Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Volgens mij past de site de foto automatisch aan. Gewoon proberen of dat lukt.

2. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    heb het geprobeerd. effe kijken of het gelukt is

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ja jippie. haha wat stom dat het me eerst niet lukte. toen gaf hij aan dat de foto te groot was.

4. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hallo,

ik ben een beetje laat.. maar ik ben ook mama geworden in maart 2009. Niet echt bekend met forums. Mag ik nog aansluiten?

groetjes

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi Gem,..natuurlijk ben je welkom! Gezellig. Heb je een zoontje of dochtertje? Hoeveelste kindje? En hoe gaat het bij jullie?
    Trouwens er zitten hier ook februari en april mama's, maar we waren allemaal uitgerekend in maart.

6. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ik ben 15 maart bevallen van mijn dochtertje Marit. Het is een lief en makkelijk meisje.

Tot een week geleden. Ze heeft al een 4tal weken een nare verkoudheid, oorontsteking en buikgriep gehad en nu eet ze al een week haar brood en warmeten niet meer. Vandaar dat ik ook een beetje ben gaan zoeken op internet of er nog andere zijn die ook deze fases doormaken.
    Vanavond heeft ze gelukkig weer een paar happen genomen!

Verder gaat het hartstikke goed hoor. Ze kruipt nu ook sinds 1 1/2 week! Zo trots!

En bij jullie?
    Marit is trouwens mijn eerste kindje.

Groetjes Gemma

7. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi gem
    welkom op het forum. tuurlijk mag je hier aansluiten. gezellig.
    we houden een lijst bij van alle kindjes. als je op de link in mn onderschrift klikt dan kom je op de site daarvan.
    de gegevens kun je dan pben naar gl13. maar heb haar hier een tijdje niet gezien geloof ik. dus effe afwachten

8. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ik ga alles eens rustig uitvogelen! Bedankt!

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Een korte versie:
    Evy is geboren op 27 februari, dus we zijn op weg naar 10 maanden!
    Eigenlijk een heel makkelijk meisje, maar ze is veel ziek. Veel oorontsteking, heeft al buisjes, veel verkouden en vaak koorts.
    Gevolg,...veel uitzieken en weinig groeien.

Maar inmiddels heeft ze haar eerste stapjes langs de box en de rand van de tafel gezet. Dus ook hier helemaal trots!
    Dus dat gaat wel hartstikke goed.

Ook hier wel eens zoekend als ze weer slecht eet, maar het komt altijd omdat ze zich niet lekker voelt. Ze kan veel wakker zijn, maar ook lekker doorslapen 's nachts.

Nogmaals leuk dat je mee komt schrijven! Het is fijn even je verhaal te kunnen delen met mama's van kindjes van dezelfde leeftijd.

10. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Is evy ook je eerste kindje? en kom je zelf uit 1982? Ik namelijk ook!

leuk dat groeien op de website! ik ga alles is rustig doorgeven.

11. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    hoi dames, ik lees ook nog steeds mee en heb een vraagje.
    Mijn dochter heeft het volgende schema:

08.00 fles 210/7 met 3 schep Bambix granen
    12.00 1 boterham met een (difrax)beker yoghurt (ong. 100 cc)
    15.00 potje fruit
    16.30 potje groente/vlees/aard./rijst met nog fruit of nog wat yoghurt
    19.00 210/7 met 2 schep Bambix granen.

Zoals je ziet drinkt ze dus overdag helemaal niks.. Op het CB vinden ze dit niet erg en zeggen ze dat ik event. extra water door het fruit kan doen. Ons meisje wil ook echt geen extra fles overdag en ook al helemaal niet uit een tuitbeker drinken of rietje etc. Alleen tussen de middag de Difrax lerendrinken beker vind ze interessant en alleen met yoghurt....

Hoe is dat bij jullie??

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier gaat het drinken uit een beker ook nog niet hoor.
    nikki krijgt gewoon nog een flesje met iets drinken extra.
    kleine beetjes bied ik haar overdag in een bekertje aan.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He meiden, ben ik ook weer even, heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren... ben zo druk met het kerstgebeuren voor het werk!

Hanneke
    Ik vind het jammer dat je niet meer actief komt meeschrijven! Maar we spreken elkaar vast nog wel ergens anders op het forum! En laat je af en toe even horen hoe het gaat?

Gem
    Zag dat jij je nog aangemeld hebt. Welkom!
    Zoals je ziet zijn hier zelfs een paar februari moeders (die dus wel in maart uitgerekend waren), waaronder ikzelf.

Ik zag dat er wat kindjes slechter eten/drinken. Dat is wel vervelend!
    Amy doet het momenteel alsvolgt:
    07.00uur fles 180/6
    09.00-11.00uur slapen (en dan slaapt ze 1 tot 1,5uur)
    11.00uu fruithap
    12.30uur 1 boterham met beleg
    14.00uur-15.30uur slapen
    15.30uur fles 180/6
    (soms ook nog van 17.15-18.00uur slapen)
    17.45uur groente (soms een toetje erbij, soms nog wat fruit)
    19.00uur fles 180/6
    19.00-07.00uur slapen

Hier gaat meestal alles wel op. Ze heeft van de week zelfs gewoon bloemkool meegegeten!

Verder gaat het hier allemaal lekker. We zijn aan het uitkijken naar de kerstvakantie, daarna de wintersport en ben al een klein beetje bezig met Amy d'r verjaardag!

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Gem,..ik kom inderdaad uit 1982 en Evy is ons eerste kindje.

@ Olly,..en wil ze gewoon drinken uit dat bekertje. Wij hebben dat bekertje ook en dat gaat best goed. Er gaat ook nog wel veel langs, maar het is goed om vast te oefenen. Evy drinkt meestal een tuitbeker met diksap verspreid over de dag.

Zo, volgens mij slaan de antibiotica ak wat aan. Ze heeft vanmorgen een heel bord pap op en ze is een stuk vorlijker. Haar oor loopt nog wel. Maar ik ga toch maar even naar buiten. We hebben kerstkaarten gemaakt die ik wil ophalen bij de Hema. En even wat boodschapjes doen. Het is een eeuwigheid geleden dat ik even met Evy ben gaan winkelen. Even een frisse neus na de lunch!

15. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Dames, heb het heel druk maar lees wel mee en af en toe post ik wat in de lounge...

Hanneke, jammer hoor...
    Toch nog fijne dagen, geldt voor iedere dag hoor:)

Lynami, van Harte !!!

Hier al zeker een maand hoesten, ik vraag me af wanneer ik zelf aan de beurt ben.
    Mijn zoontje van 10 moet geopereerd worden en mijn schoonvader (78) heeft momenteel een longontsteking wat ik best spannend vind aangezien hij al problemen had met zijn longen.

Voor ons geen 5de kindje, wij hebben het goed zo.

Hier ben ik aan het wachten op mijn zelf ontworpen kerstkaarten, ik hoop ze vandaag of zeker morgen binnen te krijgen, dan kunnen de kinderen ze ook nog even uitdelen op school.
    En ik ben boos op mijn kerstboom, die laat nu al verschrikkelijk veel naalden vallen.

Wat ik al zei, heb het erg druk door mijn functie.
    Er moeten wat programma's ingelast en dat vergt veel werk.
    Ik hoop dat mijn vergaderingen voor dit jaar afgesloten zijn.
    Ik zal dus proberen om hier wat vaker te zijn, maar ik beloof niets.

oja. Gem welkom bij de ploeg ;)

16. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik geloof dat ik jullie nog op de hoogte zou houden wat betreft de bloedtest die ik maandag weer heb laten doen.
    Zag er perfect uit. Hormonen stijgen mooi zoals het moet. 4 januari echo :)

Ryker doet het prima, is nooit ziek, is echt lief en groeit goed. Howel hij absoluut niet graag potjes eet. Hij wil alleen eten wat wij eten en door de hele dag 4 flessen van 225ml. Volgens de kinderarts is het helemaal niks om je zorgen om te maken want hij is perfect gezond en echt nog nooit ziek geweest. hij is momenteel 76cm en bijna 9kg. Oh en hij heeft 3 tandjes :)
    loopt sinds vorige maand in zijn 'walker'. Hier is een link van een filmpje. YouTube - Ryker walking!

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat een leuk filmpje Lynnami en fijn dat alles goed is!
    Papa en opa mogen wel wat enthousiaster doen hoor ;):)

18. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi
    zijn vandaag bij cb geweest.
    daan is in 2 maand tijd 100 gr aangekomen. hij zit nu precies op de lijn van het gemiddelde terwijl hij er anders altijd boven zit. maar dit moesten we de schuld geven aan dat hij vorige week ziek is geweest en nog niet fit is.
    d met de fles mogen we iets minder. we boden nu 3x200cc aan en nu mag er 100 af. dus dan smorgens en savonds 200 en dan smiddags 100 bij de boterham. vanmiddag at hij 3 stukjes van de boterham. poepte toen zijn luier vol met dunne poep en wilde toen niks meer drinken. dus schone broek en lekker naar bed. hij slaapt nu nog. is rond half 1 naar bed gegaan.
    vind het allemaal best moeilijk. gooi veel eten weg. maarja niks aan te doen. oja ze zei wel misschien is het wel goed omhem zelf te laten eten. maar als ik hem een stuk brood geef dan knijpt hij het fijn en gaat ermee spelen,maar eten ho maar. de fles laten we hem al wel zelf doen.

19. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

ha ha ja dat is waar. Ik geloof dat we net terugkwamen van een dagje naar een wijnproeverij en daarna het strand, dus we waren allemaal een beetje moe behalve Ryker.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dit is zooo herkenbaar. Ik denk dat je je erbij neer moet leggen hoor. Als Daan honger heeft, eet hij wel, of je het geeft of hij het zelf doet maakt volgens mij niet uit. Evy eet ook zo wisselend. Vandaag na 1 stukje brood gaat alles op de grond. Dan maar niet hoor. Uurtje later de fles ging prima. Voor nu kan dat nog makkelijk! Dan maar wat meer melk en minder vast voedsel. Vocht is het belangrijkste als ze zich niet lekker voelen.

Deel Deze Pagina