Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Judith
    @papfles
    Wij hebben dus nu in de ochtend wel een papfles en gebruiken hier de L-speen van drifrax voor. Dat gaat prima.

@speen
    Amy gebruikt eigenlijk nauwelijks een speen. Hier is de duim meer favoriet. Maar denk dat als je de eerste speen nog hebt, je dan wel een volgende zou moeten omdat deze iets groter is.
    Verder geen advies over afbouwen/afwennen van de speen. Maar denk maar zo dat als Evy het prettig vindt, je haar deze gewoon nog even moet aanbieden hoor...

@sollicitatiegesprek
    Super zeg hoe dat gegaan is dan! Heb je weer wat leuks in het vooruitzicht. NU even de voorwaarden afwachten. Per wanneer zou je daar aan de slag kunnen?

Evy blijft dus maar een beetje aanmodderen... vervelend hoor.

Ladylittleangel
    Fay begint dus ook (weer) een beetje ziekjes te worden. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met haar.
    Rot dat het gesprek niet zo soepel liep. Waarom voelde je je niet op je gemak?

Wij hebben gisteren heerlijk gezwommen met AMy en vrienden van ons met hun dochter van bijna 2. Het was erg gezellig en Amy vond het weer heerlijk. Er waren in het zwembad gewoon van die babyzwembandjes aanwezig en waterspeeltjes. Dit kon je gewoon allemaal pakken.

Vandaag op kraamvisit bij mijn nicht. Die is 7 weken geleden bevallen van haar zoon. Dius was 53 cm met geboorte en nu al bijna 62 (ehhhhh Amy is zo'n 68cm, maar die is een maand of 7 ouder :$). Ben benieuwd hoe hij er 'in het echt' uit ziet...

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Fijn dat jullie een lekker dagje hebben gehad in het zwembad! En dat die spullen allemaal in het zwembad zijn is wel ideaal natuurlijk. Wow wat een snelle groeier is dat kindje van je nicht zeg, maar vooruit, ieder volgt gewoon zijn/haar eigen lijntje! Veel plezier zou ik zeggen!

Humbly,
    Gelukkig dat je nergens last van hebt gehad meid! (ik bij alle 4 ook niet, gelukkig. Nouja 2x ook hechtingen en 1x zat die te strak naar mn zin dus ff in de koffiepauze eruit laten halen). Lekker bewaren bij je andere tanden dan idd, wel jammer eigenlijk dat het geen gave tand meer is, maar toch leuk om te bewaren dan. Owjee, Liam dus een beetje verlatingsangst, nouja maar lekker kiekeboe spelen idd en wat ik altijd deed is ze gewoon meenemen als ik bijv naar de keuken ging etc, dan hoefde ze me niet te missen ook, is gelukkig ook weer snel over gegaan hier toen! Benieuwd of Benthe het ook gaat doen/krijgen. Fijn dat de koorts wel weer helemaal weg is! Heerlijk he dat lachen! Groentes gingen idd prima 14 dagen gedaan nu, en dus vandaag word de tweede dag dat ze fruit gaat krijgen.

Margje,
    Idd erg fijn! En lekker dat het bij jullie met Fay ook goed gaat! Vervelend dat de pufjes niet echt helpen nu. Idd maar weer overleggen, moesten jullie niet ook naar de kinderarts (sorry heb een vergiet ipv geheugen…)! Gelukkig dat de sollicitatie redelijk ging, nu dus het tweede gesprek maar afwachten en natuurlijk zelf goed denken, het is wel belangrijk er goed over na te denken natuurlijk! Lastig maar succes! Gaat vast tot een goed besluit komen!

Judith,
    Gelukkig dat je door bent! Nu straks dus zelfs dat je kan kiezen! Al lijkt het me erg duidelijk waar je voorkeur naar uit gaat :D! Evy dus nog een beetje aan het ‘kwakkelen’, beterschap kleine meid! Die thermometer, idd die zijn zo duur niet daarom hebben wij het ook eens geprobeerd, had gewoon gekunnen natuurlijk, maar voor hetzelfde geldt is je meter gewoon goed (was de mijne toen ook). Hier allemaal genieten! Maar daar word mama ook moe van :D! Haha! Maar wel erg fijn! Benthe heeft geen speen. Malou heeft ook nooit een speen gehad, ze wilde hem niet. En Ruben heeft geloof ik toen ie een maand of 4/5 was eens een paar keer een speen gehad, vond ie op dat moment echt helemaal geweldig, kreeg hem dan af en toe eens en ging zuigen of zn leven er vanaf hing, later ook knauwen en in/uit/in/uit/in/uit zn mond doen zelf. Maar na een tijdje keek hij er weer niet na en is de speen weer weggegooit, kortom is heel anders als bij jullie. Als hier 1 van de kindjes de speen echt fijn had gevonden bijv met slapen ofzo, dan had ik hem gewoon blijven geven, en afleren, tja dat had dan vanzelf wel weer gekomen. Ik zou er dus geen problemen mee hebben, daarbij vind ik dan zelf ook de gedachte aan een speen fijner dan de gedachte aan een duim. (maar hier dus ook geen duimpjes).

Liefs, Hanneke!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Misschien is het dan idd beter om nog voor een grotere speen te gaan. Jullie hebben wel gelijk. Ze is nog zo klein natuurlijk. Afleren is wel wat lastig nog.

Ze is trouwens weer ziek,..zucht,...39,5 koorts. Ik begin me toch wat ongerust te maken. Ze is zooo vaak ziek. En verkouden is ze doorlopend. Ik voel me zelfs een betje schuldig dat ze naar het kdv gaat. Misschien dat als ze dat niet gaat, dat het veel beter voor haar is. :(

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hanneke,..succes morgen bij het CB! Het 2de prikje toch voor Benthe?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Afsprakenlijst:

02/11/2009 Hanneke & Benthe - Consultatiebureau
    03/11/2009 Gaby & Ronja - Consultatiebureau
    04/11/2009 Muppie & Daan - Consultatiebureau
    10/11/2009 Humbly & Liam - Consultatiebureau
    13/11/2009 Efina & Isabella - Kinderarts
    23/11/2009 Lovelyengeltje & Amber - Consultatiebureau
    01/12/2009 Wishgirl & Sven - Consultatiebureau
    10/12/2009 Wishgirl - IVF verpleegkundige
    10/12/2009 Ladylittleangel & Fay - Consultatiebureau
    21/11/2009 Efina & Isabella - Consultatiebureau

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Efina,
    Ik heb je in de lijst gezet! Wil je even kijken of het zo goed is (kan zomaar dat ik het fout heb gedaan). De curve's moet je nog even wachten voor je daarin komt, ik kan daar namelijk echt geen bal van :)!

Gaby,
    Weet niet of je meeleest, maar voor je zelf aan de slag gaat, ik heb een nieuwe lijst gemaakt, mail hem straks.

Judith,
    Heh bah, toch weer ziek die meid daar. Tja komt het door het kdv of niet? Denk niet dat je dat zo kan zeggen, er zijn natuurlijk sowieso altijd kindjes die (veel) vaker ziek zijn dan andere kindjes. Misschien is Evy gewoon een kindje dat alles oppikt. En denk niet dat je je schuldig moet voelen over het kdv meid.

Hier morgen idd het tweede prikje voor Benthe :(! Achja gaat vast wel weer goedkomen hopen we maar.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Slecht nieuws :(:x
    Evy heeft oorontsteking. Ze heeft een hele bult achter d'r oor. Ik dacht dat ze een flapoor kreeg, maar dat leek me wel sterk in 1 dag. Dus ik belde met de huisartsenpost en moet om 19:00 er zijn. Maar ze wist al te vertellen dat het oorontsteking is.

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw

he bah!! zo zielig he voor die kleintjes,, weet wat het is als je kindje oorontsteking heeft,, 1 ding scheelt wel,, nu weet je waar de koorts vandaan komt :) en kan er wat aan gedaan worden zodat Evy zich weer beter gaat voelen,,
    Succes bij de ha! en beterschap met Evy natuurlijk!

Liefsz :)

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hanneke
    Succes morgen bij het CB. Het 2e prikje alweer.....

Judith
    Jee, Evy oorontsteking?! Nouja, dan weet je in ieder geval wel waar de koorts vandaan komt (dat vindt ik persoonlijk dan wel weer prettig, anders blijft het maar gokken wat het is)
    En of het aan het KDV ligt, durf het niet te zeggen hoor.... Tuurlijk pikken ze daar wel iets meer op, maar denk dat het nu toch meer ligt aan het feit dat ze hier misschien onopgemerkt al een tijdje last van had! (ze loopt toch al een tijdje te rommelen). Laten we hopen dat de HAP een goede diagnose stelt en dat ze nu een keer echt goed opknapt! Voel je niet te schuldig over het KDV, dat is in deze tijd nou eenmaal niet anders en als ze daar niet heen gegaan was, had ze dit misschien ook allemaal wel gehad....
    Sterkte ermee!

Zo vandaag dus op kraamvisite geweest, maar jee wat was hij al groot.... Echt bijna zo groot als Amy, alleen nog dat hulpeloze/slappe! Was wel mooi want Amy kroop al lekker door de kamer en hij lag in zijn box te slapen.

10. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    thanxxx hanneke, het klopt hoor!

hier druk druk druk, zolder aan het opruimen pfff wat een werk, de kids lekker de hele dag in de pyama aan het spelen geweest, lekker rustig daggie dus, het regend hier ook echt keihard!! blegggg.....

@Judith: hoe ist gegaan met Evy? oorontsteking? Beterschap! hopen dat ze een beetje kan slapen!

@ hanneke: Succes morgen op het buro, hopen dat ze geen last krijgt van de prikjes:)

De kinders slapen heerlijk dus ik duik nu maar eens lekker ff de bank op nog en dan heeeeerlijk slapen

groetjessssss

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Efina,
    Gelukkig dat het goed is in de lijst ;)! Je weet maar nooit he! Pffff wat een werk, de zolder opruimen! Nouja daar is het wel lekker weer voor idd! Tjonge wat een nattigheid allemaal.

Jacky,
    Idd dat verschil tussen de hulpeloze baby en de al kruipende baby zal idd heel wat geweest zijn ;)! En das dan natuurlijk wel vreemd als ze beide bijna even groot zijn.

Judith,
    Hoe is het afgelopen op de ha post? En nu weet je dus idd wel waar al die koorts dus vandaan komt steeds. Beterschap voor die kleine meid nogmaals, daar houd ik het op!

Wat een binkies trouwens hier zeg in het topic! Wij hebben een aanstelmeisje hier ;) (grapje hoor, want het heeft haar gewoon echt pijn gedaan toen)! Maar Malou heeft een keer middenooronsteking gehad aan beide oortjes en daar heb ik bijna een week lang mee overeind gezeten. Zogauw ze ook maar iets platter ging zette ze het op een krijsen! En dan ook nog precies in de week dat Leander niet thuis was...! Nouja hopen maar dat Evy niet zo een last krijgt!

Liefs, Hanneke!

12. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    efina: wouw al naar zitstand. wat gaat het snel!!! je dochter gaat echt hard. wat leuk dat ze al zwaait.

wish: wat balen. 11e. hoe krijg je het voor elkaar. nu hopen dat er iemand afvalt. succes daarmee meid.

jacky: ik dacht ook dat hij dat niet zou redden,maar om 12 uur een boterham vult ook geweldig. en natuurlijk daarvoor al een fruithapje. dat vult natuurlijk allemaal wel.

ladylittleangel: wij doen de pap in een avent fles met 3 standenspeen. dit gaat goed met die vezeltjes.
    vind dit vezeltjes trouwens giga irritant als hij gepoept heeft. haha. zo moeilijk schoon te krijgen.

judith: wij hebben wel een speen gebruikt maar hij speelt er alleen maar mee. dus doet er niet mee wat er mee moet gebeuren.
    a jak oorontsteking. hoop dat ze snel opknapt.

hanneke: toch best wel fijn de lijst die langs komt. haha zag opeens dat ik 4 nov naar cb moet. was het al vergeten. :)
    succes met het 2e prikje. of nouja benthe dan he. ;)

zow heb nog een leuke mededeling. haha. op daan zijn verjaardag ga ik weer stoppen met de pil. dit keer komt het echt van mn mannetje. niet dat ik het niet wil,maar ik ben er met daan over begonnen en nou begon mn man erover. heerlijk. hihi. dus ook een heel leuk kado voor ons als hij 1 word. nouja nog 4 maandjes wachten.

ik ga zo lekker slapen. tenminste proberen. weer veel pijn aan mn bekken. morgen ga ik 4 uurtjes werken op therapeutische basis. heb een drukke week. maandag werken,dinsdag manuele therapeut,woensdag cb,donderdag fysio en vrijdag jonge gezinnen beurs (als dat lukt)
    lady s ik hoop dat ik het nu eens een beetje bij hou. baal ervan als ik weer eens zo'n eind achterloop.

13. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    @Muppie, wat leuk! hier is inmiddels het spiraaltje er ook uit! spannend hé

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier ook al met de pil gestopt.
    dus er komen hopelijk snel allemaal kindjes bij de maart mama's bij.

amber blijft hier de hele tijd al uit zichzelf zitten.
    ze blijft wel een uur of langer zitten.
    morgen naar de tandarts ienimieni gaatjes laten vullen.
    misschien ben ik hier vanmiddag nog ff.

sorry dat ik niet zoveel reageer.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Hahaha straks is iedereen weer zwanger :p
    Hier duurt het nog heeeel lang voor er een eventuele 2e komt,, eerst maar eens een vriend vinden en daar wat meej opbouwen en dan wie weet ;)
    Straks heeft de rest er al 2 bij :p

Liefsz

16. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ja haha echt super leuk. krijg helemaal kriebels als ik er aan denk. maarja nog heel effies wachten. maar bedenk me dat ik had neergezet dat het dan nog 4 maand zou duren voor daan zijn 1e verjaardag. maar 4 maand. jeetje dan al weer 1 jaar. waaaaahhhh wat gaat het snel. :$

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    met 1 week is amber alweer 8 maanden jeetje wat gaat de tijd toch snel.
    ik had echt niet gedacht dat ik zolang bv zou geven.
    maar ik geef het nog steeds.
    ze zit nu lekker in de box te spelen.

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Jah tijd gaat snel he!!
    Liam ligt oowk heerlijk in de box te spelen,, haha nu begint hij te mopperen,, danoontje en dan naar bed!

Liefsz

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeeee allemaal...

Vandaag is Sven precies 8 maand! Wat vliegt de tijd toch....

En wat zag ik vanmiddag een 4-tal keren achter elkaar....?!?
    Sven die op de buik draait!!!! Jaaaaaaaaaaaaaah het spelenderwijs oefenen en de chiropractor werpen zijn vruchten af.... ;)
    Nu de rest nog ;) hahaha

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Afsprakenlijst:

04/11/2009 Muppie & Daan - Consultatiebureau
    10/11/2009 Humbly & Liam - Consultatiebureau
    13/11/2009 Efina & Isabella - Kinderarts