Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Humbly
    Je bent de nacht lekker doorgekomen las ik.
    En nu is hij weer je oude mannetje, alsof er niets gebeurd is?

Lynnami
    Hoe is het nu?

Nou ik heb eigenlijk niets te melden.... Het gaat allemaal lekker.
    Vanmiddag even bij de buren geweest. Anderhalve week geleden is daar een kleine geboren. Jee en dan was Amy nog kleiner, dat is nu moeilijk voor te stellen!

Spreek jullie later weer.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jacky,..niet voor te stellen he dat Amy ook zo'n kleine frummel is geweest. Het blijft een wonder!

Lynnami,..ik ben nu toch ook wel benieuwd hoe het is gegaan vandaag. Ik heb aan je lopen denken en de moeilijke tijd waar jullie nu in zitten.

Ik ben helemaal onder de indruk van de documentaire Vel over probleem die net op NL 3 werd uitgezonden. Ik moet dit soort dingen ook eigenlijk nooit kijken, het grijpt me altijd zo aan. Maar toch ben ik dan ook nieuwsgierig.

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi hoi,
    vanmorgen naar de dokter geweest met daan.
    in de wachtkamer was hij lekker aan het keten. had de grootste lol. iedereen moest om hem lachen. gekkerd.
    maar goed toen we naar binnen gingen zei de dokter al gelijk: ojeetje wat piept hij. tja en dat was precies de reden waarom ik kwam. uitgelegd dat hij nu zo piept en benauwd is. daan is toen helemaal nagekeken en alles ziet er goed uit. toch een virus (wat ik al dacht) maar ter verlichting toch ventolin gekregen. dus met zo'n babyhaler.
    vanmiddag voor het rusten de eerste keer gepuft en het ging nog goed ook. had verwacht dat hij van alles met dat ding zou doen maar niet er in blijven ademen.
    dus hoop dat het snel een beetje helpt en gauw van het virus af is.

@gem: hoe ging het bij jullie bij de huisarts?

@jacky: kun je dan helemaal niet meer voorstellen he. had ik ook met mn neefje. zit precies 8 maand tussen maar pff hij was net zo groot en daan iets minder zwaar met de geboorte. maar o wat eng weer zo klein.

effe spammen:

4. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ook ik ben bij de doker geweest voor de opgezette klier in Marit haar nek. Hij heeft me weer gerust kunnen stellen. Het geeft niet dat de klier al zo lang opgezet is geweest. Daarnaast is de kans dat het wel iets is op haar leeftijd zo ontzettend klein dat we het gewoon nog even een tijdje aankijken. Het knobbeltje moet wel kleiner gaan worden.
    Blijft het deze grootte en nog een tijdje zitten (vooral als ze niet verkouden is) dan moet ik terug komen. Hij stelde me ook wel gerust dat het gewoon niet raar is dat ik terug ben gekomen.

&mvDaan: fijn dat je in ieder geval met iets bent geholpen om het te minderen!

Zijn ze het ene virus kwijt krijgen ze wel weer het andere virus. Gaat Daan naar het kdv? Marit wel.. en dat merk je!

Groetjes!

5. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    gave foto trouwens mamavandaan!!

enne judith. ik krijg er ook altijd kippevel van. Heb ook een stukje zitten kijken, maar toch maar weer even weggezapt..

6. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    fijn dat je in ieder geval weer gerustgesteld bent. en hopen dat als de verkoudheid over is dat de knobbel dan ook weg is.
    ja daan gaat wel naar het kdv. 1 dag in de week. maarja daar lopen zoveel kindjes en elke keer is er wel weer een snotterig kindje bij.
    maarja ben allang blij dat er wat is voor de benauwdheid,want dat is echt niet leuk om te zien bij mn kleintje.

thanks, welk programma hebben jullie gekeken dan?

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    jah gelukkig wel :D hij is helemaal zichzelf weer

@mamavandaan; hopelijk gaat het snel over nu :D
    Mooie man is Daan zeg!!

@Gem; mooi dat je gerust gesteld bent,, anders kun je oowk niet door,,
    Even goed in de gaten houden dus

Liefsz

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo ga proberen weer eens te reageren. En ben voor het gemak gewoon ingesprongen, daar waar ik van de week gereageerd heb dat ik wil proberen hier wat vaker weer te kijken. Dankje voor het welkom ;)! Hoop lieve meiden hier :D!

Gem,
    Allereerst welkom. Heb dat jou nog nooit gezegd. Je bent hier gekomen toen ik net even foetsie was. Gefeliciteerd met je ‘member-schap’ :D toch beter dan junior idd :D! Fijn dat de huisarts je toch wat heeft kunnen gerust stellen. Gewoon maar in de gaten houden nu dus en afwachten. Hoop dat het toch wat minder gaat worden en weer weggaat.

Shenoby,
    Fijn dat alles goed gaat met staan, stappen, kruipen etc. Leuk dat ze soms op de wc plast :D! Wist je dat je dat ook vanaf de geboorte kan doen? Niks voor mij hoor ;) maar het kan wel.

Jacky,
    Nog niet helemaal alles weer op de rit, maar een aardig eind wel geloof ik. Dat verschil tussen zo een pas geboren kleintje en zo een uk van 10 maanden is idd heel erg groot. En dan ook kijken naar wat ze in die relatief korte tijd allemaal al geleerd hebben, das ook heel erg bijzonder! Zo te lezen gaat bij jullie alles prima, super, houden zo!!

Noa,
    Welkom hier! Een ventje van 10 maanden, leuk hoor! Hoop dat je lekker mee komt kletsen hier!

Humbly,
    Ach jee, die kleine vent gevallen. Nou gelukkig viel het allemaal mee achteraf. Heel vervelend, maar oke, zo zie je een ongeluk zin in een klein hoekje, maar vooruit je hoort het wel vaker dus je bent echt niet de enige die het gebeurd is.

MamavanDaan,
    Lastig zo een toetsenbord! Maar vooruit, weinig aan te doen. Ik maak weleens fouten en dan heb ik niet eens zin om het aan te gaan passen *oeps*. Sterkte met de medicijnen, hoop dat ze snel gaan werken en het eindelijk eens weg blijft. En ook met Daan bij de huisarts geweest dus, succes met de pufjes, hoop dat het helpt en snel niet meer nodig is.

Judith,
    Ik denk dat ik die ook al eens gezien heb. Maar de maakster heeft pas een nieuwe gemaakt. Geen idee welke je gezien hebt. Oude heb ik wel gekeken samen met Leander. Nieuwe heb ik nog niet gezien, maar ben wel benieuwd eigenlijk. En idd is zeker een documentaire wat lastig is zegmaar. Zeker gezien de verhalen van die meiden die ‘gevolgd’ worden. Maar vooruit, daar ging het hier niet over ;)! Las dat het met de nachten bij jullie niet zo super gaat, sterkte zal ik zeggen ;)! En las dat je zelf ligt te piekeren en dus wakker ligt in de nachten/tijd dat Evy wel slaapt. Hele dikke knuffel, hoop dat het snel wat fijner word!! Ow en wat ik nog vergeet, wat een super leuke filmpjes van de lopende meid achter de kerstballen-opbergdoos :D!

Bigsmile,
    Welkom terug hier zou ik zeggen. Zo te lezen gaat alles goed met jullie, fijn. Handig dat je een beker hebt gevonden waar Liz uit wil drinken en snapt hoe ze eruit moet drinken.

Jacky, Humbly, Judith, MvDaan, en wie ik vergeet :),
    Hele mooie foto’s langs zien komen af en toe :D! Super!!

En nog even vast ‘leuren’ met de lijst,
    Wie zou samen met mij, of alleen als je dat liever doet, de lijst willen bijhouden? En dan graag iemand die verstand heeft van Excel gezien de grafiekjes hierin gemaakt ‘moeten’ worden en ik het niet voor elkaar krijg. Heb verder nog geen antwoord van Gaby, maar denk, vraag het gewoon vast.

Zo dat was genoeg vond ik ;)! Sorry voor wie/wat ik vergeten ben.

Maar hier gaat het met Benthe helemaal super! Dat we bij de kinderarts waren geweest heb ik hier nog een berichtje geplaatst geloof ik ;). Verder gaat de bijvoeding ook goed, eet lekker smorgens wat hapjes fruit en savonds wat groenten met soms wat rijst/pasta. Verder drinkt ze gewoon nog altijd aan de borst en krijgt ze de laatste twee voedingen savonds gekolfde melk. Eigenlijk dus niets veranderd in de tijd dat we hier weg waren. Begin van de maand (of was het nou eind december…) heeft ze een paar nachten doorgeslapen, maar daarna weer gewoon netjes snachts gedronken :D!

Liefs, Hanneke!

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Hanneke,..wat fijn dat het zo goed gaat met Benthe. De bijna jongste telg van het maartmama forum gaat ook richting de 10 maanden! En ik wil je wel helpen met de lijst! Ik ben wel goed in excel! jammie draaitabellen en formules :D

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou dan is die taak bezet als iedereen het daarmee eens is :D!
    Enne, jammie, ik snap er echt helemaal niets van :D! Haha!
    Gaby heeft al meerdere malen geprobeert het me uit te leggen, maar bak er niks van :D!

En idd volgens mij is ze de jongste zegmaar van degene die hier nog meeschrijven, maar weet dat even niet meer gezien er een aantal terug gekomen zijn ;)!

Hoe gaat het stappen van de kleine meid daar? Hier word er nog altijd niet veel meer gedaan dan rollen en soms een klein stukkie kruipen. Maar vooruit, komt wel goed.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy loopt achter de loopwagen aan die oma te leen heeft gegeven. Echt grappig, want ze buigt haar knieen niet dus ze waggelt echt als een klein gansje :D

En inderdaad schrijf jij nog mee van de aprilbabytjes zeg maar. Energy heeft zich nog wel eens gemeld, maar weet niet of ze nog meeleest.

Nog aan de tiet dus die Benthe. Nou lekker toch. Ik vind het soms best jammer dat ik ben gestopt. Aan de andere kant ook weer niet.
    En de nachten,...tja ook daar hebben wij ons maar bij neergelegd, al heeft ze vannacht doorgeslapen.

Effe spammen

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe is idd een 'april baby' maar ben lekker gelukkig altijd bij jullie geweest gezien ik ook een in maart uitgerekende mama ben!

Ben zelfs wel blij ook dat ik in maart uitgerekend was, haha! Maar ga daar verder niet op in voor er dalijk april lijst mama's mee lezen :p! Haha!

Mooie spam! Wat super joh! Hier nog een die gewoon alleen ligt! Ben wel jaloers op jullie stappende kleintjes hoor :D!

Ahhh, dat waggelen klinkt wel super zeg! Leuk! Knie buigen komt vanzelf wel :D!

En idd nog altijd lekker aan de tiet ;)! Heb zelfs de lat weer wat hoger gelegd, wil in ieder geval de 16 maanden vol maken. Dan zien we wel verder. Maar wil haar niet te kort doen, gezien M&R ook 16 mnd gehad hebben. Ben alleen 'bang' dat ik mezelf dwing te stoppen dan gezien ik haar ook niet voor wil trekken ... en meer wil geven ... lastig dus.

Snap dat je het af en toe lastig vind, maar fijn dat je weet dat het de goede beslissing is geweest en er gewoon vrede mee hebt. Fijn!

Nou en dan ik even tijdelijke Benthe spam (inmiddels al weer 4 weken geleden gemaakt, maar toch), word binnenkort weer verwijderd ;)! En ja de wandelwagen bak past nog net ;)! Ze vind het heerlijk om in te slapen, maar gaat er volgende week toch echt uit :D!

Bekijk bijlage 43709

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja je bent natuurlijk geen aprilmama, maar je snapt hem wel he. Ik ben natuurlijk ook geen feb mama of toch wel,...;) haha. Wow wat is ze mooi jullie meisje! En wat een lief jurkje! Echt voor kerst :) of in ieder geval december,... :) En Evy heeft ook heel lang in de wandelwagenbak gepast. Past toen ze zich echt ging omdraaien zijn we daarmee gestopt.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ja joh, hup hup hup, naar de feb mama's jij! Whaha, nee hoor lekker hier blijven!

Dankje, jurkje is al 'oud' is nog van Malou geweest. Totaal tegen mijn principes in heeft ze heel regelmatig 'oude' kleertjes van haar zusje aan.

Fijn dat Evy ook lekker lang in de wandelwagenbak gelegen heeft. Vind het wel ideaal hoor. Maar dat ze er nu uit kan is ook erg handig, dan kan ze gewoon in onze eigen wandelwagen en kan dit geval terug naar mn nichtje.

Jullie meid is overigens ook een mooie meid hoor! Maar dat had ik al wel verteld geloof ik :D!

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

EVEN AANDACHT VOOR DE LIJST:

Wil iedereen even laten weten per PB indien er een wijziging op de lijst moet plaatsvinden. Dus heb je nog niet geupdate gegevens op de weblog staan, laat het even weten. Gem, Noa, bigsmile als jullie erbij willen, laat het even weten. PB dan even de geboortedatum, het laatst gemeten gewicht, lengte en de volgende afspraak. Hanneke,. die zet ik er dan ook wel bij. Is een kleine moeite als ik er toch mee bezig ben. tenzij jij het leuk vindt er nog je aandeel in te hebben.

Tnx Ladies!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Judith,
    Ik vind het helemaal prima! Zal je mijn gegevens ook sturen.
    En denk dat het voor mijzelf even het makkelijkst is om de lijst even helemaal weg te laten. (zag al als een berg op tegen het terug lezen hier, dat ik alweer bijna besloten had niet te komen :))

Verder wil ik best af en toe een gewicht/lengte aanpassen in de lijst. Maar daar hebben we het nog wel over goed ;)?

En als je mij er ook weer in wil zetten :)! Offuh, dat doe ik anders zelf wel even ;)!

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    judith ik heb je pb gestuurd

hier gaat alles redelijk zn gangetje

amber loopt volgens het cb voor.
    daarom slaapt ze 's nachts zo slecht en onrustig.
    ze kan al aantal woordjes zeggen.
    mama is favoriet haha
    papa en bep(beppe is fries voor oma)
    poehhpoehh is poes.
    ze is druk bezig met kusjes geven en knuffelen.
    als je haar vraagt waar de vogeltjes zijn kijkt ze naar buiten en wijst naar het vogelvoederhokje.
    elk uur "tingt" de klok hier en paar minuten voordat de klok gaat wijst ze staat naar de klok.
    en ze staat behoorlijk lang los.
    tussen halve minuut en minuut in.

en kruipen gaat behoorlijk snel.
    2 januari voor het eerst 1x gekruipt(of is het gekropen) en sindsdien kruipt ze razendsnel

18. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @de lijst: jammer had al eerder aangegeven dat ik wel wilde helpen met de lijst,maar mocht het nog nodig zijn laat het me weten.

@lovelyengeltje: jeetje amber gaat zeker snel.
    hier word denk ik kruipen overgeslaen. hij blijft tijgeren en nu is hij meer bezig met staan.

@judith: wat goed van evy. hier gaat het karretje nog te snel. haha.

@hanneke: ja echt niet fijn. heb hem uitgezogen,maar nog het idee dat niet alle toetsen het goed doen. nouja dat betekend gewoon alles terug lezen en aanpassen. maarja heb ik ook niet altijd zin in.

@eten: normaal prak ik altijd het eteng ewoon met de vork. zoals wij zelf ook doen. maar gisteravond heb ik grotere stukken gehouden en dan het bord voor daan gezet. de vork was al snel weg en toen begon hij met de handjes. hij kreeg in ieder geval wat binnen. maar elke keer moest hij zo ontzettend kokhalzen. vond het doodeng. heb het op een gegeven moment toch maar weer geprakt en zelf gegeven.
    hoe doen jullie dit?

19. bigsmile

bigsmile Lid

6 jan 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    lynnami @ meid hoe gaat het met je ??..

Leuke/mooie baby foto's voorbij zien komen. Geweldig !

Ik heb even mijn handen vol aan Lizje die ziek is.
    Koorts/flink verkouden.

Judith ik zal je even een pb-tje sturen en dan ben ik snel weer weg hier want Lizje hoest der longetjes uit der lijfje.

Iedereen met zieke kindjes
    Beterschap !
    Hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt.

liefs...

20. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ha meiden,

Gisteren weer een avondje naar het theater geweest. Nu bij mijn moeder om Marit op tehalen die hier heeft geslapen. Ze ligt nu weer te slapen dus even tijd om te posten.

@judith ga je straks pb'en als ik thuis ben. Vind het hartstikke leuk om in de lijst mee te mogen en ben ook wel benieuwd hoe Marit het doet.

@Hanneke, we zullen elkaar hier vast vaker gaan spreken nu. Heb wel wat tips en ervaringen van je voorbij zien komen en die spraken me zeker aan, dus fijn dat je meeschrijft!

@mvdaan: ik prak nog gewoon het eten, maar ze eet wel met de pot mee als dit kan. Ze wil nog niet echt stukjes zelf eten, gaat er meer mee spelen. (lees gooien)

@lovelyengeltje: jeeh.. amber gaat zeker hard met staan en praten enzo. Heel stoer! Trots als een pauw zeker!
    Marit kan wel al een tijdje heel goed kruipen (1dag getijgerd) met 9 maanden zeker. Maar dit toch wel heel gemiddeld dacht ik zelf?

Heb het enorm koud dus ga een lekker bakje thee voor mezelf zetten.

Tot later!

Deel Deze Pagina