Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    @muppie, hee collega VIG'er!!!!;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith,
    Lastig, sommige zeggen dan het zal een sprongetje zijn. Ik zelf zou haar gewoon zogauw ze savonds/snachts de eerste keer wakker is of de borst geven of een flesje geven. En als ze dan alsnog wakker blijft worden lekker bij je in bed nemen, kijken hoe het dan gaat. Dat is dus zoals wij het altijd gedaan hebben bij Malou en Ruben en is altijd goed gegaan, zo kon iedereen het lekkerst en het snelste weer slapen!

Wishgirl,
    Hmm niet erg best dus! Heb je niet iets van Arnica zalf ofzo dat je lekker even kan smeren? Nou maar hopen dus dat je niet al te stijf bent morgen.

Ladylittleangel,
    Dankje! Voor jullie beterschap! En fijn dat ondanks de kou en de verkoudheid het weekendje toch fijn is geweest! De flessen kan idd dat ze niet lekker drinkt door de dichte neus maar kan idd zijn dat ze meer eet van de bijvoeding en dus minder behoefte krijgt aan de melkvoeding. Ik zou haar als je bang bent dat ze toch te weinig vocht binnen krijgt wat vaker een flesje melk aanbieden.

Liefs, Hanneke!

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith
    Ik doe mijn best ;)

Wat Evy betreft... Drama he als je zoiets hebt... Oooh en dan die onmacht die je voelt... Je wilt zo graag dat je kindje gewoon lekker tevreden is...

Krampjes kun je vaak wel zien als ze de beentjes optrekken. Vriendin van me heeft ook gehad dat haar kindje niet doorsliep snachts en veel huilen en die is ook naar de chiropractor geweest en het kindje sliep daarna rustig door....
    Nu zeg ik niet meteen dat je daar ook als de wiedeweerga naar toe moet... maar je kan het morgen eens overleggen met het CB... Heb ik ook gedaan met Sven en tot nu toe werkt het super met Sven (Sven had wel een andere reden hoor)...

Tandjes? zou kunnen.... Maar dan zie je ze vaak ook heftig bijten op dingen en vingers en veel kwijlen...
    Maar het kan...

Niet genoeg hebben aan bv.. kan ook...
    Je zou kunnen proberen om bij te voeden met flesvoeding???
    Ik deed in het begin een paar lepeltjes rijstebloem bij de fles in van Sven voor de nacht... Sliep ie ook lekker door ;)

Misschien zit het ook niet lekker met haar longetjes nog of keeltje.. Doet dat pijn van het vele hoesten?
    Moet je morgen ook naar de arts van het CB? Anders eens vragen of je daar ook even heen mag morgen dat ze Evy eens even bekijken?

Succes meid!

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ladylittleangel
    Kijk... de vraagster is weer terecht ;)
    Super dat het goed gaat zo... Hahaha.. lief he zo een ligastukje in die knuistjes... ;)

Beterschap voor jou en Fay!

Hanneke
    Ik moet nog ergens tijgerbalsem hebben liggen... Kzal eens even kijken hier...

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja die suiker, ik zou dat gewoon echt niet toelaten ;)! Haha! Maar ik ben daar een zogenaamde zeikerd in ;) hier liever wat gezondere alternatieven. En misschien was het vroeger wel een beetje anders, maar ach dan nog hadden mijn vader en moeder ook wel na kunnen denken dat dat niet goed is en mij kunnen zeggen 2 is ook (meeer dan) genoeg. Aan de andere kant heb er geen trauma's van over gehouden geloof ik ;)!

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik geloof ook niet dat je er trauma's aan over hebt gehouden...

Zo ben ik gelukkig zelf van de suiker af en wil ik ook niet dat mijn kinderen het leren eten... Het hoeft nl. niet.

Mijn moeder doet mijn dochter echter steevast suiker in de thee... Grrr... Terwijl ik zeg dat ik het niet wil en Amber het ook best zonder lust.

Overigens gaan hier ook geen zoetmakertjes erin... Gewoon puur...

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, je drinkt thee of je drinkt gewoon geen thee ;)!
    En als ze er dan straks een keer zoet in willen hebben mogen ze er van mij best af en toe een beetje suiker in doen maar zeker geen zoetjes. Ik ben van mening dat dat nog veel slechter is dan een beetje suiker.

Zelf eet ik eigenlijk ook geen suiker, alleen heel soms dan probeer ik het omdat ik het best kan gebruiken, maar vind het gewoon niet lekker.

En wij zijn er voor de kleintjes ook erg 'streng' in. Zo krijgen Malou en Ruben dus ook maar een keer of 2 per week een koekje en een beetje aanmaaklimonade/verdunt vruchtensap. Verder gewoon kunstvoeding, water, thee, groente, fruit en brood ;)! En ook pas voor het eerst met een maand of 10/11.

En ach zo heeft ieder zijn/haar opvattingen.

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies ieders eigen idee...

Maar ik ben wel van mening dat wanneer je leert zonder suiker te doen je het later ook niet lust...
    Dan zul je echt moeten leren drinken met suiker...

En zoetjes zijn idd slechter als suiker...

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja ik denk dat ze gewoon straks op een leeftijd komen dat ze dat willen proeven ;)! En dan mogen ze dat best een (paar) keer.

En idd ieder zijn/haar eigen ideen! Stel je voor dat iedereen alles hetzelfde deed :$ ;)!

Ik ben er even vandoor! Kom morgen wel weer kijken en misschien straks nog ofzo!

Truste!

Liefs, Hanneke!

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh moet ik niet aan denken... iedereen gelijk! Wat een drama zou me dat geven... pfff ;)

Als je hier niet meer verschijnt vandaag... Welterusten voor straks! En succes morgen...

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

We zitten op pagina 300 meiden!!!!:)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, ik pas op pagina 150! Heb het dubbele aantal berichten per pagina omdat ik gek werd van al het gescrol ;)!

En dankje! Jij ook truste!
    En wat een drama zou het zijn als iedereen hetzelfde was zeg...:$:$:$...maar niet aan denken ;)!

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen

beterschap voor iedereen en voor alle kindjes

@wish kon je vanmorgen je bed een beetje uitkomen
    of ben je heel erg stijf (van het van de trap afvallen)
    ik ben ook 1x van de trap gevallen
    had amber gelukkig ook niet bij me.
    maar ik had sloffen aan en "rende" de trap af.
    en nu "mag" ik niet meer met sloffen de trap op en af.

hier gaat alles zn gangetje.
    het cb zei donderdag dat amber veeeeeeel te zwaar is.
    ze is in 2 weken 650 gram aangekomen.
    sinds 9 september(toen ze 6 mnd werd) krijgt amber ook pas groente en fruit hapje.
    dus ik vind het ook niet gek dat ze zo gegroeit is.
    en als ze straks een keer gaat kruipen gaat het er zo weer vanaf.

ze krijgt nu alleen nog bv, fruithapje (10:00) en groentehap (tussen 17:00 en 18:00)
    meer niet.
    en daar heeft ze genoeg aan.
    en anders krijgt ze nog een keer extra bv.

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Goedemorgen meiden,

Lekker weekendje gehad allemaal?

Wij voornamelijk druk geweest....
    Gisteren nog even tussendoor naar de boot geweest om hem leeg te halen (jeetje wat kun je daar toch een hoop in opbergen ;)). We willen hem zaterdag gaan overvaren naar Loosdrecht. Voordat het weer echt slecht (nat en koud) wordt!

Verder zag ik dat Evy nog steeds met de hoest en het 's nachts wakker worden zit... Jee Judith weet ook niet meer wat je er nog aan zou kunnen doen, maar denk we dat het idd aan je BV kan liggen. Het geven van een lekkere fles is natuurlijk altijd te proberen!
    Het wordt ook 's nachts weer wat kouder, heeft ze daar misschien last van?

Wish
    Van de trap gevallen :$. Dat is niet fijn, hopelijk kun je je vandaag nog een beetje bewegen en heb je er niet teveel pijn aan.
    En idd wij hebben een heerlijk vaarseizoen gehad, nu op naar de winterstalling en volgend jaar onze nieuwe boot!

Hanneke
    Hee meid, het gaat dus toch nog niet helemaal lekker met je. He meid, wat is dat nou?!

Woensdag moet ik nog even naar de huisarts voor mijn bloeddruk, kijken of hij nou alweer een keertje beetje normaal is...
    en Afspraak maken om een moedervlek weg te laten halen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik het telkens uitgesteld vanwege de verdoving, maa rnu moet het toch maar!

Fijne dag allemaal!

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

en ze zeggen altijd dat ze van BV niet TE zwaar kunnen zijn.... het is ook nooit goed! ;)

16. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    precies jacky dat dacht ik dus ook.
    bv kan je nooit teveel geven.
    en ze kunnen er nooit te zwaar van worden.

en zoveel krijgt amber niet "extra"
    mn vriend gaf haar af en toe een paar kleine hapjes yoghurt, mn ouders haar soms een paar kleine stukjes brood en meer niet.
    volgens mij groeit ze van lucht haha
    net als mama hihi.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Tja wat dat is? Gewoon mn eigen vreselijk druk maken om alles en dan gaat het gewoon niet meer. Nu weer allemaal dingen bij elkaar die eigenlijk moeten (vind iedereen) maar ik niet wil. En dan allemaal gezeur erbij van iedereen die vind dat het wel moet en ik die het weer absoluut niet wil...Kortom gewoon lastig ;)!

Jullie druk weekend gehad dus! Succes bij de huisarts! Is je bloeddruk steeds niet goed geweest? En sterkte met de moedervlek weg laten halen ;)!

Lovelyengeltje,
    Hmmm, tja, het is ook werkelijk nooit goed he ;)! Enige wat ik zou doen is dus geen koekjes/toetjes/zoet drinken geven. En verder, tja maar gewoon afwachten. Niet dan? Nu is ze misschien wat 'molliger' (kan geen ander woord bedenken, dik is het ook niet namelijk ;)) maar wie weet wat het over een half jaar is. Ik zou haar gewoon alleen borstvoeding, water, fruit en groente geven. Misschien kan je haar af en toe ipv de borst wat water geven? Of als je gekolfde melk geeft er wat water aan toevoegen, zo heeft ze wel de hoeveelheid melk, maar toch wat minder calorietjes. Aan de andere kant, ze moeten niet zeiken, ze neemt gewoon wat ze nodig heeft en kan het prima zelf regelen ;)!

Hier op het cb geweest, Benthe haar eerste vaccinatie is achter de rug ;). Dus het begin is er. Is allemaal best goed gegaan, eventjes een beetje huilen en wat overstuur, maar daarna lekker bij mama en was ze weer zo stil.

Wel ook hier gezeik met het gewicht, want hoe kon het ook anders (bij Malou en Ruben ook altijd gezeik gehad...) ze is echt VEEL te licht voor haar leeftijd...Grrrr, word je toch gek van. En het ergste is nog, dat ik dan toch weer een beetje begin te twijfelen...;). Denk dat ik er vandaag of morgen gewoon eens na vraag aan de lk hier op het forum, kijken wat die vind. In de bv curve zit ze trouwens gewoon boven het onderste lijntje (in de kv curve op het cb hangt ze eronder...).

Liefs, Hanneke.

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Hanneke,
    Laat je niet gek maken door anderen... je doet het lekker allemaal hoe jij het wilt hoor. De rest hebben we niets mee te maken 8)
    Loop jezelf niet voorbij meid!

Ja het weekend hier was even niet normaal vol.... zo ineens, dat was helemaal niet de bedoeling namelijk.
    Na de bevalling bleef mijn bloeddruk te hoog ja, mijn huisarts vond het niet zo fijn om dan meteen elke keer te gaan meten (brengt ook weer spanning etc mee) dus hadden we afgesproken zo'n half jaar na de bevalling nog eens te meten. Dus ik ben benieuwd woensdag!
    En die moedervlek, dat zal hij waarschijnlijk niet zelf doen, daarvoor zal ik waarschijnlijk naar het ziekenhuis moeten...

Gelukkig is het prikje dus redelijk soepel verlopen! Eventjes gehuild maar, die lekker meid van jou! :p
    Enne Benthe is gewoon een lekker klein poppetje. Ja, ze is misschien was klein/licht, maar heeft natuurlijk ook niet zo'n lekkere start gehad als de meeste andere kindjes! Enne ze krijgt volgens mij precies wat ze wil/nodig heeft!!!
    En ze zit toch binnen de curve, nou dan moeten ze niet zo zeuren. Denk niet dat ze beter zal groeien als ze bijvoorbeeld bijvoeding zal krijgen!

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Hanneke,..he wat vervelend dat ze zo lopen te zeiken. Maar ze weten gewoon niet beter. benthe doet het toch goed? Als je het niet vertrouwd kan je altijd naar je huisarts gaan om eens met hem/haar te overleggen. Gewoon als steuntje zeg maar.

Nou hier nog niet geweldig. We zijn erachter wat er gisteravond aan de hand was. Ze heeft echt liggen krijsen van de krampjes. Eindelijk om 3:00 vannacht een luier vol met keiharde poep (sorry hoor voor de smakelijke details). Zoooo zielig. daarna heeft ze tot 9:00 vanmorgen geslapen. Verder is ze maar een paar uurtjes wakker geweest vandaag. Ze ligt nu alweer vanaf 18:00 te slapen. Ze heeft weinig gedronken en gegeten. Straks maar even een fles geven. Kijken of ze dan niet meer zo veel wakker wordt. Verder heeft ze veel gehuild vandaag. Vanmorgen weer zo'n harde ontlasting en vamiddag gelukkig weer normaal. Ik heb haar roosvicee laxo gegeven in haar verse sinasappelsap en blijkbaar werkte dat goed. Verder komen volgens mij de boventandjes door. Ze heeft steeds best pijn als ze op iets hards kauwt en ze kwijlt echt heel veel. Ook had ze rond de 38.2 verhoging. En ze trekt steeds aan d'r oortjes. Dus tandjes, krampjes en honger werkt blijkbaar niet zo goed voor de nachtrust ;).
    We gaan haar nu toch meer flesvoeding geven. Dat eerst maar eens een weekje proberen. En wat roosvicee laxo iedere dag.

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Judith,
    Vindt het zo zielig voor jullie meisje. Dacht dat ze rond deze leeftijd niet meer zo'n last van krampjes hadden?! Enig idee hoe ze aan die harde ontlasting komt?
    Hoe is het met het hoesten van Evy?
    Ze is in ieder geval even lekker d'r slaap aan het inhalen, hopelijk kunnen jullie dat vanavond ook weer even doen!
    Succes komende nacht!

Deel Deze Pagina