Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mamakitty - Hier is het heeeel goed te doen met de pijn, maar ja.. Ik hoef idd niet steeds naar het ziekenhuis etc.
    Het gaat met Jaimy dus al wat beter... gelukkig maar! Krijgt hij borst- of flesvoeding?
    Ik hoop dat Jaimy snel weer gewoon lekker naar huis kan.. Dan heb jij het ook rustiger en kan je bijkomen van de keizersnee en genieten van een verlate kraamtijd...

All: De wond geneest hier heel goed... Voor het grootste gedeelte zit de wond helemaal dicht... Op een paar plekjes nog niet helemaal.... maar dat komt vanzelf..
    De wond ziet er wel heeeel goed uit en al het blauwe wordt wat minder geloof ik...

Ik neem nog wel uit voorzorg wat paracetamol omdat ze me dat geadviseerd hebben in het ziekenhuis...

Over het algemeen drinkt Sven al zijn flessen leeg... Hij zit nu op 65 cc per dag en gaat dan vanavond naar 75cc...

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee hoi...

En hoe is het met de kersverse mama's hier en de beebs?

Sven heeft besloten dat ie liever lui dan moe is hahaha... Hij luiert liever dan dat ie drinkt... dus hij doet even over de fles en moet gewoon lekker gestimuleerd worden.. Tis ook zoooo lekker liggen tegen mama aan ;)

Hij is wel weer 20 gram gegroeid! Heeft goede plasluiers, ontlasting is goed en hij is helder... en lekker warm...
    Dus gaat lekker en goed!

De kraamdagen vliegen wel voorbij hoor... Jeetje alleen morgen nog... overmorgen en dan woensdagmorgen nog... En dan moet ik het alweer alleen zien te redden...
    zucht...

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou hier gister een flinke OFF day voor Jaimy, dronk 25cc en de rest via de sonde. :( Wel was hij aangekomen en zat hij 10gr boven zijn geboortegewicht (eidnelijk!) Woog 3960gr!
    Vandaag leek het goed te gaan, maar drinkt tussen de 45 en 50cc. Rest (tot aan 90cc) via de sonde.
    Niets aangekomen of afgevallen vandaag, woog nog steeds 3960gr.
    Vanmorgen hebben ze hem weer bloedgeprikt, maar dat was allemaal goed. Morgen weer urine check.

@Wish, Jaimy krijgt FV. Maar naar huis....voorlopig nog niet. Zolang hij zo met zijn flessen omgaat... :(

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ik wil me ook graag even melden, als trotse moeder van Tijl!
    Vorige week zondag 10 dagen te vroeg geboren, hij woog 2820 gram, maar hij zit nu al bijna op z'n geboortegewicht dus da's goed nieuws. Hij mag vanaf gisteren ook zonder kruik slapen. Het is m'n eerste kindje dus ik moet bekennen dat ik behoorlijk onzeker ben over eigenlijk alles wat ons kleine ventje aangaat. Terwijl hij het heel goed doet maar ja, deels hormonen denk ik. Het is natuurlijk ook allemaal nieuw en wennen. Herkent iemand dit?
    Aan alle mama's gefeliciteerd en ik hoop dat alle kleintjes hier snel goed groeien!
    Voor degene die nog moeten bevallen; succes!

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Jaimy is aangekomen weer! 65gr, weegt nu 4025gr! Supergoed!
    MAAR...drinken is ruk. Vandaag 20 tot 25cc per keer en dus de rest tot 90cc per sonde :(
    Arts denkt toch echt de spruw......en medicatie die Jaimy had werkt niet echt snel en goed, dus nu nieuwe medicatie gekregen. Maar dat vind ie vies hihi...
    Anyway.....voorlopig nog niet naar huis :cry:

@Lisabeth, welkom en gefeliciteerd!
    Heel normaal hoor dat je je zo onzeker voelt. Had ik bij de 1e ook.
    Nu bij Jaimy ietsje gehad, heel iets.
    Maar geef je er vooral aan over hoe je je voelt. Tis allemaal zo normaal.
    Maar geloof me, voor je het weet vind je je draai en kun je je niet meer voorstellen dat er een tijd geweest is dat je geen kindje had!

6. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @lisabeth heel herkenbaar hoor. Vond de kraamweek erg zwaar Aaron viel ook nog eens veel af en de voedingen liepen niet lekker. Ook nog eens die hormonen ja heb soms flink zitten huilen omdat ik het even niet meer wist.

@mamakitty balen zeg hoop dat de nieuwe medicatie wel aanslaat. Vervelend dat hij nu weer slecht drinkt dacht toch te lezen dat het beter ging sterkte!

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Even een update van hier:

Sven:
    Ik had Sven voor de fles om de 3 uur... Maar gisteren was dat echt wurgen en doen om er wat in te krijgen.. Geen haalbare kaart dus...
    Ik heb hem vannacht op verzoek eten gegeven. Er zat 5 uur tussen. Hij heeft toen zijn fles van 100 leeggedronken en later een van 80.
    Resultaat was wel dat ie 1 fles minder gehad heeft over de dag... maar zijn aantal voeding wel zo ongeveer gehad heeft.

Hij was aan gewicht gelijk gebleven, maar zei de kraamhulp dat dat normaal was als je een ander voedingspatroon ging aanhouden. Dan zie je vaker dat ze aan gewicht afvallen of gelijk blijven.

Ze heeft nu een patroon opgesteld waarbij we Sven eten geven op verzoek, maar overdag maximaal 4 uur tussen de voedingen en in de nacht maximaal 6 uur ertussen.

Sven houdt zich wel zelf lekker warm. 's Nachts doe ik er wel een warme kruik bij in... Niet meer zo warm als in het begin...

Ikzelf:
    Ik voel me ontzettend goed! Ben vanmorgen even snel in de auto naar de Schlecker geweest om een fles roosvicee te halen. Even eruit... al was het maar 10 minuutjes... Heeft me goed gedaan!

Ook vanmorgen weer voor het eerst ontlasting gehad...dus dat hebben we gelukkig ook weer gehad...

De huisarts zou komen vandaag voor het bekijken van de wond etc., maar die is het kennelijk vergeten want hij is niet geweest... hahah
    Gelukkig voel ik me goed en gaat het met mijn wond ook goed.. is er niets bijzonders! Hij zou nu even aan het eind van de week komen ofzo... ;)

Nog anderhalve dag kraamhulp te gaan ;)

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hier ook voort een maart mama....ik heb altijd bij de april mama's geschreven onder een andere naam...dus mamakitty en wishgirl die ken ik al...en heb jullie ook veel in de gaten gehouden omdat ook jullie een ks kregen...nou hier een klein verhaaltje van mij:

Mijn vliezen zijn geborken op 4 maart om half 8..we zijn naar het ziekenhuis gegaan en ik had nog geen weeen dus ik moest blijven totdat ik 37 weken zou zijn...op dat moment 35.3 weken...maar goed om 10 uur kreeg ik al weeen en om 11 uur had ik al 7 cm..de baby lag in stuit dus ik zou een ks krijgen...dus om 12 uur lag ik op de ok met 8 cm dus dikke vette haast om half 1 is Julian geboren met een gewicht van 2550 gram...hellaas moest hij even in de coe en doet hij het verder goed....ik ben een trotse mama...

nu ben ik gisteren onslagen in het ziekenhuis alleen moet julian nog blijven tot hij ongv 37 weken zou zijn in mijn buik...dus vanaf vandaag mag ik ook op en neer naar het zkh.....
    oja julian doet alles zelf standig...eten slapen poepen en plassen en temp hoog houden....hij ligt daar puur en alleen omdat hij te vroeg is...

en met mij is alles super de bevalling en de ks zou ik nog wel 10 x willen doen...alleen deze naasleep van dat ik mijn jongen niet mee naar huis kan nemen is heel zwaar...ook ik jank wat af in het ziekenhuis...gelukkig hebben ze een webcam op hem staan en kan ik afentoe een keer spieken...
    ik geef borstvoeding en dat gaat ook super maar ook dat hakt erin met kolven laat kolven en vroeg kolven...maar ik krijg er elke keer minimaal 100ml uit dus dat is in iedergeval super!

nou ik lees gauw weer...

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ik heb eigenlijk een vraagje over de voedingstijden van Tijl: zou het mogelijk zijn die tijden een beetje te sturen, door hem bv wakker te maken als 'ie zelf nog niet komt, zodat je er een beetje ritme in krijgt zeg maar, of moet je het echt nog van de baby laten afhangen? Als hij vroeger komt ga ik hem natuurlijk niet te lang laten wachten maar anders? Nu is het nog zo rommelig, hoort dat erbij? Ook eet hij aan het eind vd middag/dag minder denk ik want dan komt hij sneller, hij krijgt nu nog bv dus ik kan 't niet echt goed checken.
    Groeten van een onzekere kersverse moeder.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Lynn, wat kl*te zeg! iig wel gefeliciteerd met je ventje!

@Lisabeth, dat het nog een beetje rommelig is, is normaal. Je kunt wel proberen hem wakker te maken en kijk hoe hij erop reageert. Misschien gaat dat wel goed.

(ff gekopieerd van hyves:)
    Vandaag is mijn ventje 3 weken oud.....waarvan hij wel 1 week thuis geweest is. Ik mis hem hier.
    Gisteraaf is vriendlief nog de voeding van 19:30 gaan doen, weer 20cc gedronken en 70cc via de sonde, om 16:30 bij de zuster ook al......en die hele voeding van 19:30 heeft ie eruit gegooid!

Komen net van Jaimy af (10:30). Die heeft vannacht dus weer gespuugd én ook nog eens zijn sonde eruit getrokken *zucht*
    Vanmorgen hebben ze overleg gehad en vandaag krijgt jaimy niet meer via de sonde. Hij krijgt dus alleen wat hij zelf drinkt.
    Bij ons was dat 40cc vanmorgen. Gaan zo weer terug. Ben benieuwd, maar hierdoor zal hij wel ff afvallen, maar ben wel benieuwd wat ie gaat doen nu, nu hij niets meer krijgt via de sonde.....

Nou Jaimy zijn sonde is eruit gehaald (13:30). En blijft er vandaag en vannacht uit.
    Ze willen kijken wat ie op eigen kracht doet.
    Hij heeft vanmorgen bij de zuster 70cc gedronken en bij ons 40cc en nu dus weer 70cc. De zuster begon om 13:00 al met hem, toen stopte hij met 40cc. Toen heb ik het nog ff geprobeerd, maar hij wilde niet. Kreeg er 5cc in. Toen 20min geknuffeld en toen in bad gedaan. Daarna weer geprobeerd en hij dronk wat! Toen weer speen eruit duwen en hij keek echt pijnlijk. Maar had toch honger, dus hij pakte de speen weer en dronk hem toen leeg tot ie nog 20cc over had, dus in totaal 70cc opgedronken! Heel goed!
    Nou afwachten wat ie verder gaat doen.
    Maar tis wel duidelijk dat de spruw hem tegen houd.
    Hij is afgevallen (sja wat wil je met het spugen gisteraaf en vannacht ook nog eens en aardig wat resten met de flessen) en woog 3965gr.

Mja, toch stiekem optimistisch door die 70cc die hij zelf dronk net!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Update van Sven...

Slecht nieuws... helaas:

Sven is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis... Hij werd steeds slomer en steeds afweziger en dit was vanmorgen zo erg dat de huisarts vanmiddag is komen kijken en hem heeft doorverwezen naar de kinderarts.

De kinderarts gaf ook aan te zien wat wij zagen en heeft besloten tot opname. Waarschijnlijk is Sven toch te vroeg gehaald voor hem en heeft hij gewoon de kracht nog niet om zijn flessen echt leeg te drinken. Dit merk je dan niet bij kleine beetjes, maar wel dus wanneer de hoeveelheden dus meer worden zoals nu...

Ook hebben ze bloedgeprikt op geelzucht en schildklier en een hele waslijst met andere bacteriën en virussen om alles uit te sluiten zeg maar...

Hij moet daar nu zijn flesjes leegdrinken en anders krijgt hij een sonde. Is het gewoon dat ie op krachten moet komen, mag hij waarschijnlijk voor het weekend weer naar huis... maar dat is dus afwachten..

Wat een naar iets als je hem daar zo moet achterlaten! Bah...
    Maar ja... tis wel het beste voor Sven op dit moment!

12. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wat vervelend wishgirl, lijkt me idd verschrikkelijk om hem achter te laten maar je weet dat íe daar goed in de gaten gehouden wordt. Dat het maar snel vrijdag is en hij weer mee naar huis mag.

@mamakitty, kan me voorstellen dat je hem mist, maar goed dat hij nog 70 cc zelf dronk! Hopeelijk blijft hij op eigen kracht nu goed drinken.

Ik heb besloten de borstvoeding te gaan afbouwen om verschillende redenen. Het lucht me iig wel op. Straks krijgt hij voor de eerste keer een flesje, ben benieuwd.

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @lisabeth, suc6 met z'n 1e flesje, benieuwd hoe die het gaat doen. Fijn dat je zo'n opluchting voelt! Prima toch!
    Jaimy ligt nu 11 dagen in het ziekenhuis. Is vandaag 3 weken. Mis hem zooooo erg! Mijn arme ventje. Wil hem zo graag thuis hebben! Mja, tis niet anders.

@Wish, al op andere gedeelte gereageerd.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeeee allemaal...

Ik reageer even algemeen hoor...Ik ben net thuis van mijn avondbezoek aan Sven en ik merk dat ik gewoon heel emotioneel eronder ben... Ben huilend bij mijn manneke vandaan gelopen...

Hij heeft vanmiddag gelukkig gedronken wat ie moest drinken (65cc) en vanavond 60cc maar dat ie die 5 cc heeft laten staan daar doen ze niets mee...
    Hoorde vanavond dat zijn bloed helemaal goed was... hij hoeft niet onder de lamp en zijn schildklier werkt perfect....
    Ook hoeft hij niet eerst boven zijn geboortegewicht te zitten om naar huis te mogen...
    En als hij gewoon zo blijft drinken hoeft ie ook niet aan de sonde... Dus maar hopen dat ie zo blijft drinken!

Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve en steunende woorden!

Het is zoooooo raar zonder mijn mannetje hier in huis... Ik hoop stiekem dat ie morgen super zijn best doet met drinken en dat ie morgenavond ofzo gewoon lekker met mama mee naar huis mag ;)
    Maar dat zal wel niet...

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik kom er nu achter dat het mama topic al gestart was.

Oohh als ik sommige verhalen over moeilijk eten en ziekenhuizen lees word ik wel verdrietig hoor. Nu ik zo'n kleintje in mijn armen heb moet ik er niet aan denken haar te missen. Meiden sterkte en ik hoop dat jullie weer snel samen thuis zijn en dat alles goed gaat.

Ik ben best onzeker of alles goed gaat met ons meisje. Ze spuugt best veel na het voeden (al zeggen de meesten dat het niet abnormaal veel is), ze heeft een snotneus en nu ook regeldagen. We hebben haar nu nog 1 keer gewogen met de keukenweegschaal haha, gewoon om zeker te zijn dat ze groeit. Maar dat gaan we niet te vaak doen hoor, anders maak je jezelf gek.
    Evy was 10% afgevallen, dus we moesten veel doen om haar weer aan te laten komen. Gelukkig was ze na een week op haar geboortegewicht. Dit kostte de eerste dagen wel rondes van 4 uur voeden en kolven, voeden kolven. Ik was doodop. Gelukkig hoeft dat niet meer.

Hebben jullie last van de kraamtranen gehad? Hier hebben ze redelijk rijkelijk gevloeit. Niet dat dat erg is, maar ik kon mijn bevallingsverhaal niet vertellen zonder in janken uit te barsten. Ik heb het er nog steeds wel moeilijk mee. Vooral het stuk dat ik heb gemist en in de ambu vind ik nog steeds heel moeilijk.

Verder genieten we wel van onze prachtige dochter. Ze is echt een schatje. We noemen haar de hele tijd poppetje omdat ze nog zo klein is.

Als jullie het leuk vinden, kan je op onze website kijken.

Liefs Judith

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Judith, heel normaal hoor die kraamtranen....zijn er bij mij NU nog, mja wat wil je met je kind in het ziekenhuis.... :( Doe maar rustig aan, komt vast snel goed met jullie poppetje ;)

UPDATE JAIMY:
    Jaimy heeft gister om 16:30 70cc gedronken bij de zuster!
    En om 19:30 wel 85cc bij vriendlief! :D
    Hopelijk ist allemaal erin gebleven en heeft ie het vannacht en vanmorgen ook zo goed gedaan!
    En is ie niet teveel afgevallen. Als het zo blijft is ie misschien wel thuis binnen een week.........
    Oh zo spannend! Moet me echt in houden om nu niet alvast erheen te bellen...........
    10:30 gaan we weer. Vanmiddag gaat dochterlief weer mee.

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    wishgirl...ja is heel moeilijjk om je zoontje achter te laten en snap je volkomen! gelukkig is alles goed met hem en begint hij ook weer goed te drinken ik ga voor je duimen dat hij snel mee naar huis mag!

Mamakitty hoop ook voor jou dat hij volgende week lekker mee mag! zou super zijn...!

judith die tranen zijn bij mij ook geweest en die onzekerheid ervaar ik ook..maar als je hulp nodig hebt moet je altijd hulp vragen bij de mensen om je heen! en je onzekerheden uitspreken!

Nou wij gaan ook zo weer naar het ziekenhuis..hoop dat julian zijn bloedwaardes goed zijn en dat hij niet meer onder de lamp hoeft..! want dan mag hij snel mee naar huis....dus vandaag een gezinsgewendag in de woonkamer...lekker de heledag met zijn 3e.....en niet alleen even de voeding!

misschien tot vanavond..en meiden hou jullie taai!

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Mamakitty, Wishgirl & Lynn, succes vandaag met jullie kleintjes. Hopelijk alleen maar goed nieuws.

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Iedereen ontzettend bedankt voor het medeleven en alle lieve woorden en belangstelling! Echt super van jullie!

Gisteravond toen ik Sven weer moest achterlaten in het ziekenhuis werd het mij echt even te kwaad en ik heb zo zitten huilen daar.... Natuurlijk ik weet dat dit het beste is voor Sven.... Absoluut!, maar ja... dan toch he... Het liefst wil je je kereltje gewoon lekker thuis bij je hebben... Lekker vertroetelen en lekker zelf voor hem zorgen!

Vanmorgen heb ik weer gebeld met het ziekenhuis hoe het gegaan was vannacht en vanmorgen vroeg... Het slaperige wat ik aangaf hebben ze nu ook zelf gezien... Tijdens het in bad doen heeft hij helemaal niet gehuild... geen kik gegeven... Hij vond het allemaal wel best en sliep gewoon door....
    De fles die hij daarna kreeg heeft hij ook niet leeg gedronken... 50 ipv 65 cc. De verpleegster zei ook: Zo kan Sven niet naar huis! Dan heb je thuis hetzelfde weer....
    Wel is Sven 10 gram aangekomen ondanks dat hij dus gisteren 150cc aan voeding (2 voedingen) gemist heeft...

Balen! Maar goed.. het is niet anders... Vanmiddag hoor ik waarschijnlijk wat de kinderarts gezegd heeft...

Ik ga vanmiddag naar Sven en vanavond weer...

Sorrie meiden dat ik op de rest niet reageer... Het is niet dat ik niet met jullie meeleef hoor...

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey meiden...wat balen wishgirl....knuff

hier wel goed nieuws....julian mag morgen mee naar huis...hij is trouwens al weer bijna op geboorte gewicht...2540 dus nog 10 gram en hij zit er weer aan...

hier een wen dag....oej wat zijn wij afentoe onzeker...zeker als hij een beetje misseijk is of moet suggen....of de hik heeft of alles te gelijk! We moeten echt ff wennen en wat zekerder worden maar dat komt vast snel

Deel Deze Pagina