@ Ilona, veel sterkte met Aaron. @ miinicole, als je inbakerd gaat de hartslag toch omlaag. Moet je hem dan misschien niet daarom wakker maken. @ loveengeltje, hoe meer je kolft/ je kleintje drinkt hoe meer melk je aan maakt. Je lichaam past het vanzelf aan. Wel lekker ruim in je melk zitten
@miinicole ik heb geen idee hoeveel amber binnen krijgt maar in ieder geval wel genoeg. als ik kolf (beide borsten) heb ik rond de 160-170 cc. dus zoiets krijgt amber ook binnen denk ik. of zelfs iets meer? @mupkuh ja ik heb liever een voorraadje. als ik bv een keertje wegga, kan ik mooi een flesje meenemen met afgekolfte melk. of als mn ouders een keer oppassen kunnen die ook mooi een flesje geven. ik word nu elke nacht rond 3-4 uur wakker en dan moet ik eerst kolven want anders ontploffen ze haha. en dan kolf ik niet alles eruit maar rond de 110cc. mocht amber dan na een uurtje wakker worden en dorst hebben dan zit er nog genoeg in mn borsten. gister naar de dokter geweest voor mn hb te laten meten. was 7,9 dus super goed. na de bevalling was het 5,3 morgen naar de vk voor nagesprek. dan neem ik amber ook mee kunnen ze haar ook even bewonderen. en heel misschien weten ze ook wat de bultjes op haar gezicht zijn. ze heeft hele kleine ieniminie bultjes(lijken wel hele kleine pukkeltjes) op haar hele gezichtje. en soms zijn er een paar van die bultjes rood. op het consultieburo zeiden ze vorige week dat het door mijn hormonen kwam. dus we zullen zien wat ze zeggen. misschien morgen nog ff naar vriendin van zwangerschapscursus. die heeft dochtertje wat 2 weken ouder als amber is. liefs
Is dat zo? dat wist ik niet.. vanmiddag dronk hij goed toen hij zelf wakker werd.. maar hij moet wel wakker gemaakt worden anders krijgt hij te weinig voeding...
@ engeltje, altijd makkelijk he een voorraadje. Ik heb pas 1x afgekolft voor in de diepvries. Heb toen ook gekolft omdat ze de hele dag al weinig gedronken had en ik het idee had dat ik geen bv meer had. Dus even de productie op gang gebracht @ miinicole, ik moet mijn meissie ook wel ooit wakker maken. Ze is niet ingebakerd, maar als het zo'n lekker weer is word ze er nogal lam van.
ik kolf eigenlijk iedere dag wel. de 3e dag na de geboorte ben ik al begonnen met kolven omdat de melk uit mn borsten spoot. en mn borsten door de stuwing zo groot en hard waren dat Amber mn tepel niet te pakken kon krijgen. dus nu kolf ik voordat ik haar laat drinken meestal een beetje af (als mn borsten helemaal vol zitten) als mn borsten niet hard voelen (dus beetje zacht) dan kolf ik niet. maar een voorraadje vind ik super makkelijk. kan mn vriend (of mn ouders) ook een keer een flesje geven. en als Amber langer slaapt dan 4 uren kolf ik ook af (anders gaat de productie naar beneden) en meestal slaapt ze 's middags langer dan 4 uren. en laat ik haar meestal lekker doorslapen.
@Mupkuh; ik denk dat iedereen de kleine wel een keer wakker moet maken voor de voeding.. alleen snachts hoef ik hem niet wakker te maken, dan komt hij zelf.. @Lovelyengeltje; dat is ook wel eens lekker vind ik zelf, dat iemand anders Liam de fles geeft.. alleen om de reactie al te zien is super!
ik maak Amber nooit wakker. de ene keer is het na 2-2,5 uren en de andere keer pas na 5-5,5-6 uren. ik geef op verzoek. de ene keer drinkt ze misschien iets meer als de andere keer. dus de ene keer komt ze ook iets eerder dan de andere keer. als ze het flesje krijgt heeft ze speen nr 1.(kleinste gaatje) maar elke keer als ze 3 slokken heeft gehad trek ik het flesje uit haar mond. anders heeft ze het flesje veel te snel leeg en dan krijgt ze veel meer last van krampjes. (daarom kolf ik eerst ook anders spuit het in haar mond en dan krijgt ze ook veel krampjes)
Óoh op die manier.. ik maak Liam wel wakker omdat het cb eerst vertelde dat hij een ritme nodig heeft.. nu laat ik hem zelf gewoon komen maar zorg wel dat hij 5 flessen binnen krijgt. de ene keer drinkt hij meer dan de andere keer dat wel.. Liam heeft de dodie fles ook met 3 standen speen en 1 gaat soms ook te snel.. hij zuigt zijn speen plat..... zo gulzig is hij soms met drinken.. Groetjuhs!
half 2 had amber voor het laatst gehad. en ze kwam net om kwart over 6 weer. ben net klaar met voeden. amber zuigt ook heel hard.
Liam kwam om kwart over 2 zelf en nu net om 6 uur weer.. hij ligt nu weer in bed.. hij is alleen uit zijn ritme omdat hij vanmorgen om hele andere tijden eten kreeg.. omdat we om half 9 al bij het cb moesten zijn nu kan hij zijn slaap maar moeilijk te pakken krijgen..
Amber ligt eigenlijk bijna nooit in haar eigen bedje (oeps) overdag meestal in de box of buiten in de kinderwagen. en na de laatste voeding 's avonds (tussen 10 en 11 ofzo) dan in haar eigen bedje of bij mama in bed.
Liam sliep eerst ook altijd in de box of in de kinderwagen of lekker bij mij en oma in bed.. alleen nou wil hij nergens meer slapen zonder ingebakend te worden haha wees blij dat Amber overal lekker slaapt Morgen gaan we lekker buiten zitten en mag Liam lekker in de kinderwagen slapen..
Niels ligt overdag ook heel de dag in de box of wagen. Hij wil ook gewoon niet op bed liggen, dan blijft ie huilen. Na de laatste voeding gaat ie wel in zijn bedje en dit werkt gewoon harstikke goed! Wie herkent het dat je jezelf nog een beetje moet vinden?! Dat je soms een dipuur hebt en gewoon zin hebt om te huilen? Met de kleine gaat het gewoon kei goed en voel ik me ook goed , maar hetgeen wat erbij komt maakt me zo moe en onrustig, het gewone leven zeg maar! Dus verjaardagen, bezoekjes, andere verplichtingen. Dan zit je weer net niet lekker met een voeding ofzo,een hoop gesjouw voor een paar uurtjes. Het liefst blijf ik gewoon thuis van al die dingen en lekker heel de dag op je gemak de kleine verzorgen en een keer zonder verplichting naar de stad lopen ofzo! Maar je moet het leven toch weer oppakken? En je kunt toch niet alles afzeggen? Dan ben ik bang dat je jezelf zo gaat isoleren ofzo! Hebben meer mensen dit?
Ja dat heb ik ook. Ben gewoon al druk zat met mijzelf en de kleine. Ga het liefst mijn eigen gang, zonder verplichtingen. Maar besef ook idd dat ik hiermee niet aan de gang kan blijven, maar blijf ook het liefst alleen thuis zonder visite... Denk dat die behoefte op den duur wel weer komt?
@acnaib soms heb ik dat ook wel een beetje. je moet zoveel spullen meenemen. en omdat ik bv geef moet je daar ook rekening mee houden. dat je ergens rustig kan zitten om bv te geven. bij mn vriend zijn ouders zit ik meestal in de woonkamer met de deur dicht. visite zit daar eigenlijk altijd in de keuken. en ik heb nog nergens anders bv gegeven. dan neem ik meestal een flesje afgekolfte melk mee. en dan kolf ik terugreis in de auto. liefs
Hiep hiep hoera! De eerste nacht door geslapen!!!! Ik werd netjes wakker om 2 uur en om 4 uur, maar Nielsje sliep lekker door!! Toch maar een paar keer stiekem in zijn bedje gekeken ofdat ie nog ademde
Heerlijk toch!! kan niet wachten tot Liam ook door slaapt snachts! hopelijk blijft Niels nu doorslapen
amber had gisteravond om half 9 gehad en daarna 10 uur nog geloof ik(maar dat weet ik niet zeker meer) vanacht rond half 3 begon ze even te huilen, dus haar de speen gegeven en ze sliep meteen weer door. dus toen heb ik maar gekolft(ze ontploften bijna) en half 5 wou ze wel drinken. en nu net om half 9 - 9 uur heeft ze weer gedronken. dus opzich slaapt Amber wel vrij goed door.
Lovelyengeltje Goed dat je zoveel kunt kolven zeg!Ik krijg er met moeite 40 cc uit Het is niet dat ik niet genoeg melk heb maar ik kan de knop niet omzetten om te kolven.Het lukt gewoon niet.Baal der wel van , want het zou wel makkelijk zijn als ik eens kon kolven.Dan kan je eens wat langer weg.Tigo heeft ook gewoon nog totaal geen ritme dus kan niet zeggen van ik kolf tussendoor eens.Wat fijn dat Amber zo goed slaapt! Dat zit er bij mij nog even niet in denk ik haha. acnaib Ken het hoor!Blijf ook het liefste thuis met de kleine.Het is onderhand een hele volksverhuizing eer we de deur eens uit zijn.Zit ook nog eens met 2 honden die verhuisd moeten worden.Anders gaan ze prinsheerlijk op de nieuwe bank liggen haha , en dat vind de baas niet zo'n succes. Miinicole Hoe heb jij dat gedaan met inbakeren?Gewoon gedaan?En hoe lang heeft hij geprotesteerd? Het bedjes verhaal. Tigo wil absoluut niet in zijn bedje en al helemaal niet meer in de kinderwagen slapen! Hij wil alleen bij papa in de draagdoek of bij mama op der buik. Slaap nu al een week met de kleine op mijn buik en wil daar van af!!! Niet dat ik het niet gezellig vind ofzo hoor , maar ben zo bang dat het eeen keer fout gaat. Tot nu toe gaat het hartstikke goed maar zou het me eigen nooit kunnen vergeven.Ik word wakker van Tigo als hij als een kippetje aan het zoeken is naar de borst haha.Van de week werd ik wakker en toen had hij de borst al gevonden.Vergeet altijd mijn shirtje wweer naar beneden te doen. Maar nu komt het.Ik ben er achter dat het een buikslaper is.Heb hem eergisteren zomaar eens op zijn buik te slapen gelegd en meneer sliep 1.5 achter mekaar.En dat is voor zijn doen echt veel!Behalve als hij in de draagdoek zit dan slaapt hij zo 3 uur.Nu heb ik eergisteren gelijk een aerosleep gekocht zodat hij niet kan stikken in het matrasje.Hij tilt zijn hoofdje wel goed op maar je weet het nooit. Heb voor de rest al heel veel tips gekregen hoe ik hem moet laten slapen.Zoals rust en regelmaat en inbakeren.Maar merk dat hij gewoon het liefst op zijn buikje ligt. Daarbij heeft hij ook reflux en ben ik begonnen met zantac. Maar dat vind hij zo vies!!!Zit gewoon te kokhalzen. Ga voor vanavond dus maar proberen een beetje af te kolven en hem dat door zijn flesje geven.Als iemand nog andere tips heeft om de zantac te geven graag!
amber slaapt ook het liefst niet in haar bedje. of ze moet goed vast slapen dan slaapt ze soms daarna wel door. maar meestal word ze dan na 5 minuten toch weer wakker. net alsof ze voelt dat ze in haar bedje ligt.