Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jacky,... wat zei de huisarts? Ben je doorverwezen?

Hanneke,.. hoe was het gesprek met de kinderarts? Al nieuws over Benthe?

2. Rhythem

Rhythem Lid

27 okt 2008
    47
    0
    0
    Hallo Iedereen!

Hier ook een maart mama.
    6 maart ben ik bevallen van een heerlijk zoontje genaamd Tigo.
    Ben al een tijdje aan het meelezen hierzo en vind het nu wel eens tijd worden om een beetje mee te kletsen.
    Tigo is 2 weken te vroeg geboren en ik geef tot nu toe succesvol borstvoeding.
    Ga nu eerst maar eens proberen om mijn banner te veranderen :oops:

3. Rhythem

Rhythem Lid

27 okt 2008
    47
    0
    0
    Oh haha.
    Zie nu dat ik niet eens meer een banner heb!
    Nou ja , lekker makkelijk.Hoef ik hem niet te veranderen ook.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Welkom en gefeliciteerd nog!

5. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Dank je bolbuikje, jij succes met je gesprek over Benthe, ik weet wat het is om je kindje in het ziekenhuis te hebben....

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik mocht even tussendoor, want eigenlijk had hij vandaag geen tijd, maar omdat het zo'n kleintje betrof mocht ik tussendoor.
    Nee, ik ben niet doorverwezen. Hij vindt het spugen (gelukkig) niet ernstig genoeg. Hij begrijpt gelukkig wel dat het niet fijn is voor Amy (en voor mamma). Hij vondt Amy erg alert en oplettend, buikje etc was ook in orde. Wel gaan we de voeding dus iets indikken met johannesbroodpitmeel.
    Dan donderdag nog overleg met het CB. Dan kijken we even hoe het gaat en wat er verder gedaan zou moeten worden.

Of het echt reflux is weet ik dus niet, maar als dit al helpt is het goed denk ik.

Ik heb nu al 2 voedingen ingedikt met johannesbroodpitmeel en tot nu toe enkel een mondje teruggehad met het boeren, verder niet!
    Ik dik het minder in dan voorgeschreven, anders ben ik weer bang dat ze dadelijk niet kan poepen....

Ze ligt nu weer lekker tevreden in d'r box!

7. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Zo, dat is lang geleden!
    Maar ontzettend cliche: ik heb zo weinig tijd om op me gemak eens rond te neuzen hier!
    Maar het blijft toch allemaal heel interesant en behulpzaam, dus ga toch weer eens wat vaker neuzen!

Met Niels gaat alles heel goed!
    Weegt ondertussen bijna 4000 gram!
    Alleen overdag wil meneer alleen in de box slapen! Dus de strijd om toch elke keer te proberen op bed te leggen heb ik opgegeven. Sommige mensen zeggen dat je het moet blijven proberen, maar hij slaapt in de box wel goed en na zijn laatste voeding(elf uur) gaat ie zonder een kick te geven lekker in zijn bedje slapen!
    Alleen met voedingstijden is ie een beetje aan het spelen nu. Normaal zou ie om 7, 10, 13, 16, 19 en 22.00 uur mogen. Maar hij komt nu in de nacht pas om 4 uur en dan weer om 8. Maar dan word de laatste voeding zo ontzettend laat! Dus corrigeer ik om hem acht uur met een halfje, en trek ik hem om 10 uur weer recht.

Verder krijgt ie sinds vandaag therapie vanwege zijn voorkeurshouding. Zijn bolletje begon als scheef te staan en ik ben er liever vroeg bij! Nu doen we veel met links zodat ie niet meer constant op rechts ligt en dan moet het eigenlijk al wel goed gaan komen!

8. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Acnaib; jee, dat lijkt me erg moeilijk met die voorkeurshouding, omdat te veranderen en in de gaten te houden?
    Succes!

Hier gaat het prima, Tim heeft nu overdag 2 x wakkere uurtjes, en slaapt na de fles van 23.00 tot half 4.
    Gelukkig slaapt hij sinds 3 dagen daarna weer rustig in, dus breng dat in verband met de wakkere uurtjes.
    Lijkt erop dat hij nu het dag/nachtritme begint te kennen!

Verder gaat het met mij wat minder. Heb last van de bekken, en ineens weer last van mijn borsten?
    Ik geef geen BV meer, en toch voelt het als stuwing?
    Herkenbaar? Ik droeg alweer beugelbh's, maar heb nu maar weer de voedingsbh's aangetrokken.
    Zou het miss door de beugelbh kunenn komen?

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rhythem,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Welkom hier!

Jacky,
    Lekker aan het doorslapen dus! Fijn hoor! Hoop dat de jpbm blijft helpen!

Miinicole,
    Fijn dat ie nu lekker slaapt meid!

Lovelyengeltje,
    Klinkt allemaal goed daar dus! Is ze vanaf 18.00 alleen wakker? Of ook wat onrustig enzo?

Fairy,
    Dankje! Hoe zijn de prikjes gegaan?

Acnaib,
    Fijn dat alles daar goed gaat! Hopelijk gaat de voorkeursligging weer snel over!

Danielle,
    Hoe lang geleden ben je gestopt met de borstvoeding? Stuwing zou best kunnen, als het pijnlijk is kan je misschien proberen een beetje de druk eraf te kolven met de hand. Verder goed in de gaten op harde plekken, rode plekken etc! Beugelbh, denk niet dat het daar perse van komt. Ik heb in de tijd dat ik voedde ook vaak gewoon een beugelbh aan gehad en nog nooit een borstontsteking gehad. Wel een keer of 3 een harde plek die niet weg wilde (wel weggegaan uiteindelijk hoor ;)) maar dat was niet speciaal na het dragen van zo een bh ;)!

Gesprek met kinderarts vanmorgen was best goed! Al had ik gehoopt dat ie ons meer info kon geven :oops:! Maar oke, dat ze zo suffig is (alleen maar slapen, niet drinken) komt idd door de medicijnen. Kinderarts zei dat ie dat van te voren verteld heeft, maar dat is bij mij niet blijven hangen :oops:! Maar vanmorgen heeft ze die troep voor het laatst gehad en nu moeten we dus afwachten tot ze weer zelf beter gaat drinken. Dan mag ze namelijk mee naar huis :D! We kunnen wachten tot ze echt alles zelf drinkt, maar mogen haar ook met de sonde mee naar huis nemen. Enige wat de kinderarts dan vind is dat ze wel zelf weer aan het proberen moet zijn met drinken. En denk dat ie daarin gewoon gelijk heeft. Dus zo gauw we weer vooruitgang zien, komt het naar huis mogen van Benthe dichterbij :D!

Liefs, Hanneke!

10. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi hoi,
    even een ego berichtje. heb wel meegelezen maar zit met zoveel in mn koppie.
    ik zit allemaal na te denken over mn zwangerschap,bevalling en de week na de bevalling.
    ik mis het op 1 of andere manier. als ik iemand zie lopen die zwanger is denk ik o dat wil ik ook wel weer voelen. mis het schoppen in mn buik denk ik.
    mis zelfs de bevalling (zal vast raar klinken) weet ook echt niet wat ik er aan mis. kan dit eigenlijk niet uitleggen.
    ook de week met de kraamzorg wat ik toen best wel vreemd vond mis ik.
    als ik foto's zie denk ik oja wat fijn.
    denk dat het komt doordat ik alles in een soort roes heb meegemaakt ofzo. kweet het echt niet. ben daarom ook best benieuwd of er meer zijn die dit hebben of dat ik zo'n raar geval ben. :oops:

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Muppie; nee, mis de zwangerschap echt totaal niet. Herken wel wat je zegt over de roes.
    Dat heb ik ook, en ervaar dat als vervelend.
    Heb niet alles heel goed meegemaakt... En daar baal ik nu van.

Verder doen mijn borsten vandaag echt heel erg veel pijn! Afkloven is nu 2 weken geleden voor het laatst geweest, dus dat kan het ook niet zijn..
    Wel heb ik wat last van mijn onderbuik, zou ik miss nu al ongesteld wodren?? Kan dat alweer zo snel? :-S

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden,

Vanmorgen voor de eerste keer naar het cb geweest en Liam is goed gekeurd.. Hij heeft geen kiss of reflux :) was ik zelf nogal bang voor..
    Bij de geboorte woog Liam 3400 gram en nu 4780 gram :D :confused:
    Hij was 50 cm lang en nu 55 cm 8) Vond het ookal raar dat sommige truitjes moeilijk paste hahaha..
    Hij moet inderdaad ingebakend worden voor het slapen gaan omdat veel te druk is... haha dat heeft hij van zijn moeder.. zijn armen zitten hem heel erg in de weg vandaar dat ik er toch goed aangedaan heb dat hij ingebakend in bed ligt.. De arts was het er ook helemaal mee eens dat hij inbakerd slaapt want anders slaapt hij toch niet..
    Hoofdomtrek was bij de geboorte 34,5 en nu 36,7 dus ook netjes!

19 mei moeten we weer en dan krijgt hij zijn eerste prikken :( kijken hoe hij dat vind.. vandaag vond hij helemaal niks.. hij was aan het krijzen als een gek! hij is zo ongelovelijk moe! gelijk naar bed gedaan toen we thuis kwamen en nu slaapt hij lekker verder! hij slaapt de hele dag.. hij is alleen wakker tijdens de voeding en 5 tot 10 min erna en dan slaapt hij weer 3 a 4 uur verder.. ik had gevraagd of dit normaal was en de arts vertelde me dat baby's slapen zoveel dat ze zelf nodig hebben en Liam heeft veel slaap nodig!..

@Bolbuikje; hopelijk gaat het goed zonder de medicijnen :D ben ook heel blij dat het nu beter gaat, hoop ook dat het zo blijft gaan..

@Muppie; ik kan het me wel voorstellen dat je het in een roes hebt meegemaakt, zelf heb ik het heel bewust meegemaakt.. het ligt er denk ik ook aan wat voor een bevalling je hebt gehad.. mijne was heel makkelijk..

Groetjuhs!

13. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Net terug van de kinderarts met Aaron we kregen 2 keuzes fysio en weer laxeren of 5 dagen opname. Wij direct voor de fysio gekozen natuurlijk en nu hopen dat het beter gaat. Ben even van slag want aaron huilde nu heel hard bij de dokter en ineens geloofde ze ons en werd alles in werking gezet ben nu zo bang dat er echt iets mis is :( Maandag krijgt aaron direct fysio op de huilbaby poli (niet dat hij direct een huilbaby is maar omdat hij wel veel huilt omdat hij ergens last van heeft) hoop zo dat het dan beter gaat. Donderdag ga ik dus naar mijn moeder toe (woont 1,5 uur verder op) en blijf daar 2,5 dag om een beetje bij te komen. Sorry reageer niet op andere voel mij nu te rot daarvoor.

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hopelijk gaat het deze keer wel beter na de fysio.. een baby die de hele dag huilt is echt heel zwaar.. heb er zelf ervaring mee.. hopelijk knapt Aaron snel op en heb jij ook wat meer rust! :D

Groetjuhs!

15. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hopelijk gaat het goed komen met Aaron. Lijkt me echt ontzettend moeilijk een huilbaby!
    Vind het al "erg" als Niels zijn gewone huiluurtje heeft :oops:

Wie past er al in zijn oude kleren?
    Mij wil het nog steeds niet lukken en ben ook bang dat dit niet meer gaat gebeuren omdat me heupen een stukje breder lijken of ben ik nu ongeduldig?

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey,

Ik pas in al mijn oude kleren :) 2 weken na de bevalling al weer.. toen was ik ook al mijn gewicht weer kwijt wat ik aangekomen was..
    Je kent zelf je lichaam het beste, komt allemaal wel goed! 8)

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @acnaib
    mijn heupen zijn ook breder geworden dus ik hoop ook dat ik mn broeken van voor de bevalling weer ga passen.
    nu zijn ze nog iets te klein.
    ik was bijna weer op mn gewicht van voor de bevalling.
    maar zit er nu weer 4 kg vanaf.
    komt door pasen met de paaseitjes enz.
    grrrrrr
    straks ga ik er echt op letten(als alle paaseitjes enz hier op zijn)
    dan ga ik gezond eten en geen chocolade en chips meer eten.

@miinicole
    jeetje zeg wat is liam behoorlijk gegroeid, goed zeg.
    krijgt hij bv of kv.
    (kv toch??? of heb ik het mis)

@ilona
    sterkte.
    hopelijk gaat het snel beter.

@bolbuikje
    ja dan is ze meestal wakker en huilt en is onrustig.
    ik zit ook te denken aan verborgen reflux.
    want heel vaak spuugt ze (redelijk) veel.
    en steeds krampjes(voor mijn gevoel)
    het lijkt net of het haar heel erg dwars zit.
    en soms als ze gespuugd heeft, dan heeft ze ook weer honger.
    (misschien omdat er "zoveel" uit is gekomen)

@all
    wij gaan dit weekend lekker een nachtje in een hotel.
    niet heel ver weg hoor.
    dus ik ben nu al een beetje in het voren aan het kolven.
    (heb ook al redelijk veel in de diepvries)
    heb al 12 voedingen in de diepvries.
    en het weekend kolf ik gewoon door.
    maar elke ochtend en nacht moet ik nu gewoon kolven omdat ze mega vol zitten.
    en dan kolf ik zo 110cc en daarna drinkt amber nog.
    en dan heeft ze ook meer als genoeg.

liefs ons

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heerlijk toch een nachtje in een hotel overnachten :D

Liam krijgt kv.. 150cc met 4 scheppen friso standaard en 1 schep friso extra... Hij groeit echt super snel, de arts was tevreden over zijn groei dus dat zit wel goed gelukkig..

Ik ga lekker even buiten zitten en daarna Liam maar weer eens de fles geven als hij wakker is.. ( slaapt al vanaf half 11 ) heerlijk gewoon :)

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    amber had half 11 ook voor het laatst gehad.
    en half 2 kwam ze alweer.
    ze heeft regeldagen volgens mij.
    (6 weken toch)

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Dat zou heel goed kunnen.. Ik moet Liam altijd wakker maken sinds hij ingebakerd is.. anders komt hij na 4 uur nog niet......
    Amber krijgt borstvoeding toch? hoe weet je dan hoeveel ze binnen krijgt? ( ben heel nieuwschierig )

Deel Deze Pagina