dan in 1 glas thee wel een stuk of 6 klontjes suiker...snap eigenlijk ook echt niet dat mijn vader en moeder het toelieten maar oke...

En idd positief blijven denken!

Hoe is het nu met de 'pijnlijke plekjes; van het trapvallen? Al erger geworden? Of valt het nog wel mee?

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ach ja... suiker was toen wij klein waren nog niet zo een issue als dat het nu is... Is wel met meer dingen zo... hahah

Het is tot op heden nog gelijk.. Ik dacht een flinke schaafplek op mijn onderrug te hebben, maar volgens mij valt dat mee... Wel heel pijnlijk, maar niet geschaaft geloof ik...
    Mijn nek speelt wel op en schouder... en dan mijn bovenbeen en bekken...
    Zal morgenvroeg uit bed wel een ander verhaal worden vrees ik...

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

He getsie Wish,..dat is naar. Gaat het een beetje? Doe je rustig aan,..?

Meiden,..ik weet het effe niet meer hoor. Misschien kan iemand helpen,..

Sinds een week of 4 komt Evy weer 2 tot 3 keer 's nachts. Nu zeker nog 1 keer. "s avonds wordt ze vaak huilend wakker. Ik dacht eerst dat het dromen waren, maar ze is klaar wakker en lijkt eerder alsof ze pijn heeft of ergens mee zit. Zoals net ook. Flesje gemaakt voor de nacht,..wilde ze niet, maar wel krijsen als we haar even neerleggen om de luier te verschonen. Toen maar weer in bed gelegd. Ze pakte knuffel en meteen weer slapen. 's nachts wordt ze wakker en soms wil ze wel een speentje en slaapt ze door, maar meestal niet. Dan wordt ze elke 2 uur wakker ofzo. Volgens mij heeft ze honger en is mijn bv niet meer genoeg. Of zijn het tandjes of krampjes? We zijn een beetje moe,...Ook omdat we niet zo goed weten wat we moeten doen. Als we een flesje geven in de avond slaapt ze ook niet altijd door. Ze hoest nog altijd wel veel en kan echt van die hoestbuien hebben.
    Wat zouden we nog kunnen proberen om weer wat nachtrust te krijgen? Ik denk dat ik morgen een flesvoeding ga geven ipv bv. Ik had laatst een keertje na de bv een flesje gegeven en dat ging er ook nog goed in.

20. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    @Wishirl, ik was het die dat vroeg over die liga ;)
    Ik heb nu dus ook 6-12 mnd gekocht en het gaat eigenlijk best goed!
    Ik geef haar een stukje in d'r handje en dan gaat ze sabbelen en dan breekt er een stukje af en dan 'kauwt; ze erop en slikt het door.
    Geen kokhalzen of spugen!

@Hanneke, succes morgen op het CB!

@all, ik ben weer terug van een weekendje Wijhe! was heerlijk, alleen wel beetje frisjes dus niet veel buiten geweest.
    Was van plan om samen met Fay naar de paarden te gaan om te aaien maar het was zo koud in de stallen...
    Alleen af en toe ff een frisse neus gehaald met haar.
    We zijn allebei nog wel vreselijk verkouden, Fay kan daardoor niet goed de flesjes drinken omdat haar neusje verstopt zit.
    Zowieso wil ze niet zo goed meer drinken...zal wel door de bijvoeding komen misschien?

Kom morgen wel uitgebreider schrijven/reageren hoor, ga zo lekker me bedje in!!

xxx

Deel Deze Pagina