Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    de beste wensen allemaal.

hopelijk word en een gelukkig, vruchtbaar, mooi enz enz jaar voor iedereen.

hier sliep mn vriend van 8 tot half 12 ofzo.
    amber had van 9 tot half 12 in de box geslapen(doet ze eigenlijk nooit maar omdat ze zo ontzettend verkouden is kon ik haar wat beter in de gaten houden)

toen het 12 uur was heeft amber lekker door het raam met open mond naar het vuurwerk gekeken.
    1 uur zijn we gaan slapen.
    amber bij ons op bed want ze word 's nachts steeds wakker en dan is het huilen omdat ze geen lucht krijgt.

oh ja sinds gisteravond staat amber alleen los.
    wel 20 seconden ofzo.
    en loopt ze achter een soort karretje.
    en ze vind het helemaal geweldig (en wij ook natuurlijk!!!)

morgen weer werken bah.

liefs

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @lovely; oowk een lekker oud en nieuw gehad dus :D,,
    Beterschap met de verkoudheid van Amber,, hier gelukkig geen last meer van,,
    En super dat ze zelf kan staan :D worden ze ineens heel groot he :D

Liefsz 8)

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Gelukkig nieuwjaar lieve meiden!

Hier hebben we gewoon superdagen gehad. Gisteren voor het avondeten naar vrienden gegaan. Zij hebben een dochter van ruim 3 jaar. Gezellig met z'n allen gespeeld en gegeten. Evy is lekker gaan slapen na wat keten. Ze werd even na 12 uur wakker, dus we hebben samen naar het vuurwerk gekeken die de mannen aan het afsteken waren. Ze vond het prachtig. Om 1:00 weer naar bed en wij daarna. Om 8:00 wakker, dus helemaal super. Lekker ontbeten met z'n allen. Evy heeft nog een slaap gedaan en daarna zijn we naar mijn oma gegaan. Daar heeft ze ook weer heerlijk gespeeld. Daarna naar mijn schoonouders. Daar heeft ze ook weer gespeeld met ons nichtje en neefje. Echt zo leuk!.
    Ze moest thuis wel echt bijkomen. Ze ligt nu eindelijk te slapen. Dat duurde even. Maar dat is ook niet gek na al die indrukken.

Nog steeds geen tandjes hier,....duurt echt lang zeg. Ja, ze heeft er al twee, maar ze doet al zooooo lang over de volgende. Nou ja, we zien het wel. Volgens mij heeft ze er soms last van, maar meestal niet.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve meiden,

Ik kom heel eventjes inbreken ;)!

Wil jullie allemaal heel veel geluk, liefde en gezondheid wensen voor dit komende jaar!

Verder wilde ik nog even vertellen (voor degene die er nog in geintresseerd zijn) dat we afgelopen maandag bij de kinderarts zijn geweest met Benthe en dat ze helemaal goed gekeurd is :D! Ze was nu 66 centimeter en 6465 gram!

Moeten over een maand of 3/4 weer terug en dan gaan we een afspraak maken voor de mri scan bij onze meid.

Zo en nu ik breek weer snel uit!

Liefs, Hanneke!

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi Hanneke,..Uiteraard dezelfde wensen voor jullie. Wat fijn dat benthe goed is gekeurd! Goed om te horen. Leuk dat je even langskwam!

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gem
    Nu ze staat zal ze waarschijnlijk snel d'r eerste stapjes gaan doen.... Het is nu gedaan met de rust ;)

Hanneke
    Van ons ook de beste wensen voor jullie allemaal.
    Fijn om te horen dat het goed gaat met Benthe!

@all
    Gelukkig heeft iedereen (die zich tot nu toe gemeldt heeft) een fijne jaarwisseling zonder problemen gehad!

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @Hanneke; jullie oowk een super 2010!!!
    Mooi dat Benthe goed gekeurd is :D ze groeit goed :D
    Inbreken mag altijd ;)

Liam zijn 6e tandje is door :D hij heeft nu 4 boventanden en 2 ondertanden,,

Liefsz 8)

8. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    hoi meiden,

de beste wensen voor jullie allemaal!!
    hier een goede jaarwisseling gehad, we waren gewoon thuis, dus lekker rustig, isabella is niet wakker geworden van het vuurwerk! ze terroriseerd al drie maanden elke nacht onze rust maaaar op de drukste nacht van het jaar slaat mevr als een blok! haha de hele week gaat het trouwens AL HEEL goed, ben er echt blij mee!
    Heb even een heleboel energie gestoken in het slaapprobleem en dat heeft geholpen! heb de regel eerste 30 min om de 5 minuten heen tweede 30 min om de tien minuten heen en daarna om de 15 min heen toegepast, goed leggen, lekker slapen zeggen en weer gaan...en volhouden!! heeft even geduurd en je moet echt op je tanden bijten maar het lijkt resultaat te hebben, de oudste heeft deze week nog vakantie dus dacht als die nu wakker word van het huilen snachts is dat niet zo erg dan kan ze bijslapen, het was er de goede tijd voor dus! ook snachts komt ze niet meer uit bed, als ze wakker word en huilt laat ik haar drie minuten huilen, huilt ze daarna nog ga ik heen, aai over de bol, goed leggen, muziekje aan en weer weg...ben er achter gekomen dat ze heel veel moeite heeft met zichzelf tot rust brengen en op deze manier lijkt ze dat goed te leren! dus ik houd vol!

fijn dat het met alle kindjes ook goed verlopen is met de jaarwissleing! en ik lees verder ook geen vervelende dingen dus gaat goed overal...fijn!

hier inmiddels de 8ste tand door en isa staat heel af en toe los! ze loopt achter de duwkar en kan van staan weer op haar knieen en zitten zo komt ze het hele huis door!gaat snel!

fijn weekend allemaal
    xx

9. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    de beste wensen allemaal voor 2010.
    hier is oud en nieuw rustig verlopen. om 12 uur werd daan wel wakker door het vuurwerk en hebben samen voor het raam gekeken. hij vond het geweldig. na een tijdje is hij weer lekker naar bed gegaan en sliep eigenlijk direct weer. tot smorgens ongeveer 9 uur. en na de eerste fles weer tot half 11.

@tandjes: lees dat jullie kindjes (de meesten geloof ik) al best veel tanden hebben. hier staat het echt stil vanaf september. het blijven er 2. dacht 2 weken geleden dat er weer wat aan zat te komen. lekkere zure spuitluiers en kapotte billen,maar tot nu toe nog niks.

vanavond weer zo'n vieze zure luier. hij zat er helemaal onder,maar we waren bij opa en oma. dus ik bedacht om hem maar onder de douche te doen want er was geen beginnen aan. allemaal van die vezels. niet weg te krijgen met de doekjes. alleen ze hebben geen bad. dus ik hem vast houden,mn mannetje de douchekop vathouden en oma wassen. ik was zeikienat. maar heb wel gelachen en daan vond het heerlijk.

ondertussen ligt hier een hele dikke laag sneeuw. had het niet eens in de gaten. kwam thuis om te eten en zouden daarna direct naar broertje van mn man gaan die zijn verjaardag vierde en ik deed de deur open en er lag een laag sneeuw. het sneeuwt nog steeds flink en er ligt echt een dikke laag. heel eng met de auto. glij alle kanten op. bah. maarja we zijn nu weer lekker thuis.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Efina,..wat fijn zeg dat het deze week goed gaat. En wat knap van je dat je er weer zo vol goede moed aan bent begonnen om te proberen Isabella te helpen met slapen. Hier is het slapen nog altijd een drama, dus ik voel wel wat met je mee. Ook veel huilen bij het wakker worden.

@ Mamavandaan,..hier ook nog maar 2 tandjes. Wij wachten ook met spanning af of er weer ens wat gebeurt, want volgens mij is de slaapellende van Evy ook daar een gevolg van. Wel veel bobbels in d'r mondje, maar nog niets wat op springen staat.

Evy wordt nog altijd veel wakker 's nachts. Wij snappen er niets van af en toe. Ze wordt vaak een ker wakker rond de tijd dat wij naar bed gaan en dan is ze echt hysterisch. verder vaak nog 2 tot 3 keer per nacht. Soms valt ze zelf in slaap, maar meestal heeft ze wel wat aandacht nodig. Wij zjin wel redelijk moe moet ik zeggen.

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ enfina wat fijn dat je meid nu lekker slaapt.
    hier ook heel veel problemen met slapen dus ga dat eens proberen.

over tanden.
    nikki heeft 7 tanden 4 boven 3 onder.

moest gisteren zo lachen om onze draak.
    ik lag op de bank en nikki lekker naast.
    trekt ze mijn trui omhoog en ik zeg: mama's buik.
    vraag ik aan haar waar is nikki's buik.
    ging ze over haar eigen buik wrijven.
    dacht dat het toeval was maar elke keer als we vroegen naar papa's mama's of nikki's buik wees ze elke keer de goede buik aan.
    heeeel grappig om te zien.

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    YEEAAAAH ER LIGT SNEEUW!!!
    Hahah vorige keer nis gehad en nu ligt er een pak sneeuw

13. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @humbley: o heerlijk he die sneeuw. vanmiddag lekker lopend naar mn ouders en dan daan op de slee. heb er nu al zin in. haha.

heeft trouwens iemand nog een idee om daan goed op de slee te krijgen. ik wilde de voetenzak uit de buggy halen en die op de slee gebruiken. vorige keer had ik hem gewoon vast gemaakt met een sjaal,maar dat is niet echt de oplossing.
    er zit geen tuigje (noem je dat zo.klinkt zo raar) bij. wel zo'n beugel waar hij tegenaan zit.
    als het lukt zal ik er een foto bij doen. effe proberen.

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

pff hier ligt zoveel sneeuw dat mijn auto is ingesneeuwd.
    kom de pakeerplaats niet eens af.
    maar ja dan gaan we zo maar even met nikki met de slee naar buiten.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith, Jacky, Humbly,
    Bedankt meiden! En idd erg fijn dat alles goed was!
    Heel veel geluk met de kleintjes meiden :D!

Liefs, Hanneke!

16. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Heb je een tripp trapp? Die heeft ook een los tuigje. Of misschien van je eigen kinderstoel? Ik vind hem er al redelijk goed op zitten..

Bij ons geen sneeuw!!! Niks nada... jammer..
    Over tanden: Marit heeft er 4. Twee boven en twee beneden, maar al een hele tijd nu tandenstilte...

Ik heb nog een vraag aan jullie.
    Marit eet haar avond eten erg goed op en eet ook nog een lekker bakje kwark of joghurt. Geven jullie nog een laatste fles? Ik heb het idee dat Marit dit niet meer nodig heeft. Gisteren na het eten kwam haar eten ook snel omhoog, dus besloten geen fles te geven. Ze kwam ook gewoon de volgende morgen weer. Vandaag weer goed gegeten, maar toch een klein flesje melk gegeven van 120 ml water en 4 schepjes.

Morgen is de vakantie weer voorbij. Aan het werk..

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @mamvandaan; ben het met Gem eens :)

@ Gem; L.iam krijgt om 4 uur half 5 een potje groenten ( 8 maand ) en een baby danoontje en dan om half 7 een fles van 210/7 met 6 schep bambix volkoren erdoor die oowk nog leeg gaat dus hier wel een laatste fles die niet weg kan,, om 7 uur word L.iam wakker en zijn maag is dan aan het knorren als een gek,,
    Je kunt eens proberen om er minder in te doen en kijken wat er gebeurd,, misschien heeft ze hem idd niet meer nodig :)

Liefsz 8)

18. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Marit krijgt wel later haar warme eten en toetje.. namelijk pas 17.00 of 17.30 uur. Ik red het gewoon niet eerder met werken doordeweeks.

Ga het gewoon op mijn gevoel doen denk ik.. hoor het nog wel graag of er al meer zijn die de laatste fles eventueel willen laten vervallen. (volgens het cb mag het wel)

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey Gem,...wij merken ook nu we wat later eten dat de laatste fles vervalt. Ze eet dan supergoed en ook nog yoghurt toe. Dus aan zuivel komt ze wel. Ze komt alleen niet meer altijd aan de 500 cc melk/pap. Dus wij denk erover om extra vitamien d te geven tijdens de wintermaanden.

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @Gem; hier moet de laatste fles als het aan het cb ligt er al af dus het mag idd,,

Vitamine d hoeft toch pas als ze onder de 500cc zitten of niet?? als het zow is hoef ik me daar geen zorgen over te maken,, L.iam drinkt nog 1 fles van 180/6 met 5 bambix volkoren, 1 fles van 120/2 ( gaat meestal of helemaal leeg of 90cc ) en de laatste fles van 210/7 met 6 schep bambix volkoren,,
    En een tuitbeker van 150/180cc die meestal helemaal leeg gaat,,

Hier verder een vreetzak,, als krijgt hij om 5 uur / half 6 eten gaat nog de fles van half 7 leeg oowkal heeft hij de tuit gehad tussendoor,,

Owjah ik zit een punt tussen de letters van L.iam zijn naam zodat het niet te vinden is op google :) dan weten jullie dat,, haha dat jullie niet denken van goh wat een rare gast een punt tussen de naam :p

Liefsz 8)

Deel Deze Pagina