Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Niels spuugt voor het eerst in al die tijd regelmatig een mondje terug nu! Terwijl ie hetzelfde te drinken krijgt.
    Waar zou dit aan liggen??

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het kan zijn dat ie meer beweegt nu... wat drukker is...
    Misschien net iets te gulzig drinkt...

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    omg....
    ik voel me echt net een melkkoe.
    net mn ene borst ff gekolft.
    en wat haal ik eruit?!?
    150cc
    uit 1 borst
    pfffff.

net bij het cb geweest.
    gisteravond huilde amber van 7 tot 11
    en dan echt overstuur huilen.
    en dat deed ze bij het cb ook dus ze weten wat ik bedoelde.
    maar nu moet ik haar inbakeren.

en dat ze "zoveel" melk spuugt dat is normaal zeiden ze.
    nou ja dat geloof ik dan maar.
    maar als het meer word dan ga ik gewoon weer heen.
    amber was nu 5170 gram
    vorige week nog 4940.
    dus ze groeit super goed.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Dat is toch altijd fijn om te horen als ze veel spugen dat ze goed groeien of niet?..
    Inbakeren helpt hier ongelovelijk goed! Liam huilt nog wel eens maar dan vooral als hij honger heeft of ergens last van heeft..

Hebben ze jou een bepaalde doek aangeraden? ( ben wel nieuwschierig, bij mij deden ze dat wel )

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Amy spuugde ook best vaak. Nu gebruik in johannesbroodpitmeel (en dan maar een schepje per voeding (ipv 2-4) en nu is het al bijna over.
    JBPM kun je dus goed gebruiken hoor.

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vreesde vanmorgen ook even dat ik aan het inbakeren moest ;)

Sven was weer aan het testen hoe snel zijn armpjes en voetjes heen en weer gezwaaid kunnen worden en dan liefst met iemand een stomp op de neus geven hahaha
    Wvpk vond hem wel even heeeel druk en vroeg meteen of ik al geprobeerd had hem in te bakeren zodat ie wat meer rust kreeg...
    Dus ik vroeg aan haar of een baby niet meer mag bewegen.. ;)
    Hij doet het niet de hele dag ofzo... en is ook niet onrustig...

Het hoefde niet... maar als ik denk dat het toch nodig wordt, mag ik het gaan doen...

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Even OFFtopic...

Ik zie steeds bij wie er online zijn hier beneden een x aantal gasten staan... Houdt dat in dat als je niet aangemeld bent hier je wel gewoon alle berichten kunt lezen???
    Daar ben ik dan niet blij mee.. Worden toch veel persoonlijke dingen hier gemeld en nu kan maar zo iedereen alles lezen en daar kan je dan heeeelemaal niets tegen doen...

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Vanmiddag bij het CB was alles weer OK.

Amy is flink gegroeid. En we hebben het gehad over het spugen en gaan even door het met JBPM.
    De prikken vielen ook wel mee. Ze moest wel even huilen bij het ispuiten van de vloeistof, maar het was al snel allemaal weer goed en ze kon weer lachen.
    Ze ligt nu even lekker te slapen en als ze dadelijk wakker is gaan we eens even lekker knuffelen (dat heeft ze wel weer verdiend!!!)

Ze heeft een kleine voorkeur om naar rechts te kijken, moeten haar dus nu iets meer links gaan prikkelen.

We mogen ook kijken of we haar naar 5 voedingen krijgen. Dus ga haar nu maar eens gewoon lekker laten slapen en kijken wanneer ze komt. Even een nieuw dagschema maken.
    Ik ben al zo blij dat ze 's nachts echt helemaal doorslaapt, hopelijk blijft dat zo.

---

Wish
    Ik las dat het bij jou ook allemaal goed was... Hoe zijn de prikken bij jou (ehhhh bij Sven dus) gegaan?

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik kom straks even kijken en proberen te reageren.
    Lees wel elke dag netjes even alles bij, maar aan reactie's kom ik gewoonweg niet toe.

Maar Wishgirl, dit is echt altijd al zo geweest. Je kon altijd, zonder ingelogd te zijn, toch lezen. En dat is dus ook nog altijd zo. Ik heb er trouwens ook geen problemen mee ofzo, iets wat ik niet wil dat iemand weet zet ik gewoon niet online.

Ik zit zelf ook meestal niet ingelogd te lezen vind het wel fijn eigenlijk ;)!

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    yep, is (en was altijd al) een openbaar forum waar iedereen dus kan meelezen. Wil je zelf een reactie geven dan moet je aangemeld en ingelogd zijn, maar iedereen kan hier al je berichten lezen hoor!

:) bolbuikje is me net voor! :)

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik sta gewoon standaard '' offline"(tenminste...sinds de huidige verhuizing enzo, weet ik het niet eens zeker :rolleyes: )

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat ook nogeens ;)! Haha! Ik sta offline, maar lees ook gewoon heel veel zonder in te loggen mee! Vind ik handiger! Dan is het ook makkelijker om bij te houden waar ik gebleven ben met reageren ;)! Dus dan heb ik alles al wel gelezen, maar als ik inlog weet ik waar ik gebleven was ;)!

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey meiden,

Ohhhh ik word vandaag helemaal wanhopig van Evy.
    Ze huilt al de hele dag, wordt elke 5 minuten wakker, wil dus ook niet slapen. Het eten is nog wel redelijk normaal, al kwam ze vannacht opeens wel voor een voeding. Ze is onrustig en jengelig. Heeft iemand ideeen wat dit is.
    Heb een beetje gegoogled en kwam uit op groeispurt en een 8 weken sprongetje.
    Herkenbaar?
    Ik weet niet wat ik kan doen,.... Ze wil niet zitten, liggen bij mij of papa. Ze is normaal heel rustig, maar vandaag,... wat een draakje :evil: :rolleyes: :D

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He judith,

Denk inderdaad dat het een sprongetje is!
    Gelukkig breekt er bijna een nieuwe dag aan.... (wij hebben dit volgens mij vorige week al gehad, toen was er ook niets goed bij Amy)
    Bij ons heeft ze toen heel uiteindelijk heel veel geslapen! Wat gebeurt er als je Evy in bed legt? Blijft ze dan jengelen of wordt het krijsen? Bij jengelen gewoon even in bed leggen hoor, valt ze vanzelf wel in slaap. (hoop ik voor je)

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Jacky,.. Ze krijst zoals ze nog nooit heeft gekrijst in bed. Niet normaal,.. :confused: :(
    Gisteren begon ze eigenlijk al, toen huilde ze in de wandelwagen, wat ze nooit doet.
    Dus bij jullie duurde het een dag? Ohhh daar zou ik heeeel blij mee zijn. Je voelt je zooo machteloos. Had jij ook dat het leek alsof ze ook meer wilde drinken? Want ze drinkt nu al de hele dag beide borsten. Dat deed ze eerst ook niet.

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

:D :) :( :eek: :confused: :( 8) :) :x :p :oops: :cry: :evil: :evil: :rolleyes: ;)

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zie ik word echt gek,,.... ga hele rare berichten maken en mezelf quoten. Sorry dames.

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    :) Judith draait helemaal door :)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eindelijk maar weer een berichtje hier :D! Niet op alles en iedereen een reactie, maar das niet erg neem ik aan!

Muppie,
    Rustig aan meid, misschien helpt praten met je man om alles een beetje terug te halen enzo? Sterkte in ieder geval!

Miinicole,
    Dankje, wij hopen ook dat het snel stukken beter gaat! Bij jou gaat het aardig goed dus eigenlijk. Fijn hoor! Houden zo ;)!

Ilona,
    Sterkte meid! Hoe is het nu?

Jacky,
    Mooi dat die kleine meid lekker gegroeid is en dat alles goed was. Hoop dat ze geen last gaat krijgen van de prikjes. 5 voedingen, klinkt wel weinig hoor! Haha, dat hadden ze hier met een jaar nog ;)! Ben benieuwd hoe dat met Benthe gaat.

Acnaib,
    Ik pas mn eigen kleren wel weer ja, maar ik speel vals want voor dat ik zwanger werd paste ik ze eigenlijk niet meer ;) alles was te groot geworden. Nu past het weer en zo moet ik het zien te houden! Verder gewoon rustig aan al die nieuwe dingen wennen meid! Alles is nieuw en het liefst bescherm je die kleine vent tegen al die ‘enge’ dingen ;)! Gewoon pas doen als het voor jou goed voelt, komt echt wel weer!

Lovelyengeltje,
    Misschien dat ze savonds wat clustert? Dat ze daarom zo wakker is en steeds bij jullie wil zijn? Ik weet het niet hoor, daar dacht ik aan toen ik aan je vroeg of ze savonds dan ook wakker was. Houd je er trouwens rekening mee dat de voedingen in de diepvries niet eeuwig houdbaar zijn ;)! En ingevroren en ontdooide borstvoeding smaakt anders dan verse, misschien wel handig voor je de vriezer nog voller maakt om te weten of ze ingevroren+ontdooide borstvoeding wel lust ;)! Hoe meer jij overigens na en tussen voedingen door afkolft, hoe meer melk je borsten gaan maken, dus des te meer jij met teveel melk blijft zitten. Misschien iets om over na te denken ;)! Fijn weekend vast trouwens! Regeldagen kan altijd overigens ;) maar vaak is het 9 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden (zo uit mn hoofd ;)).

Wishgirl,
    Fijn dat alles goed gaat! Hoop dat ie niet veel last heeft van de prikje. Succes met het naveltje!

Judith,
    Sterkte! En idd dat je aardig gek aan het worden bent dat zien we :)! Nouja kan gebeuren, verkeerde knopje, heb ik ook weleens. En drinken, misschien is ze een regeldagje aan het inlassen. Of zit ze gewoon echt even niet lekker in haar vel en zoekt ze troost bij jou, wat daar prima te vinden is ;)!

Schema’s,
    Daar doen wij niet aan zolang er geen rede toe is om een schema aan te houden ;)! Wij laten het vooral gewoon de kinderen zelf bepalen, dus door te voeden op verzoek en ook slapen op verzoek ;)! Benthe heeft nu wel ongeveer een schema, dat is elke 3 uur 60cc door de sonde ;)! Verder zo veel mogelijk proberen of ze aan de borst wil drinken, en steeds elke 3 uur even kijken of ze uit het flesje wil drinken. Ze laat zelf nog niet merken of ze trek heeft ofzo, dus krijgt ze gewoon ong elke 3 uur, en tussendoor lekker de borst aangeboden :D!

Doorslapen,
    Ik lees al heel wat kindjes die al lekker doorslapen! Ben wel benieuwd wat Benthe gaat doen, al denk ik dat we haar de eerste tijd toch zelf wakker moeten maken snachts ivm niet zelf om de voeding komen. Maar ook dat is gewoon afwachten!

Verder hier gewoon nog altijd hetzelfde eigenlijk. Wel heeft ze vanmiddag echt weer een paar slokjes aan de borst gedaan, wat ik natuurlijk echt super vind :D!

Met mij even wat minder laatste dagen, heb erg veel buikpijn namelijk. Maar oke, overleven we vast wel, heb het nu al sinds dat de kleine geboren is.

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina