hier ben ik ook weer een keer. amber geeft af en toe ook over na het drinken. maar ook niet met een boog. maar wel redelijk veel. af en toe loopt er wat uit haar mond en af en toe wel een grote golf. soms is het heel dik, wit en stinkt het zuur. net of het oude melk is wat ze eruit gooit. ik kolf nu elke dag sowieso 1x. zodat ik een voorraadje kan maken. en ik kolf ongeveer 150 cc.(beide borsten samen) dus amber drinkt iets meer als 150cc per keer(ze krijgt er natuurlijk meer uit) in haar eigen bedje slapen wil ze nog niet echt. nu ligt ze de laatste nachten naast me op bed. kussens naast haar zodat ze er niet uit kan rollen(ze draait nog niet echt maar voor de zekerheid) en dan slaapt ze wel goed. dus nu wil ik binnenkort overstappen op een shirt van mij in haar bedje en haar dan daar in leggen. misschien dat ze dan wel wil slapen in haar eigen bedje. maar ze vind het natuurlijk veel te lekker om naast mama te slapen. nu heeft ze vaak om 20:00 drinken gehad en word 3:00 weer wakker voor drinken. gister had ze 16:00 gehad en daarna 21:30 pas weer. en vanmorgen om 5:30 heeft ze weer gehad. en soms heeft ze dat ze om de 2-3,5 uur komt. dus het is heel wisselvallig. ik geef op verzoek. dus dat is soms wel wat lastig. dus ik kolf meestal als het langer als 4 uur duurt. en komt ze dan bv. na 4,5 uur dan krijgt ze het flesje. en als het dan nog langer duurt bv. 5-5,5 uur dan krijgt ze wel de borst en heeft ze dan niet genoeg gehad, dan krijgt ze nog wat uit het flesje. amber mag 750cc per dag hebben(richtlijn) maar ze krijgt volgens mij veel meer. het is een klein vreetzakje haha. en ze groeit goed. ' sorry dat ik niet op anderen reageer. oh ja @miinicole infacol hielp hier ook niet echt. dus ik gebruik nu helemaal niks meer voor de krampjes. want voor mijn gevoel werd het door de infacol alleen maar erger.(de laatste tijd dan) nu doe ik als ze krampjes heeft mn pink in haar mond en leg haar op mn buik of tegen me aan.(haar hoofdje op mn schouder) amber heeft echt heel veel poepluiers pfff. er gaan hier denk ik wel 10 luiers per dag doorheen als het niet meer is.
Ik heb vorige week het CB gebeld en toen inderdaad naar johannesbroodpitmeel gevraagd. Dit werd mij nu nog afgeraden omdat ze daar vaak weer krampen van krijgen, maar dat is misschien niet aan de orde als je het doet zoals jij verteld. Zal het er volgende week toch nog maar eens over hebben. Ik word soms zo onzeker van het CB, want eigenlijk alles waar ik voor bel, kunnen ze me niet (goed) in adviseren. Had ook al een keer gebeld voor de krampjes, maar ze mochten me niet adviseren in homeopatische middeltjes... 'Nee mevrouw, krampjes horen erbij, daar moeten ze overheen groeien...' Nou wat moet je nou met zo'n opmerking? Ik heb uiteindelijk toch Cinababy gekocht, dit enkele dagen gebruikt en nu lijkt het niet meer nodig, maar het heeft Amy wel goed gedaan! Anticonceptie is hier nog het condoom.... De duivels zijn hier nog niet gearriveerd en omdat ik BV geef kan ik niet aan mijn oude pil beginnen. Omdat je dan toch bepaalde hormonen doorgeeft wordt dat afgeraden. Cerazette (?) zou wel kunnen, maar hier moet ik nog even achteraan.
Schrijf hier niet veel maar lees zo af en toe wel mee Wij hebben Lieke toen ze 2 weken oud was in de puckababy laten slapen en ik vond dat echt een uitvinding bij haar. Ze maaide zichzelf wakker met haar armpjes en viel regelmatig "van het stoepje" waardoor ze dan weer begon te huilen. Ze heeft er tot ze 6 weken oud was in geslapen en daarna zonder geprobeerd en dat ging goed. Vind het fijner dan inbakeren omdat ze in de slaapzak nog wel de armpjes kunnen bewegen. Suc6!
@ lovelyengeltje ! Dank je!! Amber ziet er ook echt super schattig uit!!! @ all.... Met lynn gaat het goed! Ze is nu iets meer dan 4 weekjes oud. De nachten gaan tot nu toe echt super!!!! Zodra ze haar laatste flesje heeft gehad gaat ze in haar bedje en valt zelf in slaap!!! Ze heeft al een aantal nachten doorgeslapen en ok al komt ze snachts dan slaapt ze heerlijk weer door!!! Wat dat betreft hebben wij niks te klagen! Maar........ Overdag wil ze dus niet slapen!!!!! Wel in de maxicosi en op je arm maar niet in haar eigen bedje!!!2 weken terug ging dat nog wel prima!! Ik probeer het elke dag weer op het moment dat ik zie dat ze moe is. Ik wil haar gewoon wakker in haar bedje leggen op haar eigen kamer. Overdag is het gewoon licht op haar kamer. Ze valt gewoon echt niet in slaap!!! Ze huilt niet altijd histerisch maar ze blijft maar door huilen... Als ik haar dan troost is ze stil en valt ze vaak binnen 5 min. in slaap op mijn arm... Ik leg haar dan weer in bed maar na 5 min is ze weer wakker.... Zo gaat het dus maar door... Heb al van alles geprobeerd.... Ik heb gister een hele tijd staan spieken om erachter te komen waar ze nou wakker van werd... Ik denk dat het ook komt omdat ze zo veel stuipjes heeft en veel maait met haar armpjes.... volgens mij maakt ze zichzelf gewoon wakker. Heb Nu een Puckababy besteld... Heeft iemand hier ervaring mee?? Zag dat snoop er een goede ervaring mee had!!Nu ligt ze op onze kamer in ons bed met de gordijnen dicht ( die zijn heel donker) .. maar ja .... dat kan natuurlijk niet zo door blijven gaan... Hebben jullie het overdag donker of licht op de kamer?? Want ik lees dat je het beter licht kunt houden.. Nou ik hoor graag van jullie of jullie hier ook last van hebben en wat jullie ervaring is!! Ik hoor trouwens heel veel verschillen in de hoeveelheid voeding!!! Sta er echt van te kijken!! Als ik dat zo lees krijgt lynn echt veel te veel! Krijgt nu 7 voedingen van 135 ( incl. schepjes ) en weegt 4 kilo. Ik was toen naar het inloopuurtje bij het cb geweest en daar zeiden ze dat het ok was.... maar gaf toen 50/50 met borstvoeding.... Zou ik nou dan te veel geven??? Ze komt wel om de 3 uur en drinkt ook al haar flesjes leeg. Nou dit was weer een heel verhaal!!! Ga morgen proberen om op iedereen te reageren! gr. Jvd
@ jvd ik kreeg te horen op het cb dat daan teveel kreeg. hij drinkt 135 cc per keer en krijgt 6-7 flesjes. hij is vandaag precies 6 weken en weegt ongeveer 4500 gram. ze vertelde het me zo alsof ik een moord had begaan. voelde me echt klote erdoor. maar weet zelf gewoon dat daan het voor minder niet doet en ben in ieder geval wel overgegaan op voeding voor hongerige baby's. nu red hij soms om om de 4 uur te komen. maar gaat nog niet van harte. als je de rekensom 150 x lichaamsgewicht in kg en dat delen door de aantal voedingen per 24 uur. zoveel mag je in de fles doen. jij zou dan op ongeveer 85 cc zitten. maarja als lynn dan nog eerder komt voor de voedingen schiet het nog niet op. ze zeggen wel dat je niet boven de liter uit mag omdat dit slecht is voor de nieren.
@Jacky78: Ik heb het niet eens met het cb erover gehad, maar ben het gaan proberen en het werk gewoon super tegen het spugen. Ik luister eigenlijk maar met een half oor naar het cb want ik heb het idee dat je gewoon moet doen wat je zelf denkt,(je weet zelf wat het beste is voor je kindje) het enige waar ik naar luister is het totaal aantal cc wat ze mag hebben en reken dan zelf ongeveer hoeveel dat max per fles is, en geef haar waar ze om vraagt alleen niet meer dan het cb aangeeft. @jvd: Onz meisje wil overdag ook niet slapen en is bijna de hele dag wakker, ze slaapt nog wel een een uurtje voor ze haar fles van ongeveer 18uur maar dan gewoon in de box, misschien heeft ze gewoon genoeg aan de uurtjes die ze slaapt. Ik heb het op een gegeven moment gewoon opgegeven om haar smiddags naar bed te brengen want het was gewoon een ramp, ze lag klaar wakker te krijzen in haar bed, soms wel een uur lang. @muppie; je moet gewoon doen wat jezelf het beste lijkt hoor, maar zou wel even kijken wat het max aan cc is wat hij mag hebben. Gabi woog 4090 en toen kreeg ik te horen dat ze tussen de 600 en 800cc mag hebben en niet meer dan een liter perdag want dat zou niet goed zijn voor de nieren. @All: nou ik heb nu een spiraaltje en zag er heel erg tegen op om m te laten zetten maar het is me 100% meegevallen, heb bijna geen pijn gehad alleen een beetje weeen gevoel. Nouheb ik nog een vraagje hoelaat gaat jullie kleine sávonds naar bed? Gabi is bijna de hele dag wakker en gaat na de fles van 22.00uur naar bed en komt s'nachts nog een keer maar slaapt dan ook door tot ongeveer 8uur soms zelfs later. Liefs......
Hoi Dames! Ik ben Danielle, en wij zijn 26 maart de trotse ouders geworden van Tim! Het is een heel erg tevreden ventje, en we hebben eigenlijk weinig problemen gehad tot nu toe. Ik kom van de bevallinglijst April forum af, maar merkte dat ik daar toch weinig aansluiting nog vond met de dames. Ben nu toch een "stapje verder" en ze zitten vast ook niet te wachten op al die "babyverhalen", omdat ze zelf ook zo graag hun beebje in de armen willen houden. Vandaar dat ik me hier aanmeld, omdat ik denk dat ik hier meer aansluiting kan vinden. Ik merk aan mijzelf dat ik nu 3 weken later, ontzettend bezig ben met de bevalling, en alles erom heen. Net of ik nu pas alles verwerk of zoietss, hebben meer vrouwen dit gehad? Het ritme begint nu eindelijk wat te komen, en ik begin wat relaxer met alles te worden. Wel vind ik het moeilijk om het huishouden op een wat lager pitje te zetten, ik wil graag alles perfect doen, maar dat kan nu even niet. Moet daar nog even een balans in vinden merk ik. Verders gaat het heeeel erg goed, ben apetrots op ons kleine mannetje!! Ik zal nu eens jullie berichten doorlezen, zodat ik weet wie jullie allemaal zijn!
Welkom hier Danielle, Hoop dat je hier wat beter je draai kan vinden. Ik kan niet meepraten over het verwerken van je bevalling heb daar nooit last van gehad. Verder heb ik er juist last van dat ik geen puf hetb voor het huishouden zit liever met m'n meisje op de bank. Liefs Xanado
Ik zit trouwens even met het rekensommetje van de voedingen? Tim mag nu om de 4 uur, en drinkt dan telkens 120 op. Hij is nu 3540 gram, en volgens het rekensommetje mag hij maar 85 hebben? Geven wij hem dan teveel? Maar hij drinkt toch wel telkens alles op, dus zal hij het wel nodig hebben?
Ik wil juist alles in de dag doen. Én lekker wandelen, en tutten met Tim, en het huishouden, en lekker shoppen en, en, en.. Ben best onrustig nog. En met het verwerken van de bevalling, meer alles eromheen. Ben de laatste weken aan het klungelen geweest met mijn bloeddruk, waardoor ik ook opgenomen ben geweest. Toen die tijd liet ik alles over me heenkomen, maar merk nu aan mijzelf dat het toch best een heftige periode was. Door de bloeddruk ben ik ook ingeleid, en vind het best jammer dat de natuur bij mij niet zelf heeft bepaald wanneer het tijd was zeg maar. Ook heb ik het idee of iemand anders de bevalling heeft gedaan in plaats van ik zelf? Ben best stukken uit de film kwijt... : Heb altijd gezegd dat ik filmen bij een bevalling niets vind, maar nu achteraf had ik mijn bevalling heel graag willen zien...
Als hij alles opdrinkt zal hij het wel nodig hebben denk ik maar je zou even kunnen vragen aan het cb hoeveel hij max aantal cc per dag mag. Weet niet hoe oud Tim is enz dus kan het je niet vertellen. Nou mijn bevalling is wel natuurlijk begonnen maar weet er ook delen niet meer van en wil het ook liever vergeten, want heb na mijn idee een zware bevalling gehad ondanks dat hij inclusief weeen maar 9uurtjes heeft geduurd. Ik had namelijk met 3cm ontsluiting al persweeen en heel veel pijn dus ben naar het zh gegaan voor pijnstilling waar ik helemaal high van werd.
hallo, ik kom niet meer zo heel vaak op het forum soms lees ik mee. Ja dit is heel herkenbaar en mijn zoontje heeft het ook gehad en nu mijn dochtertje waarschijnlijk ook. Kijk een op google en tik verborgen reflux in. Je hebt reflux waarbij kindjes veel spugen en verborgen reflux het woord zegt het eigenlijk al je merkt het in het begin niet tot de kleintjes pijn beginnen te krijgen. Ze hebben continue brandend maagzuur waardoor het slokdarmpje geirriteerd kan raken. Vaak kom je er al te laat achter en is het slokdarmpje al geirriteerd. Bij mijn zoontje kwam ik er pas achter na 2,5 maand. Kind krijste op een gegeven moment van de pijn. Mijn dochtertje begint nu ook al. Ik merkte het aan, kwijlen soort luchtbelletjes maken, zien slikken, herkauwen nog wel uren na de voeding, zuur ruiken uit mondje. op een gegeven moment gaat dat zo'n pijn doen dat ze gaan gillen van de pijn. Voeding moet zo en zo ingedikt worden. Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing. Ik zat gister bij de huisarts en vandaag ben ik al door de kinderarts gebeld dagt ze haar maandag al willen zien. Volg je gevoel bij mijn zoontje zei het cb steeds mijn zoontje honger had in een week tijd was zijn voeding al 3 keer verhoogd. Op een gegeven moment ben ik gaan googlen en herkende ik de symthomen week later zat ik bij de kinderarts. Nu hetzelfde verhaal als bij mijn dochtertje..... Meiden volg je gevoel dat is altijd de beste en liever een keer te veel bij de huisarts gezeten als te weinig.
Meiden, bedankt voor jullie reacties op mijn vraag! Vanaf vandaag ga ik het anders doen. Ik laat Evy 8 minuten drinken. Tussendoor en na 8 minuten koppel ik haar af om te boeren. Na 8 minuten kijk ik of ze echt nog honger heeft. Nu 4 voedingen gehad en het gaat super! Ze spuugt hooguit een beetje bij een boertje, maar verder niet. Mijn tsr is echt veel te heftig voor haar. Als ze los laat spuit ik haar helemaal onder. Ze kreeg veel te veel binnen en de helft kwam er weer uit. Als ik afkolf, heb ik ook zo een flesje vol, dus Evy zal wel voldoende drinken in zo'n korte tijd. @ Danielle,.. welkom hier en ik hoop dat je hier aansluiting vindt. Ik ben soms ok nog bezig met de bevalling. Ik ben ook stukken kwijt doordat ik zoveel bloed ben verloren. Ik vind het nog wel lastig dat ik haar thuis achter heb moeten laten en met de ambulance mee moest in mijn eentje. @ jvd,.. heel herkenbaar!! Evy slaapt ook nauwelijks overdag. Idd ook wel als ze bij ons ligt. Wij leggen haar als ze slaapt in de wieg van de wandelwagen en die staat beneden. 's Nachts slaapt ze wel goed in haar bedje, dus het komt wel dat ze overdag ook wil. Ze slaapt anders nauwelijks en dan loop ik de hele dag met haar op de arm. Misschien een kruikje in haar bedje? Dat werkte bij ons ook goed voor de nacht. @ anticonceptie,.. ik gebruik cerazette. Enige nadeel is dat het een doorslikpil. Ik weet dus niet of en wanneer ik ongesteld word. @ Lovelyengeltje,.. kolf je niet te veel, want dan is je productie veel hoger dan nodig. Of vind je dat niet erg,...? @ Miinicole,.. he getsie,.. het ging zo goed?! Ik hoop dat het weer beter gaat met Liam. @ roken,.. ik was gestopt voordat wel zwanger wilden worden en ben nog steeds gestopt. Heb ook niet echt behoefte, al had ik dat wel verwacht eigenlijk. @ Wish, lekker geshopt!?! Heerlijk toch effe lekker je laten gaan. Oja, de na-gym was eigenlijk wel heel leuk. Een beetje kletsen en een beetje oefeningen doen. Ik heb volgens mij wel een goede bevalling gehad, want ik heb echt nergens lastig van behalve het bloedverlies. Maar alle pilates oefeningen gaan echt heel goed. Ook mijn buikspieren waren nog redelijk sterk. Gelukkig maar,... Voor degenen die borstvoeding geven,... hoe geven jullie de vitamen K&D. Door een flesje afgekolfde melk of met een lepetje? Wij doen het meestal met een lepeltje, maar het is best vies dus het loopt een beetje langs haar mondje er weer uit. Meiden, een fijn weekend! Liefs Judith
[ senna slaapt ook overdag niet, s nachts gelukkig wel. ik baker haar in in de puckababy, echt een superding!! ze zwaait ook veel met haar armen, en schrikt na 10 min wakker, met de zak gaat het beter, ze slaapt wat meer nu overdag, ze ligt ook op een lichte kamer. ze heeft haar goede en minder goede dagen, als ze een slechte dag heeft slaapt ze helemaal niet en huilt ze veel....al met al ben ik heel blij met de puckababy, dan krijgt ze in ieder geval af en toe wat meer rust en is ze tevredener. @xanadoo jullie meisje is ook veel wakker? maar is ze dan wel stil? of huilt ze ook veel dan? @minicole ik heb dus ervaring met de puckababy, ik vind het een superding, ze wordt er echt rustig van, als ik haar inbaker is het wel even tegenspartelen, maar na 10 min is dit over. moet wel zeggen dat het dus niet elke dag werkt, als ze echt niet wil, dan gaat ze ook echt niet slapen, en dan helpt die zak ook niet meer. ikheb hem via marktplaats gekocht, scheelt veel in prijs, ze kunnen er ook maar tot ongeveer 3 maanden in dan is een grotere zak nodig. ik heb ook een paccodoek geprobeerd, maar deze vond ik te strak om haar lijfje zitten, met de puckababy heeft ze nog iets bewegingsruimte, succes!
Ja dat had ik dus ook gevonden toen ik op de symptomen googlede. Nou spuugt ze niet met zoveel kracht en het is ook niet na elke voeding. Is dat bij jou wel na elke voeding?? Ik ga nu nog wat anders proberen, werkt dat niet, dan ga ik actie ondernemen richting huisarts. Maar met de nieuwe strategie lijkt het vandaag wel goed te gaan. Groetjes Judith
ook ik denk dat senna last heeft van verborgen reflux, slaapt je dochtertje wel s nachts goed? heeft ze dan ook last van reflux? senna heeft het nl alleen overdag. ze heeft ook een apart hoestje, niest best veel, blaast luchtbelletjes. ik heb dit al aangegeven bij de HA maar hijzegt dat elke baby reflux heeft, alleen de een heeft er meer last van als de ander, het sluitklepje bij de slokdarm werkt nog niet goed bij babies, dus hij stuurt ons niet door naar de kinderarts, raar dat dit zo verschilt dan. ik ben erg beneiuwd hoe dit afloopt bij je.
Heey meiden, Dank jullie wel voor jullie ervaringen! ik heb Liam vanavond in een hydrofiel luier ingebakend en meneer viel na 10 min alles bij elkaar krijzen in slaap hij slaapt nu al vanaf half 8 helemaal bij.. hopelijk blijft dit goed gaan.. het is de eerste keer dan hij uitzichzelf in slaap is gevallen.. ( nou heb ik het natuurlijk gezegt en dan gaat het morgen weer fout ) Wat is het dan lekker om even geen gehuil aan je hoofd hebt.. Groetjuhs!
Een super goede morgen! Liam heeft vanacht heel goed geslapen hij is 1 keer wakker geweest voor de voeding om 4 uur en daarna heeft hij lekker weer geslapen tot 8 uur heerlijk een nacht zonder steeds wakker te zijn.. het inbakeren werkt hopelijk dan toch.. nu ligt hij ook weer lekker in bed te slapen.. hij wil wel in zijn bedje ingebakerd liggen maar zonder is het met 5 min mis.. dus dan maar lekker strak inpakken voor hij gaat slapen.. @all; Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal wat beter gaat.. wat ik hier lees met het veel spugen ken ik niet.. ik hoop dat dit een periode is en het snel weer beter gaat anders zou ik gewoon naar de dokter gaan! Groetjuhs en een hele fijne zaterdag toegewenst!