Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @bolbuikje super goed zeg.
    je mag echt trots zijn op jullie meisje.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    heeey dat is super goed nieuws! ga zo door Benthe!

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Miniicole
    Jeetje wat kijkt liam al wijs!
    :idea: Leuk he dat ze wakkerder worden....

Bolbuikje
    Super van Benthe. =D> Ze doet het hartstikke goed dus! Hopelijk zet dit door en kan ze snel mee naar huis!

Meiden met moeilijke overdagslapers....
    Je moet het wel echt proberen (en volhouden hoor), lekker een vast ritme voor de kindjes maken. En tuurlijk laat je ze niet helemaal overstuur krijsen. Maar ik heb het ook weleens dat ze echt krijst, dan pak ik haar, ga ik op de shcommelstoel zitten naast haar bedje en zodra ze weer rustig is leg ik haar weer terug en gaat ze dus toch slapen.
    Wij hebben als 'regel' - in de box wordt niet geslapen, daar is een bedje voor. En mocht ze toch in de box in slaap vallen, wat dus een enkele keer gebeurd, dan pakken we haar op en leggen we haar in bed.
    Ze groeien als ze slapen he ;)

Zo ik ga per vandaag kijken of ik Amy naar 5 flessen krijgen. Vanmorgen begon het in ieder geval al goed. Zoals gehoopt heeft ze langer doorgeslapen en tot 08.30 (minimaal tot 08.00 moest om vanavond goed uit te komen). Nu kijken of ze er de hele dag 'intrapt'. 8) Mijn man heeft lekker ook 4 daagjes vrij, dus dit leek mij een goed moment om te beginnen...

4. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    amber slaapt nu ook lekker.
    amber krijgt al tijden 5x per dag.
    ze wil zelf niet vaker.
    6 uur, 10 uur, 2 uur, 6 uur, 10 uur en volgende dag weer.
    soms komt ze 's nachts nog eens tussendoor.

correctie amber sliep haha.
    ze heeft nu net weer gedronken.
    hopelijk gaat ze zo weer slapen.
    liefs

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij laten Evy ook niet huilen hoor. Meestal blijven we een paar minuten bij haar zitten totdat ze rustig is en gaat slapen. In het begin hebben we wel langer bij haar gezeten.
    Het kan zijn dat als je kindje wat ouder is, dat hij/zij het op een gegeven moment makkelijker gaat doen. Dat was bij Evy rond 7 weken.

@ Lovelyengeltje,.. wat fijn dat jullie 2 fijne dagen hebben gehad met z'n 2-tjes.

@ Jacky,.. ben benieuwd hoe het gaat met de 5 voedingen,.. zou dat voor het eerst zijn, of heeft ze al eens eerder een dag 5 voedingen gehad? Succes!

@ Bolbuikje,.. super!!! =D> Dat biedt goede hoop!

Vandaag gelukkig niet zulk rotweer. Ik heb de lilypadz binnen en ze zitten in ieder geval lekkerder dan zoogkompressen. Je voelt ze niet en ziet ze niet. Nu nog kijken of ze niet lekker, want daar gaat het uiteindelijk om.

Vananvond weer na-gym, wat echt erg gezellig is. Klein groepje en leuke meiden.
    We doen een beetje pilates oefeningen en bekkenbodemspieroefeningen (wat een woord :confused: )

Liefs Judith

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dit is inderdaad de eerste keer. Ze zat pas sinds ongeveer 2-3 weken op 6 voedingen. Tot nu toe gaat het goed, maar ik had vanmorgen ook wel een vliegende start met haar (ze kwam iets later dan ik verwacht had, dus heb de hele dag een beetje meer speling).
    Hopelijk gaat het vanavond nog volgens schema en komt ze morgen weer op de (of net iets na) de gewenste tijd. We zullen het zien.....

Judith
    Jij veel plezier met je na-gym!

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meidne,

Ik kom ook weer even spieken....

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden, eerst even bedankt voor de lieve berichtjes op mijn stukje over onze Benthe! Vandaag heeft ze weer een aantal keer zelf wat uit het flesje gedronken (cc’s weet ik niet uit mn hoofd hoor) en zelfs twee keer echt bij mij aan de borst gedronken. Helemaal super en nog altijd mega trots op mijn kleine meisje!

Lovelyengeltje,
    Ouders lekker laten zeuren! Jij weet zelf het beste hoe en wat je met jouw kindje wil doen. Hebben hun niks over te zeggen. Wil jij haar lekker bij je dragen (draagdoek misschien een idee? Dan kan je nog wat dingen doen, terwijl ze wel bij je is ;)) dan doe je dat gewoon ;)! Wel lekker dat ze snachts lekker slaapt. En idd hoop ik ook! En tja, volhouden en op en neer naar het ziekenhuis zal wel moeten. Hier idd zindelijke borsten, dus borsten die niet lekken. De eerste maanden bij Malou en Ruben heb ik ook gelekt hoor, maar daarna is dat gestopt, dan worden je borsten dus zindelijk ;). En ik ben natuurlijk pas een paar weken gestopt met de borstvoeding dus daarom denk ik dat ze nu ook niet lekken. Omdat ze dat nog weten van een paar weken geleden. Maar ook jouw borsten worden over een tijdje netjes zindelijk hoor ;)! Hier overigens een kleine Ccup, voordat ik bv ging geven aan Malou en Ruben een ruime B, het begin van de voedingsperiode had ik een kleine D en later een ruime C maar heel veel afgevallen voor deze zwangerschap dus toen niet veel meer en nu een Ctje als ik ruim schat :)!

Acnaib,
    Als eventjes huilen voor jou goed voelt is het prima! Voelt het voor jou niet goed dan zou ik het niet doen, dan wat doen wat voor jou wel goed voelt. En das dus mijn mening ;)! Alleen een moeder (/vader) weet/voelt het best wat haar(/zijn) kindje nodig heeft. En niet de dingen die andere mensen zeggen ;) die weten namelijk niks van jouw kindje.

Judith,
    Ik hoop dat de lillypadz goed werken. Wel fijn dat ze tenminste fijn zitten! Das al mooi meegenomen! Succes bij de na-gym. Nu je het over oefeningen hebt, daar moet ik ook nodig weer een klein beetje mee gaan proberen te beginnen ;)!

Jacky,
    Succes met je schema! Hoop dat de kleine meid het ermee eens is haha ;)! Nouja en anders gewoon een voeding erbij natuurlijk ;)!

Liefs, Hanneke!

9. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik voel me best rottig nu.
    vrijdag horen jullie daar meer over.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jee meid, sterkte/succes met ???? Ik wacht af wat je vrijdag gaat vertellen....
    Hopelijk voel je je dan weer wat beter (en is het niet wat ik denk)

Hier is het gisteren en vannacht goed gegaan met het nieuwe voedingsschema. Hopelijk blijft dat zo.

Gaan jullie vandaag nog iets bijzonders doen?

11. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Lovelyengeltje. Sterkte meid! Hopelijk niks ernstigs.

@ Jacky, ik en Vanisha gaan niet heel veel doen. Zometeen naar mijn ouders en dan gaat mijn vriend met mijn broertje naar de stad. Ik ga denk ik naar de oranje markt ofzo.

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Lovelyengeltje. Sterkte meid! Hopelijk niks ernstigs.

@ Jacky, ik en Vanisha gaan niet heel veel doen. Zometeen naar mijn ouders en dan gaat mijn vriend met mijn broertje naar de stad. Ik ga denk ik naar de oranje markt ofzo.

13. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hier sinds gisteren niet zo lekker! Moet niet aan eten denken , licht buikgriepje ofzo denk ik!
    Gelukkig is manlief 4 dagen thuis dus dat komt wel goed uit!

Vandaag lekker na de tv aan het kijken totdat het gebeurde daar in Apeldoorn! Onvoorstelbaar dat er toch steeds weer 1 gek alles kan verpesten voor een heel land!
    Kan er wel heel veel over vertellen, hoop alleen dat ik mijn mannetje gezond , gelukkig en met veel liefde op kan voeden en dat ie ver van dit soort dingen vandaan blijft!

Lovelyengeltje; hoop dat alles goed gaat met je!

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey meiden,

Hier even een ego berichtje.. Liam is weer eens helemaal zijn ritme kwijt.. hij wil niet meer slapen zonder zijn speen.. alleen deze spuugd hij steeds uit dus kan hij hem niet mee nemen naar bed..... ligt hij eenmaal in bed is het krijzen geblazen,, hij duimt nog niet dus dat is een nadeel anders kon hij daar zijn zuigbehoefte door tevreden stellen,,, gaat het ene goed gaat het andere weer helemaal fout.. ( hij slaapt nu in de box met zijn speen )

Iemand tips? ik ben ten einde raad...

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Gatver wat een verschrikkelijk nieuws uit Apeldoorn. Wat een idioot zeg.

Miinicole,.. misschien een sprongetje? Die is ook rond 5/6 weken volgens mij. Als dat het is gaat het weer over. Anders weet ik het niet echt. Evy heeft ook wel eens een dag dat ze van haar ritme afwijkt, maar het komt allemaal weer goed. En die speen is soms echt irritant, maar wij lopen wel een paar keer voordat ze in slaap valt. Evy spuugt de speen er ook een paar keer uit.

Acnaib,... sterkte en hopelijk kanp je snel op!

Lovelyengeltje,.. sterkte meid.

Jacky,.. leuke dag gehad? Lekker vaar-weer. Wat goed dat het nieuwe schema werkt! Vandaag ook succes?

Wij hebben deze week ook 5 voedingen per dag en dat gaat ook super. Alleen haar slaapschemawordt dan wel weer wat anders. Maar dat gaat volgens mij wel goedkomen.
    Evy drinkt nu 7:00 , 11:00, 15:00, 19:00, 23:00. Dus hartstikke goed!
    We hebben vandaag (enigzins gedesillusioneerd) rondgewandeld op de Soester vrijmarkt. Was erg leuk, en we hebben een superleuk houten hobbelpaard gekocht voor 7,50. Kevin minder blij, want die moest hem dragen naar huis ;)
    Het was erg lekker weer, alleen we hadden Evy veel te warm ingepakt. :oops: :oops:
    Op de terugweg had ze het echt warm. We hebben haar toen zonder dekentje en wandelwagendekje laten liggen. Dat vond ze heerlijk. Leker met blote voeten.
    Stom he, maar ik heb de neiging haar veel te warm aan te kleden en dan ook nog in te pakken in dekens enzo.

Zo nu lekker bankhangen

Liefs Judith

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Inderdaad, wij hebben heerlijk gevaren... was lekker rustig op het water!
    Jeetje, maar dit is wel even een hele vreemde koninginnedag.....

Qua schema zitten we ongeveer gelijk. Ik zorg alleen dat de laatste voeding ongeveer tussen 22.00 en 22.30uur uitkomt.
    Fijn dat het bij jullie ook goed gaat!
    Vandaag is het weer goed verlopen met het nieuwe schema. Amy was vanmorgen wel wat vroeger wakker, maar is toch weer even in slaap gevallen.

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ minicole, ik denk ook een sprongetje of een regeldagje. Hopelijk heeft ie snel zijn ritme terug.

18. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    woensdagmiddag kwam mn vriend thuis van zn werk(was 3 dagen voor zn werk weggeweest)
    toen was alles nog goed.
    half 6 had amber haar flesje gehad(afgekolfde melk)
    en 8 uur begon ze te huilen en ze hield maar niet op.
    dus dan pak ik haar meestal op en hou haar tegen me aan.
    maar nou pakte mn vriend haar op en hield haar even vast maar ze bleef huilen.
    dus ik zei al ze heeft honger. maar nee dat kon niet volgens hem.
    en Amber bleef maar huilen dus opeens schreeuwde hij 3x tegen haar en nu hou je op.
    en legde haar redelijk hard in de box.
    dus ze begon nog harder te huilen.
    dus ik zou haar oppakken om haar te troosten.
    maar dat mocht niet van hem, want "ze was weer aandacht aan het trekken".
    Amber was echt helemaal overstuur aan het huilen en was al helemaal rood aangelopen.
    dus ik heb haar uiteindelijk wel gepakt en na 5 minuten was ze stil.
    mn vriend was 1 minuut nadat ik haar had opgepakt naar boven gegaan (omdat Amber "haar zin weer kreeg")
    dus toen heb ik haar drinken gegeven.
    en na het drinken viel ze redelijk snel in slaap.
    dus ik voelde me zo rottig dat hij zo tegen Amber en mij deed.
    voelde me ook verdrietig, omdat hij dan weer zegt dat het mijn schuld is dat ze huilt omdat ik haar "verwen" en haar altijd "haar zin" geef.

19. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Jeetje Lovely, sorry hoor, maar wat een ***. Zo ga je niet met babies om. Ga op je eigen gevoel af hoor. Als je meisje nog honger heeft is het toch logisch dat je haar voedt. Een baby wil getroost worden. Het enige wat ze kan is huilen. Je kunt een kind toch niet verwennen met liefde zeg ik altijd maar.
    Ons meisje huilt 's avonds altijd tussen de laatste 2 flessen in. Het enige wat we kunnen doen dan is met haar op de arm zitten. Soms wel eens lastig misschien, maar het gaat heus wel over. Ik verwacht niet dat ze met 16 jaar nog 's avonds op schoot wil zitten :D
    Ik krijg trouwens ook wel vaak de opmerking dat ik haar verwen. Maar ik wil haar niet zo laten krijsen tot kokhalzen aan toe. Nu krijst ze ook wel bij me op schoot dan hoor, maar heb dat liever dan dat ze in haar eentje zo overstuur ligt te zijn.

Bolbuikje, hoe gaat het met Benthe? Fijn dat ze een beetje drinkt.
    Verder, knap dat sommigen zo op iedereen reageert. Ik heb het zo druk dat het soms hier bij vluchtige bezoekjes blijft. Excuses daarvoor.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jeetje Lovelyengeltje. Wat een eikel. Ik hoop dat ie niet verder flipt? Jij kent hem beter, maar kijk je wel uit,.. Waarom regaeerde hij zo? Praat goed met hem, want dit kan echt niet hoor.
    Sterkte,...

Deel Deze Pagina