Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    3 maandjes inderdaad. Wat zou ze al een grote meid zijn he?

Liefs, mij

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd meid! Wat zou ze groot zijn, en al lekker rond kijken, misschien wat eerste echt gerichte lachjes, misschien zelfs al wat draaien, mooie geluidjes maken, tja en wat nog meer...! Maar vast ook nu kijkt ze rond en naar wie haar papa en mama zijn. Waarschijnlijk doet ze gewoon wat ze moet doen, waarvoor ze hier gekomen is en ook weer is gegaan. Hoop trouwens dat er snel een broertje of zusje is voor haar om naar te kijken!

Ik moet toegeven dat ik geregeld op jullie site kijk, steeds weer tranen, maar vind het gewoon zo mooi eigenlijk!

Verder snap ik idd dat je je plekje ging veroveren ;)! Hoe dan ook, je hoort er gewoon bij meid! Misschien wel meer dan wij!

Dikke knuffel!

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou hier is jaimy 30gr aangekomen! Whiehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Weegt nu 3805gr. Hij dronk helaas zijn fles niet leeg bij ons, maar wel beter dan voorheen.
    Hoop dat dit zo doorgaat.
    Ik mis mijn mannetje vreselijk thuis, echt waar..
    Vandaag was dochterlief nog niet helemaal lekker dus is naar schoonouders gegaan. Dat wilde ze zelf graag. Wij zijn 2x vandaag naar ziekenhuis gegaan en vriendlief is nu met zijn ouders erheen. Ik kan vanaaf niet, kan me er niet toe zetten, mijn lichaam staakt momenteel nogal.
    Kep al flinke jankbui in ziekenhuis gehad eergister. Heb beetje tegen de zuster gebekt.....maar ze begreep het gelukkig wel.....zat er ff helemaal doorheen. En nu wil mijn lichaam niet zo goed meer.
    Gister joeg vriendlief al met me door het zkh met een rolstoel......tijd dat ie naar huis komt, maar dat gaat deze week nog minimaal duren denk ik...
    Logopedist keek vanmorgen mee en we moeten nu met Dodi fles en dodi 3 standen speen op stand 2 geven, jaimy eerst zijn zuigreflex aanmoedigen en hem zelf laten coördineren...dat moet ie ook leren.
    Wanneer ie weer in slaap valkt (op de helft vd fles ongeveer) dan op stand 3 en hopen dat ie daarmee nog wat pakt.
    Ook boert hij niet goed en genoeg. Ze halen steeds met een spuitje lucht uit zijn maagje omdat boeren gewoonweg niet lukt....hoe je hem ook houd en wat je ook doet, en ze halen er per keer rond de 30cc lucht uit en das heel veel. Daarmee zit zijn maagje ook vol en kan hij niet meer drinken, dus daar kan het ook nog aan liggen.
    Nu ja.....we wachten maar weer af, meer kunnen we niet doen. Maar dat ie 30gr is aangekomen is helemaal super! :D

@Florida, idd jij bent de eerste maart mama! DIKKE KNUFF

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meid, Super dat ie is aangekomen! Hopen dat het drinken hem snel goed gaat! Dan mag ie lekker mee met mama naar huis! Dikke knuffel!

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    zo meiden, ik zal me ook even melden!

hier gaat her redelijk goed, alleen is onze kleine meid gewoon te zwak om aan de borst te drinken. Ze is dan ook 3 weken te vroeg geboren en is maar heel klein. Na 3 slokken stopt ze en valt ze gewoon in slaap...
    Ben nu erg lang bezig met voeden, en ik weet echt niet hoe lang ik dit vol ga houden.... Eerst Amy wegen, borst aanbieden, weer wegen (sinds 2 dagen haalt ze er soms 20-30cc uit) en de rest dan via de fles aanbieden. Daarna nog afkolven...... Gelukig helpt mijn man heel goed, maar die gaat volgende week ook weer werken!
    Heb weinig vrije tijd op dit moment, maarja het is voor het goede doel!

Onze Amy heeft al een eigen site. Zie mijn onderschrift.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Bolbuikje, thanx meis!

@Jacky, sterkte!

Jaimy is NIETS aangekomen vandaag :( Mja, ook niets afgevallen moeten we maar denken.
    Hij heeft 2x bij de zuster fles leeggedronken, bij ons vandaag 2x60cc. Maar meneer had zijn sonde 2x uitgetrokken, dus 1e keer konden we niets geven via sonde, net wel. (net nieuwe in)
    Maar we denken dat het hele euvel bij hem ligt aan lucht. Hij krijgt schijnbaar ontzettend veel lucht binnen...want elke keer haalden ze dat via de sonde eruit. Soms 30cc, soms meer (en das veel!) Boeren lukt hem zowat niet, zeiden de zusters ook allemaal, ze moeten echt een half uur met hem in alle standen proberen en als ze geluk hebben komt er een boer (en dan ook 1 dat je denkt van "hij heeft me meteen helemaal ondergespuugt) maar meestal komt er dan nog niets! Dus wij denken dat het aan lucht ligt. Want als hij 60cc drinkt en er zit 30cc lucht in zijn buik, denkt jaimy dat ie vol zit, stopt ermee en valt in slaap. Maar ALS hij boert (bij zuster dus vannacht 2x) dan drinkt hij dus die laatste 30cc wel op! Dus hij kan het wel, maar we gaan de logopediste weer mee laten kijken,misschien dat we een andere speen moeten gaan proberen ofzo.....we zien wel.
    Afwachten maar weer.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Super meid! Ik vind het trouwens ook super dat je je zo inzet voor je kleine meid! Toppie! Wel optijd hulp inschakelen hoor meid als je denkt dat je het nodig hebt! Lactatiekundige word vaak zelfs vergoed door je verzekering, en ik kan maar 1 ding zeggen, ik wenste dat ik haar bij Malou en Ruben veel eerder ingeschakeld had! Je doet het toppie!

Mamakitty,
    Idd meid, niet afgevallen is ook al super! En toch 60cc gedronken is zeker niet weinig! En twee keer helemaal leeg ook super! Echt mooi nieuws! Hoop dat het lucht-probleem ;) snel opgelost word/is.

Liefs, Hanneke!

8. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Zal mij ook hier eens melden. Aaron had vandaag een vreselijke huildag met als gevolg ik ook. Voel mij dan zo machteloos, waarschijnlijk waren het krampen gelijk wat voor gehaald en tot nu toe slaapt hij heerlijk. Vind de voeding nog zo lastig geef flesvoeding maar dan mag hij niet teveel van natuurlijk maar soms komt hij al snel voor een flesje.

@mamakitty vervelend dat het nog niet zo goed gaat met jaimy dat hij lekker naar huis mag. Heel veel sterkte voor de komende tijd en je doet het erg goed zo te lezen dat is voor jaimy ook al heel wat waard!

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @jacky, wat een plaatje is Amy zeg ;) kan me voorstellen dat de voeding je zwaar valt, gewoon kijken hoe het gaat he als het te zwaar wordt misschien toch FV geven?

@ilona, Lieke had vandaag ook last van krampjes zo zielig :( wat heb jij gegeven?

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bolbuikje
    Lactatiekundige van het ziekenhuis is er al een paar keer bij geweest toen ik nog in het ziekenhuis lag. Er is geen reden waarom ze het niet goed doet (behalve dan de vroeggeboorte en het gebrek aan kracht), ze hapt namelijk zeer goed aan en begint enthousiast te zuigen, maar redt het gewoon niet....
    Ik ge zo lang mogelijk door zoals we nu bezig zijn. Elke dag lijkt het wat beter te gaan.

Snoopy
    Ja, wat is ze mooi he!
    Ben er zo trots op. Soms zit ik met haar in mijn armen en barst ik gewoon in tranen uit!
    Ze krijgt op dit moment ook voornamelijk flesvoeding. Bied wel elke keer eerst de borst aan, daarna krijgt ze dan of afgekolfde melk en anders kunstvoeding (heb dus ook nog niet genoeg melk voor haar)
    Ben op dit moment 1 tot 1,5 uur bezig met voeden en daarna nog afkolven! En geloof me, dit is best zwaar, maar ik wil het beste voor mijn meissie. Af en toe geloof ik er niet meer in, maar vanavond ging het toch bij 1 voeding ineens weer redelijk goed. en dat geeft dan weer moed.

11. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @snoopy1983 Infacol hebben wij gehaald, dat adviseerde het cb en het schijnt vrij nieuw te zijn. Tot nu toe gaat het erg goed vanacht na 5 uur wakker moeten maken voor zijn fles en daarna kwam hij na 4 uur en gelijk weer heerlijk slapen. Gisteren zat ik er echt even doorheen door al dat gehuil en vooral dat hij zo'n pijn had. Vanmorgen de gehoortest gehad van Aaron eerste duurde het heel lang mochten niet praten dus zweette peentjes. Maar omdat hij verkouden is verstoorde zijn ademhaling de test. GElukkig is hij wel gelukt en geslaagd toch weer een zorg minder!

@jacky78 veel stertke met het voeden ik weet hoe zwaar het kan zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat wij nu volledig op de flesvoeding zitten omdat het bij ons van beide kanten niet lukte ik teveel pijn en aaron te weinig voeding. Gewoon per dag bekijken hoe het gaat suc-6! Trouwens wel een prachtige meid is Amy!

12. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

wij als februari 2009 mama's mogen pas kletsen als echt alle feb mama's zijn bevallen, ddarom is de onze nog gesloten, want er moeten er nog 2 bevallen.
    zo kun je met zijn allen beginnen aan het mama topic.

is het voor jullie als maart mama's ook niet leuker om allemaal in 1 keerte verhuizsen hierheen als iedereen bevallen is?

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Hoop dat jullie kleine meisje snel genoeg kracht heeft om lekker en goed te drinken bij mama! Wat je kolft is trouwens echt prachtig meid! Super! Kolven is namelijk echt iets moeilijks, moet je echt leren, en dan nog, is een koude/kille/herriemakende kolf heel wat anders dan een lief prachtig meisje aan je borst! Heeft ook gewoon te maken met de hormonen die vrij komen, dat is makkelijker met een kindje aan de borst dan met een kolf ;)! Succes meid, je doet het super!

FamilieVeenstra,
    Klopt, maar we zitten nu ook al in 2 groepen, nu komen we langzaam hier, en hier kunnen de mama's bij wie het kindje al geboren is al lekker kletsen met elkaar ;) vragen stellen als het nodig is ;), trotse verhalen vertellen :D, zonder te verdwijnen in al het zwangerschapsgedruis ;)!

Liefs!

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeee meiden!

Vandaag dan thuis gekomen! Eer je eens uit zo een ziekenhuis bent en thuis ben je al even verder.. Toen even settelen in huis... De kraamhulp was er al vrijwel meteen en die is aan het eind van de middag naar huis gegaan en mijn moeder is hier gebleven om eten te koken... etc etc.

Dus nu eindelijk een berichtje van mij! Want jaaaaaa... Ik mag hier nu ook officieel schrijven! ;)

Het is mij alles meegevallen... de ruggenprik, keizersnee en het herstel tot nu toe...
    Sven doet het super! En hij steelt de harten van alle mensen hier om hem heen haahahahha...
    Sven is ook een heeeel rustig tevreden ventje.. Je hoort hem bijna niet...
    Ik ben benieuwd hoe het ons zo de eerste nacht afgaat zo alleen thuis! ;)

Ik zal even kijken of het me lukt morgen wat foto's hierop te zetten van Sven...

Hoe is het hier met de mama's?

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Nee ik als niet bevallen mama heb er geen moeite mee.
    Het is juist lijkt mij, heerlijk om nu samen te praten en ervaringen uit te wisselen. Je zegt toch ook niet bij een topic zwanger zijn: we mogen pas allemaal praten als we alle zwangeren bij elkaar hebben uit de maand maart. Nee maart mama's met baby's. KLets maar verder en wissel ervaringen uit want zo kunnen jullie ons straks het beste helpen!

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Wish, fijn dat je er zo goed doorheen gekomen bent! Beter dan ik zo te lezen ;)
    Ik verrek nu nog van de pijn...mja, eerst 3x per dag en nu 2x per dag naart ziekenhuis op en neer, geen rust...funest voor je lichaam....

Nou meiden....Jaimy heeft vandaag zijn best gedaan.
    Hij is 45gr aangekomen en weegt nu 3900gr! Nog 50gr te gaan tot zijn geboortegewicht!
    Vanmorgen dronk hij 70cc bij me, tussendoor 2 boertjes. Super! Moest wel de laatste 20cc door de sonde.
    Alleen vanmiddag werd hij met de voeding van half 2 maar niet wakker. Al slapend heeft hij maar 30cc gedronken. Rest dus via sonde. En om half 5 heeft ie 40 gedronken bij mij, maar sliep ook vrij snel alweer en de rest (tot aan 90cc) via de sonde. Dus drinken was wat minder goed vandaag, maar ja....mag een keer een dagje he.
    Tis zo'n heerlijk mooi ventje....heerlijk!
    Grote zus is ook mee geweest. Had 2 tekeningen voor hem gemaakt, dus die hangen nu naast zijn bedje.
    Logopediste was er weer vandaag. We moeten nu zijn wangetjes tijdens drinken tegen de speen aan drukken en nu sinds vandaag ook zijn onderlipje.
    Hij heeft ook spruw, dus daar krijgt ie medicatie voor, maar daar kan het probleem ook nog liggen bij hem.
    Kinderarts was er ook weer. Is optimistisch! Ziet stijgende lijn. Gaan zo door. Maar wanneer hij naar huis mag kon hij niet zeggen nog. Dan moet ie minimaal geboortegewicht hebben en toch meer flessen zelf leegdrinken zodat sonde eruit kan en dat kan voorlopig nog niet, dus nog ff geduld. Hoe moeilijk ook.

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeee hoi....

Heb even wat foto's van Sven in mn album gezet!!!

Vandaag was Sven iets aangekomen weer voor het eerst... dus de ommekeer is gemaakt...
    Gisteren 2760 gram... vandaag 2790 gram!
    Gaat de goede kant op!

Het is zoooo een heeeeerlijk tevreden manneke!

18. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

snap ik dat jullie er geen moeite mee hebben, maar van elmo mochten wij pas hiermee beginnen als alle mama's in februari bevallen waren, nu is het zover alleen is ons topic nog gesloten.
    vandaar mijn bericht hier.

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Vandaag is Sven weer gewogen en met gisteren is ie 20 gram gegroeid.... Hij is dus nu echt aan het aankomen weer! ;)

En hij wordt met de dag mooier ;)

Deel Deze Pagina