Heb Tigo om 9.45 eten gegeven en om 10.15 op zjn buik in zijn eigen bedje gelegd en het kleine mannetje slaapt nog!Sta wel iedere 5 minuten even boven zijn wiegje om te kijken.Vind het toch nog een beetje eng ondanks de aerosleep. Vrouwtje van het cb zei ook dat het een heel goed matrasje is en er dan eigenlijk niets kan gebeuren , maar dat ze het niet mogen adviseren.
Haha.Hij lag net een beetje te brommen maar slaapt nu gewoon weer verder! Weet niet wat me overkomt.Tot nu toe dan.
Ha, hier heeft Amy voor de derde acht op rij lekker doorgeslapen. Rond 22.00uur krijgt ze de laatste fles en om 07.00uur meldt ze zich weer!!1 Ik vindt het super van haar. Ik lees veel over het overdag niet willen/kunnen slapen. Wij hebben er gelukkig wel echt een ritme in... Misschien heeft iemand er wat aan. Bij ons slaapt ze eigenlijk altijd in haar eigen bedje. Maar moet ook wel zeggen dat ze in principe goed slaapt. Je moet echt zorgen voor regelmaat met die kleintjes. Bij ons gaat het meestal zo: 07.00uur krijgt ze de eerste fles (meestel bij ons op bed) daarna weer even terug naar d'r bedje zodat wij ons kunnen douchen en ontbijten. 10.00uur weer de fles (meestal bij ons beneden op de bank) en dan kijk ik of ze moe is. Valt ze in slaap, of vecht ze tegen de slaap, dan gaat ze naar boven. Ligt dan nog wat te murmelen, maar valt meestal wel in slaap. 13.00uur weer de fles en dan ga ik meestal met haar wandelen of even de boodschappen doen dus slaapt ze in de kinderwagen. Of ze is gewoon lekker wakker en kiijkt mee. 16.00uur weer de fles en nu blijft ze bijna altijd wakker 19.00uur weer de fles en nu kijken we weer, is ze moe gaat ze naar boven, is ze wakker blijft ze bij ons beneden in de box 22.00uur de laatste fles (meestal bij ons op bed) en daarna gaat ze lekker slapen Amy slaapt dus eigenlijk nooit in de box bij ons. Het bedje is om te slapen, en de box om te spelen. Als ze overdag slaapt verduister ik haar kamertje niet, maar ze slaapt heerlijk dan. Haar meest wakkere tijden zijn dus van 10.00 tot 13.00 en van 16.00 tot 19.00 of tot 22.00. En tuurlijk zijn er hier ook dagen dat het ritme er absoluut uit is en ik de halve dag met haar in de rondte loop. Maar over het algemeen gaat het zo als hierboven verteld. Vergeet niet dat die kleintjes groeien als ze slapen!
Jacky78 Ik zit ook vooral met het probleem dat ik borstvoeding geef en op verzoek voed.En daar is ook nog echt geen regelmaat in te krijgen. Heb het echt wel geprobeerd om hem wakker in zjin bedje te leggen maar hij gaat helemaal over de rooie.Was zo erg dat hij er echt heel erg van moest hoesten.Dan ga ik hem echt niet verder laten huilen.Ik weet dat je eigenlijk door moet zetten , maar ik vind het zo ook wel best.Hij slaap zowiezo lekker bij papa in de draagdoek en nu dus ook gewoon in zijn wiegje.Even afkloppen. Ik zat vooral met de nachten in mijn maag.Kan natuurlijk niet met hem op mijn buik blijven slapen. Wel goed dat je dochter doorslaapt zeg!!Kijk ik ook wel een beetje naar uit.Ze zeggen als je geluk hebt beginnen ze met 6 weken een beetje ritme te krijgen.Nou in nog geen 1600 jaar!!!
Ja, met borstvoeding op verzoek wordt het idd een ander verhaal. En tuurlijk laat je je kleine niet helemaal over de rooie gaan in z'n eigen bedje. Maar blijf het wel gewoon elke dag even proberen, uiteindelijk lukt het wel een keer. En daarna steeds vaker. Bij ons gaat alles ook niet altijd even makkelijk hoor. Nu ligt ze bv ook een beetje te jengelen, maar ik laat haar maar even. Die valt dadelijk wel in slaap, dat hoor ik nu wel aan het huiltje. Ik heb haar tot afgelopen weekend nog elke nacht wakker gemaakt voor een voeding en heb zelf maar besloten dat niet meer te doen. Als ze honger heeft komt ze, en dan krijgt ze gewoon, maar tot nu toe slaapt ze heerlijk door (en mamma & pappa dus ook). Zorg 's avonds gewoon voor een lekker ritueel wat je elke avond herhaalt, eerst bv nog even lekker in bad, of lekker knuffelen, dan bv in bedje leggen en een muziek(doos) aan. Zodat hij weet dat hij nu moet gaan slapen. En dit lukt natuurlijk niet meteen he.... Doe gewoon elke keer hetzelfde ritueel herhalen! De kraamhulp hier zie altijd let op de 3 r's. Rust, Regelmaat en Reinheid! Hier worden kindjes groot (en zoet) van! Hou vol hoor, het komt vanzelf goed.
Heey meiden, Wees blij dat jullie er een ritme in hebben, hier begint het te komen.. om 7.00 eerste fles daarna even 5 min in de box en weer ingebakerd naar bed (hij is altijd inbakerd) daarna om 11.00 meld hij zich weer, de fles en weer even in de box en naar bed.. om 15.00 zelfde verhaal om 19.00 uur zelfde verhaal om 23.00 uur zelfde verhaal om 3 of 4 uur de fles en dan weer naar bed.. Liam wil niet knuffelen.. als je hem langer dan 10 min vast hebt na de fles gaat hij over de rooie.. hij wil niet meer vast gehouden worden.. volgens het cb is liam te druk om te genieten.. hij wil te veel, hij is al druk bezig met proberen om te draaien.. zijn hoofdje heeft hij de hele tijd al om hoog en maar kijken.. als hij langer dan 10 min de box ligt is het mis.. dan wil hij niet meer slapen als ik hem boven neer leg.. het enige wanneer je even met hun kunt knuffelen is als je de fles geeft.. hopelijk word dit ook snel anders..
Wij hebben eigenlijk hetzelfde ritme met Evy (ze zijn ook bijna even oud). Tot vorige week wilde ze ook niet in haar bedje slapen, maar opeens lukte het wel. Elke keer als ze moe was en/of in haar oggjes wreef of een beetje jengelig was hebben we het geprobeerd. In de wandelwagen wil ze niet meer slapen, omdat ze veel te veel prikkels krijgt en wakker blijft. Als we nu gaan wandelen slaapt ze vaak ook niet meer in de wandelwagen. We maken haar 's avonds wakker voor de laatste voeding om een uur of 11:00. Dan komt ze weer rond 6:30. En ik geef overdag ook bv op verzoek, dus dat hoeft niet perse wat uit te maken. Ik probeer zoveel mogelijk structuur in de dagen te brengen en ik merk dat Evy het daar super op doet! Het spugen is minder, ze drinkt super en slaapt al een paar weken 's nachts door. Huilen doet ze eigenlijk alleen als er echt iets is. De drie r-en werken hier goed.
Hoi dames, Zie dat jullie het over ritme en bedtijden hebben. Bij ons krijgt ze sávond's om 22.00uur de laaste fles, dan komt ze tussen 4 en 7 zelf. Meestal krijgt ze dan rond 10.00 de fles, beneden op de bank. 14.00 volgende fles en dan ga ik lekker wandelen of ze ligt in de box of wagen buiten bij mij. 18.00 fles en dan lekker bij papa kneuteren of in de box. 22.00 de laatste fles meestal bij ons op bed en naar bed. De laatste dagen breng ik haar om 20.00 uur naar bed en maak ik haar om 22.00 uur wakker voor de fles. Soms wil ik nog wel eens afwijken van de fles tijden vooral als ze smorgens pas om 7 uur komt dan een uurtje later maar kort de tijd tussen elke fles dan weer iets in om wel op 22.00 uur uit te komen voor de laatste fles. S'middags wil ze eigenlijk nooit in haar eigen bedje slapen en ligt ze lekker wakker in de box. Maar zoals vandaag slaapt ze heel veel en heb ik haar om 12.30 op bed gelegt en heeft ze lopen jammeren(aandacht trekken) tot 13.30 en nu slaapt ze. En over een uur haal ik haar er weer uit voor de fles en blijft ze lekker beneden. Zo verder heeft ze gister haar eerste prikjes gehad. Ik heb het erg druk dus probeer zsm weer op iedereen te reageren. Liefs Xan.
ik geef bv op verzoek. dus er zit hier niet echt regelmaat in. maar Amber slaapt hier heel vaak in de kinderwagen buiten. en dan slaapt ze veel langer door dan normaal. meestal wil ze de volgende voeding pas na 5 of 6 uren. ipv na 3 of 4 uren. en de verloskundige moest ik vandaag heen(voor het na-gesprek) en heb het er ook met haar over gehad en ze zei dat dat niet erg was. en er komt vanzelf een tijd dat Amber wel in haar bedje wil slapen ipv bij mama in bed.
ik lees dat jullie het hebben over ritme van je kindje. hier gaat het nu ook wat beterder daarmee. onze tijden zijn zo: rond 5/6 uur de fles daarna direct weer naar bed. (zo min mogelijk prikkels) 9.45 uur badderen/wassen daarna de fles, even in de box of bij mama totdat hij moe word en dan lekker naar bed of wandelwagen. 14.00 uur verschonen,dan de fles en direct naar bed of als we weg gaan in de wagen. hij slaapt dan tot ongeveer 18.00 uur. verschonen,daarna de fles en lekker in de box of bij papa en mama. meestal blijft hij dan wel wakker tot half 10/10 uur. heeft dan honger en krijgt de fles. daarna gaat meneer naar bed en slaapt tot de volgende morgen. de nachten gaan hier eigenlijk al een hele tijd goed. hij sliep in de kraamweek al 6 uur door snachts en 2 weken na de bevalling sliep hij al 8 uur door. 1 keer zelfs langer ik was weer in slaap gevallen. schrok opeens wakker. maar meneer lag nog heerlijk te slapen. toch maar wakker gemaakt toen. heb gelezen dat het niet goed voor de bloedsuikers zijn. @ lovelyengeltje: wat houd nou eigenlijk de nacontrole precies in bij de vk. ik heb hem volgende week. @xanado: die tijden die jullie hebben hebben wij ook zo'n beetje. lekker om 's avonds rond 10 uur de laatste fles te geven en dan lekker zelf naar bed. hoe ging het het eerste prikje? begin mei moeten wij ook weer naar cb en dan krijgt daan hem. @ judith: fijn dat het zo lekker gaat. structuur doet heel wat. @rhythem: hoop voor je dat de ritme er snel in zit. is wel erg lekker. toch wel fijn dat je erachter bent gekomen dat tigo liefst op zijn buik slaapt. ik hoorde dat het vroeger ook vaak werd gedaan. met de zantac kan ik je niet helpen. heb een tijdje terug wel spul voor spruw gehad wat hij zo ontzettend vies vond. maarja dat heb ik maar gewoon doorgezet. het moest ook wel.
@muppie het nagesprek is gewoon een gesprek bij de vk over hoe je alles hebt ervaren. hoe de bevalling was en hoe je erop terug kijkt. hoe de tijd na de bevalling was. of je nog vragen hebt enz.
Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Grappig en interessant om te zien dat iedereen er weer z'n eigen methodes op na houdt. Hier eigenlijk Kiyan alleen 's nachts in de wieg Als ik merk dat ie moe is en wil slapen overdag leg ik 'm meestal in de kinderwagen. Meestal valt dit samen met dat ik de oudste 2 van school moet halen dus dat komt wel goed uit! Laatst had ie net een flinke tuk gedaan in de box (tja, als ie eenmaal slaapt ga ik 'm er niet uit halen om in bed te leggen hoor!) en was hij eigenlijk net wakker toen we weg moesten. Ik legde hem in de kinderwagen en je zag hem echt kijken van 'oke...kinderwagen dus..daar slaap ik normaal gesproken...nou, doe m'n ogen wel dicht dan...maar als je stil gaat staan ga ik weer kijken hoor!' Hier geef ik bv aangevuld met de fles. Helaas kwam K van de bv alleen niet genoeg aan. Ik hou dus wel enigszins voedingstijden aan, maar laat K eigenlijk bepalen hoe laat we 's morgens beginnen. Het ligt er aan hoe laat hij 's morgens voor de eerste voeding komt. Dit varieerd tussen 6.00 en 7.30 zo'n beetje. Als hij 's nachts komt geef ik 'm een fles en sowieso als hij 's morgens vroeg komt. Wij slapen 's avonds meestal erg laat (K en ik zijn allebij avondmensen ), maar gelukkig kunnen we na de ochtendfles allebij nog ff lekker doortukken De laatste week valt K meestal in de maxi-cosi in slaap na de fles. Niet zo goed voor z'n rug, maar hij spuugt heel veel van de kunstvoeding eruit als we hem niet rechtop voeden. Beetje rottig is dat aangezien hij die extra fles bovenop de bv wél nodig heeft. Inmiddels erachter dat het dus het beste werkt hem na de bv eerst in de maxicosi te zetten en hem daarin de fles te geven. En dan vooral NIET meteen oppakken voor een boertje! Zo lang het er in zit kan het wat doen he? En hij was in 1 week tijd bijna een halve kilo aangekomen dus het werkt wel goed Ben er ook achter dat de flesvoeding beter blijft zitten als hij eerst rustig aan de borst gedronken heeft. Veel minder last van oprispingen, krampjes etc. Dus zo lang er nog wat te halen valt uit de borst gaan we daar nog maar lekker mee door Ben er wel druk mee zo, omdat ik ook nog op z'n tijd probeer af te kolven om de productie nog een beetje op gang te houden. Weten jullie trouwens dat regelmaat niet specifiek afhangt van vaste etenstijden? Elke keer je kindje met een vaste gewoonte klaarmaken om te gaan voeden geeft bijvoorbeeld al regelmaat (Ik verschoon hem meestal voor de voeding. K kan al aan het huilen zijn omdat ie trek heeft, maar tegenwoordig weet ie dat ie na het verschonen eten krijgt en is dus stil tijdens het verschonen). Of dat als je in de kinderwagen ligt je lekker gaat rijden en slapen. Of als ie 's avonds moet gaan slapen in de wieg dat we dan zachtjes naar boven gaan en we hem eerst in z'n slaapzakkie wurmen Wat ik eigenlijk wil zeggen: ritme/regelmaat zit meer in vaste handelingen dan in het tijdstip waarop het gebeurd.
hoi meiden!!! Hoe gaat het hier?? HEt ritme zit er hier ook aardig in!! Soms is overdag nog een probleempje met slapen maar over het algemeen gaat dat ook goed! Ik leg lynn altijd in haar eigen bedje! De ene keer blijft ze stil en valt ze vanzelf in slaap en de andere keer word ze elke keer na 5 min wakker... snachts slaapt ze wel super! Gaat nog steeds naar bed zinder een kik te geven! Zo naar het CB voor de eerste keer! Ben benieuwd!! Het ritme is nu ongeveer zo: 8:00 word ze wakker en dan de fles. Dan in de box. 9::00 kleed ik haar uit zodat ze in der nakie is ! ( vind ze heerlijk) Ik leg het aankleedkussen met haar in de badkamer en ga zelf douchen... Als ik klaar ben neem ik haar even mee onder de douche en dan wikkel ik haar in doeken en douche ik zelf even af! Dat vind ze helemaal geweldig!Dan leg ik haar in haar bedje zodat ik zelf kan aankleden en optutten. 11:00 weer de fles. Dan even naar de winkel of wandelen. 14:00 weer fles en naar bed. 17:00 weer fles en dan in de box, als ze moe is naar bed. ( meestal is ze dan klaar wakker) 20:00 weer fles en naar bed! 23:00 maak ik haar wakker voor de fles en dan slaapt ze tot ongeveer half 6 ! Ik geef nou flesvoeding en geef in principe om de 3 uur. Als ze slaapt maak ik haar niet wakker. behalve bij de laatste fles omdat ze anders haar lange ruk maakt van 20:30 tot 14:30 ..nou maakt ze netjes haar lange ruk van 23:00 tot 5:30. verder geef ik haar wel een beetje op verzoek.. Als ze eerder honger heeft dan 3 uur krijgt ze gewoon iets eerder.... Ik had het laatst over de puckababy... Lynn is overdag druk in haar slaap en word dus vaak na 5 min wakker... Ik dacht dat het kwam door haar bewegingen en dat ze dan ziczelf wakker sloeg.. Ze slaapt ook altijd met haar handen omhoog... Ik heb dus op het internet naar ervaringen gezocht.. Iedereen had er goede ervaringen mee dus ik heb een puckababy besteld... Lynn werd heeeleeeemaaaaaaaalll hysterisch van dat ding... ze kon niet meer met haar handen ohoog en raakte helemaal in paniek... Geen succes dus... Voor degene die een puckababy wilt..... Ik heb er dus 1 te koop in het oranje!!! nou ik ga ef aankleden!! doeidoei!!!
Hoi allemaal... Jeetje... ik krijg van bijna niets meer meldingen... Tis net of het hier doodstil is op de site... en dan kijk ik hier en dan is er meer dan genoeg geschreven... Pffff... Om het nu allemaal te gaan nalezen... oef... Ik kijk nog wel even of ik dat doe... Vanmorgen ben ik met Sven weer bij het CB geweest en heeft ie de eerste prikjes gehad... Hij heeft zich goed laten horen in ieder geval! Hij heeft nu een zetpilletje en ligt lekker in de wagen te slapen... ik hoop dat ie zo de dag een beetje doorslaapt... Ik dacht dat zijn naveltje wat aan het ontsteken was of een navelbreukje... Dit laatste houden ze in de gaten... Maar een ontsteking dacht ze dat het nog niet was. Ze zag wel wat wild vlees dus dat heeft ze nu aangestipt.. Ik moet dan 6 mei a.s. even weer langskomen en even weer laten zien... Ik ben benieuwd... Hij was ook weer goed gegroeid... Hij woog nu 4905 (= 945 gram in 3 weken) Lengte was nu 56 cm (= 4 cm in 3 weken) Hoofdomtrek was nu 38 cm (= 1,7 cm in 3 weken) 19 mei moeten we weer heen voor de gewone controles zeg maar...
Mooi dat alles goed gaat met Sven!, hij groeit goed.. Hopelijk blijft het ook goed gaan met het naveltje en hoef je hier verder niet veel aan te doen..
Tot op heden hoef ik er verder niets aan te doen... aan het naveltje... Ze heeft het bijgestipt met een zwart iets en dat moet nu zijn werk gaan doen... Ik hoop dat het nog helpt... want het had eigenlijk wat eerder gemoeten... maar het verkleurde wel en dat was een goed teken zei de wvpk. Hij groeit idd goed he? Dank je! Ik mocht wel proberen met wat schepjes erbij in voor hongerige babies... En ik moet dat zelf een beetje afstemmen... Ik heb net 3 schepjes gewoon en 2 schepjes forte gedaan.. Kijken of ie dan vannacht weer gewoon lekker doorslaapt... Hij kwam nl. smorgens weer eerder.... Dus niet meer om 7 uur... maar vanmorgen was het 5 uur... Werkt dit niet dan mag ik ook gewoon Nutrix proberen... Omdat het vanaf 4 maanden is moet ik er wel maar een beetje van in doen.. Maar ik mag het zelf een beetje proberen zeg maar
Ik heb een topic geopend met een vraagje... Willen jullie ook even kijken? Dank je wel! viewtopic.php?f=90&t=149585
Liam krijgt ook extra voor hongerige baby's in zijn voeding.. alleen slaapt hij nog niet door jammer genoeg.. het cb stelde voor om snachts maar 90cc te geven haha maar daar wil hij niet aan meewerken.. dan heb je de poppen aan het dansen.. Lekker dat Sven doorslaapt! kom je zelf ook lekker aan je rust..