Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Jacky,..het is idd zo zielig. Ze moet er zo om huilen. Ik weet niet zo goed hoe het komt. We zijn ook al na aan het gaan wat we haar geven aan bijvoeding. Misschien toch wat te veel ineens. Misschien wat te veel vocht doordat toch de bv terugloopt. Ik voel me zo'n slechte moeder dan. Ik weet dat dat niet zo is, maar toch,..
    Ze hoest ook nog wel en is verkouden, maar op een paar hoestbuien na lijkt ze daar nog het minste last van te hebben.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Bedankt voor je lieve berichtje! En idd ik moet me ook niet gek laten maken. Maar ik doe het wel! Maar vooruit, ik ben gewoon baas over mezelf! Niemand hoeft daarover te zeiken ;)!

Jij dus je bloeddruk al een tijdje hoog, das idd wel iets om nog een keer na te laten kijken idd. Maarja dan toch een beetje spannend en dan gaat ie weer omhoog natuurlijk.

Moedervlek zal vast in het ziekenhuis gedaan worden idd. Maar dan nog sterkte ;)!

Judith,
    Goh dus toch krampjes, fijn dat de laxo toch al iets lijkt te helpen, meer water bij de kunstvoeding doen kan ook wat helpen of even kijken voor een andere kunstvoeding als het goed is is er van nr 2 ook gewoon voeding die tegen krampjes is. En dat alles bij elkaar is natuurlijk helemaal knudde voor de nachtrust! Hoop dat ze met een extra flesje en wat tegen de krampjes al wat lekkerder gaat slapen! En dat de tandjes snel ophouden met vervelen.

Wishgirl,
    Hoe is het vandaag gegaan? Niet heel erg stijf geworden hoop ik en niet al te veel blauwe plekken ;)!

Hier toch maar even besloten een vraagje te posten bij de lk. Kijken wat zij ervan zegt we twijfelen namelijk of we misschien toch de kinderarts eens moeten vragen. Moeten we over ruim 3 weken wel weer heen, maar misschien toch iets vroeger. Nouja vooruit, vragen kan altijd natuurlijk. Leander vind bellen en ik vind afwachten ;)! Cb vind bellen, nu dus afwachten wat lk hier op forum zegt ;)! Haha! Wat erg! Nee maar gewoon nog even afwachten hoor, die 3 weekjes zal ook niks uitmaken.

Benthe heeft vanmiddag lekker geslapen en gedronken, wel een klein beetje mieperig toen Malou aan dr been trok (rare zus ook dat doe je toch niet :)) maar verder lijkt ze helemaal nergens last van te hebben van het prikje. En nu ligt ze weer lekker bij Leander op zn buik te slapen!

Liefs, Hanneke!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #3003 Hanneke, 5 okt 2009
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
    Afsprakenlijst:

08/10/2009 Wishgirl & Sven- Consultatiebureau / Shenoby & Nikki - Consultatiebureau
    12/10/2009 Fairy & Klaas Jelle - Consultatiebureau/ Judith & Evy - Consultatiebureau
    14/10/2009 Jacky & Amy - Consultatiebureau
    22/10/2009 Ladylittleangel & Fay - Consultatiebureau
    03/11/2009 Gaby & Ronja - Consultatiebureau
    04/11/2009 Muppie & Daan - Consultatiebureau
    10/11/2009 Humbly & Liam - Consultatiebureau
    23/11/2009 Lovelyengeltje & Amber - Consultatiebureau
    10/12/2009 Wishgirl - IVF verpleegkundige.

Deze lijst komt steeds even langs de dag voordat er weer een afspraak van iemand is.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Afspraken voor morgen:

Sophia & Rick - Consultatiebureau

=================================================

Rick en Sophia, veel succes en plezier op het cb
    morgen.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith,
    Hoe was het trouwens bij jullie op het cb? Kleine meid weer goed gekeurd?

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hanneke,..ik zou zelf bij twijfel toch een "second opinion" vragen. Vragen kan altijd toch? Ook als Leander zich daar prettig bij voelt.

Jacky,..wat raar van die bloeddruk,..of niet? Toch goed om het in de gaten te houden. Evenals die moedervlek. Ik heb zelf veel moedervlekken en ook een aantal laten weghalen in mijn gezicht, rug, borst en arm. En Evy heeft al een grote vlek op haar hand. heel apart, opeens was ie er. We houden dat wel een beetje in de gaten. Je weet maar nooit.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oja we zijn niet bij het CB geweest. Zowel ik als Evy waren niet lekker. Dus ik wilde ook geen eventuele klachten aan andere kleintjes doorgeven ;). Volgende week de 12de nog een poging.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith,
    Aha, ik had gister al zo een vermoeden, beide niet lekker heb je groot gelijk dat je niet gaat hoor! Andere keer maar weer! Ik heb je afspraak meteen in de lijst gezet :D!

En idd klopt even vragen kan nooit kwaad, maar moet het nu meteen? Of kan het best 3 weekjes wachten? Daarom dus maar hier die lk om een mening vragen ;)! Maar jij zou dus eigenlijk zeggen, niet zeuren maar gewoon even bellen morgen (of komende dagen).

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hanneke,..Nou ja je zeurt niet hoor haha ;). Ik begrijp het aan de ene kant wel wat je bedoelt,..maar ik zou toch ook wel zeker willen weten dat alles goed is.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith,
    Oke duidelijk en prima. Ik slaap er nog een nachtje over. Eigenlijk denk ik ook gewoon dat er niet eens eerder plek is :).

Evy wel weer gewoon aan het slapen trouwens? En papa en mama een beetje op tijd naar bed om wat slaap te pakken?

Liefs!

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy slaapt momenteel als een roosje. Maar ze moet nog wel een keertje drinken, want ze heeft vandaag nog maar 2 x een halve fles, wat vruchtensap en 1 x bv willen drinken. Dan gaan we ook lekker slapen :)

Trusten!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat ze in ieder geval slaapt! Straks nog even vol tanken dus en dan lekker verder slapen met zn allen!

Truste alvast meid!

Ik heb een een beetje te lange middagdut gedaan dus nog niet zo moe, haha, maar denk dat ik straks toch met Leander en Benthe mee naar boven ga ;)!

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Beterschap aan alle zieke mama's en de zieke kindjes!

Ik ga ook zo naar bed, eerst nog even de kleine een fles.

Hier gaat de voeding zo

7:30 fles 200ml
    11:00 fruit
    12:30 eten
    16:00 fles 200ml
    19:30 avondpapje 160ml
    23:30 fles 200ml

soms als hij nog wat honger heeft krijgt hij na zijn eten 120ml met rijstebloem

toch wel een goed schema dacht ik :D

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt me een prima schema als het voor jullie kleintje werkt :D! Haha! En eten dat is de groenten? Of niet?

Ons schema is :D ->
    06.00 Borstvoeding.
    09.00 Borstvoeding.
    12.00 Borstvoeding.
    15.00 Borstvoeding.
    18.00 Borstvoeding.
    21.00 Flesje gekolfde borstvoeding.
    23.00/24.00 Flesje gekolfde borstvoeding.
    03.00 Borstvoeding.

Wel saai he :p maar toch ook prima :)!

Zo en nu gaan we naar ons bed toe.
    Truste!

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey meiden,

Gisteren haalde ik Liam uit bed en riep hij ineens mama,,,,, ik denk ach ongeluk hahaha nou zit hij de hele dag mamamamamama te zeggen lol,, ( zal wel niet echt mama bedoelen maar owkey ) heeeeeel erg skattig!! smelt elke keer!!

Liefszsz

16. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi hoi,
    heb niet heel veel tijd dus ga straks weer op iedereen reageren. heb wel alles gelezen. ik kon net niet op zw pagina komen. kreeg een error
    maar goed. las iets van een collega vigger. geloof ladylittleangel. haha wel grappig.
    vanavond zal ik weer op iedereen reageren.
    liefs ons.

17. HUMBLY! Wat leuk!!!!!!!!!!!!!! Lijkt me zo schattig!

Zag wat schema's voorbij komen! Ik heb wat moeite op het moment met Rick, zijn eettijden zijn gelijk, maar zijn slapen is een drama!

Klinkt dit misschien bekend bij 6 mnd? Hij wordt 's-nachts steeds wakker en valt dan weer in slaap met de fopspeen, maar het gebeurt per nacht steeds vaker.
    Nou ben ik bang dat ik hem laat wennen aan die speen....... iemand een tip?

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Sophia,..ja klinkt heel bekend haha. Hier lag het aan te weinig voeding,.. Vannacht heeft mevrouw heerlijk doorgeslapen. Eindelijk weer. Heb wel zelf veel wakker gelegen helaas. Maar als het nu beter gaat met Evy, slaap ik vast ook snel weer beter.

19. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Oeh... Ik ben wel al heel lang niet meer hier geweest! Hoe is het met iedereen? Ik heb het druk met werk enzo. Meestal kom ik thuis (ik werk fulltime) en dan ben ik gewoon op. Ik ben er echt heel hard over aan het nadenken om toch op zijn minst 1 dag per week ouderschapsverlof op te gaan pakken. Ik heb uitgerekend wat het me uiteindelijk per maand zou schelen (met verrekening kdv kosten enzo) en dat is maar 80 euro in de maand. Nou ja... dat moet toch wel kunnen...

Verder hebben we met Roan gewoon superveel geluk, hij slaapt nog steeds prima door 's nachts, eigenlijk vrijwel vanaf het begin af aan. De enige echte schrik die we met hem gehad hebben is toen hij steeds zijn oogjes helemaal naar beneden rolde, zover dat je ze bijna niet zag en dan trilden ze helemaal. Eerst dachten ze dat hij misschien epilepsie had, maar achteraf bleek gelukkig dat meneer gewoon nog erg lenige oogspieren had en veel te nieuwsgierig was!

Een paar weken geleden zijn we voor het eerst met zijn drietjes op vakantie geweest. Heerlijk even nergens aan denken en gewoon lekker met mijn kleine ventje bezig zijn. Het was ook echt niet leuk toen het er alweer op zat. We zijn lekker in Centerparcs geweest (Het Heijderbos) wat ik wel leuk vond was dat ze daar ook babyzwemmen deden. Haha, dat vond ik eigenlijk nog het leukste van de hele vakantie!!

Nou ik ga meneer zijn groentehapje maar eens klaar maken (Ja wij eten vrij laat hier, omdat mijn vriend in een winkel werkt en dus altijd pas om half 7 thuis is).

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #3020 Hanneke, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
    Afsprakenlijst:

08/10/2009 Wishgirl& Sven- Consultatiebureau/Shenoby & Nikki - Consultatiebureau

12/10/2009 Fairy & Klaas Jelle - Consultatiebureau/Judith & Evy - Consultatiebureau
    14/10/2009 Jacky & Amy - Consultatiebureau
    22/10/2009 Ladylittleangel & Fay - Consultatiebureau
    03/11/2009 Gaby & Ronja - Consultatiebureau
    04/11/2009 Muppie & Daan - Consultatiebureau
    10/11/2009 Humbly & Liam - Consultatiebureau
    23/11/2009 Lovelyengeltje & Amber - Consultatiebureau
    10/12/2009 Wishgirl - IVF verpleegkundige.

Deze lijst komt steeds even langs de dag voordat er weer een afspraak van iemand is.

Deel Deze Pagina