Wow Gem, wat een koppie. Geweldig! En wat een mooie ogen. Daar hebben jullie goed je best op gedaan! Jacky,..wij hebben nog nooit gezwommen, maar als ik dat zo hoor, misschien wel leuk om een keer te doen. En heerlijk zo'n wintersport in het vooruitzicht! De mamafiets is van BSP. Een b-merk, maar de fietsenmaker was er erg enthousiast over en hij is heel degelijk. En het scheelt een hoop met de dure merken. Ik heb een fottje bijgeplakt. Hanneke,...tja dat is moeilijk zeg. Ik zou Evy wel meenemen. Maar dat is zoals Jacky al zei, maar 1 en niet 3. En vanwege de bv is het wel makkelijker als Benthe mee gaat. Maar wat willen jullie gaan doen? Als je iets wil doen wat lastig is met kindjes, dan kan je overwegen opa en oma in te schakelen. Succes morgen! Ben je soms zwanger? (geintje) Mamavandaan,..ik was nog vergeten te vragen hoe het met de benauwdheid is van Daan. gaat het nu beter? Evy eet sinds deze week mee met de pot en het gaat heel goed! Ze eet echt als een bezetene. 2 boterhammen tussen de middag en dan een goed bord eten 's avonds en yoghurt met fruit toe. Maar ze krijgt geen fles meer voor het slapen.
@ gem en judith leuke foto's. ik ga ook even spammen. nikki met papa op de bank. vond het koppie zo heeerlijk eigenwijs.
@judith: fijn dat je het vraagt. gelukkig gaat het nu iets beter en gebruiken we de ventolin haast niet meer. vind het niet altijd zo prettig al die medicijnen,maar het werd me nu toch effies te erg. dus vond het nu wel nodig. dus goed eten. haha mooizo. we proberen ook de laatste fles eraf te krijgen,maar het lukt nog niet zo. @gem: jeetje wat een mooie grote ogen. super foto. @shenoby: hihi die poes/kat. ligt lekker daar. mooie tattoo heeft je man toch. @hanneke: ik zou ook benthe alleen meenemen als malou en ruben het niet erg vinden om bij opa en oma te zijn. ook makkelijker met voeden. @lynnami: geen goede berichten hier. meid heel veel sterkte. hoop nog wat van je te horen. @all: we proberen dus de laatste fles eraf te krijgen,maar omdat dat eigenlijk niet echt ging en de fles van smiddags bij brood niet opkomt heb ik hem door midden gedaan. doe nu dus 100 na de boterham en dan 100 voor het slapen. alleen nu is het zo dat hij al 2 dagen rond 9 uur wakker word en honger heeft. dus dan krijgt hij nog eens 100. nouja ik vind het eigenlijk ook wel best. ga me er niet al te druk over maken. heb ik namelijk in het begin wel gedaan toen ik steeds te horen kreeg dat hij teveel kreeg. ga nu lekker naar mn bedje. morgenweer om 6 uur op. pff moet er nog niet aan denken.
Leuke foto Shenoby! Geweldig eigenwijs koppie. En een goeie tip om misschien op de grond om te kleden en te verschonen. Alleen is niet zo goed voor je rug. MamavanDaan,..fijn dat het iets beter gaat. Ja ik zou inderdaad ook zo min mogelijk gebruiken. Maar als het helpt er weer bovenop te komen, dan prima toch. In Nederland zijn ze heel voorzichtig met medicijnen aan kinderen voorschrijven, dus het is niet snel te veel. Gelukkig maar. En met jou en jouw vervelende terugkerende kwaal? Die laatste fles ging hier goed, toen wij yoghurt als toetje gaven. Dat vult blijkbaar beter dan de fles. Die kwam er ook vaak weer uit, omdat het qua volume gewoon te veel was. He zie ik nou dat je je banner hebt verandert
@ mamavandaan. hier zeuren ze ook steeds dat nikki teveel flessen kreeg, maar zonder fles komt ze gewoon heel moeilijk in slaap. dus hier ook nog gewoon 3 flessen, al krijgt ze soms smorgens de eerste fles dan niet. en die mist ze dan gelukkig ook niet. en bedankt voor het compliment over de tattoo, we horen het inderdaad vaak dat ze hem mooi vinden. ik laat hem waarschijnlijk op mijn buik zetten. alleen dan een heeeel stuk kleiner. maar nog maar even wachten tattoo;s zijn duur en heb er net 1 gekregen in juli, is nu eindelijk helemaal af.
@judith; oowk een goed eter dus L.iam eet oowk 2 a 2.5 boterham tussen de middag, fruit + soepstengel 2 uur erna, 2 uur daarna potje groente met danoontje en 2 uur daarna weer een fles van 240 cc met 7 schep bambix,, vreetzakje dus,, Mooie foto's!! Ik kom dinsdag weer meej praten,, dinsdag middag heb ik theorie voor de auto examen dus ben hele dagen aan het leren,, Liefsz 8)
Gem, Tja idd, weg kunnen is wel vaker, maar doen is heel wat anders. Hij heeft besloten dat we gaan en nu mag ik beslissen over de kids. En idd gewoon lekker Hanneke en Leander zijn is een weekendje ook heerlijk idd, even geen papa en mama zijn ! Wauw een fiets gewonnen, das wel helemaal super natuurlijk! Leuk hoor! Lekker fietsen! Wat een mooie grote ogen heeft jullie meisje zeg! Is ze trouwens jullie eerste kindje? Of hebben jullie er al meer rondhuppelen? Jacky, Vaarseizoen begint dus op de verjaardag van Benthe! Hmm 3x raden wat jullie op die dag gaan doen ! Hahaha! Leuk hoor! Nu eerst maar eens gaan skieen, kan me zeker voorstellen dat jullie er super zin in hebben zeker omdat je het eigenlijk elk jaar doet. Ahh, dat zwemmen vond ze dus wel helemaal super! Leuk hoor! Tjonge nog maar 4 weekjes, wat gaat het toch snel zeg! Hoge temp is inmiddels weer verdwenen gelukkig en is weer normaal. Huisarts denkt dat het nu niet van mn darmen komt (daar waar ik het al gewoon op geschoven had) maar dat het iets met de eierstokken is. Maar afwachten dus, en morgen even echo laten maken. Hmm ja idd, das waar, 1 is heel wat anders dan 3. Haha! En we moeten dan idd rond een uur of 20.00 op de hotelkamer zitten omdat M&R dan gaan slapen, aan de andere kant, we willen het toch niet hel druk gaan maken ofzo...lastig hoor ! Shenoby, Oww, luiers aandoen op de buik en staand is ook zo een heerlijk onmogelijk iets, maarja soms is het gewoon nodig gezien het niet anders kan! Stelletje eigenwijsjes ook he ! Fijn dat je even naar je vader toe kon, zodat je even rust had. Soms is juist even weggaan datgene dat je juist weer een extra fijne moeder maakt wanneer je weer terug bent, snap je? Gewoon doen als je dat even nodig hebt, des te meer heeft die meid weer aan je wanneer je terug bent! Jij ook alvast succes in het ziekenhuis. Hoop dat het mee zal vallen. En alvast succes vrijdag bij de ka! Ahh, wat een heerlijk snoetje heeft Nikkie toch zeg, super! Alleen Benthe meenemen kan ook idd, maarja vind dat dan weer zo sneu/oneerlijk tegenover die andere twee . En tja met zn tweeen kan gezellig zijn, met zn drieen kan gezellig zijn, maar met zn vijven is ook super gezellig...haha...nouja gelukkig heb ik nog een paar weken om te denken . Judith, Ahh ze zit prima zo lekker op de fiets! Super meid hebben jullie ook! Prachtig koppie! Wat fijn dat het eten zo goed gaat. Lekker genieten dus! Whaaah, zwanger ? Nee, alsjeblieft niet ! Hoewel zwanger wil ik best zijn, maar dan gewoon voor altijd ofzo? Haha! Nee, als het even kan houden we het echt bij 3 kindjes. Maar het zou kunnen natuurlijk ! Uhm, tja eigenlijk is het gewoon lekker even rustig niks doen, dus niet dat we heel wat dingen willen gaan doen. Daarom denk ik juist dat het zo saai is voor ze, zeker voor Malou en Ruben, Benthe heeft er nog niet zo een last van. Maar voor die andere twee moet je toch wat meer dingen hebben waar ze zich mee kunnen vermaken. Verder gewoon even lekker af en toe een stukje lopen enzo, maar geen echte dingen in de planning. MamavanDaan, Ik heb het van jullie niet helemaal meegekregen geloof ik, maar wel fijn dat ik lees dat je de ventolin bijna niet meer gebruikt, dat kan alleen maar positief zijn ! Die fles, tja ik ben er heel gemakkelijk in en zou hem idd gewoon lekker geven. En die ene door de midden is ook prima toch. Misschien voor het slapen 150cc doen dat ie dan niet om 9 nogmaals komt? Maar das maar afwachten natuurlijk. Tja heb het net ook al geschreven, alleen Benthe meenemen vind ik ook weer zo oneerlijk tegenover de andere twee ukkies. Maar idd ze vinden het ook super om bij opa en oma te mogen blijven slapen. Benthe meenemen is idd wel veel gemakkelijker met voeden ipv kolven, maar kolven gaat hier ook erg gemakkelijk. Alleen moet dus wel de melk opgehaald/weggebracht worden (daar dacht Leander aan, had ik nog even niet aan gedacht.) Humbly, Heel veel succes alvast! Sterkte met leren! Zet hem op ! Zo heb weer bijgelezen. Wel heel veel ego, maar heb maar gewoon bij iedereen apart geantwoord over het antwoord op mijn vraag. Wel allemaal super bedankt voor het geven van het antwoord en snap dat het heel moeilijk is voor een ander om zoiets te beslissen. Maar vooruit, we gaan over 4 weken, dus hebben nog even tijd. En nu ga ik naar bed, want het is weer veel te laat! Straks om 3 uur weer laten lurken en dan om 6 uur weer laten lurken en uit bed. Iedereen wassen en aankleden, dan nog een tasje inpakken voor ze en ze alle drie even bij opa en oma 'dumpen' en mama en papa even naar het ziekenhuis. Maar komt wel goed, zijn nachten dat we het met minder slaap moeten doen haha! Liefs, Hanneke!
shenoby jij donderdag succes in het ziekenhuis! mooie tattoo van je man (wel erg groot, maar de stijl is mooi) het is op de foto net of je man een pruik (kat) op heeft.... mamavandaan & shenoby zeuren de CB's bij jullie over de flessen. Hier hebben ze er nog nooit wat van gezegd... vorige keer vroegen ze niet eens hoeveel ze er nog krijgt. Jullie kindjes zijn toch niet bijzonder dik?! Humbly succes met leren en met je examen dinsdag! Hanneke Dus nog geen beslissing genomen wie er wel of nie tmeegaat op het weekendje weg.... maar ach de beste beslissingen worden op het laatste moment genomen! Hoe was het in het ziekenhuis? Hier verder weinig te melden. Behalve dan dat ik vanmorgen met mijn fiets gevallen ben. Het was ineens zo glad (wat je dus niet zag). Je had je schaatsen daar wel aan kunnen doen. Fiets iets beschadigd, maar dat hebben ze op de zaak weer bijgewerkt en zie je bijna niet meer! Mijn elleboog en knie zijn een beetje stuk en mijn bovenbeen doet zeer. Verder nergens last van. Gelukkig valt het mee. Moet natuurlijk wel over 2 weken wintersporten...
@mooie ogen. Thanks! Hoor het wel vaker dat ze opvallend grote ogen en hele lange wimpers heeft. Ze heeft ze van haar vader gekregen. @Hanneke: Tja.. dan zit er niets anders op! Twee huizen huren, 1 voor jou en je hubby en 1 voor opa oma en de kids. Hoef je niet heen en weer te rijden voor de melk, kan je smorgens op de koffie voor de dikke knuffels en kan je met man op stap als stel! Marit is mijn eerste kindje trouwens. Maar als het aan mijn vriend ligt komen er nog wel een paar.. nu nog even wachten... @shenoby: Wat rot dat jeje zo naar voelt. Niet schuldig voelen hoor als je even een paar uur voor jezelf neemt. Je kindje krijgt hiervoor ook weer een uitgeruste en blije moeder voor terug! Succes in het ziekenhuis. @mvdaan: Nieuwe banner????? Fijn dat het beter gaat met Daan. Geef je al veel yoghurt na het eten? Anders geef je deze iets later dan direct na het warme eten. Is het wat meer verspreid? @humbly: zal voor je duimen! @jacky: auw!!!!!! @all Marit was op het kdv vandaag niet te genieten. slecht geslapen etc. thuis ging het ook niet beter. Wilde niet eten en heb haar om 18.00 uur al naar bed gedaan. Dat wilde ze wel. Ze had 38,5 graden dus verklaart alles wel.. Bah... laat die lente maar weer komen zeg!
hihi jaaa nieuwe banner. helemaal super. we gaan er dus weer voor. @gem: ja misschien wel een idee om de yoghurt later te geven. doe het nu echt als toetjes na het eten en dan zo'n difrax oefenbekertje vol. maar dat is geloof ik niet heel veel. hoe geef jij de yoghurt? hier mag de lente ook wel komen. ben het ook helemaal zat. bah. @jacky:ja ze blijven dat in de gaten houden terwijl daan de vorige keer amper was aangekomen en hij gewoon met lengte en gewicht goed zit. dus ze zeuren een beetje. maar was direct al. toen dronk hij zo veel en mocht ik echt niet ophogen. echt zielig zo'n hongerig kindje. dus ik hield me er niet altijd aan. auw gevallen. dat is minder. hoop dat je weinig last hebt. kun je meestal na de tijd zo'n ontzettende spierpijn krijgen omdat je door de val al je spieren aanspant. @hanneke: ja daan is erg benauwd geweest en had daarvoor ventolin,maar gelukkig hoeven we die nu nauwelijks meer te gebruiken. ja doe in de middagfles gewoon minder zodat hij 's avonds meer kan krijgen. vind het ook allemaal wel goed. ga niet zeuren met een hongerig kleintje. kan ik niet aanzien. hihi ja je moet ook het melk er krijgen. haha moeilijk hoor. zou me denk ik ook wel schuldig voelen tegenover malou en ruben. maar goed je moet doen wat voor jou goed voelt. @humbley: succes met het leren. en veel succes met de theorie. @shenoby: de ochtendfles kan er hier niet af. dan denk ik eerder de middagfles. maar goed we moeten maar eens zien hoe het gaat. ik wil ook heeeel graag een nieuwe tattoo. (heb er al 2, 1 enkel en 1 rug) maar ik wil daan er in verwerken en ik wil hem op mn voet. dus binnenkort eens even langs gaan en afspraak maken en kijken wat hij met mn ideeen kan. @judith: ja met mij gaat het ook beter. gelukkig. hopelijk komt hetniet terug als ik ooit weer zwanger zou raken. maar goed dat kan niemand garanderen. vanavond weer gesport. speciaal aangepast aan mij door mijn fysio. best lekker. dit was de 2e keer. had vorige keer eigenlijk geen spierpijn,maar heb het gevoel dat ik dat nu wel krijg. kom ik net thuis daarvan blijkt dat mn mannetje bezig is het bedje van daan te maken want hij was door de lattenbodem gezakt. hoe bizar. hij ligt er net 10 maand in en hhet was net of er zo'n lat ingezaagt was. en dat hij daarop knapte en doorzakte. vind het niet normaal dat het al zo snel kapot gaat dus morgen hang ik aan de telefoon met hardewijk. ze zorgen maar dat er een nieuwe komt. was duur zat. :x:x:x:x
ojaaaa helemaal vergeten te vertellen. daan zijn 3e tand komt door. de rechterbovenvoortand. hihileuk woord voor galgje.
@ mamavandaan. die flessen gaan er vanzelf af, nikki wil sinds een paar dagen alleen smorgens nog maar een fles pap en verder niet meer.
Jacky, Zo is het, en we hoeven geen overhaaste beslissing te nemen verder. Nog tijd genoeg ! Fijn dat jullie cb geen zeur cb is ! Lekker gewoon je eigen weg volgen. Tjonge gevallen met de fiets, gelukkig dus weinig aan over gehouden behalve wat schaafplekken en een beschadigde fiets. En idd geen gekke dingen nu zo vlak voor de vakantie hoor!! Kunnen we niet gebruiken! Gem, Whaha, poeh, geloof niet dat ik daar op zit te wachten! Samen in een hotel, geloof dat ik dan niet bij ze weg kan komen ! Haha! Jullie meid dus de eerste, maar als het even kan zouden jullie nog broertjes/zusjes willen, prima toch. En idd eerst maar even rust ! Beterschap, vervelend als ze niet helemaal lekker in dr hum zijn. Hopelijk snel weer over ! Shenoby, Hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad ! En leuke foto van die twee! MamavanDaan, Fijn dat je die ventolin niet vaak hoeft te gebruiken dus dat hij iet veel benauwd is. Die fles idd gewoon maar doen, jullie weten het het beste hoor, en daarbij geeft een cb alleen advies, en ben je hun niks verplicht ! Ik denk dat het idd alle drie meenemen word of geen van drie meenemen, vind het gewoon oneerlijk ! Andere twee hebben even veel recht om bij papa en mama te blijven . Succes met klussen ! Dat er maar snel een wondertje in je buik mag groeien! Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest, echo gehad maar nog geen uitslag gekregen. Hadden eigenlijk een afspraak met de gyn, maar er was 1 gyn die zich ziekgemeld had en dus naar huis was of niet eens gekomen, en er lagen 3 vrouwen te bevallen en er moest een ks gebeuren, kortom, we konden kiezen om te blijven wachten (maarja, ik had geen kolf of niks bij en de kids zouden maar eventjes bij opa/oma blijven) dus hebben we voor de andere optie gekozen en dat is donderdag terug komen voor de gyn en dan dus de uitslag. Nog gewoon afwachten dus. Liefs, Hanneke!
Gem Marit alweer een beetje opgeknapt? Heeft ze lekker geslapen? mamavandaan Jee, die kleine door zijn lattenbodem gezakt! Dat is niet mis. Zou ook bellen hoor. Dit zou niet mogen gebeuren met 10 maanden gebruik. Enne de 3e tand! Leuk he dat dat mondje steeds voller wordt! Hier ondertussen al 8 tanden. Shenoby Jee wat een verschil (qua grootte) met Nikki en Sven. Of lijkt dat maar zo?! Zo nikki wordt dus al een grote meid met een eigen wil. Nog maar 1 fles perdag! Wat drinkt ze nu dan zoal overdag? Hier nog 3 flessen hoor.... Hanneke Nou de echo heb je in ieder geval gehad. Nu nog de uitslag. Maar idd ik had er ook niet op gaan zitten wachten (denk dat je er nu nog had gezeten...) Op naar donderdag! Met de spierpijn van de val van gisteren valt het mee. Ik voel me meer een beetje beurs (maar dat is ook wel te zien aan mijn rechterkant) Morgen moet ik naar het CB. Ben benieuwd of en wat ze gaan zeggen over flessen etc.
hier hebben ze nog nooit gevraagd over hoeveel amber krijgt. amber krijgt dan ook nog steeds borstvoeding. maar tussen door sowieso ook anderhalf flesje thee. uit beker wil nog niet zo super goed. fruithap van 2 stuks fruit. meestal over de dag verdeelt een stuk brood (ze wil maar een kwart stuk per keer ongeveer) soms nog een halve soepstengel. en 's avonds kommetje avondeten (of als het iets is wat ze niet mag zoals stamppot zuurkool dan krijgt ze een potje vol avondeten) en daarna een kommetje vol magere yoghurt. meer krijgt ze overdags niet.