@ Lynnami,..ik zag net de foto in jouw album,....wow wat een mooi wit strand, lekker zonnetje! Zou ik toch wel effe wille ruilen hoor.
hier ben ik ook weer eens. gister heeft amber de 2e mex. prik gehad. helemaal niet gehuild of wat dan ook. vandaag wel iets hangeriger en wil vaker drinken. maar voor de rest niet vervelend ofzo. ik had maandag naar het cb gemoeten maar dat ben ik vergeten. dus zal straks ff bellen voor andere afspraak. liefs
Wil hij wel eten wat jullie eten? Mij is verteld dat hij "bijna" alles kan eten wat wij eten. Met een beetje logisch redeneren zou hij vanalles mogen hebben dat wij ook eten. Hij heeft al garnalen, spruitjes, bacon,pindasaus (en ga zo maar door) gehad. Probeer dat eens dan. De kinderarts heeft me ook op het hart gedrukt dat het echt niet belangrijk is dat een kindje jonger dan 12 maanden voeding haalt uit vast voedsel. de fles/borst is tot 12 maanden het allerbelangrijkste. De vaste voeding is meer voor oefening. Zodat ze de textuur leren kennen en ook alle verschillende smaken. Ryker houd ook zelf zijn fles vast trouwens.
@lynnami: gisteren had ik broccoli en daar heeft hij ongeveer de helft van opgegeten. voor vanavond heb ik sprezieboontjes. die ga ik zo koken met een aardappeltje en een stukje vlees. @judith: ja moet me er denk ik ook bij neerleggen maar is zo moeilijk. hij was altijd zo'n ontzettende vreetzakje. haha. echt erg. maar nu. zo ken ik hem helemaal niet. en dat is zo moeilijk. ik ga zo ook de fles proberen als hij wakker is. daarna maar een banaan aan stukjes snijden en die geven. want hij heeft de fruithap ook niet gehad. alleen zit dat dan weer zo dicht op de groente hap. nouja zie het wel effe.
Heey heey even snel,,,, Liam is vandaag super ziek van de prik,, hele dag al 40 graden,, nu eindelijk na 2 zetpillen ( wel over de dag natuurlijk ) 38.5 en heel veel slapen bij mama ( mocht hem niet wegleggen pfft hele dag op de arm gelegen ) nu is hij dan lekker aan het spelen,, @lynnami; mooi mannetje heb je zeg!! Liefsz 8)
dank voor de reacties! @judith1982: ja ze drinkt uit een bekertje, daarom doe ik er nu yoghurt in omdat de rest helemaal zo'n gesmeer is. Maar ze vind het ook erg leuk om op te bijten. naja we zien wel, zo te lezen zijn er meer kindjes die verder nog niet zoveel drinken. Ik moet volgende week woensdag weer naar de arts van het cb voor het 9 mnd consult. Vrijdag ook nog voor de griepprik, hoop niet dat ze er veel koorts van heeft, had ze de vorige keer ook een dag later
jaaaaaaaaaaaaaa dr ligt hier een dikke laag sneeuw!! maar nou moet ik vandaag werken van 8:30 tot 21:00 grrrr
Hoi, mamavandaan639: Heel herkenbaar over niet willen eten. Marit heeft dit echt 2 weken vol gehouden. Alleen maar melk en wat fruit. Sinds twee dagen is ze ineens weer wat happen gaan nemen. Echt een opluchting. Je zit toch met een rotgevoel in je buik als ze altijd zo goed hebben gegeten. Zo weer brood proberen, ik ben benieuwd! Ze s dan ook net als Daan best wel ziek geweest en diaree, spugen. Marit heeft gisteren de mexicaanse prik gehad. Ze heeft wel wat rommelig geslapen, maar dat kan net zo goed die rot verkoudheid zijn. Ze is inmiddels al een maand ontzettend verkouden en heeft hier overheen nog oorontsteking en buikgriep gehad. Maar het ziet er naar uit dat er weer betere tijden komen. Vandaag naar het cb geweest. ze is in twee maanden maar 200 gram aangekomen en is nog steeds een lange dunne meid. ze weegt nu 7475 gram en is 73 cm. Jullie hebben het ook over het drinken gehad. Ik ben net begonnen met afbouwen van 4 flessen naar 3 flessen. Die van 15.00 uur laat ik vallen en geef in plaats hiervan 2x flesje thee, water of sap met een liga. Ze drinkt hierdoor veel beter, dan wanneer ik nog de melkfles geef. Ook haar avondeten smaakt beter. Groetjes!
@ meiden met slechte eters (en dat zijn er best wat op dit moment) hopelijk keert het tij snel en gaan jullie kindjes weer lekker alles makkelijk eten! @ sneeuw Hier in het westen valt het wel mee.... Sneeuwt nu wel lekker, maar de hele dag eigenlijk niets gevallen (vannacht wel natuurlijk, maar ook dat was niet bijzonder veel) **Klaagmodus aan** Onze buren zijn de babykamer aan het klaarmaken (ja nog 4 weekjes en dan is ze uitgerekend), alles goed en wel, maar ze staan regelmatig (lees toch wel 3-4x per week) de halve avond elektrisch te schuren.... En natuurlijk beginnen we zo rond 19.30uur, als onze Amy dus net lekker in bed ligt! Nu ligt ze dus weer te huilen in bed. Vindt het zo zielig (maarja wil ook niet die zeikerige buurvrouw zijn ) Het is nu even stil, ik hoop dat hij nu klaar is, kan Amy tenminste nog even lekker slapen. Kan daar zo slecht tegen, de hele dag en in het weekend wordt er niets gedaan, nee alles lekker 's avonds, en natuurlijk in het aangrenzende kamertje, dus ja dat hoor je wel. Ik snap niet dat iemand zoveel schuurwerk kan hebben...... Wij hebben de hele verbouwing nog niet zoveel (elektrisch) geschuurd als zij nu de laatste maand doen! **Klaagmodus uit**
@ Jacky,..ik zou het toch aangeven dat Amy er wakker van wordt/blijft. Zij zouden toch ook moeten weten dat het lawaai maakt? Ik vind het wel aso hoor. 1 x oke, maar 4 keer,... Evy gaat weer hartstikke lekker! De antibiotica doen hun werk!
ik moest anders vandaag tot 21:00 werken maar heb een half uur over 3 km gedaan. glibberde van de ene kant naar de andere kant van de weg. heb 2x vastgezeten met de auto in de berm 1x heeft automobilist me geholpen de 2x een meneer met een trekker. toen heb ik mn "bazin" opgebeld en het verhaal uitgelegd(daar had het niet gesneeuwd) en ze zei keer maar op en rij maar rustig terug naar huis. ik dacht gelukkig. maar ik kon nergens de auto keren omdat ik bang was om weer vast te zitten. dus heb ik wel 5km (als het niet meer is) omgereden. uiteindelijk was ik 9:20 weer thuis (8:05 van huis weggegaan) daarna 's ochtends lekker met amber naar buiten geweest met de slee. het bovenste gedeelte van de kinderstoel erop gezet en hup lekker door de sneeuw heen. en leuk dat ze het vond. zal zo wel ff foto plaatsen. ze heeft trouwens nog steeds wel wat last van de mex. prik. steeds wat hangerig en heel makkelijk. eerder huilen en meer drinken en slapen. eten doet ze verder wel goed. hopelijk eten jullie kleintjes (nou ja echt klein zijn ze allemaal niet meer) ook snel weer beterder.
oh ja. ze was ook nog van de slee afgevallen met die stoel en al haha. ik trok weer aan het touw om de slee weer in beweging te zetten en opeens dacht ik wat is die slee toch licht. lag ze met stoel en al achterover in de sneeuw. was heel even huilen en toen moest ze er zelf ook om lachen.
hey dames, hoe is ie hier? nikki heeft behoorlijk last van de griep prik. 40 graden koorts en wil alleen maar bij ons hangen. tussen door is ze bij vlagen wel heel erg vrolijk en wil ze even dansen. ze houdt ontzettend van muziek. heb het even op een filmpje gezet. zal straks de link even plaatsen.
hoi hoi, jacky78, dat schuren is inderdaad ellendig! Ik zou geloof ik ook niet zo goed aan durven te bellen ivm een zeurkous te zijn. Het is zeker hun eerste kindje. Ze hebben denk totaal geen idee gewoon! lovelyengeltje: wat een super foto's! En wat een hoop sneeuw! Op zo'n moment zou ik ook wel meer in het noorden of oosten willen wonen! Ik woon pal aan zee (ook weer leuk in de zomer natuurlijk) maar hier ligt het en als de dag gaat beginnen is het bijna direct weer weg! Echt super die slee! Vanmorgen opgestaan zonder dat Marit in huis was. Zo vreemd! Het was de eerste keer voor ons dat Marit echt buiten huis sliep zonder dat of ik of papa erbij was. Niet bewust zo lang gewacht, maar dat is gewoon zo gelopen. Wij hebben het er wel van genomen. Lekker uit eten geweest en naar toneelstuk extreem van birgit schuurman (wat is ze klein en slank!), jennifer hofman en eva duijvestijn. Het was wel aardig.. was er niet echt kapot van. Maar... leuk avondje uit met een lekker glaasje witte wijn. Groetjes!
Heey meiden,, Net terug van het cb en Liam was weer goed gekeurd,, hij is te weinig aangekomen in 5 wk dus ze willen even afwachten wat hij de volgende keer aan komt ander gaan ze er wat aan doen ( snelle stofwisseling,, ) Hij woog 8810 en nu 9040,, Lengte was 74 cm nu 75 cm,, Hoofdomtrek was 43 cm en nu 43.7 cm Verder loopt hij ver voor met de ontwikkeling,, de arts schrok ervan haha dus dat zit wel goed zowel praten als zitten en lopen,, 2 maart weer! voor 11 maand en prik, Liefsz
hier de link van nikki haar filmpje. het is wel een beetje donker geworden maar wel grappig. binnenkort maken we even een nieuwe bij daglicht, YouTube - nikki does the hamsterdance
Lovely Amber lekker op de slee geweest dus! Wij hebben van de week een slee gekocht (online) en die zou morgen binnen moeten komen. (eigenlijk al voor de wintersport gekocht) Wel fijn dat je niet door die sneeuw verder hebt moeten ploeteren voor je werk. Is volgens mij niet fijn als je vast komt te zitten met je auto! Gem Het is inderdaad hun eerste kindje (en een ongelukje dus ze hebben echt geen idee hoe het gaat als je een kindje krijgt, daar hebben ze denk ik nog nooit over nagedacht..) Maar ik zeg al, in maart zet ik een blok hout neer in de babykamer en als Amy lekker zit te spelen ga ik dagelijks de schuurmachine erop zetten (en natuurlijk weet ik wel dat babytjes in het begin bijna de hele dag slapen ) Nee alle gekheid op een stokkie, het is gewoon jammer, vorige week ook al een keer en toen begon Amy zo hard te huilen/gillen (van het tandenpoetsen ), toen is hij maar wel even gestopt.... Jullie in ieder geval een leuke avond gehad! Humbly Ach een keer wat minder groeien doen we allemaal.... Wordt meestal vanzelf wel weer ingehaald. Kindjes worden nu eenmaal steeds actiever. En wat zouden ze dan aan de snelle stofwisseling willen doen? Shenoby Super filmpje. Leuk he als ze zo staan te swingen.... Ondanks de koorts dus wel goede momenten, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is! Ik werd vanmorgen opgehaald door een collega, maar hij was wat later want kwam glibberend en glijdend hier de straten in gereden. Het was hier echt een ijsbaan (bevroren klinkertjes). Hij begrijpt meteen waarom ik vaak iets later ben als het dit soort weer is. Onze straatjes zijn echt niet te rijden op de fiets.... We hebben een heerlijke kerstviering gehad. De complimenten van het georganiseerde vlogen me om de oren! Kerstpakketten vielen ook in de smaak. Fijn om dat ook een keer te horen! Nu gaan we met een klein select groepje maandag/dinsdag nog werken, even de laatste dingen proberen klaar te maken!