@efina: je hebt gelijk wat betreft het slapen in eigen bed. als je maar consequent bent. zij zijn dat totaal niet. erg jammer,maarja eigen schuld denk ik dan. @humbley: nee hij had niks bezeerd. gelukkig. nee de ouders houden het ook niet echt vol. merk gewoon dat mn broer erg is veranderd in gedrag. wel jammer. maar goed. hier heeft daan ongeveer 2 poepluiers op een dag. meestal krijg ik smorgens een verassing en dan wat later op de dag. fijn dat de oorontsteking over is. hopen dat het niet weer komt. foto 1 vind ik mooier. de ander is ook mooi maar op de 1e staat hij beter. @jacky: zo dat uur maakte bij jullie dus niks uit. wel lekker hoor. hier is het schema zo: 7,30 200cc fv met bambix 10.00 fruithap 12.00 boterham 13.30 200cc fv maar drinkt dit nooit helemaal op. 17.30 groentehap 19.30 200cc fv @ladylittelangel: ik dacht altijd dat het niet zo goed was om met sokken in bed te leggen. ivm met de warmte ofzo die ze via de voeten afdrijven. zoiets dacht ik. misschien weet iemand het hier en heb ik het helemaal mis hoor. wat de griepprik betreft. ik zou het zlef niet zo gauw doen. krijg er net 1 van mn werk voor mezelf (uitnodiging) maar denk niet dat ik het ga doen. @hanneke: haha mn buikpijn is overgegaan. geweldig soms. tja ik hoop dat als ze straks naar school gaat dat ze dan een beetje veranderd. ook haar gedrag is niet echt leuk. maar komt echt door de ouders. fijn dat benthe goed gekeurd is door de arts. zow je hebt zeker een drukke dag gehad. gelukkig nu weer uitgerust. @lovelyengeltje: beterschap met je vriend. @fairy: heb nu ook een dikke slaapzak. doe dan geen pyama aan maar een romper en dan in die slaapzak met mouwen en dan dekentje. maar die is eind van de avond alweer weg. haha. @glo13: hey gaby je bent er weer. ja balen isd at als je pc kapot is. @judith: wat apart he zo'n koorts en opeens goed kunnen kruipen. @wishgirl: leuk wat van je te horen. als je maar wel af en toe effies laat weten of alles goed is haha. hoe is het gegaan met het dobbelen. ik hoop het voor je. @sophia: wat jammer dat je je afmeld. hopelijk kom je af en toe wel effies vertellen hoe het met jullie gaat. veel succes verder. zowww veel in te halen. haha. maar goed. verder gaat het met daan hier goed. ik ben vanmorgen naar een manuele therapeut geweest. blijkt dat mn bekken niet goed staan. vandaar de klachten. daarnaast ben ik ook nog eens te lenig. dus alles is te soepel. nu heeft ze al een poging gedaan om mn bekken goed te zetten,maar dat ging niet zo makkelijk. pfff pijnlijk. ze trok me in houdingen. haha. vanavond moet ik weer weg. heb een knustelavond op t werk. in november hebben we een wintermarkt en staan daar dus met een kraampje. maar nu moeten we wel wat te verkopen hebben. daar gaan we dus mee bezig. dus heeft iemand nog ideeen ze zijn welkom. nou ga snel pannekoeken bakken en dan zo weer weg.
@Jacky78: Isabella zit ook sinds een week of drie op drie flessen nu, hier ons schema: 08.00 180cc plus 6 scheppen plus 3 bambix pap 10.00 1 stuk fruit 13.00 1 broodje plus 150 cc plus 5 scheppen 15.00 een halve liga, rijstewafeltje, of nog een stuk fruit plus 60cc roosvicee of thee 17.30 warm eten, 200 gram (groente, aardappel, pasta, rijst) 19.30 180cc plus 6 scheppen plus rijstebloem Joehoeeeeee Isabella kan sinds vanmiddag van rugligging naar zitstand! hihih zo lief, en knap vind ik het! dametje!
Haai meiden, Nou Evy is wel een beetje raar hoor. Ze is supervrolijk, eet goed, drinkt goed, slaapt goed en is heeeel lief, maar ze had net toch 39,8 koorts. Nou had ze wel een heele vieze broek die heel erg stonk, dus misschien toch een tandje erbij? Wish en Sophia,..komen jullie wel af en toe vertellen hoe het met jullie kleintjes is? Ik reageer ook lang niet altijd op iedereen. Daar heb ik ook niet de puf voor. @ Jacky,..hier inmiddels ook 3 of 4 flessen. Heb eigenlijk hetzelfde schema als Muppie. Het veranderd wel veel hier hoor, want het hangt ook wel af van de slaapjes. Maar hier nooit meer dan 200cc. Vandaag bijvoorbeeld 4x 150cc. We kijken nog altijd een beetje uit omdat ze nu een paar gespuugd heeft. Gisteren ook en toen had ze nog maar weinig op. Maar hier geen pap, want madam wil het gewoon niet haha.
Helaas ik heb geen woning gekregen... Ik ben 11e geworden en sta nu dus 1e op de wachtlijst... Mocht er onverhoopt toch iemand afvallen dan heb ik alsnog een woning... Ik lees hier nu ineens dat er kindjes zijn die zich kunnen opduwen/trekken zodat ze zitten??? Jeetje... Sven kan nog niet eens zo zitten zonder iets naast hem... In de kinderstoel wel... maar los echt niet...(((
@ judith ja dat doet nikki ook! en soms gaat ze met haar benen zo staan met haar hele lichaampje van de grond net alsof ze opdrukt. doet evy dat ook?
Nee Evy trekt zich helemaal nog niet op. Ook wil ze niet op haar voetjes staan. Zo zie je maar weer niet alle ontwikkelingen zijn favoriet
Ah wat jammer Wish, maar 11de ,..dat is toch nog wel een goede kans denk ik. Hier was zon zelfde project en van de 7 gegadigden vielen dan toch nog 2 af geloof ik in een later stadium.
Humbly Gelukkig is het bij de tandarts zonder te veel problemen verlopen! En Liam zit dus ook al op 3 flessen! Hier gaan de groente en fruithappen momenteel ook lekker zonder problemen op. Muppie Bedankt voor je schema. Alleen de pap om 07.30 en dan de fles pas weer om 13.30 dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Ik zal dus zelf een gulden middenweg hierin moeten zoeken. Succes met je bekken. efina Dat is idd het schema waar ik ook een beetje opuit lijk te komen. Ik geef alleen nu om 16.00uur nog een keer een klein flesje melk (ipv iets anders) omdat ik anders de overgang te groot vind. Judith Nou 40 graden koorts en er dan nog zo bijlopen (kruipen) haha. Leuk he hoe ze nu al door de hele kamer heen kunnen gaan. Onze lades zijn allemaal een beetje te zwaar voor Amy dus die zal ze niet zomaar openkrijgen. maar wat een prachtige (ondeugende) foto van Evy! Wish Jammer joh van die woning, 11e op 10 woningen, hoe krijg je dat nou voor elkaar 8). Nou hopen dat er toch nog 1 iemand afvalt! Verder alles Ok met Sven? En met jou?
Wishgirl, KJ kan ook nog niet zitten, kruipen of optrekken. Komt vanzelf.... Hij heeft zelfs nog geen tandjes
Goedenavond meiden! Het lijkt wel of isabella ineens een sprongetje heeft gemaakt zeg! ze kan ineens van rugligging naar zitstand, heeft er 2 boventandjes bij sinds vanmorgen, ze zwaait als je dag dag tegen haar zegt (dacht eerst is toeval maar ze zwaait heel fanatiek hahaha!) ze eet een heel broodje tussen de middag, als je vraagt isa waar is de lamp kijk ze naar boven om hem te zoeken haha zo lief!! Het gaat wel erg snel hoor! wat een dametje al! Met haar benauwdheid gaat het redelijk, nog wel hoesten, en niezen maar gelukkig niet meer zoveel snot! Hoe gaat het hier? iedereen druk dit weekend, weinig gemeld vandaag Ik ga eens even douchen nu en dan heerlijk naar mn bedje, ff tv kijken en lekker slapen! Trustennnnnn groetjessss
Efina, Bedankt voor je lijsje, ik zal morgen even proberen het aan te gaan passen, en jullie erin te zetten. Zal anders even Gaby mailen of zij het wil doen, maar denk dat ze het druk heeft (of dat haar pc weer kapot is). Super zeg dat die meid al zoveel kan! En tandjes, super toch! Ook erg fijn dat ze minder benauwd is. Jacky, Nee precies, je weet het dan toch niet. Wel fijn dat je in ieder geval lekker hebt genoten van de kleine meid ! Haha! April dat duurt nog wel heel lang idd! En ik heb idd lekker genoten dat dagje lekker samen met Benthe. Fijn dat het daar allemaal goed gaat en dat de bijvoeding goed gaat, dat is ook fijn! 3 flessen kan ik je niet echt mee helpen, Benthe heeft nog 8 voedingen en Malou en Ruben gingen pas naar 3 voedingen toen ze rond de 14/15 maanden waren, Ruben toen 1x kv en 2x bv, Malou toen 2x kv en 1x gekolfde bv. Weet niet of je er wat aan hebt, maar zet het toch maar neer, wij deden toen ong -> 06.30 07.00 Melk ongeveer 165cc (Ruben live bv, Malou kv) 09.30 10.00 Fruit (zoveel ze maar wilden). 12.00 13.00 Sneetje brood met boter en wat beleg, tuitbeker water/thee. 15.30 16.00 Tuitbeker water/thee/sap en soms een cracker/rijstwafel/oid. 17.00 18.00 Groente (zoveel ze maar wilden), flesje melk ongeveer 100cc (Ruben kv, Malou gekolfde bv) 19.30 20.30 Melk ongeveer 165cc (Ruben live bv, Malou kv). Evt nachtvoeding. Humbly, Fijn dat het bij de tandarts allemaal goed is gegaan! En idd das de eerste prik die ze plaatsen ! Fijn dat voor jou het watje hielp! Hoe is het nu met je tand? En wat ik me bedacht, hoe gaat het met het afvallen? Muppie, Dankje! Idd fijn dat ze goedgekeurd worden he ! Je bekken dus niet erg best! Sterkte daarmee. Lekker geknutseld op de knutselavond? Vast wel! Ideeen helaas kan ik je daar niet mee helpen ! Judith, Gekke Evy idd. Misschien een nog gekker idee, maar heb je al eens geprobeerd om haar temp te meten met een andere thermometer? Dat advies heb ik eens gekregen van de huisarts omdat onze thermometer steeds zo hoog aan gaf wilde hij dat ik het eens controleerde met een andere (maar die gaf zelfs nog hoger aan ) maar oke, was best een goed idee vond ik zelf. Stel je voor dat die meter gewoon kapot was ofzo ! Maar belangrijker, hoe is het nu met de kleine meid? Wel super leuke foto/filmpje zeg! Knap hoor! Wishgirl, Jammer dat je geen woning hebt gekregen, gelukkig sta je nu wel vooraan in de lijst, volgende huis dat vrij komt is dus eigenlijk van jullie, tenzij je weigerd. Zitten, dat gaat ie vanzelf doen hoor ! Gewoon lekker zn gangetje laten gaan dan lukt het vanzelf een keertje. Fairy, Hier ook een die nog geen tandjes heeft, komen vanzelf hoor ! En eten kunnen ze gelukkig ook gewoon zonder ! En ook kruipen, optrekken en zelf zitten doet ze nog niet, maar komt vanzelf hoor. Rollen en opdrukken gaat hier trouwens super ! Haha! Zo ook ik heb maar weer eens bijgelezen, had even geen puf, allemaal moe en dan lukt reageren ook niet! Dus dan sla ik het maar over ! Hier gaat het met Benthe prima! Bijvoeding gaat ook goed, hebben nu na een 2 weken groente sinds vandaag ipv groente wat fruit gegeven en ook dat lijkt ze prima te vinden. Wel natuurlijk gewoon nog een 2-3 hapjes en verder gewoon lekker lurken aan de borst. Verder drinkt ze alle voedingen weer prima, ook die van 18.00 uur, vandaag zelfs eerst 20 min 1 borst gedronken, toen wat fruit, en erna nog een 15 min borst 2. Verder is ze echt vreselijk aan het lachen steeds, er hoeft maar iemand bij haar in de buurt te komen en iets te zeggen of ze ligt alweer te lachen. Echt heerlijk ! Malou en Ruben doen het ook prima! En met mama en papa hier gaat het ook prima! Nou tot volgende keer weer! Kom morgen wel weer even kijken denk ik! Liefs, Hanneke!
Goedemorgen!! --->> efina Wauw echt een sprong gehad jah leuk toch haha,, Mooi dat het verder oowk weer de goede kant op gaat,, als haar benauwdheid maar minder word toch? --->> Hanneke Haha ik heb na de tijd nergens geen last van gehad,, om kwart voor 3 was hij getrokken en de verdoving ging er pas om half 10 's avonds uit ,, haha heb hem meej genomen naar huis helemaal geweldig,, bij de oude melktanden in Het afvallen gaat super! ben nu 6.5 kilo kwijt en ben deze week even blijven staan dus het gaat gelukkig niet te snel Hou het goed vol gelukkig Haha Benthe dus oowk lekker vrolijk Ken het Liam lacht oowk naar iedereen die maar in de buurt komt,, hahaha blijf het geweldig vinden Fruit en groente gaat daar oowk goed dus super! Pffffffffffft volgens mij heeft Liam verlatingsangst,, Als ik hem naar bed breng en hij ziet me niet meer dan begint hij toch te krijzen!! niet normaal meer,, hij loopt gewoon rood aan,, Ziet hij mijn gezicht weer gaat hij lachen en is hij weer vrolijk,, loop ik de kamer uit is het weer helemaal mis,, echt maakt niet uit wanneer hij moet slapen of zelfs als hij alleen in de box ligt en ik loop even uit het zicht is het mis,, hij moet me blijven zien dat is het goed,,, Verder gaat het goed! Liam eet super en drinkt oowk super dus dat is het belangrijkste koorts is helemaal verdwenen, oren heeft hij oowk geen last meer van gelukkig,, Nu alleen hopen dat kiekeboe spelen werkt zodat hij weet dat mama wel weer komt,, Of het is gewoon een giga sprong,, Liefsz!!
Hee meiden, t gaat goed met jullie kindjes lees ik! griepjes beginnen volgensmij weer een beetje over te gaan niet? Las dat Isabella aan mega sprong heeft gemaak! leuk hoor. Hanneke, wat fijn dat Benthe zo veel lacht! en lekker eet/drinkt ook! Humbly, wat fijn dat Liam geen koorts en oorpijn meer heeft... En ja, verlatingsangst hier ook heeel erg, t is niet alleen s'avonds maar ook overdag als ze in de box ligt en ze ziet dat ik naar de keuken loopt gaat ze huilen...zelfs al zit ze bij papa op schoot... Fairy, hier ook nog geen tandjes hoor! zal vast wel een keertje komen.. Wish, jammer van die woning....hopen dat er gauw 1tje vrij komt!!! *zal voor je duimen* @Papfles, ik mocht van het CB s'morgens een papfles gaan geven een poosje terug, allen werkt het voor geen meter! heb de Difrax fles met de 1-2-3-speen erop op stand 2, werkt voor geen meter, ook een M of L speen werkt niet....die vezeltjes kunnen er niet door...en bij de 3 standen speen drinkt ze gewoon niet...weet niet of het niet lukt of dat ze het vies vind. Van een bordje gaat het prima, alleen ik kan zo moeilijk afstand doen van lekker samen in bed s'morgens een flesje drinken.... Verder gaat t prima hier, Fay is sinds gister wel weer aan het piepen (ademhaling) en hoesten in de ochtend, ben weer begonnen in overleg met de HA met de pufjes, maar t helpt niks, morgen om 13u weer even contact opnemen met de HA. Oja, sollicitatie ging redelijk, was behoorlijk nerveus en voelde me niet echt op me gemak, echt niks voor mij tijdens een gesprek! ik mag op 2e gesprek komen volgende week, maar ik heb zelf nog wel een beetje twijfels, ik ga het gesprek wel aan en daarna neem ik een beslissing. Fijne zondag allemaal!
--->> lady Daar oowk al? haha oowk geen tips zeker hoe lang huilt Fay dan voordat ze in slaapt valt savonds? Hopelijk gaat het 2e gesprek oowk goed en weet je na de hand wat voor beslissing je gaat nemen He bah! iedereen is beter aan het worden en nu word Fay ziek Hopelijk heeft de ha vanmiddag een andere oplossing waardoor Fay minder gaat "piepen"en hoesten natuurlijk,, Beterschap!! Liefsz
Hey meiden, Goed nieuws, want ik mag dinsdag op arbeidsvoorwaardengesprek komen! Ik was de enige die door was na de eerste ronde. Ik heb er lang gezeten en allerlei tests gedaan en besproken. Maar ik ben superblij! Bij mijn huidige werk boden ze me vrijdag ook een baan aan. Maar inhoudelijk is dat minder leuk, dus als we uit de arbeidsvoorwaarden komen zeg ik zeker weten ja tegen die nieuwe baan! Met Evy gaat het wisselend. De ene dag is ze heel vrolijk, de andere dag alleen maar piepen en huilen. We kunnen moeilijk peilen wat er nou is. Sprong/tandjes/groeispurtje enz kan allemaal. We nemen het maar zoals het is. 's avonds komt ze nog wel eens voor een fles, die krijgt ze dan ook gewoon. Ze zit toch niet aan de max. Even een vraag aan degene die een speen gebruiken: Hebben jullie een grotere gekocht inmiddels. Ik wilde eigenlijk als deze voor Evy niet meer fijn is ermee kappen. Ik vind het niet natuurlijk om haar daar lang mee te laten slapen. Overdag krijgt ze em niet, maar 's nachts wil ik er eigenlijk ook vanaf. Wat doen jullie?? @ Ladylittle,..hier ook geen papfles hoor. Evy vindt het helemaal niks. Ze krijgt ook die vezels niet door de M speen en een 1-2-3 speen wil ze niets van hebben. Ze blijft hier gewoon 200 cc melk krijgen zonder pap. Dan maar wat meer brood en groenten. @ Hanneke,..wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat bij jullie. En Benthe begint langzaam lekker wat te eten. En een echt lachebekkie,..leuk hoor! En bedankt voor je tip! Ik ga het eens proberen. Zo duur zijn die dingen ook niet. @ Humbly,..Liam zou best verlatingsangst kunnen hebben. Volgens mij past dat wel bij de leeftijd. het kan volgens mij ook zo weer over zijn. We hebben er hier nog niet vaak iets van gemerkt. @ Efina,..Isabella dus een hele sprong gemaakt! Wat leuk zeg. Wat gaat het dan snel he. Het is zo cliche maar wel waar!
Super goed nieuws jah!! even afwachten dus ben benieuwd! Liam heeft nu een speen van 6 maand en ouder,, overdag krijgt hij hem alleen als hij gaat slapen en natuurlijk 's avonds als hij gaat slapen,, of hij moet ziek zijn dan krijgt hij hem oowk,, hier hoeft hij het nog niet af te leren, pas als hij een jaar geweest is,, dan vind ik dat hij oud genoeg is om zonder dat ding te kunnen dus daar geen advies voor,, Liefsz